Virtuális pincér: a telefonodon keresztül rendelhetsz és fizethetsz az étteremben
2019-ben dobta piacra egy dubaji startup cég az Opaala nevű fejlesztését, és nem is időzíthettek volna jobban, hiszen a 2020 elején kitört koronavírus-járvány remek lehetőséget adott "virtuális pincérüknek".
Az Opaala ugyanis egy olyan platform, amely lehetővé teszi, hogy a vendéglátóhelyeken a vendég a telefonján keresztül rendeljen magának, majd fizesse ki a számláját anélkül, hogy ehhez pincér vagy pultos segítségét venné igénybe.
Giles Wright és Marwan Saab vívmánya ugyanis közvetlenül a konyhába vagy a kiszolgáló pulthoz irányítja a telefonon leadott rendelést, így pár gombnyomás elég a vendégnek ahhoz, hogy rendeljen.
Az Opaala a rendszeres használattal ráadásul személyre szabottan is kínál fogásokat, a kedvenc ételek mellett pedig olyanokat sorol fel, amelyeknél figyelembe veszi a különböző ételallergiákat és az étrendi igényeket is.
Az így szerzett adatok nemcsak a felhasználói élményt javítják, de a vendéglátóhelyeknek is hasznosak, hiszen az Opaala elemzési módszereivel a vendégek igényeihez igazíthatják az étlapjukat. Az egyik fejlesztő elmondása szerint például egy étterem a platform adatai alapján állította össze a teljes étlapját.
A "virtuális pincérnek" igencsak kapóra jött a világjárvány, ugyanis a jelenlegi helyzetben rendkívül nagy segítség a vendéglátóhelyeknek. Nem csoda, hogy a dubaji székhelyű startup cég virágzásnak indult a Covid-19 megjelenése óta, amikor az éttermek világszerte az érintésmentes megoldásokat részesítik előnyben.
Forrás: CNN