500.000 bringás a kiskörúton
A Magyar Kerékpárosklub aktivistái természetesen ott voltak, amikor átváltott a számláló, sőt, videóra is felvették a kerékpáros-történelmi pillanatot.
Videó - így váltott át a számláló a Múzeum Körúton:

A Kerékpárosklub aktivistái még egy kis ünnepséget is rendeztek a "biciklis forradalom" alkalmából: a félmilliomodik áttekerő kapott egy tortát, amit végül közösen ettek meg.
Egy szeptemberi adatokra támaszkodó felmérés alapján az országosan megkérdezettek 45 százaléka, a budapestieknek pedig mintegy 25 százaléka mondta, hogy az adatfelvételt megelőző 14 napban használt kerékpárt közlekedési célra.
Az Eurobarometer 2011-es adatai alapján a magyar lakosság 19,1 százaléka mondja azt, hogy fő közlekedési eszköze hétköznap a kerékpár. Ez az arány az Európai Unión belül is kiemelkedő, Magyarország - Hollandia után és Dániával holtversenyben - évek óta a második leginkább biciklibarát uniós ország.


A kerékpáros infrastruktúra fejlesztése ugyanakkor nem követi a két keréken közlekedők igényeit, amit jól jelképez, hogy a körúti bringaszámlálót is közadakozásból helyezték üzembe három éve.
2020-ig mintegy 120 milliárd forintra lenne szükség ahhoz, hogy a közlekedésre szánt fejlesztési pénzek arányos része (19% a kerékpározás részaránya a személyközlekedésben) a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére fordítódjék, illetve hogy ez az arány - a kerékpárosok arányának várható növekedésével együtt - 2020-ra 22-25 százalék legyen.

Ezt állítja a magyarországi biciklisszervezetek és az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) közösen elkészített Nemzeti Kerékpáros Koncepciója, amely szerint megérné a bringás infrastruktúrára költeni, mert a 120 milliárdos beruházás 150 milliárdos megtakarítást és gazdasági hasznot eredményezne.
Ha te is jobban fejlesztenéd a biciklis közlekedést, nyomj egy lájkot!