Bordeaux-t és Valenciát választották az intelligens turizmus 2022-es európai fővárosainak
A franciaországi Bordeaux és a spanyolországi Valencia viselheti a Turizmus Európai Fővárosa címet 2022-ben. Az Európai Unió kétévente adományozott díját harmadszor osztották ki - közölte az Európai Bizottság illetékes irodája.
A tájékoztatás szerint az idei pályázaton 16 uniós tagállam 30 városa versengett, a szakmai zsűri végül a 7 leginkább kiemelkedő pályázat közül választotta ki a két győztest. Bordeaux és Valencia a címet 2020-óta viselő svédországi Göteborgtól és a spanyolországi Malagától veszi át.
A város modernizációját célzó innovatív turisztikai stratégiáik kidolgozását pedig a helyi közösségek, valamint az oda látogatók részvételével tervezik.
Mindkét város kezdeményezése példa lehet az együttműködésre az érdekelt felek és ágazatok között - tették hozzá.
A European Capital of Smart Tourism nevet viselő turisztikai kezdeményezés célja, hogy támogassa a fenntartható és innovatív turisztikai fejlesztéseket, és minél szélesebb körben ismertesse meg az intelligens turizmus nyújtotta előnyöket. A cím elnyeréséhez erős európai dimenziójú, egyedi turisztikai programot kell létrehoznia a pályázó városoknak. A díjazott városok innovatív programjaik továbbfejlesztéséhez, valamint az egész unióra kiterjedő megismertetéséhez kapnak támogatást.
Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!