BUDAPEST

Megmarad a nagykörúti biciklisáv, de lesz, ahol átkerül a parkoló helyére

Így egy szakaszon kétszer egy, máshol kétszer két sávon közlekedhetnek az autók.
Fotó: BKK/Facebook - szmo.hu
2020. augusztus 31.


Link másolása

A Dohány utcáig visszakapják az autósok a kétszer két sávot, a biciklis sávot pedig a parkolók helyén alakítják ki. A Nagykörút többi részén, a Blaha Lujza tértől a Nyugati térig viszont marad az egysávos autósforgalom - idézte Karácsony Gergely a Nagykörútról szóló sajtótájékoztatóját a Portolio.hu.

Áprilisban a koronavírus miatt forgalomcsökkenéssel egy időben a főváros vezetése biciklisbarát intézkedéseket hozott Budapest egyik legfontosabb főútvonalán, a Nagykörúton. Ennek keretében a Váci út és az Üllői út közötti szakaszon egy-egy sávot átadtak a kerékpárosoknak, így az autósok is csak egy sávon közlekedhettek mindkét irányba. Később a kerékpárútszakaszt meghosszabbították a Ferenc körúton is.

Nemrégiben a lakosok is elmondhatták véleményüket a bringasávokról és azok lehetséges jövőjéről. Végül mai sajtótájékoztatóján Karácsony Gergely bejelentette, hogy kompromisszumos megoldás született,

„a parkoló sávban alakítjuk ki a kerékpársávot, így visszaadjuk az autósoknak a 2*2 sávot a Dohány utcáig. Az azt követő szakaszon marad a 2*1 sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani, de itt járdaszigeteket fogunk kialakítani, azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósok.”

Balogh Samu kabinetfőnök, várostervező a fentieket kiegészítve elmondta, hogy

„a Blaha Lujza tér egy választóvonal, ettől kezdve a Petőfi hídig visszaállításra kerül a kétszer két sáv, a parkolókat viszont elvesszük. A Blaha Lujza tér és a Nyugati tér között megmarad a mostani állapot, apró módosításokkal. De a csomópontok előtt kialakítunk kétsávos megoldásokat, illetve olyan lámpaprogramok lesznek, főleg a gyalogátkelőhelyeknél, ami nagyobb kapacitást tud biztosítani az egysávos kialakítás mellett is.”

A változások zöme még szeptember elején megtörténik, de az összes intézkedéssel végeznek a hónap végéig. A ősz folyamán komplex tervezés indul, aminek alapja egy közösségi tervezés a Nagykörút jövőjéről. A főpolgármester ezután hozzátette, hogy az áruszállítást ezt követően is engedélyezik. Ezzel a megoldással 400-500 parkolóhelyet kell beáldozni.

Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a sajtótájékoztató előtt ugyanezt a megoldást javasolta a fővárosnak, hogy a tanévkezdés előtt adják vissza az elvett sávot az autósoknak, megoldásként pedig a parkolók helyetti kerékpársávról írt egy Twitter-bejegyzésben:

a Nagykörúton a parkolósáv helyett legyen kerékpársáv, úgy, hogy a boltok töltését és a mozgáskorlátozottak parkolását továbbra is biztosítani lehessen. A parkolók helyetti kerékpársávról pedig legyen előzetes, érdemi párbeszéd és készüljön szakmai hatástanulmány.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Kormányzati negyed épül a Bosnyák téren egy fél metróvonal árából
Városközpont helyett kormányzati negyed lesz a Bosnyák téri piac mellett. A tervek között van, hogy ide költöztetik a NAV-ot és Központi Ellátási Főigazgatóságot is.

Link másolása

Egy fél metróvonal kijött volna abból az összegből, amennyiért a kormány megvette Balázs Attila NER-milliárdos épülő irodanegyedét Zuglóban - írta meg a Válasz Online.

A bosnyák téri piac melletti építkezés a lap szerint a magyar állam egyik legjelentősebb budapesti beruházása. A tervek között van, hogy ide költöztetik a NAV-ot és Központi Ellátási Főigazgatóságot is, tehát kormányzati negyed lesz városközpont helyett.

A lap emlékeztet rá, hogy a tervezett nyolc óriási toronyépületből – hét iroda- és egy lakóház – négy már szinte teljesen kész van. A másik három épület a szerkezetépítés különböző fázisaiban jár.

A kormány a beruházást kiemelt közérdekűnek minősítette, a rendeletben megadott kedvezményekkel a Tiborcz Istvánnal baráti viszonyt ápoló Balázs Attila cégének, a Zugló-Városközpont Ingatlanfejlesztő Kft.-nek gyakorlatilag szabad kezet adtak a 7 hektáros terület faltól falig való beépítéséhez.

A projekt beruházója valójában a magyar állam. Hadházy Ákos még tavaly, 2023 júniusában vett észre a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő szerződései között egy 244 milliárdos tételt. A titkosított szerződés részletei még mindig nem ismertek, bár Hadházy a Transparency International segítségével pert indított azért, hogy hozzák nyilvánosságra.

A Kúria márciusi jogerős ítélete szerint a titkosítás indokolatlan, és az MNV-nek ki kell adnia az erről szóló dokumentumokat, ez azonban mindeddig nem történt meg.

(via 444)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
Szinte biztosan nem lesz klíma a 3-as metrón idén nyáron
Technikailag gyakorlatilag megoldhatatlan, hogy idén nyáron teljesüljön Karácsony Gergely egyik főpolgármesteri vállalása.

Link másolása

„A közbeszerzési eljárás jelenleg tárgyalási szakaszban van” – válaszolta a BKV a Népszavának, amikor a lap arról érdeklődött, hogy mikorra várható a hármas metró szerelvényeinek légkondicionálása. A lap szerint ez azt jelenti, hogy kivitelező híján aligha lesz nyárra klimatizálva a 3-as metró vonalán közlekedő 222 kocsi.

A budapesti M3 metróvonalon közlekedő járműveket 2016-ban 69 milliárd forintért gyártotta újra az orosz Metrowagonmash – rengeteg hibával. Tarlós István akkori főpolgármester 2017-ben még azt mondta: nem lesz gond azzal, hogy nincs klíma a hármas metró felújított szerelvényein, elvégre „az nem villamos, 25 méterrel a föld alatt nem tűzi a nap”, és „azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is”.

Az őt váltó Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként 2019 júniusában 34,8 fokot mért a vonal egyik kocsijában és megígérte, hogy utólagosan klimatizálják a hármas metró orosz szerelvényeit.

A BKV a városvezetés utasítására 2021 májusában feltételes közbeszerzési tendert írt ki az utólagos klimatizálásra, amelyre három ajánlat érkezett. Az egyiket érvénytelenítették, a Liberatus Hungary Kft. és a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. viszont versenyben maradt. Szerződést azonban egyikkel sem kötöttek a főváros nehéz pénzügyi helyzetére hivatkozva. Később felmerült, hogy az orosz gyártó ellen indított perben követelt kötbérből fedezik az utólagos klimatizálás költségét.

„A klimatizálás elsődlegesen nem pénz kérdés, szükség lenne hozzá az orosz gyártó hozzájárulására, amire kevés az esély. Ha enélkül nyúlunk a kocsikhoz, elvész a garancia. A helyzet tavaly óta nem változott, idén nyárra objektíve lehetetlen a légkondícináló berendezések felszerelése” – mondta a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, aki megerősítette azt is, hogy a munkát a kötbér terhére rendelnék meg.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
A Rovatból
Kerékpáros felvonulás lesz Budapesten, hídlezárásra és forgalomkorlátozásokra kell számítani szombaton
Délután 3 órától időszakosan lezárják többek között a Ferenc körutat, a Petőfi hidat, a József Attila utcát és az Andrássy utat is.

Link másolása

Kerékpáros felvonulás miatt ideiglenes forgalomkorlátozások lesznek szombat délután Budapesten - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK).

A tájékoztatás szerint

15 órától 20 óráig szakaszosan és időszakosan lezárják a Soó Rezső sétány - Räde Károly sétány - Borbás Vince sétány - Üllői út - Ferenc körút - Petőfi híd - Egyetemisták parkja - Egry József utca - Valdemar és Nina Langlet rakpart - Raoul Wallenberg rakpart - Friedrich Born rakpart - Döbrentei tér - Attila út - Alagút utca - Alagút - Clark Ádám tér - Széchenyi Lánchíd - Széchenyi István tér - József Attila utca - Andrássy út - Hősök tere - Olof Palme sétány - Zichy Mihály út - Napozórét útvonal egyes szakaszait.

Az érintett rakpartokat, az Attila utat, az Alagút utcát, az Alagutat és a Lánchidat időszakosan teljes szélességében lezárják.

A hétvégére a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség hirdetett meg szezonnyitó kerékpárosbarát hétvégét, amihez több mint 80 vendéglátóhely, szálláshely és látványosság csatlakozott. A rendezvény egyik ötletgazdája korábban azt mondta: az április 22-i Föld napjához kapcsolódva célul tűzték ki, hogy ezen a hétvégén „körbetekerjék a Földet”, azaz együttesen 40 075 kilométert tegyenek meg biciklin.

A játékhoz egy okostelefonnal és egy kerékpárral bárki csatlakozhat a Kerékpárosbarát alkalmazáson keresztül.

via MTI


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
Megszólalt a vízművek a csőtörésről, ami megbénította Mátyásföldet: egy 75 éves vezeték tört el
Egy 1949-ben fektetett vezeték adta meg magát, de eltört mellette egy kisebb, lakossági ellátó vezeték is. A környéken lakók szükségkútról vihetnek vizet.

Link másolása

Egy 1949-ben fektetett, 60 centiméter átmérőjű vezeték törése miatt kellett hétfőn reggel lezárni a XVI. kerületi Veres Péter utcát – közölte a Fővárosi Vízművek. A csőtörésről mi is beszámoltunk már: a Sárgarózsa utca és a Thököly utca között az úttestet is elmosta a víz, a közlekedést pedig teljesen felborult.

A nagy átmérőjű vízvezeték törése nem okozott vízhiányt, ám eltört egy mellette futó kisebb, 150 mm-es lakossági ellátó vezeték is

– teszi hozzá a Vízművek. A kisebb vezeték javításáig a Veres Péter utca 1. és 29. között kell vízhiánnyal számolnia az ott élőknek. Kovács Péter polgármester erről azt írta Facebook-oldalán:

„Mintegy 100 fogyasztó maradt vízellátás nélkül, ezért számukra jelenleg a Farkashida utca 2-4. előtt szükségkút segíti a vízvételi lehetőséget.”

Jelenleg a víz szivattyúzása, a hiba feltárása és a munkagödör kialakítása folyik a Vízművek szerint. Ezt követően kerülhet sor a sérült vezetékek cseréjére, majd az útburkolat javítására. A munka akár a hétvégéig is elhúzódhat: a hibajavítást nehezítheti és lassíthatja, hogy több közművezeték is húzódok az út alatt, ami más közszolgáltatókkal való egyeztetést és együttműködést is szükségessé tehet.

Link másolása
KÖVESS MINKET: