SIKERSZTORIK
A Rovatból

Hello Wood: a fából faragott sikersztori

A budapesti alkotócsoport installációival egyre több helyen találkozhattok az országban - miközben a fél világot is meghódították.


Ha Budapesten éltek, vagy csak követitek a híreket, bizonyára a ti figyelmeteket is felkeltették a mostanában lépten-nyomon felbukkanó hatalmas, fából készült szobrok. Legutóbb például az óriási kávéscsésze az Erzsébet téren, a hasonló méretű tojások és a Colosseum az idei Sziget fesztiválon, vagy éppen a tavaly decemberben a Müpa előtt felépített karácsonyfa, amely utólag elajándékozott szánkókból állt össze.

Ezeknek a nem mindennapi alkotásoknak ugyanaz a társaság, a Hello Wood áll a hátterében. A kezdeményezés gyökerei öt évvel ezelőttre nyúlnak vissza, amikor Pozsár Péter, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) tanára kitalált egy speciális formatervezési feladatot elsőéves diákjainak: egy dániai fesztiválra kellett fainstallációkat tervezniük. El is küldték a pályázatot, de kiderült, hogy nincs elegendő pénz a fesztivál megszervezésére, így gyakorlatilag hiába dolgoztak.

15373571822_d659cebb7d_zhellowood6_tojassziget_kallo

Fotó: Kálló Péter

A projekt résztvevői érthető módon csalódottak voltak, ezért elindult az ötletelés, hogyan valósíthatnák mégis meg a terveket. Ennek eredményeképp jött létre 2010 augusztusában az első Hello Wood alkotótábor, amire Péter szülőhelyén, Csongrádon került sor. Ekkor még viszonylag kevés, mindössze harminc körüli résztvevővel, de annál jobb hangulatban.

Az eseménynek meglepően nagy és pozitív sajtóvisszhangja lett, mindenkinek tetszettek a hatalmas, nem mindennapi műalkotások, így nem volt kérdéses a folytatás. A 2011-es tábort már a Kapolcs melletti Csórompusztán tartották, hasonló fokú lelkesedés, ám jóval nagyobb előkészületek mellett - hiszen az elsőt alig három hét alatt hozták össze.

Híres installációk a Hello Woodtól

A Hello Wood nemcsak a táborból áll, az alapítók által létrehozott cég ma már egész évben kap megrendeléseket. Lényegében ebből tartják fenn magukat, mivel maga a tábor a kezdetektől nonprofit alapon működik. Az egyik legjelentősebb partnerük a Sziget, ahol már több éve jelen vannak. Idén ők építették a fő elektronikus zenei helyszínként üzemelő Colosseumot, valamint több más installációt is kiállítottak a fesztiválon.

A hazai és a nemzetközi sajtóban is nagy nyilvánosságot kapott tavaly decemberben a Művészetek Palotájánál felépített karácsonyfa, amely 365 darab szánkóból állt össze, igazán rendhagyó látványt nyújtva. A szánkókat Vízkereszt után az SOS Gyermekfalu lakóinak adományozták. A szervezők elmondása szerint talán ez a projekt állt eddig a legközelebb a szellemiséghez, amit hosszú távon követni szeretnének.

hw_domolky_daniel

Fotó: Dömölky Dániel

hellowood8_szanko

Fotó: Nagy Szabolcs

Hasonlóan nagy hírverése volt idén tavasszal a Hősök terén felállított Budapest-feliratnak, amely az első másodperctől kezdve a külföldiek kedvenc szelfizőhelyévé vált. De a magyarok is imádták, indult is egy kezdeményezés, hogy maradjon ott tartósan, ám végül az eredeti terveknek megfelelően csak pár hétig volt kint.

Legutóbb szeptember végén, a kávé világnapjának apropóján hívták fel magukra a figyelmet: az Erzsébet térre terveztek egy gigantikus kávéscsészét, amibe ráadásul be is lehetett ülni egy-egy csésze forró ital elfogyasztására. Erről részletesen itt számoltunk be.

A tábornak az első két évben még nem volt konkrétan meghatározott témája, csupán az anyag által szabott keretek betartása és ezek kreatív feldolgozása volt a cél. Minden csapat kapott összesen 250 darab, egyenként négy méter hosszú, illetve négy centi széles lécet, ezekből kellett alkotniuk megkötések nélkül, amit csak akartak.

hellowood3

Colosseum: Hello Wood / Dante szobra: Szőke Gábor Miklós

hellowoodplusz-colosseum

Fotó: Sziget Fesztivál

Harmadik alkalommal, 2012-ben ismét helyszínt váltottak, Északkelet-Magyarországra, Dédestapolcsányra költözött a tábor. Ekkor merült fel elsőször, hogy alkotásaikat mögöttes tartalommal is feltöltsék – a kerettéma a helyszín által tálcán kínált szociális építészet lett. Tizenegy faluban készítettek installációkat, ezek jelentős része (például a Pletykapad) a mai napig a helyén van.

Komolyabb nemzetközi sajtójuk is ebben az évben volt először: az egyik legnevesebb építészeti szaklapnak számító ArchDaily számolt be a projektről. Ennek köszönhetően a külföldi egyetemek hallgatói is egyre inkább érdeklődni kezdtek a tábor iránt.

A 2013-as tábort újra Csórompusztán tartották. Ezt a fókuszálás éveként emlegetik, korábban ugyanis még más jellegű workshopokat (fotó, tipográfia, film) is szerveztek, de a tanulság az volt, hogy az építés öröméből senki nem szeretett volna kimaradni.

Mivel végül mindenki ki akarta venni a részét fúrásból-faragásból, jócskán idő előtt kifogytak a faanyagból.

Így ebben az évben már nem próbálkoztak több dimenzióval, pláne mivel kommunikálni is nehezebb volt annyi mindent.

Videó a 2013-as táborról:

hellowood4_csiga_lazarcsaba

Csiga. Fotó: Lázár Csaba

Legutóbb, idén nyáron már nagyon tudatosan megcélozták a külföldieket: a résztvevők kétharmada más országból jött, Európán kívül Ázsiából, Amerikából, sőt Ausztráliából is. A közös munkanyelv az angol, amit szerencsére mindenki tiszteletben tart.

A létszám egyébként 2012-ben tetőzött 200 fővel, de ezt túl soknak találták, így a rákövetkező évben beálltak 150-re, amit ezután sem terveznek meghaladni – a személyesség, a közvetlen kommunikáció megtartása és a hatékonyság miatt alakult így. Ám ez is különleges logisztikai problémákkal jár, ami a szállást illeti.

Mivel ennyi ember számára nincs elég lakóépület, sátrazni pedig nem akartak, két évvel ezelőtt kifejlesztettek egy szétszedhető, mobil faházrendszert.

Lényegében egy 33 házból álló faluról van szó, amit a tábort megelőzően, két nap alatt építenek fel. A technológiát azóta már például a Szigeten és a Balaton Soundon is sikeresen alkalmazták.

A főszervezők

Pozsár Péter építész, a Hello Wood kurátora, társalapító

Huszár András építész, társalapító

Ráday Dávid média designer, társalapító

Lakatos Niki és Janota Orsi, projektmenedzserek

A negyedik társalapító Bakos Maxim volt, de ő időközben elhagyta a céget és már nem vesz részt a munkában.

hw-szervezok

Andrásnak, Péternek és Dávidnak (a fenti képen ebben a sorrendben állnak) a kezdeti időszakban még mind volt saját vállalkozása, csak szabadidejükben, mellékfronton menedzselték a Hello Wood ügyeit. Ma azonban már mindannyian főállásban foglalkoznak közös „gyermekükkel”.

A táborban ők személy szerint egy ideje már nem is építenek, csak koordinálják a munkafolyamatokat. Ehelyett az év közbeni, profitalapú projektek megvalósításában élik ki magukat (lásd az előző keretesben).

Hogy mi a tábor sikerének titka? A szervezők szerint leginkább az, hogy manapság olyan világban élünk, ahol a szó szoros értelmében vett, kétkezi alkotásnak egyszerűen nincsen tere. Minden virtuálisan zajlik, az építészek és formatervezők többnyire nem jutnak túl a számítógépek monitorján. A Hello Wood segítségével viszont megtapasztalhatják, hogy a képernyőn jónak tűnő látványterveik valóban működnek-e a valóságban.

Ez a lényege az egésznek, na meg persze az öröm, amit a közös alkotás okoz. Mint fogalmaznak,

nem is maguk az installációk adják a tábor velejét, hanem az együttlét, a társaság, az itt kötött barátságok, sőt szerelmek.

A résztvevők nagy része a tábor után is tartja a kapcsolatot frissen megismert társaival.

Timelapse-videó: így készült a szánkókarácsonyfa

A vs.hu riportja az idei táborról:

hw_talaber_geza

Fotó: Talabér Géza

A táborokban 8-10 fős csoportokra bontva folyik a munka, ennyinél a tapasztalatok szerint még pont megmarad a személyes jelleg. A táborba vagy meghívással, vagy pályázat útján (bemutatkozás, motivációs levél, portfólió csatolásával) lehet bekerülni.

Az idei évben már háromszoros volt a túljelentkezés.

A többség építész, de ez nem kötelező feltétel, ha valaki amúgy megfelelő színvonalú pályázatot ad be.

Minden csoport egy installációt készít el a nyolc nap alatt. A terveket vázlatosan most már előre kérik a szervezők (a várható anyagigény felmérése miatt is), ugyanakkor több esetben volt rá példa, hogy a helyszín adottságait meglátva változtak egy csoport elképzelései.

Csórompuszta 2011 után idén másodjára hivatalos helyszín volt a Művészetek Völgye programjában: úgy időzítették a tábort, hogy épp a fesztivál kezdetére készüljenek el az alkotások. Ezeket azután a Völgy teljes ideje alatt megnézhették az érdeklődők – többek között mi is jártunk ott.

hw_bujnovszky_tamas2

Fotó: Bujnovszky Tamás

hw_talaber_geza2

Fotó: Talabér Géza

Az installációk utóélete változatos: van, ami a mai napig a helyén maradt (például az említett dédestapolcsányi tábor esetében), másokat darabjaira szedtek, és alapanyagukat újra felhasználták egy másik projekthez. Olyan is akad, amit több különböző helyen, mondjuk a Sziget által szervezett fesztiválokon is kiállítanak, a köztes időben pedig raktárban pihentetik.

Ami a Hello Wood aktuális terveit illeti, éppen előkészületben van egy kiadvány az elmúlt öt évről. Ennek célja, hogy mindenki lássa, milyen nehézségekbe ütköztek a pénzszerzés és a csapatépítés során, milyen eredményeket és kudarcokat értek el, illetve milyen irányba szeretnének továbbhaladni.

A jövő évi tábor előkészületei is javában zajlanak már, nemsokára a koncepciót is nyilvánosságra hozzák. A szándék az, hogy ezúttal a nagyközönség is minél inkább képbe kerüljön az installációk mögöttes üzenetével, mert erre eddig csak korlátozottan került sor, inkább mindenki a látványra ment rá.

hw_turos_balazs

Fotó: Turós Balázs

hw_bujnovszky_tamas

Fotó: Bujnovszky Tamás

Emellett saját év közbeni projektjeik is egyre jelentősebbek, folyamatosan kapják a megrendeléseket, és a világban is mindinkább megismerik a nevüket. Különösen büszkék rá, hogy a legutóbbi Design Hétre sikerült meghívniuk előadást tartani Benedetta Tagliabue-t, az egyik legismertebb kortárs építészt.

Ez is jelzi, hogy viszonylag szűkös erőforrásaik ellenére egyre nagyobb presztízsük van a szakmában. Annyi biztos, hogy ezután is sokat – sőt egyre többet – hallunk majd róluk.

Ha tetszik a Hello Wood tevékenysége, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk