Bejutottunk a McDonalds konyhájára
A gyorséttermek konyháján zajló munkáról legalább annyi legendát, mint ahány rémhírt lehet hallani. Időről időre végigsöpör az interneten egy-egy videó vagy blogbejegyzés, amely leírja, hogy készülnek valójában a világszerte milliók által fogyasztott ételek, azonban első kézből a dolgozókon kívül rendszerint szinte senki nem láthatja a folyamatot.
Ezért is figyeltünk fel rögtön a McDonald's sajtómeghívójára, amelyben azt ígérték, legújabb szendvicsük megkóstolása mellett a konyhára is bevisznek bennünket. Az eseményre a legnagyobb hazai Mekiben, a Nyugatinál került sor, maga az apropó pedig a Bacon Clubhouse nevű burger debütálása volt.
Erről azt kell tudni a kiadott sajtóközlemény szerint, hogy az amerikai és nyugat-európai bisztrók világából, illetve a streetfood közeg lelkes hamburger-kultúrájából merít. A 112,5 grammos marhahúspogácsához fehér ömlesztett cheddar sajtszelet, egy szelet friss paradicsom, batávia saláta, 4 szelet bacon, grillezett hagyma és Big Mac szósz társulnak, a burger a kifejezetten hozzá kifejlesztett, fényes tetejű Clubhouse zsemlében érkezik.
A Bacon Clubhouse szendvics egyedi csomagolást kapott, sőt, a Nyugati téri Mekiben speciális pop-up elemekből bisztrósarkot is létesítettek, hogy - mint fogalmaznak - a Clubhouse élményt még teljesebbé és izgalmasabbá tegyék.
Természetesen mi is megkóstoltuk a szendvicset, és a véleményünk az, hogy egyértelműen veri az összes eddigi terméket a választékból. Nemcsak a legalapvetőbb sajtburgert, de például az egy fokkal minőségibb Big Macet, vagy a McRoyalt is. Kinézetre és az összetevők által nyújtott ízélmény szempontjából is nagyon egyben van.
Eddig tehát ígéretes a dolog, úgy tűnik, a McDonald's tényleg elhatározta, hogy felveszi a versenyt a fővárosban gomba módra szaporodó burgerezőkkel. Persze minden bizonnyal nem lesz könnyű dolguk, leginkább az új szendvics ára miatt: ha minden igaz, 1300 forint körül lesz önmagában, és 1700 menüben. Aki pedig ennyi pénzt hajlandó kiadni egy burgerre, az jó eséllyel nem egy McDonald's-ban fogja megtenni.
Persze attól még dicsérendő a próbálkozás, és ha elég erősre sikerül a bevezető reklámkampány, bármi előfordulhat. A terv mindenesetre az, hogy a Bacon Clubhouse nemcsak időszakos szendvicsnek szánják, hanem tartósan bekerül a választékba. Hogy aztán tényleg így lesz-e, azt majd a vásárlók eldöntik.
Na de nézzük azt, ami biztosan mindenkit a legjobban érdekel: a képeket a konyháról! Miután magunkra vettük az ilyenkor kötelező öltözéket (eldobható köpeny és cipővédő), lépésről lépésre mutatták meg nekünk az új szendvics elkészítését.
Az első lépés, hogy az úgynevezett toasterben, tehát pirítóban átsütik a zsemlét. Erre azért van szükség, hogy a később belekerülő szósz ne áztassa el. Ha kész (ezt a többi folyamathoz hasonlóan hangjelzés tudatja), kiveszik és hozzáadják a feltéteket, vagyis a zöldséget, sajtot és az említett szószokat.
A fentiekkel párhuzamosan a húspogácsát is beteszik a sütőbe. Az új szendvics esetében ez ugye nagyobb a szokásosnál, így körülbelül 120 másodperc alatt sül át, de például a sajtburger esetében ennek a harmada is elég. Ha ez is megvan, rászórják a sóból és borsból álló fűszerkeveréket, majd behelyezik a zsemlébe.
Miután pedig ezzel is végeztek, jöhet a csomagolás (előbb egy védőpapír, hogy ne essen ki a sok feltét, majd a doboz), és kész is van az egész. Egy időben egyszerre akár négy darab is készülhet a Bacon Clubhouse-ból, így a speciális összetevők ellenére a kiszolgálást nem lassítja szinte semmivel.
Ezzel a speciális készülékkel végzik a kötelező méréseket, hogy az étterem mindenben megfelel-e a szigorú HACCP-szabványoknak.
Ha tetszett a cikk, oszd meg!