BUDAPEST
A Rovatból

Átadták a luxuslakóparkot Budapest talán legrondább épülete helyén

A rózsadombi SZOT üdülő torzója már a múlté: közel 100 lakásos társasház épült a helyére, ötcsillagos szállodai színvonalon. Megnéztük kívülről és belülről is.

Link másolása

A Margit hídtól északra, a Rózsadombon magasodó SZOT szálló évtizedekig Budapest egyik szégyenfoltja volt, amely elcsúfította a budai panorámát.

1971-ben adták át és a rendszerváltásig működött, ekkor azonban kihasználatlanság miatt bezárták. Bár az évek során számos terv született a hasznosítására, különböző okokból végül egyik se valósult meg, az épület állapota pedig eközben folyamatosan romlott, a végére már életveszélyessé vált.

A hozzá tartozó kert sem volt vonzóbb: a növényzet annyira elburjánzott, hogy kisebbfajta dzsungel alakult ki, emellett sokan illegális hulladéklerakóként használták, egyszerűen behajítva a kerítésen szemetüket, az építési törmeléktől egészen a leselejtezett háztartási gépekig.

Több tulajdonosváltás után 2016-ban végül az egyik leggazdagabb magyar, Wáberer György érdekeltségébe került, aki elhatározta, hogy az ingatlan adottságaihoz méltó luxuslakóparkot alakít ki a helyén. A projekt az Elysium Társasház nevet kapta, a mitológiai eredetű szó jelentése stílszerű módon "kiváltságosak lakóhelye".

A kivitelezés az eredeti épület bontásával kezdődött, mivel hamar kiderült, hogy az elavult építészeti megoldások miatt jobban járnak, ha teljesen a nulláról építik fel az utódját.

A bontás párhuzamosan haladt az új épület alapozásával: az egyik oldalon még állt a régi szálló torzója, amikor a másikon már elkezdték felhúzni a társasházat.

Külön kihívást jelentett, hogy mivel két irányból domboldal, harmadikról pedig erdő veszi körül, egyetlen szűk kapubejárón keresztül kellett bonyolítani az egész logisztikát. A munkálatokhoz kapcsolódóan az eléggé lepusztult Vérhalom utcát is felújították, aminek a többi helyi lakos is örülhetett.

Az épület alatt egy közel 7 kilométer hosszú, búvárok által használt vizes barlang húzódik, ennek megóvása elsődleges szempont volt a kivitelezés során. Folyamatosan ellenőrizték a statikai állapotát, és végül sikerült úgy lezárni a projektet, hogy semmiféle környezeti kárt nem okoztak.

Wáberer maga is birtokol egy luxuslakást, nem meglepő módon a legjobb adottságokkal rendelkezőt, a legfelső szint sarkában. Hatalmas teraszáról – sőt még a nappaliból és a hálószobából is – egyenesen a Parlamentre nyílik a kilátás, de rá lehet látni a Budai Várra és lényegében az egész Dunapartra is.

De a többi lakás tulajdonosának sincs oka panaszra: a koncepció az volt, hogy mindegyikhez tartozzon dunai panorámás terasz, amelyek ráadásul 3 méteres szélességűek, tehát még egy asztalt is kényelmesen körbe lehet ülni rajta.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A kormány lemondott több mint egymilliárd forint uniós pénzről, amit a Nyugati pályaudvar átépítésére kaptak
A tervek szerint az Eiffel-csarnok alá vitték volna a vágányokat, az így felszabaduló részen pedig közösségi teret alakítottak volna ki. Lázár János azonban közbelépett.

Link másolása

Lázár János beruházási miniszter javaslatára azonnali hatállyal

felmondott egy tavaly októberben aláírt 2,8 millió eurós (1,1 milliárd forint) összegű uniós támogatási szerződést a kabinet

- írja a Népszava.

A lap megjegyzi, hogy a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat alapvetően az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2022. évi második pályázati kiírására történő benyújtásáról szól, de az utolsó pontjában az is szerepel, hogy Magyarország a szomszédságában zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében szükséges költségvetési intézkedések keretében felmond egy Európai Bizottsággal korábban megkötött Támogatási Megállapodást is.

A Népszava információi szerint a Nyugati pályaudvar környezetének megújítására, kapacitásbővítésére, valamint további tervezési feladatainak elvégzésére még tavaly a Vitézy Dávid vezette - azóta megszűnt - Budapest Fejlesztési Központ és a jogutódja a Lázár János felügyelete alá tartozó Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) által elnyert uniós forrásról van szó.

Az már korábban kiderült, hogy a spórolás legnagyobb vesztese Budapest lesz. Folyamatosan állítják le a projektjeit az iskoláktól a hídakig.

A Nyugati Pályaudvar újjászületését célzó terv 2,5 milliárd forint összértékű projekthez az állami forráson kívül ugyanis az EU-tól pályázati úton 2,8 millió eurót, azaz körülbelül 1,1 milliárd forint forrást nyert el a BFK jogutódjaként az NKK.

A felújítástól többek között a metróállomás integrálását várták, valamint a vágányokat a műemléki védettségű Eiffel-csarnok alá vitték volna, az így felszabaduló teret pedig közösségi célokra nyitották volna meg. Lehetőség nyílt volna a belváros további zöldítésére, a környéken egy új, parkosított városrészt alakítottak volna ki.

A brit építészirodával meg is kezdődtek a részleteket tisztázó tárgyalások, de a tervezői szerződést már nem tudta aláírni a BFK, mivel Lázár János előbb átnevezte, majd minisztériumába olvasztotta a céget.

Korábban mi is bemutattuk a terveket:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
Így ünnepelt Budapest utcáin a tömeg szilveszter éjjelén
A fővárosban a Covid-éveket leszámítva mindig jó nagy tömeg ünnepelte az új évet, éjjel sem volt ez másképp. Sok ember, dudaszó, tűzijáték, petárdák, színes és hangos kavalkád volt az utcákon.

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Szilveszteri hangulatban Budapest - már kora este elárasztották a belvárosi utcákat az ünneplők
Hangos dudaszó, színes parókák, konfetti, és egyre nagyobb tömeg - ezt találtuk Budapest utcáin néhány órával éjfél előtt. Mutatjuk a képeket.

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Videó: Koncertteremmé alakult a Deák téri metróállomás az átadás előtt
A metró vezetése egy zártkörű állomásavató koncerttel szerette volna megköszönni mindazok munkáját, akik részesei voltak a megújulásnak. Most te is bepillanthatsz a különleges eseménybe.

Link másolása

Január 23-án átadják a fővárosi közlekedőknek az M3-as metró Deák téri, valamint a Ferenciek tere állomásokat.

Ám a közlekedés megindulása előtt a metró vezetése egy zártkörű állomásavató koncerttel szerette volna megköszönni mindazok munkáját, akik részesei voltak a megújulásnak. A koncertről az Énbudapestem készített felvételt.

Az M3-as metró felújítása újabb szakaszához érkezik:

január 23-án megnyitják a Ferenciek tere és a Deák Ferenc tér állomásokat az utasforgalom előtt

– írta a Budapesti Közlekedési Központ.

Az átadás után Kőbánya-Kispesttől már a Deák Ferenc térig lehet utazni a metróval, így Dél-Pest felől átszállás nélkül elérhetővé válik a belváros, az M1-es földalatti, valamint az M2-es metró. A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is pótlóbusz közlekedik, a Nagyvárad téren pedig az állomás felújítása miatt továbbra sem állnak meg a szerelvények.

Az M3-as metró felújítása 2017 őszén a vonal északi szakaszán kezdődött. A felújítás 2023 második negyedévében fejeződik be, várhatóan március közepétől már a teljes vonalon jár a metró, május közepétől pedig az utolsóként felújított Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokat is használhatják az utasok – ígéri a BKK.

A koncertről szóló anyagot EZEN A LINKEN lehet megnézni.


Link másolása
KÖVESS MINKET: