HÍREK
A Rovatból

A Vodafone európai hálózata 100%-ban átáll a zöld működésre

A Vodafone bejelentette, hogy legkésőbb 2021 júliusáig 100%-ban megújuló villamosenergiával fogja üzemeltetni európai hálózatát. Ezzel egy Zöld Gigabit Net hálózatot hoznak létre, amely a jövőben is fenntartható módon fog növekedni, kizárólag szél-, nap- és vízenergia felhasználásával.


A Vodafone vállalásai összhangban vannak a vállalat azon céljával, hogy 1 milliárd ember életét tegye jobbá, miközben 2025-re felére csökkenti káros környezeti hatását. 2019-ben a szolgáltató elkötelezte magát amellett, hogy teljes villamosenergia-beszerzése megújuló forrásokból származzon, továbbá hogy 2025-re felére csökkentse a környezetre gyakorolt káros hatását, és újra felhasználja, továbbértékesítse vagy újrahasznosítsa hálózati hulladékának 100%-át.

Nick Read, a Vodafone csoport vezérigazgatója így fogalmazott: „Minden korábbinál erősebb elvárás a Vodafone-nal szemben, hogy világszerte emberek millióit kapcsolja össze. A társadalom COVID-19 válságból való kilábalásával és újjáépülésével lehetőségünk nyílik jövőnk fenntartható módon történő átalakítására, ezzel biztosítva, hogy a helyreállítás ne a környezet kárára történjen meg. Az, hogy európai hálózatainkban felgyorsítottuk a 100%-ban megújuló villamosenergiára történő átállást, örökre megváltoztatja technológiánk energiaellátásának módját: csökken a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőségünk, segít ügyfeleinknek az erőforrások hatékonyabb kezelésében és széndioxid-kibocsátásuk csökkentésében, valamint hozzájárul bolygónk egészségesebbé tételéhez.”

Az új, széndioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó cél az erre a témára szakosodott globális szakértői szervezet, a Carbon Trust támogatásával született meg, akikkel a Vodafone évek óta együtt dolgozik. A Carbon Trust kiszámolta azt a teljes kibocsátásmennyiséget, amelynek elkerüléséhez a Vodafone segítette hozzá vállalati ügyfeleit, és lehetséges jövőbeli forgatókönyveket modellezett, hogy információkkal segítse a Vodafone stratégiáját ezen a területen.

Tom Delay, a Carbon Trust ügyvezető igazgatója elmondta: „2010 óta szorosan együttműködünk a Vodafone-nal a vállalat fenntarthatósági programja kapcsán, valamint az elmúlt hét évben a Vodafone termékeinek és szolgáltatásainak szén-dioxid-kibocsátást csökkentő hatásainak számszerűsítésében is. Az informatikai szektor előtt egyre nagyobb lehetőségek nyílnak meg olyan új megoldások fejlesztésére és megvalósítására, amelyek elősegítik a széndioxid-mentesítést. Ez a cél arra ösztönözi a Vodafone-t, hogy továbbra is maradjon a stratégia zászlóvivője, az IoT (a ‘dolgok Internete’) és egyéb szolgáltatások továbbfejlesztésével, valamint a vállalati ügyfelekkel történő kapcsolatteremtéssel.”

Európában felgyorsult a zöld hálózatok létrehozására irányuló terv

A Vodafone egész Európára kiterjedő, Zöld Gigabit Net elnevezésű vállalása három évvel előre hozza azt a korábbi kötelezettségvállalást, hogy 2025-re 100%-ban megújuló villamosenergiával működő vonalas és mobil hálózatokat alakítson ki. A Vodafone hálózataiban felhasznált energia mintegy négyötöde megújuló energiaforrásokból fog származni, amelyet a PPA program és a zöld tarifák alkalmazásával közvetlenül az országos hálózatról fog beszerezni. A fennmaradó ötödrészt pedig, amelyet a Vodafone létesítményeit befogadó épületek és infrastrukturális elemek tulajdonosai szolgáltatnak, hiteles megújuló energia-tanúsítványokkal látják el. Ahol lehetséges, a Vodafone a helyszínen történő energiatermelésbe is befektet, elsősorban napelemes megoldással.

A Zöld Gigabit Net legkésőbb 2021. július 31-re bevezetésre kerül a Vodafone összes európai piacán, ideértve Németországot, az Egyesült Királyságot, Spanyolországot, Olaszországot, Portugáliát, Írországot, Görögországot, Romániát, Albániát, Csehországot és Magyarországot.

Új cél a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére

A Vodafone technológiája és szolgáltatásai - ideértve vezető globális IoT ('dolgok Internete') platformunkat is - már önmagukban segítséget nyújtanak vállalati ügyfeleink számára energiafelhasználásuk hatékonyabb kezelésében és károsanyag-kibocsátásuk csökkentésében. A 2019/2020-as pénzügyi évben a Vodafone vállalati ügyfelei világszerte 6,9 millió tonna széndioxid-kibocsátást tudtak megtakarítani, ami közel négyszerese a Vodafone saját tevékenységeiből származó károsanyag-kibocsátásnak.

A Vodafone következő tíz évre, azaz a 2020-2030 közötti időszakra vonatkozó új globális, összesített, 350 millió tonnás széndioxid-kibocsátás csökkentési célkitűzése nagyrészt a Vodafone IoT szolgáltatásainak segítségével fog megvalósulni, ideértve a logisztikát és a flottakezelést, valamint az intelligens mérési és gyártási tevékenységeket. További megtakarítások várhatóan az egészségügyi szolgáltatások, a felhőtárhely-szolgáltatások és az otthoni munkavégzés révén érhetők majd el. Az alábbi IoT alkalmazások segítik az ügyfeleket a károsanyag-kibocsátás csökkentésében:

· Intelligens áramfogyasztás-mérők, amelyek lehetővé teszik a vállalkozások, az önkormányzatok és a háztartások számára energiafelhasználásuk figyelemmel kísérését, kezelését és csökkentését. A Vodafone világszerte több mint 12 millió, IoT technikát alkalmazó intelligens mérőcsatlakozással rendelkezik, amelyekkel mintegy 1,6 millió tonna széndioxid-kibocsátást előz meg.

· Intelligens városok - intelligensen hálózatba kapcsolt települések, amelyek célja, hogy javítsák az energiaigényes szolgáltatások - például a közösségi közlekedés, a közúthálózatok és az utcai világítás - hatékonyságát. Például a spanyolországi Guadalajara városában 13 500 LED-es fényforrást csatlakoztattak egy központi irányítórendszerhez, 68%-kal csökkentve az utcai világítás energiafogyasztását.

· Intelligens logisztika - Járművekbe épített IoT technológiák, amelyek az útvonal-kezelés, a járműkarbantartás és a járművezető viselkedésének optimalizálását szolgálják, akár 30%-os üzemenyagfelhasználás-csökkenést, és mintegy 4,8 millió tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítását eredményezve.

Továbbra is az energiahatékonyság éllovasa

A Vodafone továbbra is elkötelezett amellett, hogy javítsa bázisállomásai, valamint adat- és kapcsolóközpontjai energiahatékonyságát, amelyek együttesen a társaság globális energiafogyasztásának 95% -át teszik ki. 2020 során a Vodafone 77 millió eurót fektetett be energiahatékonysági és megújuló energiaprojektekbe, amelyek 186 GWh éves energiamegtakarítást eredményeztek.

Az adatfelhasználás folyamatos növekedése ellenére a Vodafone az elmúlt évben tovább javította általános energiahatékonyságát, 38,5% -kal csökkentve az üvegházhatást okozó teljes gázkibocsátás mennyiségét az átvitt mobil adatmennyiség petabájtnyi mennyiségére vetítve, amellyel egy petabájtra vetítve 230 tonna széndioxid-kibocsátást ért el.

A Vodafone energiahatékonysági kezdeményezései a hatékonyabb hálózati berendezések beszerzésére és üzembehelyezésére, az alacsonyabb energiafelhasználású villamos- és hűtési technológiák telepítése révén megvalósított energiaigény-csökkentésre, valamint a régi eszközök leszereléséből és cseréjéből származó alacsonyabb energiafelhasználásra épülnek.

2019 májusában a Vodafone kibocsátotta első, 750 millió euró értékű zöld kötvényét azon projektek finanszírozására vagy refinanszírozására, amelyek segítik a vállalat környezetvédelmi céljainak elérését; majd jelentést készített arról, mely projektek voltak támogathatók a befolyó összegek lehetséges felhasználásának tükrében, és azokat miként választották ki.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Lőtt sérüléssel hozták haza a honvédelmi miniszter egyik testőrét Törökországból
A Tisza Párt elnöke erről Ruszin-Szendi Romulusz fegyverügye kapcsán írt. Ahogy arról is, hogy pártja politikusai halálos fenyegetéseket kapnak.


Ahogy arról korábban írtunk, fegyvernek látszó tárgyat vélt felfedezni Ruszin-Szendi Romulusz övében egy Tisza-rendezvényen a kormánysajtó. Emiatt Tényi István már feljelentést is tett ellene, míg Orbán Viktor külön posztot szentelt az ügynek. A volt vezérkari főnök szerint ugyanakkor engedéllyel tartotta magánál fegyverét, amit a halálos fenyegetések miatt hord magával.

Az esethez most hozzászólt Magyar Péter is. A Tisza Párt elnöke szerint „az orbáni propaganda” arról nem számol be, „hogy milyen halálos fenyegetéseket kapnak a TISZA politikusai, így jómagam is.”

„Azt sem látom a címlapokon, hogy a felém érkező fenyegetések miatt tett feljelentések ügyében még egy dossziét sem tett arrébb a rendőrség”

– tette hozzá.

Ezután egy másik témával is előjött. Állítása szerint „nemrég Szalay-Bobrovniczky Kristóf "honvédelmi" miniszter 4 testőrt vitt magával a NATO szövetséges Törökországba, ahonnan az egyiküket lőtt sérüléssel hozták haza MEDEVAC (egészségügyi evakuációs) géppel.” Szerinte felmerül a kérdés: „Vajon miért jár a honvédelmi miniszter 4 testőrrel NATO országba?”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
„Számtalan fenyegetést kaptam” – Ruszin-Szendi elismerte, hogy pisztolyt viselt az egyik tiszás fórumon
A volt vezérkari főnök állítja: politikai nézetei felvállalása óta rendszeresen fenyegetik. A Tisza Párt fokozott védelmet biztosít számára.


Ahogy arról korábban írtunk, a kormányhoz közeli sajtó hétfő este szúrta ki, hogy Ruszin-Szendi Romulusz egy pisztolynak látszó tárggyal az övén jelent meg a Tisza Párt egyik fórumán. Az eset miatt a volt vezérkari főnököt fel is jelentették, a jelenetet pedig szóvá tette Orbán Viktor is.

Ruszin Szendi közleményben reagált Facebook-oldalán. Azt írta: „Az orbáni maffia és a propaganda nem áll le, mindenképpen ki szeretnének vonni a politikai életből. Most újabb feljelentés érkezett ellenem, ebben az esetben lőfegyverrel való visszaélés miatt vádolnak alaptalanul. Lőfegyverviselési engedélyem van”.

Azt is elmondta, hogy politikai szerepvállalása óta számos fenyegetést kapott. Volt, amit katonaként nem tartott annyira ijesztőnek, hogy jelezze a párt vezetőinek, de a rendelkezésére álló eszközökkel igyekezett felkészülni a legrosszabbra is.

„Mostanra odáig jutottunk, hogy a Tisza fokozott személyi védelmet kell biztosítson számomra. Azóta nem hordom az önvédelmi eszközömet. Katona vagyok. Képes lennék meghalni a hazámért. De olyan országot szeretnénk építeni, amelyben szabadon lehet politikai véleményünket kifejezni, és nem kell fenyegetésektől tartanunk”

– fogalmazott.

Hangsúlyozta, hogy a párt politikájának középpontjában az emberség áll. „Egy olyan országot fogunk építeni, ahol nem uszítanak magyart a magyar ellen, és amely az emberségre épül. A hazámat szolgálom” – zárta közleményét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
„Csak” – válaszolta Soltész Miklós felesége arra a kérdésre, hogy miért vették meg budajenői házuk utcájának egy részét
Az államtitkár a saját telkéhez csatolta a területet, de közben a szomszéd hoppon maradt. Az RTL megkérdezte a polgármestert is az ügyben.


Korábban írtunk róla, hogy Soltész Miklós engedély nélkül épített kocsibeállót, ami miatt a szomszédja nem tud behajtani a saját telkére. Az egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkár szomszédja elmondta: mióta Soltész tulajdonába került az utca vége, azóta nem tudja megközelíteni normálisan a telkét, egyik oldalról ugyanis az államtitkár földje határolja, a másikon pedig egy többméteres betonárok.

„Csak” – ennyit mondott az államtitkár felesége az RTL híradójának arra a kérdésre, miért vették meg férjével az utcát.

A település polgármestere, Vezérné Hevedi Tünde azt nyilatkozta az RTL-nek, hogy nem tudja megállapítani, szabályos volt-e a terjeszkedés. Ugyanakkor hozzátette: befedik az árkot, így a szomszéd be tud majd jutni a telkére.

A szóban forgó 91 négyzetméteres terület korábban közút volt, Soltész pedig 2020-ban vásárolta meg 150 ezer forintért az önkormányzattól. A kérelmet még 2014-ben nyújtotta be.

Ráth Gábor és családja 2019-ben vette meg a szomszédos telket, amelyet négy részre osztottak. Három rész másik oldalról is elérhető autóval, egy viszont csak Soltészék felől, de valójában úgy sem.

Az államtitkár korábban arról beszélt, hogy a területet már húsz éve ő és a családja gondozta. A maradék közutat is szerették volna megvenni, de az önkormányzat elutasította a kérelmet, amit tudomásul vettek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Kormányzati luxusautóból szállt ki Lázár János fia a minisztérium előtt
A felvétel szerint a miniszter fia állami sofőrrel érkezett az épülethez. Lázár szerint mindez jogszerű, de nem tart igényt állami autóra – csak használja.


Szokatlan jelenetet közvetített élőben hétfő délután Szabó Bálint, korábbi szegedi önkormányzati képviselő. A videón az látszik, ahogy Lázár János idősebb fia kiszáll egy kék villogós, kormányzati Mercedes kisbuszból az Építési és Közlekedési Minisztérium épülete mellett.

A felvétel később felkerült a Redditre is. A videóban a fiú körülbelül a 2:15-nél tűnik fel.

A jármű egy luxuskategóriás ezüst Mercedes kisbusz, amely nagyon hasonlít ahhoz, amit júliusban egy hivatalos eseményről való távozáskor is használt a miniszter. Akkor a hvg.hu rákérdezett, kié a busz. A minisztérium elismerte, hogy ők használják, de azt állították, nem a kormány vette, hanem a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság az üzembentartó. Azt viszont sem ők, sem a főigazgatóság nem árulták el, ki vásárolta vagy lízingelte az autót, és mennyiért.

Érdekesség, hogy az a fotó, amin Lázár beszáll ugyanebbe a kisbuszba, azóta eltűnt a miniszterelnök közösségi oldaláról – derítette ki a Blikk.

Egy belügyminisztériumi szabály szerint egyébként bizonyos feltételek mellett magáncélra is lehet használni a szolgálati autókat. Eseti használat esetén egyeztetni kell, és piaci áron lehet igénybe venni az autót. Tartós használatnál már szigorúbb a szabályozás: ehhez külön minisztériumi engedély kell.

Ez alapján akár az is előfordulhat, hogy Lázár maga adott engedélyt saját magának. A rendelet a havi és éves kilométerkeretet is szabályozza, amit csak külön díjért lehet túllépni. Az autóval kapcsolatos költségek – például parkolás, úthasználat vagy sofőr – a használót terhelik.

A Blikk kérdéseket küldött Lázár hivatalának is, többek között arról, hogy milyen célból és mennyiért használta a család a videón látható járművet. Azt is megkérdezték, szerintük milyen képet fest ez a nyilvánosság előtt, különösen azok után, hogy a miniszter nemrég még a luxus ellen szólalt fel.

A válasz egy Facebook-videó volt – ami valójában 2018-as felvétel –, és ezt írták mellé:

„Tegnap egy napon át fújta a trombitáját a minisztérium előtt Szabó Bálint. Közben akit ismert, abba belekötött. A fiamba is, akit a kollégám hozott a minisztériumhoz, hogy aztán együtt utazhassunk haza. (...) Ez soha nem volt titok, ma sem az! Ja! Noha a jogszabályoknak megfelelően az állam biztosíthat mind a miniszteri munkámhoz, mind pedig személyes használatra autót, ilyet én nem veszek igénybe. Az általam használt autót nem az állam biztosítja, annak csupán üzembentartója.”

A Blikk arra is emlékeztetett, hogy volt már olyan eset, amikor hasonló szituációban egy miniszternek le kellett mondania. Hat évvel ezelőtt Észtországban is hasonló ügy kavart nagy port: Mailis Reps oktatási miniszter szolgálati autóval vitte gyerekeit óvodába és iskolába. A sajtóban megjelent fotók is alátámasztották, hogy a kormányzati járművet magáncélra használta.

Reps eleinte védekezett, majd beismerte, hogy hibázott, mert nem választotta szét megfelelően a munkáját és a magánéletét. A hatgyermekes miniszter végül a nyomás hatására le is mondott.


Link másolása
KÖVESS MINKET: