KULT
A Rovatból

Villantós Vivi és szégyellős Pamela a színen – ilyen volt A Nagy Duett első adása

Szabó Eszti kritikája az ország legnézettebb show-járól, amelynek vasárnap indult az újabb évada.

Link másolása

Vasárnap este végre elindult a Nagy Duett n-szer tíz a huszonharmadikon szériája, amit, ha az ember másnap reggel a neten néz meg, nem kell végigszenvednie a reklámokat. A mókát Tilla indította, és kiderült, hogy a szabályok semmit sem változtak: 12 páros van, egy profi énekes taggal és valakivel, aki épp másról híres. Idén versenyez majd szóvivő és gasztrokibic, ám mellettük több színész is akad.

(Nekik amúgy elméletben nem kell tudniuk énekelni? Ábel Anita, Ábrahám Edit, Simon Kornél? Hhhmm? Ők ebben a műsorban elvileg amatőrök, de a színészek amúgy miért nem számítanak profinak? Na mindegy, ez rajtam kívül valószínűleg senkit sem érdekel, haladjunk, elnézést a karakterfecsérlésért.)

A zsűriben idén is olyan híres énekesek kaptak helyet, mint Szulák Andrea, Kasza Tibor és Cookie. (Direkt utánanéztem: eredeti neve Szelba Christian George , édesapja magyar.) Az ítészgárda szokásos vicceskedése után elindult a valódi móka, és az első blokk legnagyobb tanulsága, hogy Tilla még mindig elképesztően profi. Ezer éve minden hülyeségért képes lelkesedni, sosem túl sok, viszont éppen elég harsány, és mellé mindig vidám és energikus.

Tényleg az egész királyi udvar egyik legprofibb tagja az udvaribolond, már ha szabad ilyet mondani.

Mádai Vivien és Csipa indította a mókát a Rapülők egyik dalával. "Jóból is megárt a sok!" – zárta rövidre a kisfilmben közös gyakorlásukat Csipa. "Ha még nem is érted, nagy a baj..." - egészítette ki a mentor biztató gondolatait az énektanár.

Első fellépőnek lenni egy énekversenyen tapasztalatból mondom, hogy hálátlan dolog. Még minden néző épp vacsorázik otthon, szisszenti a sört, pakolja a hűtőbe a tejet, jégkrémet és az afrikai harcsát, hogy ki ne engedjen, mint a múltkor, hogy verjebele a%!!//%%/==(%!/. Másképpen: ilyenkor egy hasonló műsorban még nincs igazán hangulat, nem volt a színpadon előttünk egy ügyes versenyző, aki felhúzna, vagy egy béna, aki szintén. Ebben az esetben marha nehéz volt a nóta is, hiszen nem csak énekelni kellett, hanem rappelni is, tényleg minden körülmény adott volt ahhoz, hogy a Rapülők nótájával kínosan induljon a nap. A szereplők mégis jól megoldották, nem volt fájó hallgatni és nem volt ciki sem. Vivien aranyosan hozta az énekelni nem tudó amatőr szerepét, nem is nagyon volt más választása. Ám lehetett volna szégyentelenül kínos is a dal, ehhez képest a páros élte a bulit, Vivi nem görcsölt rá, Csipa pedig profi, ötvenhármas pulzussal bármikor lenyom egy tévés élőt.

Videó: Mádai Vivien és Csipa: Túr Dö Flanc

Villantós Vivi a színen! – kommentálta Tilla, majd a zsűri is mondott valamit. Jöhet a következő: Janicsák Veca és Simon Kornél produkciója. Simon Kornélnak jó hangja van (mert színész!!!), és nyilván Vecának is, én simán adnék nekik a Sweet Dreamsnél nehezebb nótát is. Mellesleg volt valami technikai bibi is, amit csak a zsűri vett észre.

Egyéb: Kasza Tibi mindenbe beleszól, Szulák Andi hajszíne tök jó.

A folytatásban Erdei Zsolt és Judy vette birtokba a színpadot a Táncolj, cigánylány című mély, professzionális és autentikus szerzeménnyel.23

„Az ének, az szórakoztatóbb, mint a boksz, mert itt nem vágják szájba az embert” – mondja próbák során Madár. „Honnan tudod?!” – tette fel a költői kérdést Judy, majd elindult a romabuli, amit kedélyesen végignótázott a jópofa páros.

A zsűri túl szemérmesnek tartotta Judyt, majd ugyanazokat a pontokat osztották ki már harmadik alkalommal: Kasza 10, Szulák 9, Cooky 10. Rettentő izgalmas így a verseny.

Stohl Luca és Peller Károly énekelt negyedikként valami számmal, amit - mea culpa - soha életemben nem hallottam, ebből következik, hogy valószínűleg hatalmas sláger lehet mostanában. Sajnos ezzel szemben nem valami nagy versenynóta. Nem tisztem az okoskodás, nyilván nem élet-halál harc egy ilyen műsor és senki nem veszi komolyan, tudom én is. Ám mégis azt mondom:

hasonló versenybe ne olyan dalt válasszunk, amit szeretünk, vagy imádunk, ami kedvencünk, amire sokat buliztunk nyáron, hanem ami jó versenydal, tehát valamennyire ismert, mellette úgynevezett ívvel rendelkezik, épül, van egy domináns énekdallama is, nem csak például szavak beröfögéséből álló diszkó.

Videó: Stohl Luca és Peller Károly: A Little Party Never Killed Nobody

A zsűri imádta, biztos haverok.

Győrfi Pál és Fábián Juli KFT-t dalolt, szerintem aranyos, de kínos volt, bocsánat a rajongóknak, és nem Győrfi Pál miatt. Fábián Juli biztos, hogy egy nagy énekes, de most úgy akart vicces lenni, hogy túljátszotta, miközben úgy látszott, nem élvezi ezt a műsort egyáltalán. Szerencsére Szulák imádja őt, rá is írt Facebookon, jó tudni. Az ítélet 30 pont, mi vaaan?

Videó: Győrfi Pál és Fábián Juli: Balatoni nyár

Ezek után Ábrahám Edit és Vastag Csaba folytatta a bulit. Érdemes figyelni az énektanár beszólásait a produkciót megelőző kisfilmekben, mert Csík Sándorban egy méltatlanul mellőzött humorista bújik meg. A Ringó vállú csengeri violámat énekelték. Amúgy miért?

Úgy értem: M.I.É.R.T.?

Sőt, inkább így: miért!!!!!!! Elfogyott a Máté Péter, a Demjén, a rádiósláger, a cigánynóta? Mi volt ezzel a cél? A lepattanó szavazatok megkaparintása 79-103 korosztályban? Egyébként Ábrahám Edit nem is amatőr, tök jó a hangja (mivel színész, de mindegy), tuti, hogy mostanra elfogytak a civilek.45

A zsűri belejött, jópofák, igen Szulák Andi is, akiről tudjuk, hogy jófej, de arra nem volt garancia, hogy spontán is vicces lesz. Szerintem ő az első női zsűritag evör, aki eképpen is humoros. A többi csajnál mindig éreztem egy erőltetett csípősséget, jópofizást. A legszuperebb az, hogy végre egy nő, aki poénjai elhangzása után nem röhög saját magán, ezzel jelezve a humortalan nagyközönség számára, hogy amúgy fergeteges tréfát mondott az imént.

Tolvai Reni és Danny Blue (Kékesi Dániel, bocs Dani) előadása következett. Valami tök régi slágert énekeltek, amitől az egykori Harlem diszkó és 14 éves korom vizezett boros kólái jutottak eszembe. No limit. A profi énekesnek könnyű dolga volt, Dannyt szívatta némiképp a rap, ez épp fordítva lett volna elegáns. Természetesen az is lehet, Danny kérte, hogy ne legyen énekes része a dalban.

Mindezek után Ábel Anita színművész és Emilio vette birtokba a színpadot. Emil hangja juuujj <3. Egyébként Anita is tök jó volt, előadásnak tűnt a produkciójuk és nem szenvedésnek, ami azért minőségi lépés az egyes szintek között.6789

A buli Apáti Bence (<3) és Vincze Lilla nótájával folytatódott. Bence szintén nem rossz, az a baj. Pedig a dal marha nehéz lehetett egy amatőrnek, akit azért ilyen helyzetbe nem hoztam volna.

Videó: Vincze Lilla és Apáti Bence: Az Operaház fantomja

Hódi Pamela és Jolly (Tarcsi Zoltán, pardon) a Hafananát vállalta be. A próbán jöttek rá, hogy szuahéliül van, nem mintha kiderült volna számukra, hogy ez a dal nyelve, szerzője, vagy a ritmusképlete.

Pamela állítása szerint önbizalomhiányos, sosem énekel, a próbán is csak háttal volt rá hajlandó. Csípősebb nyelvű újságírókban és szemfüles televíziónézőkben megfogalmazódhatna az az evidencia, hogy akkor mi a bánatnak vállal be egy ilyen műsort, de hát a válasz tudjuk, hol keresendő, nincs is ezzel semmi baj, nekik sincs ingyen a hónapos retek a Tescóban.

A produkcióhoz Jolly a telekgerendási nagycirkusz nyugdíjazott porondmesterének gúnyáját kapta meg, Pamela pedig Medveczky Ilona egyik nem használt fellépőruháját. Amúgy aranyosak voltak, Jollyval mákja van Pamelának, a mulatós közönség biztos fáradhatatlanul nyomja majd az sms-eket rájuk minden egyes héten.1011

Vannak ugyebár, akik imidzsének jót tesz egy ilyen műsor, mert az illető celeb mondjuk karót nyeltnek vagy pózernek tűnik, aztán kiderül, hogy valójában cuki és bevállalja a bénaságait. Ám rosszul is elsülhet, ha komoly előadók nem tudnak igazán felszabadultan idióták lenni, és kínos lesz az egész. Fábián Julit én személy szerint ettől féltettem, miközben néztem. Zimány Lindával kapcsolatban is hasonló kérdéseken lamentáltam, de úgy tűnik, hogy Linda bevállal majd ezt-azt. Most Oláh Gergővel dalolt egy Maroon 5 dalt. Nem derült ki, hogy ki választotta, de ő szerintem ne válasszon több nótát. Ügyesek voltak, de sajnos ez sem jó versenydal, a fejhanggal pedig rengeteg alkalmat ad a ciki visongásra. Kasza is hasonlókra utalt, de azért megkapták a 29 pontjukat.121314

Utolsó produkcióként Sági Szilárd és Völgyesi Gabi énekelt. 30 villatallér.

Végül a pontok összeadása és a szavazás eredményeinek kiértékelése következett. Három első és 9 második helyezett lett (!), a kétkörös közönségszavazás eredményeképpen végül Fábián Juli és Győrfi Pál párosa esett ki. Jobb lesz nekik így, azt hiszem.

Na. Ez volt tehát a Nagy Duett első adása, szuper volt, szórakoztató, vicces, hozta, amit kell. Este Magyarország-Svédország jégkorong meccs 7-től a Tüskében, azzal majd kipihenjük.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk