KULT
A Rovatból

Nem szeret beszélni a szegény gyerekkoráról, és sosem akart férjhez menni, de már háromszor volt házas – Olga Kurylenko 45 éves

A színésznő és modell Olga Kurylenko története valódi Hamupipőke-sztori: egy szegény, kisvárosi lány az ukrajnai Bergyanszk városából francia szupermodell, Bond-lány és Tom Cruise partnere lett.


Ma már „ukrán származású francia nőként” definiálja magát, igaz, már majdnem nagykorú volt (16 éves), amikor megérkezett Franciaországba. Gyermekkorának nagy részét szülőhazájában, Ukrajnában töltötte, Bergyanszk városában, ahol 1979. november 14-én született Olga Konsztantyinovna Kurilenko néven. Szép nagy családjával szerény körülmények között éltek: mindenki egy lakásban lakott, beleértve a nagynénit, a nagybácsit, a nagymamát, a nagypapát és az unokatestvért is. Nem sok esély volt hát arra, hogy Olga ilyen ragyogó karriert fusson be…

Az anyja mindenesetre mindent megtett azért, hogy a lánya sokat elérjen az életben. Hétéves korától angolul tanult, zeneiskolába és balettstúdióba járt. Úgy gondolta, ezek a képességek (főként az idegen nyelv ismerete) nagyon hasznos lesz a számára. Jól gondolta.

Sok sztárral ellentétben, akik vidéki kisvárosokban nevelkedtek, Olga nem szeret arról beszélni, hogyan ásott gyerekként krumplit, vagy fejte meg a teheneket.

Az emlékirataiban nagyon tömören fogalmazott erről: „A kis szülővárost el kell hagyni, ha valaki nagy karriert akar csinálni. Vagyis persze minden kisvárosban vannak lehetőségek, de az emberek mégis a nagyvárosokba mennek. Bergyanszkban nincs más, csak a tengerpart. Ez egy olyan hely, ahol jót lehet pihenni. Nyáron meleg van, és sok a turista, de télen a város halott.”

A család története, amelyben a későbbi színésznő felnőtt és nevelkedett, aligha nevezhető példaértékűnek. Pár évvel a lánya születése után apja, Konszantyin Kurilenko elhagyta a családot, így az édesanyjára, Marinára maradt minden. A kis lakásukban élt még Olga nagynénje, nagybátyja és a fiuk, na meg a nagyszülők, így, amikor az anyja dolgozni ment, mindig volt valaki, aki vigyázni tudott a lányra.

A moszkvai metró előnyei

Olga aktív és kíváncsi gyerek volt: például imádta Indiát és mindent, ami az országgal kapcsolatos. Jól tanult az iskolában, Marina pedig tudta, hogy a lánya mindennél jobban szeret utazni, a különféle városokba és falvakba tett kirándulások pedig nagy ösztönzést jelentettek a jó jegyek eléréséhez. Az egyik ilyen utazás során végül sorsdöntő találkozásra került sor. A moszkvai metróban figyelt fel a fiatal szépségre egy nemzetközi modellügynökség képviselője. Amikor azonban megtudta, hogy a lány még csak 13 éves, kiakadt, de azért otthagyta az anyjánál az elérhetőségeit.

Marina pedig nem gondolkodott sokáig: rajztanári fizetésének jelentős részét félretette, hogy majd Párizsban próbálhassanak szerencsét. Két évvel később, miután összegyűjtöttek egy szerény portfóliót, anya és lánya újra Moszkvába utaztak egy casting miatt. Egy évvel később pedig összejött a párizsi út is. Korábban úgy tűnt, ez egy lehetetlen álom, de Olgának sikerült szerződést kötnie a Madison modellügynökséggel. Így lett belőle „ukrán származású francia nő”.

Semmit sem takargatott

Olga csillaga emelkedőben volt. Az ajánlatok egymás után pottyantak az ölébe. Nem sok szabadidővel rendelkezett ebben az időszakban, de szorgalmának köszönhetően néhány év alatt a világ legmenőbb kiadványaiban tündökölhetett: olyanokban, mint pl. a Vogue, a Madame Figaro, az Elle és a Marie Claire, illetve ő lett a Maison Lejaby fehérneműmárka arca. De Kurylenko többet akart – úgy gondolta, hogy ő nemcsak modell, hanem akár színésznő is lehet.

Emellett pedig visszavágyott a hazájába. Párizsban eleinte azzal küzdött a leginkább, hogy egyáltalán nem tudott franciául. A nyelvi akadály sokféle nehézséget okozott, emiatt gyakran sírt, és nem egyszer gondolta úgy, hogy mindent felad, és visszatér Bergyanszkba. Végül a kitartás mégis győzött. Elhatározta, hogy folytatja, bármi áron.

1999-ben Olga fotói eljutottak New Yorkba, ahol szép nagy óriásplakátokon kezdtek megjelenni. Ez adta meg neki a lökést ahhoz, hogy végre kipróbálja magát filmekben is. Elege volt már a kifutókból, a fotózásokból.

Nem habozott beiratkozni nívós tanfolyamokra sem, ahol segítettek neki elsajátítani a színészi alapokat. A céltudatosság pedig meghozta gyümölcsét: először kisebb epizódszerepeket kapott különböző alacsony költségvetésű filmekben. 2001-ben feltűnt a Largo Winch: Az igazságtevő című sorozat egyik epizódjában, majd 2003-ban Seal Love’s Divine című dalának videóklipjében.

Az első főszerepét a 2005-ös L’annulaire című francia-német-brit erotikus drámában érdemelte ki, amelyben 25 évesen mindent megmutatott. Nem volt szégyenlős, a modellmúltja miatt hozzá volt szokva a meztelenkedéshez. Később, a hollywoodi karrierje alatt azonban már ódzkodott ettől. Na de csak szép sorjában! 2006-ban feltűnt a Párizs, szeretlek! című szkeccsfilm egyik (Vincenzo Natali által rendezett) epizódjában, amelyben Elijah Wood volt a partnere, illetve ugyanekkor A kígyó című francia thrillerben is látható volt. Egy évre rá pedig jött Hollywood!

A 007-es oldalán

2007-ben Olga játszotta a fő női szerepet a Hitman: A bérgyilkos című akciófilmben Timothy Olyphant partnereként, majd jött a 2008-as Max Payne: Egyszemélyes háború Mark Wahlberggel. Ez a két film elég is volt ahhoz, hogy felismerjék őt az emberek, illetve, hogy a James Bond-filmek producerei meglássák benne a jövő sztárját, és felkérjék a soron következő 007-es menet Bond girljének. 2008-ban jött tehát élete fő felkésére, mivel őt választották ki a Daniel Craig mellé A Quantum csendjébe. Ekkor már az egész világ ismerte őt.

„Az életem nagyon megváltozott. Egy szempillantás alatt lettem híres, a sajtó érdeklődni kezdett irántam. Természetesen már sokszor elképzeltem előtte, hogy ez megtörténik majd a Bond-film után, de fogalmam sem volt róla, hogy ennyire intenzív lesz.

Ugyanakkor az felzaklatott, hogy rengeteg hazugság jelent meg rólam akkoriban. Nem értettem az egészet. Talán azért terjesztettek hamis információkat, mert nem találtak rólam semmit az interneten, hiszen még senki nem ismert engem” – emlékezett vissza Olga, aki saját bevallása szerint szerencsére nem vált a szerepe túszává, nem érzi, hogy rásütötték volna a Bond-lány bélyegét. Persze A Quantum csendje nemcsak népszerűséget hozott neki, hanem sok hasznos kapcsolatot is Hollywood további meghódításához. Igaz, épp Daniel Craiggel nem került közelebbi kapcsolatba. „Kizárólag munkaviszonyunk volt” – vallotta be.

A Bond-kaland után pedig olyan filmekben tűnt fel többek között, mint A kilencedik légió (2010), A hét pszichopata és a si-cu (2012), a To the Wonder (2012), a Feledés Tom Cruise oldalán (2013), a November Man (2014), az Egy tökéletes nap (2015), a Momentum (2015), a Sztálin halála (2017), az Egy lélegzetnyire (2018), Az ember, aki megölte Don Quijotét (2018), a Johnny English újra lecsap (2018), a Fekete Özvegy (2021), A hercegnő (2022) vagy a Tyler Rake: A kimenekítés 2 (2023). Az azért persze észrevehető, hogy míg korábban olyan rendezők kapkodtak utána, mint Martin McDonagh vagy Terrence Malick, később azért belesüppedt a felejthető akciófilmek sorába, és csak időnként rukkol elő valami nagyobb szabásúval. Mint legutóbb a Fekete Özveggyel, amelyben az egyik főgonosz figurája, a Kiképző lett az övé, így ő is fontos része lesz a jövőre érkező, Mennydörgők* című Marvel-filmnek.

Persze nem jöhet össze minden. Például nagyon vágyott arra, hogy eljátszhassa Wonder Womant. Meg is hallgatták őt a Batman Superman ellen: Az igazság hajnala című filmhez (abban tűnt fel először a szupererejű amazon), ám végül, ahogy az tudható, Gal Gadot kiütötte őt a nyeregből.

Olga mindenestre úgy véli, hogy 45 évesen még nem érte el a karrierje csúcspontját, a legnagyobb győzelmek még előtte állnak. A leginkább Lars von Trierrel szeretne együtt dolgozni, olyannyira, hogy ő maga ajánlotta magát a dán rendező figyelmébe. „Küldtem neki egy levelet. Azt nem mondhatom meg, hogy miket írtam benne, mindenesetre válaszolt nekem! Együtt kell dolgoznia velem egyszer! Még nem tudja, hogy mit hagy ki!” – mesélte Olga nevetve egy interjúban.

Három esküvő, három válás

A magánéletéről Olga Kurylenko nem szívesen beszél. „Nem akarom egy folyton titkolózó ember benyomását kelteni, de ami személyes, az személyes. Különösen akkor, amikor a dolgok épp nem olyan egyszerűek a mindennapi életben. Ha túl sokat felfedek magamról, félek, hogy elijesztem a boldogságomat, vagy elsietem a dolgokat” – mondta erről egyszer.

És hát valóban nem ment minden simán az életében. Hivatalosan például már háromszor volt házas.

Először mindössze 20 évesen, 2000-ben döntött úgy, hogy oltár elé áll a francia fotós Cedric van Mollal. Ez a frigy segített Olgának abban, hogy megkapja a francia állampolgárságot. A szerelmük azonban nem tartott sokáig, csupán négy évig, így 2004-ben szakítottak, és el is váltak.

A második alkalommal 2006-ban ment feleségül az amerikai üzletember Damian Gabrielle-hez, azonban ez a házasság sem volt erős, mindössze egy évvel később, 2007-ben búcsút mondtak egymásnak. És végül (eddig) harmadszorra egy mexikói üzletembernek mondta ki a boldogító igent, akiről nagyjából ennyit tudni, ugyanis titokban maradt a férj neve és kiléte. Annyit bizonyos még, hogy hamarosan, szintén szigorú titoktartás mellett és mindenféle felhajtás nélkül ők is elváltak.

Olga egyébként saját bevallása szerint soha nem akart férjhez menni, az eddigi házasságait csak a körülmények hozták. „Megértem, elég furcsa ezt hallani egy olyan embertől, aki már háromszor volt házas, de én tényleg soha nem akartam férjhez menni. Egyébként a második alkalommal csak a párom tettem, mert nagyon-nagyon-nagyon kérte. Az első házasságom után eldöntöttem, én még egyszer nem megyek bele ilyesmibe. De ő azt mondta: »Nekem ez nagyon fontos.« Így hát megtettem érte, hiszen szerettem őt” – nyilatkozta erről Kurylenko, aki a fentiek mellett kapcsolatban volt egy évig a nála 17 évvel idősebb színésszel, Danny Hustonnal (2012-2013), három évig a nála 6 évvel fiatalabb angol íróval, Max Benitzcel (2014-2017), akitől 2015-ben született meg Alexander Mark Horatio Benitz nevű fia, majd szintén három évig, 2017 és 2020 között az argentin-brit színésszel, Ben Curával (Sarolta királyné: Egy Bridgerton-történet), akivel a Rocker a pácban (2017) című közös filmjük forgatásán ismerkedtek meg.

A java még hátravan

Olga tehát jelenleg hivatalosan egyedülálló, és az exével együtt nevelik a jelenleg kilencéves Markot. Így több ideje van dolgozni, amit rendesen ki is használ. Idén már két filmben is feltűnt (A kiküldetés, Paradox Effect), 2025-ben két produkciója biztosan a mozikba kerül (a Marvel-féle Mennydörgők* és az Antal Nimród által írt Afterburn című sci-fi), mindemellett pedig további három filmet forgatott már le, és összesen öt projektje van előkészítés alatt.

Ha pedig hihetünk neki, a karrierje csúcspontja még előtte áll, izgalmas időszak következik hát az életében.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem készültél fel rá, mennyire be fog rántani: A bennem lakozó fenevad az év egyik legfeszültebb meglepetése!
Claire Danes és Matthew Rhys párosa olyan feszültséget teremt, amitől még a kanapén is kiegyenesedsz. A bennem lakozó fenevad első pillanattól kezdve beszippant, és az évadzáró után is a nézővel marad.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. november 17.



A bennem lakozó fenevad már a legelső jelenetével érzékelteti, hogy valami egészen nyugtalanító történetbe csöppenünk: a cold openben történik valami szörnyű, amit még nem értünk teljesen, de azonnal odaragaszt a képernyő elé. Gabe Rotter, aki az X-akták rebootja óta nem rukkolt elő komolyabb projekttel, most visszatér, és nagyon úgy tűnik, hogy nem aprózta el.

A sorozat nem csupán egy jól összerakott pszichothriller, hanem a Netflix egyik legkellemesebb meglepetése is idén.

Ez leginkább az egészen kiváló színészgárdának köszönhető: Claire Danes, Matthew Rhys, Natalie Morales és Brittany Snow ezek nem kis nevek egy sorozathoz képest, némelyik egyedül is képes lenne eladni egy sorozatot.

A történet középpontjában Agatha Wiggs áll, akit Claire Danes a tőle megszokott intenzitással formál meg. Aggie sikeres írónőként próbál boldogulni, vagyis inkább csak próbálna, mert jelenleg egy makacs alkotói válság gyötri. Hiába a karrier, hiába a hírnév, a Pulitzer-díj, az ihlet makacsul kerüli őt, az anyagi helyzet pedig egyre feszültebbé válik.

Az okokra hamar fény derül: Aggie és párja súlyos tragédián mentek keresztül, elvesztették a gyermeküket.

Ez a veszteség olyan mélyen beette magát a nő tudatába, hogy szinte minden döntését, minden rezdülését befolyásolja. A sorozat ezt a lelki törést nem túlmagyarázva, mégis rendkívüli érzékenységgel mutatja be, miközben lassan, de határozottan építi fel Aggie mentális instabilitását.

A helyzetet tovább bonyolítja, amikor a szomszédságba beköltözik egy titokzatos, módos üzletember, Nile Jarvis. Matthew Rhys játéka egyszerre visszafogott és dermesztő, már az első jeleneteiben érezni rajta azt a fajta sötét vibrálást, ami végig ott lüktet a karakterében.

Nem csoda, hogy Aggie figyelmét hamar felkelti, pláne akkor, amikor megtudják a nézők, hogy Jarvis első felesége rejtélyes körülmények között eltűnt.

Mindenki Jarvist gyanúsította, de olcsón megúszta. Most egy új környékre költözött, ám a lakók egyre hangosabban suttognak arról, hogy talán gyilkosság történhetett, Aggie képzelete pedig már ettől is lángra kap. A sorozat ügyesen meglovagolja ezt a kettősséget: vajon tényleg valami szörnyűség történt, vagy ez csupán egy gonosz pletyka. Maradjunk annyiban, hogy nem véletlenül érezzük furának a pszichésen megtört író és a hírhedt üzletember kapcsolatát.

A készítők nem húzzák az időt, nem játszanak felesleges találgatósdit: hamar elhintik a fontos információkat, mégis minden epizód után marad bennünk egy kis feszültség, egy apró kérdőjel, amitől muszáj tovább néznünk.

A hangulat szinte kézzel tapintható, szinte már hitchcocki megoldásokkal él: lassan építkező feszültség, groteszkül hétköznapi pillanatok és mentális instabilitás.

Claire Danes alakítása ebben kulcsfontosságú. Pontosan azt a törékeny, mégis elszánt, a saját bűntudatával küzdő karaktert hozza, amitől nemcsak megértjük Agatha motivációit, de együtt is élünk vele. Matthew Rhys pedig pazar kontraszt: egyszerre megnyerő és ijesztő, mintha minden mosolya mögött bújna egy második, sötétebb jelentés. Rhysnek igazi jutalomjáték Danes mellett gonoszkodni.

Kettejük dinamikája annyira feszült és kiszámíthatatlan, hogy már a második részre teljesen odabilincseli a nézőt. A két karakter között kibontakozó verbális párbajok és sejtelmes félmondatok a sorozat legerősebb pillanatai közé tartoznak.

A Homeland színésznője és a Foglalkozásuk: amerikai színésze nagyon jó párosnak bizonyul.

Az is remek húzás, hogy Jarvis gyakorlatilag „könyörög” Aggie-nek, hogy írjon róla, ez egyszerre abszurd, nyugtalanító és fenyegető, mintha egy ragadozó kedvesen invitálná magához az áldozatát.

A széria végig lendületes marad, nincs üresjárat, a cselekmény pedig kellően izgalmas ahhoz, hogy ne csak egy újabb rejtélysorozatnak érezzük. A dráma kellően mély, emiatt sokkal többet kapunk.

Ez egy olyan történet, amely folyamatosan arra késztet, hogy megkérdőjelezzük a szereplők szándékait, és néha még a saját ítéletünket is.

Bár a finálé talán nem üt akkorát, mint amilyet a felvezetés ígér, ez a kisebb súlytalanság korántsem rontja el az összképet. Ez egy jó sorozat volt, nem bántam meg, hogy megnéztem.

A bennem lakozó fenevad azok közé a szériák közé tartozik, amelyeket jólesik végignézni, majd utána is kicsit elidőzni rajtuk.

Egy feszült, hangulatos thriller, amelynek két főszereplője annyira erős jelenlétet hoz, hogy képes önmagában működtetni az egész sztorit.

Nem sajnáltam érte egyetlen percet sem, és bár biztos akad több apróbb hibája, összességében kifejezetten ajánlott darab mindenkinek, aki szereti a lélektani, lassan kibontakozó, mégis folyamatosan pulzáló sorozatokat. Gratula a Netflixnek, néha megérdemlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Szépművészetiben balhézva és a Dunán hajókázva sem kápráztatnak el igazán a Szemfényvesztők 3 illuzionistái
Azért így is akad néhány csavaros trükk a tarsolyban, csak ne lenne minden karakter ennyire elszállva magától.


Kilenc év után folytatódik a „robinhoodkodó” bűvészbanda kálváriája. A Szemfényvesztők 2013-ban meglepetéssikert aratott: a David Copperfield babérjaira törő illuzionisták látványos akciókkal megtűzdelt és csavaros heistfilmje 351 millió dollárt termelt a világ mozijaiban, ami, ha belegondolunk, mégsem olyan nagy csoda, hiszen olyan sztárokkal volt karimáig pakolva a film, mint Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Common vagy Caitríona Balfe. A minőségről alapvetően ritkán gondoskodó Louis Leterrier rendező (A szállító 1-2, A nyakörv, A hihetetlen Hulk, A titánok harca, Agyas és agyatlan, A leszámolás, Halálos iramban 10) akkor egész szépen betalált, és egy valóban szórakoztató és meglepő fordulatokkal teli filmet tett le az asztalra.

Nem is kellett hát nagyon sokat várni a folytatásra, 2016-ban érkezett a Szemfényvesztők 2. A rendezői széket ezúttal a szintén nem túl erős filmjeiről ismert Jon M. Chu (Step Up 2-3, G.I. Joe: Megtorlás) foglalta el, aki csak később kezdett igazán értékelhető mozgóképeket összerakni (Kőgazdag ázsiaiak, In the Heights – New York peremén, Wicked). A Szemfényvesztők 2 zárta le a rossz korszakát, amely sajnos nem tudta megismételni az első etap erényeit, a gyenge sztori és a fantasztikumot súroló nevetséges jelenetek (a kártyadobálós szcéna eléggé hírhedt lett) megtették a magukét. Az anyagi siker azonban most sem maradt el (főként az USA-n kívüli terepeknek köszönhetően), összesen 334,8 millió dollárt kalapoztak össze a mágusaink, tehát csak egy kicsivel kevesebbet, mint az első résszel.

Úgy tűnik azonban, hogy ez a visszaesés (az Egyesült Államokban csak 65 milliót hozott) elegendő volt ahhoz, hogy a Lionsgate stúdió egy időre parkolópályára állítsa a franchise-t.

Végül azonban újra összegyűlt a banda (legalábbis a nagyja), hogy kilenc évvel a legutóbbi húzásuk után ismét valami nagyon villantsanak. A harmadik alkalomra is új rendező vállalta el a levezénylést, méghozzá a főszereplő Jesse Eisenberg régi haverja, Ruben Fleischer, akivel korábban együtt forgatták a Zombieland első és második részét, valamint a 30 perc vagy annyi se című akció-vígjátékot (Fleischer azért ezek mellett nagyot ment a Venommal és az Uncharteddal is).

Hőseink, avagy a Négy Lovas visszatér, és velük együtt egy új generáció illuzionistái is színre lépnek. Nem kis feladatra vállalkoznak: minden idők legjobban őrzött, legértékesebb ékszerét, a Szívgyémántot tervezik becserkészni a gonosz cégvezér Veronika Vanderbergtől (Rosamund Pike).

Pontosabban csak Atlas (Jesse Eisenberg) vág neki a társai nélkül a körmönfont rablásnak, amelyhez egy új, fiatal illuzionistatriót kér fel társnak, akik épp a Négy Lovas álcája mögött kopasztottak meg legutóbb egy sokakat megkárosító, milliomos kriptohuszárt. A színész Bosco (Dominic Sessa), a fürge June (Ariana Greenblatt) és az „agy” Charlie (Justice Smith) belemennek a játékba, a balhé közben azonban feltűnnek a régi Lovasok is, a kártyazsonglőr Jackkel (Dave Franco), a szabadulóművész Henley-vel (Isla Fisher) és a hipnotizőr Merritt-tel (Woody Harrelson), akik, Atlashoz hasonlóan, kaptak egy új kalandra invitáló kártyát egy titokzatos megbízótól. Vagyis a veteránok és az ifjoncok kénytelenek összefogni a közös nemezissel szemben.

Persze nem eszik olyan forrón a kását egy Szemfényvesztők-filmben, így megannyi csavarra és trükkre kell számítani a játékidő alatt.

Sajnos azonban ezek közül továbbra sem működik mindegyik. Alapvetően nagy gond ezzel a franchise-zal, hogy pontosan tudjuk, a benne szereplő színészek nem igazi illuzionisták, így az általuk bemutatott trükkök láttán sem esik le az állunk, hiszen tisztában vagyunk vele, nem igaziak.

A Szemfényvesztők-filmekben ráadásul már olyan kunsztokat mutatnak be, amelyekre egyszerűen nem is lehet magyarázat, legalábbis a fizika törvényei szerint elfogadhatók, szóval időnként átnézünk a fantasy műfajába is. Ebben a harmadik rész sem kivétel.

Bár a forgatókönyvírók próbálnak időnként különféle magyarázatokkal előállni a trükkökre, azok a legtöbb esetben igen kevésnek bizonyulnak. Ráadásul ebben az epizódban is kapunk egy, a második rész kártyadobálós pillanatához hasonló kínos jelenetet: amikor a hét főhős egymást túllicitálva próbál menősködni saját képességeivel a kastélyban. Jujj!

Azért van jó hírünk is. A fentieket leszámítva egész szórakoztató lett ez a rész, amelyben valóban akadnak meglepő csavarok, amikre talán csak a legedzettebbek jönnek majd rá. A casting is szuper, az új színészek ügyesek, bár mind nagyon el vannak telve maguktól, de Dominic Sessa (Téli szünet), Ariana Greenblatt (65, Ahsoka, Barbie, Borderlands) és Justice Smith (Jurassic World: Bukott birodalom, Pokémon: Pikachu, a detektív, Dungeons & Dragons: Betyárbecsület) jól hozzák a karaktereiket, és sokkal emlékezetesebbek, mint az „öreg rókák”.

Ráadásul nekünk, magyaroknak is tartogat kukkolnivalót a film, hiszen azt részben Budapesten forgatták, így a szemfülesek nem egy fővárosi helyszínt könnyedén kiszúrhatnak (többek között a Szépművészeti Múzeumot, az Operaházat vagy a Dunán hajókázva a háttérben a Rákóczi hidat).

Összességében tehát kijelenthető, hogy bár a borzalmas második résznél jobb lett a Szemfényvesztők harmadik kalandja, az első frissességének és körmönfontságának azért híján volt, szóval továbbra is elkelne még néhány ütősebb trükk a szereplők ingujjaiba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk