HÍREK
A Rovatból

Fontos BKK-infó: Így módosul az ünnepi menetrend a fővárosi tömegközelekedésben

A karácsonyi és a szilveszteri, újévi menetrendek is változnak a megszokottakhoz képest, itt vannak a részletek.


A Budapesti Közlekedési Központ az év végi ünnepek idején is folyamatosan biztosítja a közösségi közlekedési szolgáltatást - írja a cég a közleményében.

December 24-én, szenteste a nappali felszíni járatok 15 és 16 óra között indulnak utoljára. A nappali járatok üzemzárását követően, 16 és 18 óra között még közlekednek a metrók, illetve elindulnak az éjszakai járatok is. Egyes éjszakai járatok a metróhoz igazodva, módosított útvonalon közlekednek. 18 óra után – amikor már a metrók nem közlekednek – valamennyi éjszakai autóbuszjárat a teljes útvonalán közlekedik.

December 31-én, szilveszter éjszaka a várható nagyobb forgalom miatt számos nagy kapacitású járat egész éjjel közlekedik: valamennyi metró, az összes HÉV, a nagykörúti 4-es 6-os, a 14-es, a 17-es, a 47-es, az 50-es és az 56A villamos, a 75-ös és a 80-as trolibusz, valamint az 5-ös, a 7-es és a 8E autóbusz. Az utazások megtervezéséhez a BudapestGO applikációt ajánlja a BKK.

A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó utasforgalmi igényekhez igazodó közlekedési rendet vezet be, a korábbi évekhez képest több járatot indítva.

Közlekedés december 24-én, szenteste: a járatok reggel és napközben a szombati menetrend szerint közlekednek.

Szenteste - a korábbi évekkel megegyezően - a nappali felszíni járatok 15 és 16 óra között indulnak utoljára, azonban a metrók a többi nappali járathoz képest tovább, 18 óráig közlekednek. A külvárosi nagyobb bevásárlóközpontok korábbi zárása miatt, a járatok jellemzően 13:30 és 14:30 között térnek be utoljára az áruházakhoz, kivéve a 22-es autóbuszt, amely nappali üzemzárásig érinti azokat.

A nappali járatok üzemzárását követően, 16 és 18 óra között a metrókkal és az éjszakai járatokkal lehet utazni. Bizonyos éjszakai járatok módosított útvonalon közlekednek, hogy csatlakozást biztosítsanak a metrókhoz.

18 óra után – amikor már a metrók nem közlekednek – valamennyi éjszakai autóbuszjárat a teljes útvonalán közlekedik. A Budapest határát átlépő HÉV-vonalak (H5-ös, H6-os, H8-as és H9-es) normál üzemzárásig, késő estig közlekednek, de ritkább követéssel.

Az utolsó metrók az alábbiak szerint indulnak a végállomásaikról:

M1

- a Mexikói úttól 18:02-kor indul a Vörösmarty tér felé,

- a Vörösmarty tértől 18:15-kor indul a Mexikói út felé.

M2

- a Déli pályaudvartól 18:03-kor indul az Örs vezér tere felé,

- az Örs vezér terétől 17:58-kor indul a Déli pályaudvar felé.

M3

- Újpest-központtól 17:51-kor indul Kőbánya-Kispest felé,

- Kőbánya-Kispesttől 17:56-kor indul Újpest-központ felé.

M4

- a Keleti pályaudvartól 18:10-kor indul Kelenföld vasútállomás felé

- Kelenföld vasútállomástól 17:57-kor indul a Keleti pályaudvar felé.

A metrókhoz csatlakozó HÉV-vonalak (H5-ös és H8-as vonalak) ezen időszak alatt tavalyhoz képest sűrűbben közlekednek. A H5-ös HÉV 20 percenként, míg H8-as HÉV 30 percenként indul (utóbbihoz Cinkotán csatlakozik a H9-es HÉV)

További részletek a délutáni közlekedési rendről:

16 óra után a metrókkal (18 óráig) és az éjszakai járatokkal lehet utazni, valamint a H5-ös, a H6-os, a H8-as és a H9-es HÉV is közlekedik.

- A 100E és a 200E repülőtéri autóbuszok, illetve a 6-os villamos a megszokott módon éjjel-nappal járnak.

- A 6-os villamos 16 és 20 óra között 10 percenként, 20 órától 15 percenként közlekedik.

- A 200E autóbusz 16 óra után 30 percenként közlekedik, a járatok az utolsó metró közlekedése után a Határ út M-től indulnak, és oda érkeznek csatlakozva a metróhoz és az éjszakai buszokhoz.

Az éjszakai járatok kb. 15:30 és 16 óra között indulnak el, jellemzően az éjszakai időszakhoz hasonló követési időközzel.

16 és 18 óra között a metróközlekedéshez igazodva bizonyos éjszakai járatok módosított útvonalon – a metróhoz csatlakozva, több járat esetében sűrűbben, illetve szóló helyett csuklós busszal – közlekednek.

- a 914-es autóbusz a Nyugati pályaudvar és Káposztásmegyer, Mogyoródi-patak, illetve a Határ út és a Dél-pesti autóbuszgarázs között;

- a 931-es autóbusz az Örs vezér tere és Árpádföld, illetve a Nyugati pályaudvar és Zöldmál között;

- A 934-es 18 óráig Pesterzsébet és Békásmegyer, utána a munkanapi közlekedési rend szerint csak a Nyugati pályaudvar és Békásmegyer között közlekedik.

- a 950-es Pestszentimre vasútállomás és a Határ út, illetve Újpest-központ és Rákospalota, Kossuth utca között;

- a 950A autóbusz Újpest-központ és Rákospalota, Kossuth utca között;

- a 990-es autóbusz a Normafa és a Deák Ferenc tér, illetve az Örs vezér tere és Rákoskert között

Az éjszakai autóbuszok közül 16 és 18 óra között több járat többletindulásokkal közlekedik:

- a 907-es, a 909A, a 923-as, a 956-os, a 973-as, a 979-es és a 979A.

- A 916-os a budai Várban várható turistaforgalom miatt 16 óra és 21:30 között sűrítve, 5-10 percenként, 21:30 és 23:30 között 15-30 percenként közlekedik.

18:00 után – amikor már a metrók nem közlekednek – valamennyi éjszakai autóbuszjárat a teljes útvonalán és a munkanapi járatsűrűségük szerint közlekedik, de a szabadidős forgalmat segítő többletindulások és járatok szenteste nem közlekednek (a 907A, a 909A, a 914A, a 931A, a 973A és a 979A vonalakon).

- A H7-es HÉV 16 óráig közlekedik, a H5-ös, a H6-os, a H8-as és a H9-es HÉV azonban ezután is jár (a H9-es HÉV csak Cinkotáról indul Csömörre).

A BKK arra kéri ügyfeleit, hogy ne megszokásból közlekedjenek szenteste. Az ünnepi utazás megtervezéséhez is érdemes a BudapestGO alkalmazást használni.

Közlekedés december 25-én és 26-án, illetve január 1-jén

December 25-én és 26-án, karácsony első és második napján, illetve január 1-jén a nappali járatok ünnepnapi, illetve munkaszüneti napi rend szerint közlekednek. December 25-én a repülőtér kisebb forgalma miatt a 100E autóbuszok a szokásosnál kicsit ritkább menetrend szerint közlekednek.

Közlekedés a két ünnep között

December 27-én és 28-án a szombati, 29-én pedig a vasárnapi, illetve munkaszüneti napi menetrend lesz érvényben.

December 30-án és 31-én

Aaz utasforgalom változása és a közúti forgalom jellemző csökkenése miatt a metrók mellett számos villamos-, trolibusz- és autóbuszjárat év végi menetrend szerint közlekedik, a járatok többségén pedig az iskolaszüneti munkanapi menetrend lesz érvényben. Nem közlekedik a kizárólag sűrítőjelleggel bíró 33A és a 81-es járat.

Bővülő közlekedés szilveszter éjszaka

December 31-én a megnövekedő utasforgalom miatt már a nappali üzemzárás előtt a megszokottnál sűrűbben közlekednek az alábbi járatok:

- a 17-es és a 47-es villamos

- a 8E, a 85-ös, a 105-ös és a 224-es autóbusz.

December 31-éről január 1-jére virradóan, egész éjjel közlekednek az alábbi járatok:

- az M1-es, az M2-es, az M3-as és az M4-es metró

- a BKK és a MÁV-HÉV együttműködése révén a H5-ös, a H6-os, a H7-es, a H8-as és a H9-es HÉV

- a 4-es és a 6-os villamos a Széll Kálmán tér – Corvin negyed között, valamint a 4-es és a 6-os pótlóbuszok a Corvin negyed és a dél-budai végállomások között

- a 14-es, a 47-es, az 50-es, az 56A villamosok

- a 17-es villamos módosított útvonalon, a Bécsi út / Vörösvári út és a Városház tér között

- a 75-ös trolibusz,

- a 80-as trolibusz meghosszabbított útvonalon, az Örs vezér tere és a Blaha Lujza tér között

- az 5-ös és a 8E autóbusz,

- a 7-es autóbusz módosított útvonalon Újpalota és a Deák Ferenc tér között 7B jelzéssel.

Az éjszakai autóbuszhálózaton számos járat eltérő menetrend szerint, a metrókhoz és villamosokhoz csatlakozóan jár, ugyanakkor változatlan menetrend szerint közlekednek a reptéri 100E és 200E járatok.

Változik az alábbi éjszakai járatok közlekedése:

- A 914-es autóbusz sűrűbben jár Újpest-központ és Káposztásmegyer, Mogyoródi-patak (914B jelzéssel), illetve a Határ út és a Dél-pesti autóbuszgarázs között.

- A 923-as autóbusz sűrűbben indul Békásmegyer és a Nyugati pályaudvar, illetve a Dél-pesti autóbuszgarázs és a Kálvin tér (923A jelzéssel) között.

- A 931-es autóbusz sűrítve közlekedik az Örs vezér tere és Árpádföld (931B jelzéssel), illetve a Nyugati pályaudvar és Zöldmál között.

- A 950-es autóbusz szintén sűrítve jár Pestszentimre vasútállomás és a Ganztelep, Mednyánszky utca (950B jelzéssel), illetve Újpest-központ és Rákospalota, Kossuth utca között.

- A 973-as autóbusz sűrítve közlekedik Újpalota, Szentmihályi út és a Deák Ferenc tér (973B jelzéssel), illetve a Savoyai Jenő tér és Nagytétény, ipartelep között.

- A 990-es autóbusz sűrítve közlekedik a Normafa és a Deák Ferenc tér, illetve Rákoskert és az Örs vezér tere (990A jelzéssel) között.

- A 908-as, a 909-es, a 909A, a 916-os, a 930-as, a 941-es, a 966-os, a 979A, a 999-es autóbuszok keretmenetrendi útvonalukon, de sűrítve közlekednek, továbbá a 916-os járat bővített üzemidővel közlekedik.

- A 934-es autóbusz sűrítve, bővített üzemidővel a hétköznapi útvonalán, Békásmegyer és a Nyugati pályaudvar között közlekedik.

- A 901-es és a 918-as autóbusz nagyobb befogadóképességű járművekkel közlekedik.

- A 956-os autóbusz vonalán sűrítő buszok közlekednek Hűvösvölgy és Remetekertváros között 956A jelzéssel.

- A 950A autóbusz rövidített útvonalon, Újpest-központ és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedik.

- A 960-as autóbusz rövidített útvonalon, a Bécsi út / Vörösvári út és Békásmegyer, Újmegyeri tér között közlekedik.

- A 907A, a 914A, a 931A és a 973A autóbuszok a metrók közlekedése miatt ezen az éjszakán nem közlekednek.

