BUDAPEST
A Rovatból

Május közepén indul a 3-as metró felújításának utolsó üteme

A Göncz Árpád városközpont és a Kálvin tér között kell majd pótlóbuszra szállni.

Link másolása

Május közepén indul a 3-as metróvonal felújításának utolsó üteme. A tervek szerint május 14-én forgalomba helyezik a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomásokat, a metrópótlást a Göncz Árpád városközpont-Kálvin tér útvonalra helyezik át - mondta el a BKV metrófelújítási projektigazgatója és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) forgalomszervezési vezetője.

Radnai Tibor közölte,

a teljes felújítás 2023 március végére fejeződhet be.

Az említett három állomás átadásával egy időben a déli szakaszon a metró Kőbánya-Kispesttől a Kálvin térig közlekedik majd, azonban a Nagyvárad téri állomáson a szerelvények nem állnak majd meg. Az északi szakaszon a metró Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekedik majd.

Elmondta, a kivitelezési munkák befejeződtek az északi szakaszon a Lehel tér és az Újpest-központ állomások között, valamint a déli szakaszon Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között. A metróvonal 20 állomásából 11-et már felújítottak, és a metróvonal középső szakaszán még 9 állomás rekonstrukciója van hátra.

Jelenleg a felújítás a Lehel tér és a Nagyvárad tér állomások között zajlik. Folyamatban van a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomások műszaki átadás-átvétele. Május 2-án elkezdődik egy próbaüzem, és ha minden sikeresen zárul, május 14-én az előbbi három állomást forgalomba helyezik. A tervek szerint ezzel egyidőben lezárják a Dózsa György úti, a Lehel téri és a Nagyvárad téri állomásokat, és megkezdik a felújításukat - közölte Radnai Tibor. Hozzátette, a Dózsa György úti állomáson megkezdték az utólagos akadálymentesítési munkákat.

Elmondta, folyik a Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák állomásokon az akadálymentesítést szolgáló ferde pályás felvonók tesztelése. A Corvin-negyed állomáson elkészült a felszínt és az aluljárószintet összekötő lift, a tesztelés már megtörtént.

Radnai Tibor közölte azt is, vizsgálják annak a lehetőségét, hogy decemberben forgalomba helyezik a Deák Ferenc téri állomást.

Tarsoly András, a BKK forgalomszervezési vezetője elmondta,

május 14-től kezdődik a metrópótlás utolsó nagy üteme, a pótlóbuszok a Göncz Árpád városközpont és a Kálvin tér között közlekednek majd.

Csúcsidőben továbbra is 45 másodpercenként követik egymást az akadálymentes és klimatizált buszok. A buszok egy része a Göncz Árpád városközponttól csak a Nyugati térig közlekedik majd - jegyezte meg.

Elmondta, a Nagyvárad téri metróállomás lezárása miatt ide állomáspótló autóbuszok közlekednek majd a Népligettől.

A déli szakaszon a munkálatok miatt a metró munkanapon esténként és hétvégente továbbra sem nem jár majd, ezért a pótlóbuszok ilyenkor a Göncz Árpád városközponttól Kőbánya-Kispestig közlekednek.

A nyári időszakban lesz egy hosszabb lezárás: június 18. és augusztus 14. között a metró csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekedik majd, utóbbi állomás és Kőbánya-Kispest között nyolc héten keresztül pótlóbuszokkal utazhatnak majd az utasok - közölte.

A metrópótlásban részt vevő alternatív járatokról a BKK közleményben tájékoztatott: május 16-tól a 254M járatok helyett újra a korábbi 254E gyorsjárat közlekedik a Népliget metróállomás és az Alacskai úti lakótelep között. Pestszentimre térségéből a Boráros tér az 54-es és az 55-ös buszokkal továbbra is elérhető marad.

A 254E autóbuszról a 3-as villamosra az átszállási lehetőséget a belváros felé a Nagykőrösi út/Határ út megállóban, az Alacskai úti lakótelep felé pedig az Ecseri út metróállomásnál biztosítják.

A Gyál és Pestszentimre felől a metrópótlás előtti időszakban megszokott módon, a 84E, 94E és 294E járatokkal lehet a Határ út metróállomásig lehet utazni, ahonnan a metró a belvárosig közlekedik.

Rákoshegy térségéből sűrűbben közlekedik és gyorsabban jut el Kőbánya-Kispestig a 98E járat. Pesterzsébet térségében a 223M járat továbbra is közlekedik és gyors eljutást kínál a Szentlőrinci úti lakótelep felől a Boráros térre. A Havanna lakótelep térségében a 194M járat szintén változatlan módon továbbra is gyors eljutást biztosít a Gloriett-lakóteleptől a Határ út metróállomáshoz. A metrópótlásban érintett további járatok is változatlan útvonalon közlekednek - írták.

A BKK felhívta a közlekedők figyelmét arra, hogy a Göncz Árpád városközpontnál a belváros irányába tartó metrópótló buszok két buszsávon haladhatnak át a kereszteződésen, ezért a Váci útról észak felől nem lehet majd balra kanyarodni a Róbert Károly körútra. Dél felől továbbra is lehet a Váci útról az Árpád híd felé kanyarodni.

A metrópótló buszok a Kálvin térnél a Szentkirályi utcán keresztül fordulnak vissza, ezért a Szentkirályi utca Baross utca és Üllői út közötti szakaszán kétirányú forgalmi rend lép életbe, valamint az érintett részen nem lehet majd parkolni. Az utca ezen szakaszán közúti forgalom változatlanul haladhat a Baross utca felé, az ellenkező irányba viszont kizárólag a pótlóbuszok közlekedhetnek - olvasható a közleményben.

A BKK arra kéri a közlekedőket, hogy a következő hetekben ne megszokás szerint közlekedjenek a fővárosban, mert számos változásra kell készülni a metrópótlás újabb üteme miatt.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Kinek éri meg országbérletet és kinek Budapest-bérletet venni? Videó!
Március 1-től új világ jön a bérleteknél azoknak, akik Budapesten és a környékén élnek, vagy a fővárosba utaznak. A videóban elmondjuk, hogy melyik bérlettel melyik utas jár jobban!

Link másolása

Korábban már írtunk róla, hogy március elsejétől az ország- és vármegyebérleteket a budapesti tömegközlekedésben is lehet használni.

Az alábbi TikTok videóban ezt a témát járjuk körül. Kiderül például, mit érdemes majd választani például a diákoknak.

De a kommentekben megválaszolunk ennél speciálisabb kérdéseket is. És amire nem tudjuk a választ, azokat a témákat a BKK-nak továbbítjuk.

@szeretlekmagyarorszag.hu Neked megéri majd a bérletek változtatása? Mi a véleményed? #szeretlekmagyarország #országbérlet #foryou #budapest #budapestbérlet ♬ Beat Relaxante - beatdohostil


Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
Kedd estétől fél évre bezár a Nyugati téri McDonald’s
Felújítás miatt. Átalakítják a vendégtér mostani lépcsős elrendezését, és lesz egy különleges ételszállító szalag is.
K. A. - szmo.hu
2024. január 16.


Link másolása

Felújítás miatt mintegy fél évre bezár kedd este a többször is a világ egyik legszebb McDonald’s éttermének választott Nyugati téri Meki. A műemléki épületet különleges belsőépítészeti elemek és természetes alapanyagok használatával építik újjá.

A Nyugati pályaudvarral közös főfalon található épület a vasútállomáshoz hasonlóan historizáló, a neoreneszánsz és a neoromantika keverékével épült. A cég közleményében kiemelte, hogy

ezeket a stíluselemeket az étterem mind a mai napig őrzi, és az átalakítás után is megtartják majd.

A belső kialakítás alapja a McDonald’s RAY-design koncepciója lesz, ami egyedi tükrös üvegfelületekkel, rézburkolatú lámpatestekkel és több speciális, de a dizájnba illő bútorelemmel egészül ki. Minden belsőépítészeti elem valódi, természetes anyagból készül: öntött terrazzo padlót, valamint fa- és rézburkolatokat használnak majd. A belső pillérek díszítő festését restaurátor készíti.

Az átépítés fontos eleme lesz, hogy átalakítják a vendégtér mostani lépcsőzetes elrendezését.

A kiadópult felé jelenleg lefelé tartó lépcső megszűnik, és ezt a födémszakaszt felemelik a bejárati padlószinthez. A vendégek az épület közepén lévő, kétoldalt elhelyezkedő lépcsősoron juthatnak majd fel a galériára és a mezzanine szintre.

Az étterem látványosságának ígérkezik egy ételszállító szalag, ami a hazai Mekik között egyedülálló módon a termékeket a konyha két szintje között fogja továbbítani. A transzporter felmegy egészen a galéria szintre, és egy üvegdobozon keresztül a vendégek is nyomon követhetik a termékek útját. A digitális fejlesztés részeként pedig az étteremben érintőképernyős kioszkok és a hagyományos kasszák is lesznek.

.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
A Rovatból
Toronyházak a rakparton, felhőkarcolók a Belvárosban – ilyen is lehetett volna Budapest
A Magyar Építészeti Múzeum munkatársai az archívumban igazi elfeledett kincsekre bukkantak, amelyek gyakran sci-fi filmbe illő látképet álmodtak a városnak.

Link másolása

Ma már el sem tudnánk képzelni, milyen lenne a Parlament, ha teljesen másképp nézne ki. Pedig csak egy hajszálon múlt, hogy ne Hauszmann Alajos munkája nyerje a pályázatot. De mi lett volna, ha Budapest építészeti kulcspillanatai másképp alakultak volna?

Lehettek volna toronyházak a Duna-parton, felhőkarcolók a Belvárosban, és egy felfújható ponyva is állhatott volna a Keleti pályaudvar felett.

A Magyar Építészeti Múzeum több százezer darabos gyűjteményében igazi elfeledett kincsekre bukkantak - hangzott el az RTL Fókusz című műsorában.

A Magyar Építészeti Múzeum munkatársai hosszú hónapon át kutatták a több százezer darabos tervgyűjteményüket, és az archívumban igazi elfeledett kincsekre bukkantak, amelyek gyakran sci-fi filmbe illő látképet álmodtak a városnak. A meghökkentő tervek február 11-éig kiállításon láthatók a Vigadóban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
A Rovatból
Péntektől járatritkítás lehet csúcsidőben a BKK egyes járatain
Hétfői és pénteki járatritkításra készül a BKK a Közlekedő Tömeg szerint. A döntés hátterében a gyérebb utasforgalom állhat.

Link másolása

Január 19-től számos BKK járat ritkábban indul csúcsidőben hétfői és pénteki napokon, tudta meg a hvg.hu. A lap értesüléseit a Közlekedő Tömeg civil szervezet közleményben erősítette meg.

Ebben azt írják, hogy „az intézkedés a megalapozott és észszerű mértéken túlmutató megszorításnak tekinthető”, és azt javasolják az utasoknak, hogy tájékozódjanak a Budapest Go appban járataik indulási idejéről, mert a megállóhelyi menetrendeken ma már csak elnagyolt követési időket jelenít meg a BKK.

A civil szervezet úgy tudja, hogy a döntés hátterében nem a járművek állapota vagy a személyzethiány áll, hanem a Covid óta gyérebb hétfői és pénteki utasforgalom ürügyén rendelték el a változtatást.

Értesüléseik szerint több 12-15 perces vagy afölötti követési idejű járat is a ritkítás áldozatul esett, és így alapfokon veszik el a szolgáltatás megbízhatósága, amikor az utasok ritka és megjegyezhetetlen menetrendekkel találkoznak.

A hvg.hu megkereste az ügyben a BKK-t, de egyelőre nem kaptak választ.


Link másolása
KÖVESS MINKET: