KULT
A Rovatból

Hans Zimmer még mindig egy lázadó tini energiájával nyűgözi le a közönséget

Libabőr és könnyek: ezzel a két szóval összegezhetnénk a világ egyik leghíresebb zeneszerzőjének csütörtöki koncertjét.

Link másolása

Rövid időn belül már második alkalommal lépett fel Magyarországon a német zeneszerző zseni, mégis úgy tűnt, a magyar közönség még messze nem unja.

Az Aréna előtt kígyózó sorokban álltak az emberek. Végül a kezdéssel nem is várták meg, míg mindenki beért, hirtelen lett sötét, és kezdődött el a zene. A kezdés emiatt kicsit lightosra sikerült. Egyszer csak elkezdtek a színpadon zenélni, mindenféle előzetes jel nélkül, miközben a közönségben még a legtöbben a telefonjukat nyomkodták, képeket csináltak, bejelentkeztek a helyszínről, vagy épp a vaksötétben keresték, hogy hova is szól a jegyük.IMG_8477kIMG_8438k

Nem azt éreztem, hogy ez már a koncert, inkább olyan volt, mintha csak bemelegítenének. És tulajdonképpen szinte erről is volt szó: két dal után Hans Zimmer felállt zongorája mögül, és megnyitotta a show-t.

Az már eleve szimpatikus kezdés volt, hogy magyarul szólt hozzánk.

Hello Budapest! Jó estét Hölgyeim és Uraim!

- bár ez utóbbi mondattal nagyon megküzdött, és ezért nevetve közölte, hogy akárhogy próbálja is, neki nem megy a magyar, úgyhogy ezután ha nem bánjuk, csak angolul fog beszélni.

A Hans Zimmert éltető tapstól függetlenül a koncert maga nem róla szólt, de ő ezt már az elején ki is jelentette. Azt mondta, tudja, hogy legtöbben miatta mentünk, de ő csak egy a zenekarából, és a show-t a zenészei adják majd. És ez így is volt. Persze azt mindenki tudta, hogy ezek a dalok az ő fejéből és lelkéből pattantak ki, mégis az est végére a zenészeit éltette a közönség.IMG_8457k

That drop though

Claire Angus (@claire_cla) által megosztott bejegyzés,

Ő maga persze aktív résztvevője volt a koncertnek több hangszeren is lenyűgözőt villantott. Zimmer nem csupán vezényelt, de játszott zongorán és mindenféle billentyűs hangszeren, bendzsón, és üstdobon is. De a koncerten az is kiderült, nem csak egy érzékeny lelkű zongorista, de egy vérbeli rocker is lakik benne, mikor az este második felében egy brutálisan nagyot zúztak néhány gitárral.

Mindezt 59 évesen olyan átéléssel, mintha most élné lázadó tinédzser éveit.

A különböző dalok előtt mindig bemutatta azt a zenészét vagy énekesét, aki abban a dalban meghatározó szerepet játszik. Őket előrehívta, és beszélt róluk néhány szót.

Az egyik legmeghatóbb ilyen pillanat az volt, mikor az Oroszlánkirály előadásához Lebo M. érkezett a színpadra és a 'Nants ingonyama bagithi Baba' kezdetű örök klasszikus felcsendülésével mintha Afrika kelt volna életre.IMG_8388kIMG_8420k

Ez nem a tegnapi koncerten készült, de mi is ezt hallhattuk

A katarzist okozó előadás után, Zimmer elmesélte, hogyan találkozott anno az afrikai bevándorló énekessel, akiről azt mondta: most áll előttünk az igazi oroszlánkirály. Ezt az előadást fogadta az egyik legnagyobb ováció, de persze volt azért még a tarsolyában egy s más.

A Karib-tenger kalózai előadásában a főszerepet például egy ázsiai lány kapta, aki melodramatikus elektromoscselló-szólóval vágott mindenkit földhöz.

Hosszú lenne minden zenészt külön felsorolni, de az biztos, hogy a zeneszerző lenyűgöző, és egyben hozzá hasonlóan kicsit őrült zenészeket gyűjtött maga köré. Egy kórust, egy lehengerlő vonósnégyest, de volt több rézfúvós és ütőhangszeres is, szóval egy kisebb hadseregnyi klasszikus zenész gondoskodott a nem mindennapi élményről.

Emlékezetes, megható pillanat volt például mikor Zimmer a Sötét lovag trilógia kapcsán arról mesélt, mikor tudomást szerzett Heath Ledger haláláról, illetve elmesélte azt is, hogy a 2012-es coloradói mozis mészárlásról egy újságírói kérdésből szerzett tudomást. Ez utóbbi emlékére írta az Aurora című dalt, ami az este egyik legszívszorítóbb előadása volt.

A libabőr és meghatottság az egész estét jellemezte. Volt olyan pillanat, amikor csak becsuktam a szemem, és élveztem ahogy Russell Crowe hősies harcát, a Madagaszkár állatainak kalandjait vagy Dustin Hoffman totyorgós járását láttam magam előtt.

Végül a 3 óra leteltével minden zenész lesétált a színpadról. Ezután a közönségből a tapasztalatlanabbak (vagy csak az utolsó metrókra sietők) elindultak kifelé, így néhányan biztosan lemaradtak a visszatapsolás utáni nagy fináléról.

Az Eredet című film már kultikussá vált Time címe dalát a zeneszerző részben kísérettel, részben egy szál zongorán adta elő, miközben a billentyűn táncoló ujjait, és áhítattal teli arcát mutatta a kivetítő. A zongoraszóló végén zárásként, a dalból már jól ismert hegedűszó hasított belénk.

Az biztos, hogy június 1-én a kedvenc filmzenéink életre keltek, a lézershow igazi hipnotikus hatással bírt, és a koncert őrületes energiájával Hans Zimmer ízelítőt adott csodálatos életművéből.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET: