Jövőre jöhetnek a beléptető kapuk: nyár végén indul a tesztüzem
Élesben pedig jövőre indul az üzem - értesült a Világgazdaság. Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt közölte az újsággal, hogy a nyár végén telepítik
az első beléptetőkapukat, és az érvényesítő készülékeket a Deák Ferenc tér (Sütő utca) metróállomáson valamint a H6-os HÉV Közvágóhíd végállomásán.
Itt teszteli majd éles környezetben a BKK a beléptetőkapuk funkcionális működését, továbbá az eszközök háttérrendszerekkel való kommunikációját.
Négy éve kezdték tesztelni a Corvin negyed megállónál a kapukat:
A folytatásban véglegesítik a kártyakibocsátás részleteit, elkezdődik az állomásokon és a járműveken a jegyérvényesítő készülékek telepítése – addig az utazók nyitott kapukkal találkoznak majd.
A rendszer indulása 2018 elejétől fokozatosan várható. Ekkor London, Párizs és több más nagyváros gyakorlatához hasonlóan minden beléptetőkapus állomás bejáratát lezárják, 180 centiméter magas, csúszószárnyas kapukat telepítenek, amelyek megakadályozzák a jegy nélküli belépést, és kamerarendszerrel is igyekeznek kiszűrni a csalásokat.
A többi járművön, az autóbuszokon, trolikon és villamosokon jegyérvényesítő készülékek lesznek, a HÉV esetében az állomásokon helyezik el ezeket, a hajókon pedig kézi készülékeket alkalmaznak majd.
Az elektronikus jegyrendszerben a papírbérleteket és -jegyeket felváltja majd egy műanyag BKK-kártya, amelynek megszemélyesített és anonim formáját is választhatják majd az utasok.
A plasztikot várhatóan az ügyfélközpontokban lehet majd megszemélyesíttetni, az anonim kártyákhoz pedig akár az automatáknál is hozzá lehet jutni. A kártyákra különböző módon lehet majd feltölteni a pénzt, amely aztán leutazható lesz. A tervek szerint az elektronikus személyi igazolványhoz is lehet majd bérletet társítani, s azt használni az utazáshoz.
A papíralapú jegyek az utazási kártya megfelelő elterjedéséig párhuzamosan forgalomban maradnak, ezért a hagyományos jegyérvényesítő készülékek is ott lesznek a járműveken.