Szirtes Dávidba körülbelül annyi nőiesség szorult, mint egy kapuzárási pánikban szenvedő hímgorillába
A tévé elé ülve azt hittem, egy T-Com reklámra sikerült rákattintanom, de kiderült, ez a magenta színben fürdő tömör gyönyör a Sztárban sztár leszek döntőseinek közös produkciója. (Persze a T-Com a műsor egyik támogatója, szóval talán mégsem véletlen az egybeesés.)
Köllő Babett polcnak öltözött, Tóth Gabi pedig október 23-ra való tekintettel feketét vett, bár ő efféle külsőségek nélkül is képes gyászos hangulatot kelteni.
Oláh Szandra kezdte az estet Camila Cabellóként.
Camilának van a hangjában valami jellegzetes rekedtség, ami Szandránál teljesen hiányozott, és én hamisnak is hallottam.
A mesterek ehhez képest feldicsérték, inkább csak a táncot és a dögöt hiányolták a produkcióból. Ehhez képest a mindig szuper szigorú Majka 9 pontot adott, így Szandra 25 ponttal ülhetett le.
Tóth Napsugár Chester Benningtont kapta feladatul, a Linkin Park énekesét. Napsugár vitathatatlanul az egyik legjobb énekes a mezőnyben, minden adásban más arcát mutatja.
Szerintem ezzel együtt is jobb volt Szandránál, de a zsűri nem így látta, mindössze 21 pontra értékelte.
Cher következett, vagyis Szirtes Dávid. Chernek nagyon sok jó slágere volt pályafutása során.
Cher az az énekesnő, akinek a hangja férfiként is egészen jól utánozható, és ez sikerült is Dávidnak, viszont körülbelül annyi nőiesség szorult belé, mint egy kapuzárási pánikban szenvedő hímgorillába. 29 pontot kapott
Molnár Sanyi a múlt héten veszélyzónába került, de reménykedtem, hogy Justin Timberlake-ként meggyőzi a nézőket. Az ’N SYNC Bye, bye, bye című slágerét énekelte kicsit hamiskásan, és ahogy Majka találóan mondta:
Gabi és Pápai Joci is 8-8 pontra értékelte, Majka viszont nem tudta palástolni megrökönyödését, és 6 ponttal próbálta helyre billenteni a világ rendjét.
A múltheti feladathoz képest Pély Barna talán kicsit könnyebb feladatot jelentett Bari Lacinak. Zseniálisan leszedte Barna mozgását és hangját. Pedig Pély dalai hiába popszámok, egyáltalán nem könnyűek. Járt a 30 pont.
Miley Cyrus első ránézésre testhez álló feladat Piltman Annának, bár azért bevallotta, hogy a magassággal nem jó barátok. Az éneklés rendben volt, és minden elismerést megérdemel, hogy egy pillanatra sem zökkent ki, miközben fel kellett ülnie egy hintázó golyóra.
Miley a klipben sokkal dögösebben, erotikusabban enyeleg a bontókalapáccsal, Annánál mindez csak jelzés szinten volt meg.
Az is igaz, hogy egy videoklipben sokkal könnyebb jól megcsinálni mindent, mint egy élő előadásban. Minden esetre Majka is hiányolta belőle a polgárpukkasztást, és a refrént hamisnak hallotta.
A 23 pont a zsűri lista negyedik helyére volt elég.
Kisfiamnak nagyon tetszett Kökény Dani Gangmanstyle előadása, és kétségtelenül nagyon szórakoztató volt. Dani vidáman, felszabadultan énekelt, jó bulit csinált. Voltak benne azért hangi problémák, és Psy őrületfokát nem érte el. De az tény, hogy egész más arcát mutatta, mint eddig. 25 pontra volt jó.
Úgy tűnik, Yulaysi Mirandától nem lehet elvenni a műsor elsőségét, legfeljebb ő tudja elveszíteni. Mesterével ezúttal emelték a tétet, hiszen magyarul kellett énekelnie: Mohamed Fatimát idézte meg.
Azoknak üzenném, akik nevetgélnek Yulaysi kiejtésén:
Nyilván arra nem áll rá úgy a fülünk. Minden esetre sokkal érthetőbben énekelte a szöveget, mint sok magyar kollégája. 30 ponttal Bari Laci mellé került holtversenyben.
Talán Kaly Rolandról változott meg a leginkább a véleményem a műsor kezdete óta. Eleinte nekem annyira nem tűnt ki a mezőnyből, de az élő adásokban hétről hétre olyan produkciókat mutat, amivel bizonyítja, hogy az egyik legsokoldalúbb előadó a csapatban. Érdemes egymás után megnézni Roland eddigi produkcióit: a Måneskint épp olyan tökéletesen oldotta meg, mint Stromaet vagy Jason Derulót. 27 ponttal jutalmazta a zsűri.
Jósa Tamás produkciója zárta a műsort. Érdekes kérdés, hogy mit kell ilyenkor nézni. Ha úgy közelítem meg a kérdést, hogy Tamásnak egy tőle teljesen idegen, és egészen más hangképzési technikákat igénylő műfajban kellett helytállnia nagyon rövid felkészülési idő mellett, akkor le a kalappal előtte.
Ha Placido Domingo utánzásként nézem a produkcióját, akkor viszont szerintem nem sikerült. Én nem hallottam Domingo hangját.
Mintha teljesen zárójelbe került volna, hogy itt egy színpadi mű egyik szereplőjéről van szó, de erről a szereplőről egy fél gondolat sem köszönt vissza a produkcióból. Ráadásul az, hogy a díszlet egy huszadik századi fodrászszalont idézett meg, azt sugallja, hogy a műsorkészítők sem szenteltek túl sok időt a dologra, kb. addig jutottak gondolatban, hogy Figaro borbély, „oszt jól van”.
Csak hogy lássuk, a Sztárban sztár leszekhez hasonló műsorok mennyi időnket ellopják:
50 percen át húzták, hogy kiderüljön, ki lett a napi győztes (ismét Yulaysi Miranda), ki esett ki (Oláh Szandra, így Molnár Sanyi másodszor is megmenekült), és milyen feladatot kaptak jövő hétre a versenyzők.
Persze én nem panaszkodhatok, engem fizetnek azért, hogy végignézzem, de a többieknek nem tudom, mi a mentsége.