Hat felújított orosz metrókocsit kellett kivenni a forgalomból, mert szétette őket a rozsda
Kivonták a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját, mert a padlólemezeket gyakorlatilag felzabálta a rozsda - írja az Mfor.hu. A metrókocsikkal már korábban több probléma is volt, kezdetben a késések, majd az ajtók problémás csukódása miatt.
A 69 milliárd forintért beszerzett szerelvényekkel ugyanakkor a lap szerint "nagyobb a baj, mint gondolták". A kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára ugyanis már néhány hónappal a kocsik érkezése után felfigyeltek. Az ajtóküszöböknél is jelentek meg rozsdafoltok, melyeket a BKV 2017 májusában jelzett az orosz gyártónak.
"A Metrowagonmash az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után közölte, hogy a gyártó megváltoztatta a technológiát, most már nem lehet gond" - fogalmaznak a cikkben.
Az Mfor.hu meg nem erősített információi szerint
a problémás első 13 szerelvény kocsiszekrényei évek óta áztak a cég udvarán, a rozsda ezért jelenhetett meg előbb rajtuk.
Később aztán a tető felületén, most pedig a padlókon is megjelent a rozsda. A BKV új igazgatóságának decemberi ülésén a fővárosi közlekedési cég egyik vezetője ugyan beszámolt a rozsdásodásról, de a lap szerint azt mondta, "felesleges a probléma kivizsgálásával független szakértőt megbízni, hiszen minek ahhoz külsős szakértő, amit maguk is tudnak". De azt is hozzátette, hogy minden kocsin tud ennél tíz nagyobb problémát is, de ezzel együtt is az orosz jármű fele annyi problémát generált eddig, mint amennyit az Alstom szerelvények és a CAF-villamosok.
Az Mfor információi szerint a szerelvényeket a javításig nem engedik ki a forgalomba, mert félő, hogy beszakad a padlójuk. A lap azt is megemlíti, hogy szerződés szerint ha "egy hiba miatt ki kell vonni egy járművet a forgalomból és a javítása két napnál tovább tart, akkor onnantól napi 23 ezer eurót kell fizetnie az orosz félnek kártérítésként". A Metrowagonmash azonban nem fizet, ezért a BKV pert indított.