- A 943-as és a 992-es autóbuszok az egész éjjel közlekedő HÉV-vonalak mellett nem közlekednek.

Közlekedési rend 2025 első napjaiban

Január 2-án és 3-án az iskolaszünetben érvényes munkanapi menetrend lesz érvényben.

Az év utolsó napján és az újév első napjain is érdemes a BKK járatokat használni, az utazás megtervezéséhez a BudapestGO applikáció használatát javasolják.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter szerint választási csalás, hogy valóságban nem létező emberek panaszkodnak az állítólagos Tisza-adóra, az NMHH szerint még nem kell jelölni a mesterséges intelligenciát
A Nemzeti Ellenállás Mozgalom videói között van olyan is, amiben szintén AI által generált Magyar Péter New York utcáin táncolva adóemelést lövell a kezeiből. A videó népszerűsítésére egy hét alatt több mint 66 millió forintot költöttek a Facebookon.


Választási csalás mesterséges intelligenciával készült videókat terjeszteni anélkül, hogy világosan jeleznék: a benne szereplők nem valódiak. A Tisza Párt elnöke ezt azután mondta, hogy a Nemzeti Ellenállás Mozgalom egyik videójában AI által létrehozott emberek nyilatkoznak az állítólagos Tisza-adó várható következményeiről. A mozgalom mögött álló megafonos influenszer cége egy hét alatt több mint 66 millió forintot költött a videók hirdetésére a Facebookon - hangzott el az RTL híradójában.

"Havi 83 ezer forinttal keresnék kevesebbet."

Egy férfi nyilatkozza ezt a Nemzeti Ellenállás Mozgalom egyik videójában a Fidesz szerint a Tisza Párt által tervezett adók következményeiről. Ez az ember azonban a valóságban nem létezik, mesterséges intelligenciával állították elő. Viszont ezt sehol, semmilyen formában nem jelzik a készítők.

Ahogyan nem jelezték az állami televízió híradójában sem, ahol a videót a kötcsei piknikről szóló tudósításban szerepeltették. Az állítólagos Tisza adóról szóló AI videó néhány órával azelőtt jelent meg a Nemzeti Ellenállás Mozgalom oldalán, hogy Orbán Viktor bejelentette az újabb nemzeti konzultációt.

"Indítani fogunk egy nemzeti konzultációt a kiszivárgott adóemelési tervekkel kapcsolatban. Ez a mozgósításnak egy része."

A Nemzeti Ellenállás Mozgalom videói között van olyan is, amiben szintén AI által generált Magyar Péter New York utcáin táncolva adóemelést lövell a kezeiből. A videó népszerűsítésére egy hét alatt több mint 66 millió forintot költöttek a Facebookon. A Mozgalom mögött álló cég, az Ellenállás Mozgalom Nonpropfit Kft tulajdonosa a Megafonos influenszer Apáti Bence.

Az RTL Híradónak nyilatkozó politológus szerint a mesterséges intelligencia megjelenése a politikai kampányokban már nem meglepő, de nem mindegy ki, hogyan és mire használja.

Az a különbség, hogy egy közszereplőt érintő ábrázolásról van szó és adott esetben ezért egyfajta politikai karikatúrának is tekinthető vagy egy tény műfajba próbálnak beágyazni egy véleményt, mint ennek a nem létező buszsofőrnek az estében és ez itt szerintem nagyon különböző.

Schultz Nóra szerint még nehéz megjósolni, hogy mennyire hatnak majd a választókra az ilyen videók. Magyar Péter azt mondta az RTL Híradónak: ez valójában választási csalás.

"Közpénzmilliárdokat költenek hazug, aljas, csaló kampányokra, ennek része, hogy álcivil szervezetek kapnak több száz vagy éppen milliárd forint közpénzt ilyen csaló kampányokra. Nyilván egy normálisan működő országban a hatóságok azonnal eljárnának."

A híradó kereste a témában Orbán Balázst is, akire Orbán Viktor a fidesz 2026-os választási kampányát bízta, de nem akart nyilatkozni. Latorcai Csaba parlamenti államtitkár ugyanakkor azt mondta az RTL Híradónak: szerinte jelölni kell, ha egy tartalmat mesterséges intelligenciával hoztak létre. Szerinte ez pédául egy általa megosztott képre nem vonatkozik. A politikus a kormányhivatal BKV-t érintő vizsgálatakor posztolta egy lángokban álló busz és villamos fotóját.

Az a kép egyértelműen - a posztból látható módon - szándékosan egy apokaliptikus képet idézett, és nem a fővárosnak bármely táját idézte, tehát nem volt egyáltalán félrevezető.

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság és a kormány is azt közölte az RTL Híradóval: majd csak 2026 augusztusa után kell jelölni, ha egy tartalom mesterséges intelligenciával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Kunetz Zsombornak írt egy őszinte levelet egy mentő: Mindenkinek van kettő, három munkahelye, hogy meg tudjon élni becsületesen
Hajnalban utaznak vidékről Budapestre, hogy ott teljesítsenek alapórában szolgálatot. Maguknak visznek ételt-italt, hűtőtáskát, hogy legyen mit enniük a szolgálat alatt. Van olyan mentő, melyben már hetek óta nem működik a klima.


Az egészségügyi szakértő egy levelet osztott meg a Facebook-oldalán, amelyben egy mentő írja le érzékletesen, milyen körülmények közt kénytelenek dolgozni olyan gyenge fizetésért, hogy még más munkákat is el kell vállalniuk, hogy megéljenek.

Mint írja: régóta tervezte, hogy megírja ezt, de most "Takács Péter nyilatkozata egy kicsit kiverte a bíztosítékot azzal, hogy összehasonította az osztrák mentőt a magyarral."

"Tisztelt Zsombor!

Már rég akartam írni, de a mai telexes cikk után ragadtam tollat. Több mint 20 éve dolgozom a mentőszolgálatnál egy vidéki mentőállomáson. Takács Péter nyilatkozata egy kicsit kvierte a bíztosítékot, hogy összehasonította az osztárk mentőt a magyarral. Rokonságom egyik fele Ausztriában lakik, másik fele Németországban. Én meg itthon robotolok.

Azt tudom elmondani, hogy nálunk milyen mentő van. Mind a két autónkban több mint négyszázer km van. Motorikusan nincs is velük semmi baj, mert a merci motor nyagyon igénytelen. Csak a többi. Hátul már minden csireg-csörög-zörög. A műanyag fakkok esnek ki, ha egy kicsit már rosszabb úton járunk.

A hordágy műbőre már több helyen kiszakadva, alatta a szivacs látszik. Ha ide vér vagy egyéb más szennyező anyag befolyik, azt nem lehet kitakarítani. Ezekkel az autókkal addig megyünk, amíg szét nem esnek.

Már több éve járunk fel Budapestre mentőzni. Az elején még túlórában önkéntes alapon. Most már mindenki megy és alapórában. Az osztrák és német rokonok a mai napig nem értik mit keresek én a több mint kétszáz kilóméterre eső fővárosban mentőzni. Nincs ott mentő, nincs ott ember?? Ezt kérdezik. A megyéből minden nap megy fel egy páros mentőzni a fővárosba. Ezt úgy kell érteni, hogy reggel fél 5-kor felkelek, felöltözöm a mentős ruhába és így ülök be a saját autómba. Viszek magammal még egy kis kaját, italt. Majd a saját autómmal elmegyek a 30 km-re lévő mentőállmásra, ahol beülök egy másik civil autóba ( ez valahol F-astra, H-astra, régi opel vectra, suzuki, kék villigó van rajtuk). Átpakolom a cuccomat és így 6 órás kezdéssel megyünk fel a fővárosba. A fővárosban több helyen van mentőautó, megyénként máshol. Van aki a Markó utcába megy, vagy Százhalombattára vagy a Budai mentőállomásra. Ez forgalomtól függően kb olyan 9 óra körül van. Átvesszük a mentőt és ahogy bejelentkeztünk már jön is rá a feladat.

Van olyan mentő, melyben már hetek óta nem működik a klima. Tudnak róla, de a javítása még nem esedékes. Nem probléma. A mentős kibír mindent , ő végig tudja dolgozni a napot a 35 fokban. Nem baj, hogy ragad meg büdös. Így mentőzünk kb este 21-ig, akkor engednek el.

Vissza az adott fővárosi mentőállomásra. Ott kipakolunk a mentőből a saját dolgainkat, át a civil autóba. Ezzel az autóval vissza a reggeli kiindulópontra. Ott megint kipakolunk a saját autónkba és így érünk haza másnap hajnali 1-2 körül. Hogy nappal te mit iszol, mit eszel, az már legyen a te gondod. És ezt mind alapórában, több mint kétszáz kilóméterre az eredeti munkahelyünkről. Ha szerencséd van, akkor van a pesti mentőben hűtő, de ez nagyon pici, max a féliteres üditő fél el benne. De többen inkább visznek komplett hűtőtáskát magukkal Budapestre. A másik probléma, hogy a rövid tengelytávú mentők betegtere nagyon kicsi és ezekből még nagyon sok fut.

Friss hír, hogy Budapest novembertől plusz autókat kér a régióktól. Van olyan mentőállomás, ahonnét 4 nap is mennek a fővárosba dolgozni. A ruhánkról egy pár sort. Egyfajta nadrágunk van. Mindenkinek van három. Ezzel csak az a baj, hogy nyáron meleg, télen meg hideg. Nem tudom mikor érjük meg azt, hogy lesz egy garnitúra vékonyabb nyári és egy garnitúra melegebb téli.

Az ingek minőségéről meg inkább nem is írok, nincs értelme. Miért látni, hogy az egyik mentősön piros az ing, a másikon fekete, a harmadikon fehér, stb...?? Azért , mert ha csak azt hordanám, amit a cég ad, akkor fél év múlva mehetne a kukába. Ezért nagyon sok mentős inkább csináltat magának pólót vagy inget, olyan minőségben, ami neki megfelel. A cipőt, bakancsot meg hagyjuk, mert mindeki olyanba dolgozik amilyenben akar.

Nincs egységes. Ha szigorúan télen csak azt a ruhát vehetném fel, ami a céges, akkor nagy valószínűséggel megfagynánk. Ezért is látni, hogy az ingen kívűl egy csomó "maszek" pulcsi, kapucnis egyéb felső van a mentődolgozón. A fizetésről még nem is beszéltem. Idén nem volt és jövőre sincs betervezve bérfejlesztés. Mindenkinek van kettő, három munkahelye, hogy meg tudjon élni becsületesen. "


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
444: Orbán a valós számnál 70-szer több letartóztatásról beszélt Svédországgal kapcsolatban
A svéd ügyészség adatai szerint a gyilkossággal vádolt 15–17 év közötti lányok száma csak négy volt, nem pedig 284, ahogyan Orbán Viktor mondta. Svédországban összesen 92 emberölés történt tavaly. A svéd kormányfő felháborító hazugságnak tartotta Orbán szavait.


Orbán Viktor a Harcosok Klubjának hétvégi edzőtáborában tartott beszédet, amelynek egy részletét az X-oldalán is megosztotta feliratozva. A videóban azt állította, hogy „több mint 280 kiskorú lányt tartóztattak le gyilkosságért, a családok félelemben élnek”. Konkrétan 284 fiatalkorú lányt említett, és hozzátette, hogy mindegyiket külön-külön gyilkosság miatt vették őrizetbe.

A kijelentésre a svéd miniszterelnök, Ulf Kristersson is reagált, szintén az X-en. Azt írta, hogy felháborító hazugságnak tartja Orbán szavait.

A TV4 Nyheterna című svéd tévéműsor ezután az ügyészségtől kért hivatalos adatokat. A svéd ügyészség válaszában azt írta: „2024-ben 277, 15–17 év közötti lányt vádoltak meg testi sértéssel, négy lányt pedig gyilkossággal és gondatlanságból elkövetett emberöléssel” - írta meg a 444.hu

Az adatok szerint egy lány ellen mindkét vádpont szerepelt, így lett összesen 281 eset.

A hivatalos statisztikák alapján tavaly Svédországban összesen 92 emberölés történt, ezeknek pedig csak kis részét követték el nők. A gyilkossággal vádolt 15–17 év közötti lányok száma tehát négy volt, nem pedig 284, ahogyan Orbán Viktor mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
„Viccelnek velem?” – Vámos Miklós a META szerint nem felelt meg a Facebook alapelveinek, így letiltották
Döbbenetes levelet osztott meg Vámos Miklós arról, hogy a Meta lekapcsolta a közösségi oldalát. Azóta is hiába próbál belépni, pályatársai üzennek helyette a közönségnek.
Szerző: GJ - szmo.hu
2025. szeptember 15.



Vámos Miklós – például Kiss Ildikó Judit író oldalán is megosztott – levele szerint a Facebook azzal indokolta fiókjának felfüggesztését, hogy annak tevékenysége „nem felel meg a közösségi alapelveknek a gyermek szexuális kihasználása tekintetében”. Mint írta, többször is el kellett olvasnia az erről szóló üzenetet, mert egyszerűen nem hitt a szemének.

„Ugyan melyik posztom utal a gyermek szexuális kihasználására? Viccelnek velem?”

Az író kijelentette: büntetőjogi felelőssége tudatában állítja, hogy egyik bejegyzésében sem volt ilyen tartalom. Hozzátette: a fiókja teljesen, egy az egyben eltűnt, beleértve az összes szöveget, fotót és követőt is – akik egyébként jóval több mint hatvanezren voltak.

A szerző megpróbált panaszt tenni, de elmondása szerint hiába. „Megtettem. Újabb jelszócserére szólítottak fel, majd hosszadalmas azonosítási procedúra után megkaptam az eredeti üzenetet. Azzal, hogy kizárólag országom bíróságánál tiltakozhatom.” Mint írta, több fórumon is megpróbálta felvenni a kapcsolatot a céggel, de nem kapott választ, nem talált elérhetőséget, sem e-mail címet, sem help desket.

„A nagyhatalmú techcsászárság áthatolhatatlan kínai (angol?) fallal vette magát körül” – írta.

Vámos úgy érzi, teljesen elszigetelődött az online világ egyik fontos platformjától. „Még szörnyűbb, hogy ennyire árvává váltam e nyilvános platform híján. Ez jelzi, mennyire a hatalmába kerülhettem, anélkül, hogy észrevettem volna.”

A szerző elárulta, elsőre úgy gondolta, itt a lehetőség kipróbálni, milyen Facebook nélkül élni. Aztán rájött, hogy így nem tudja értesíteni olvasóit új köteteiről és eseményeiről.

A bejegyzésében azt is közölte, hogy szeptember 28-án este mutatják be „Tollseprű” című új karcsú regényét az Eötvös 10-ben. Október 4-én délután 4-kor pedig a Bálnában fog beszélni a könyvről a Könyvfesztiválon. A program dedikálással folytatódik, majd este 7 órától ugyanott beszélget Francois Henri Désérable francia íróval, akinek most jelenik meg magyarul egy könyve.

„Aki hallja, adja át. Hát... arckönyv nélkül nehéz” – vallotta be.

Az író még reménykedik, hogy visszakapja a fiókját, vagy újra felépítheti jelenlétét a közösségi médiában, de jelenleg nem sok esélyt lát erre, ezért bejelentette: bírósághoz fordul.

„Addig azonban nem tudtok elérni a FB-on, tehát messengeren sem. Hát... e-mail? Viber? Drága követőim, hol vagytok? Mi van veletek? Drukkoljatok nekem. Nekünk, mert könnyen járhattok így ti is” – zárta sorait Vámos Miklós.


Link másolása
KÖVESS MINKET: