KULT
A Rovatból

X-Faktor: erősnek tűnt a mezőny, de a mentorházban szinte mindenki leszerepelt

Talán a nagy nyomás miatt volt annyira kevés átütő produkció a fiúk és a zenekarok közt. Az élő show-ban majd kiderül.


Többen nehezményezték, hogy nem említettem meg: Kiss Ramóna babát vár. Egyrészt úgy voltam vele, hogy nyilván én vagyok az egyetlen az országban, aki még nem tudta, másrészt a műsorhoz ennek nem sok köze van – amúgy ma az első szakaszban úgy öltöztették fel, mintha egy Antonioni-filmből lépett volna elő.

A másik. Felfigyeltem egy furcsa félreértésre. Rengetegen kérdőjelezik meg a mentorok alkalmasságát, és kicsit megkapargatva a dolgot mindig kiderül, hogy azért, mert az illetőnek nem tetszenek Radics Gigi/Bye Alex stb számai/hangja, mit tudom én. Márpedig ez egy alapvető félreértés. Az, hogy ez a négy (viszonylag) fiatal mennyire jó mentor, az semmilyen mértékben nem függ össze azzal, hogy mennyire jó énekes, zenész, vagy mennyire tehetséges előadó. Egy jó X-Faktor mentornak értenie kell a sóbizniszhez, és kell, hogy legyen annyi pedagógiai vénája, hogy segíteni tudjon a rábízott versenyzőknek. Mentorálni egészen más jellegű munka, mint énekelni vagy mondjuk gitározni. A műsort kitaláló Simon Cowellről sem láthatunk zenés videókat a neten, mégsem kérdőjelezi meg senki, hogy helye van a zsűriben.

No de térjünk a lényegre.

Mára a fiúk és a zenekarok maradtak. Puskás Peti csapata kezdett, abból is „Pápaijoci Krisztián”, ahogy Peti elnevezte versenyzőjét. De mindenki megnyugodhatott, Krisztián ezúttal nem Pápai Joci dalt hozott, igaz, azért Horváth Tamás Meggyfájával nem távolodott el olyan nagyon tőle. Annál inkább az X-Faktortól, mert hogy nem sikerült meggyőznie Petit.

Erdélyi Barnabás Calum Scott You Are The Reasonjéval érkezett, mert mint elmondta, erre táncolt a feleségével az esküvőjükön. A produkció után elmondta Kiss Ramónának, hogy nem könnyebbült meg, amiért túlesett a feladaton – és hát volt is miért izgulnia.

Jött a nagy visszatérő, Nagy Krisztián. Nagy örömömre Máté Pétert hozott, de nem az elcsépelt nóták egyikét. Nem hiszem, hogy a Mondd, miért szeretsz te mást valaha is elhangzott a honi tehetségkutatók során (bár a külföldieken sem valószínű). Krisztián produkciója után a mentorok ixedszer is újból elrinyálták, hogy neki tavaly volt a nagy pillanata, Alexet már nem tudja izgalomba hozni, és a többi és a többi. Csak a szokásos. Pedig nem lehet kétséges, hogy Krisztián az egyik legnagyobb esélyese ennek a műsornak.

Szekér Gergő arról énekelt, hogy Nobdy’s Perfect, és rögtön be is bizonyította, mennyire igaz ez. A mentorok szerint legalábbis nem énekelt túl jól, mintha visszafogta volna a hangját.

Egyik személyes kedvencem, Balog Krisztofer meglepően nagyot énekelt magához képest Berki Tamás dalával. Nem volt hibátlan, de rendkívül hiteles volt, akárcsak Kovács Pali. Pali saját dalt hozott, amit saját elmondása szerint a tavalyi kiesése ihletett, amely után eléggé padlóra került.

Eljött a döntés ideje, Alex megállapította, hogy Petinek legalább egy jó énekest haza kell küldenie. Végül Pápaijoci Krisztián lett az. Barnabásnak sem volt maradása, aki nem lepődött meg, mint mondta: „Én egy nagyon egyszerű énekes vagyok.”

Nagy Krisztián esélyt kapott, hogy javítsa a Krisztiánok renoméját az X-Faktor történetében, és elfeledtesse velünk azt a traumát, amit néhány éve JFK (Jimmy Fia Krisztián) okozott.

Szekér Gergő is fellélegezhetett. Krisztofer és Pali között pedig a mentortársak választhattak. Gigi és Laci Krisztofer mellett érvelt, de Alex hamar meggyőzte őket, hogy ő nem eléggé különbözik Peti két választottjától, Palival színesebb lesz a csapat és a műsor. Így hát Palinak idén sikerült bejutni az élő show-ba.

Következett az utolsó etap a Mentorházban, a zenekarok. Rendre ez a leggyengébb csoport, annak dacára, hogy tavaly végül zenekar győzött. A válogatók után nekem erősnek tűnt a mezőny, de ma szinte mindenki leszerepelt. A What’sUpci egész mostanáig nagyon tetszett, de a mentorok valamiért úgy döntöttek, nem lehet olyan, hogy egy zenekarnak ne legyen frontembere, ezért a hegedűst előretolták. Az eredmény lagymatag, élettelen produkció lett. Azt énekelték, hogy Ez a vonat, ha elindult, hadd menjen. Remélem, hazafelé menet is ezt énekelgették maguknak, és vigaszt merítettek belőle.

Alex kedvencei, az USNK – igen, ők az én drága rapper duóm – azt csinálták, amit eddig is: letépték az arcunkat egy saját számmal. Gigi szerint „Baromi jók voltak”. Nem volt kérdéses, hogy bejutnak az élő műsorba, úgyhogy végre megtudhatom a választ a kínzó kérdésre: De mit csinál egy rapper duó, ha teszem azt swinget kell majd énekelni? Őszintén kíváncsi vagyok, mi lesz ebből. Nekem még mindig olyan, mintha hokisokat neveznének jégtáncra, mondván korcsolya - korcsolya.

A Helo Zept a Sweet Dreamst hozta, szigorúan a Marilyn Manson-féle verziót alapul véve. Nekem tetszettek, de a mentorok szerint gyenge volt a produkció, lapos, mint a föld.

A Ricky and the Drunken Sailors megint jó kis rockabillyt tolt, Bozont viszont a Gentleman Band élén elvérzett az Aerosmith-dallal. Sajnálom, mert szívesen láttam volna Bozontot a döntőkben. Gáspár Laci odáig ment, hogy Bozont nem tud énekelni, de hát szerinte Taka sem tud, úgyhogy Lacival nem is foglalkozunk tovább ezen a ponton.

Már Kocsis Zoltán, sőt Bartók Béla is megmondta, hogy a zeneszerzésben a téma kitalálása a legkevesebb. Egy dallam önmagában nem oszt nem szoroz. A Stolen Beat ezúttal Pixától hozta a Paparazzit, és bebizonyították, hogy ilyen gyönge zenéből is lehet színvonalas előadást varázsolni.

A What’Upci csomagolhatott, akárcsak a Hello Zep! Az USNK és a Stolen Beat ott lesz az élő műsorban, és a mentortársak szavazása eredményeként a Ricky And the Drunken Sailors is.

Jövő szombaton végre jön az első élő show. Talán mostantól kevesebb agysejtet pusztít el a műsor rendszeres követése. Egy tökéletes világban Antal Timi – Nagy Krisztián döntő jönne a végén, de tudjuk, hogy a világ nem tökéletes.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: