Idén sem indulnak el a BKV menetrendszerű hajójáratai
A BKV 2013-ban félmilliárd forintos uniós támogatásból indította újra a menetrendszerint közlekedő hajójáratokat Budapesten. A Népszava cikkében emlékeztetnek, hogy a nyitó év 346 ezres utasszáma után néhány évig még sikerült 300 ezer körül stabilizálni a forgalmat, de 2019-re ez visszaesett 260 ezerre. A bevétel ebben az évben már csak 50 millió forint volt, ez pedig az üzemeltetési kölstégek csupán 30 százalékát fedezte - a többit a fővárosi önkormányzat pótolta ki.
vagyis, hogy a hajózás a közösségi közlekedés integráns részévé, a hivatásforgalmú közlekedés teljes értékű eszközévé válljon. Ennek okát többek között abban látták, hogy elöregedett hajók egyszerűen „alkalmatlanok a városi közlekedés elvárásainak teljesítésére”.
Már a 2020-as szezonra is csak nagy nehezen sikerült üzemeltetőt találni a hét hajóból álló flottára, 2021-ben pedig a járvány és a kormányzati elvonások miatt az átmeneti szüneteltetés mellett döntöttek.
A Népszava hétfői cikkében azt írja, hogy 2022-re sem a BKV, sem a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) üzleti terve nem tartalmazza a kishajózást, lévén „a fővárosi közösségi közlekedési bevételek csökkenése, valamint
így a BKV által nyújtott hivatásforgalmi hajózás szüneteltetése a 2021. év után a 2022. évben is folytatódni fog”.