A budapesti metró az egyik legjobb a világon
A Telegraph a kisföldalattit is beválogatta abba az összeállításba, amelyben a világ legjobb metróit veszik sorra. A brit újság szerint a főleg az állomások csempe- és mozaikdíszítése bájos, illetve kiemelik, hogy ez a kontinens egyik legrégebbi földalattija. Ugyanakkor hozzáteszik: tűzvédelmi szempontból nem biztos, hogy ez a legbiztonságosabb metróvonal.

Fotó: Wikipedia / Jcornelius

A kisföldalatti 24-es számú motorkocsija- Fotó: Wikipédia

Ezzel a képpel mutatja be a Kisföldalattit a Telegraph
Az összeállításban helyet kapott például Delhi, ahol a metró egyáltalán nem olyan, mint ahogyan azt a felszíni közlekedés alapján elképzelnénk. Az állomásokon rend és tisztaság uralkodik, a szerelvények pontosan közlekednek. A szentpétervári metró gyönyörű, díszes állomásai miatt szerepel, és azt is megtudjuk, hogy Koppenhágában már vezető sem kell a metrókocsikba.

Delhi

Koppenhága

A montreali metró minden földalattit megelőz, annyira környezetbarát: ennek a működése eredményezi a legkisebb széndioxid-kibocsátást a világon
A budapesti Millenniumi Földalatti Vasút a kontinens első földalatti vasútjaként 1896. május 2-án került a nagyközönség használatába, és nagyobb fennakadások nélkül szolgál ma is. 1973-ig a vonal hossza 3700 méter volt, 9 földalatti és 2 felszíni megállóval. A szerelvények 2 perces időközzel közlekedtek, a legnagyobb mért napi utasszám 34 526 fő volt.
Az akkori szokások szerint a földalatti vasút bal oldali közlekedésű volt. Az áttérés a forgalomirányító és biztonsági rendszerek átépítése nélkül lehetetlen volt. Erre a millenniumi földalatti korszerűsítésekor került sor.
A millenniumi földalatti az Andrássy úttal együtt 2002-ben a világörökség része lett.

Korabeli szerelvény a Millenniumi Földalatti Vasút vonalán - Fotó: Wikipédia
További információk: Wikipédia
Forrás: Telegraph