Meghan és Harry nagy, királyi pofára esése – mekkora maflást adott a koronavírus a globális celebkedésnek?
"Az időzítés minden" – tartja a mondás, és fél évvel a Megxit után egy valami biztosan megállapítható: a sussexi hercegi pár, Meghan és Harry rosszabbul nem is időzíthettek volna, amikor január elején az Instagramra kilöktek egy nem túl elegáns "Bye-bye"-t, és faképnél hagyták a brit királyi családot. A magyarázat érthető és emberi volt: elegük lett a Meghannal megállás nélkül gonoszkodó, brit bulvársajtóból (tényleg sokat támadták), fojtogatta őket a királyi protokoll. Kisfiukkal, az akkor nyolc hónapos Archie-val nyugodt, visszavonult családi életet akarnak élni. ÉS – el akarják magukat tartani, mint minden más, átlagos ember.
A Megxitet övező, elképesztő mennyiségű cikkből, közösségi média-csámcsogásból, blog- és vlogáradatból nehéz lenne kihámozni az igazságot. Ám egy fontos tény azért kirajzolódni látszik: amióta a csendes, visszavonult életet választották, a sussexi hercegi pár többet jelenik meg a nemzetközi médiában, mint valaha. Ez csak részben köszönhető a COVID-pánikot a "könnyedebb" Megxit-hírekkel enyhíteni igyekvő bulvármédiának. Lássuk be, maga Meghan és Harry is elég sokat tesz ezért.
Kezdődött azzal, hogy a hivatalos márkaként bejegyzett "Sussex Royal" nevet, amelynek égisze alatt a bögréktől az illatgyertyákon át a baseball-sapkákig az égvilágon mindent adni-venni akart a házaspár, dollármilliárdos biznisszé dagasztva királyi kötődésüket, II. Erzsébet egy mozdulattal elkaszálta. A királynő kijelentette: a márkanévből törölniük kell a "Royal", vagyis "királyi" szót, mert a királyság "nem margarinos dobozokra való". Itt lógott ki először a lóláb. A sussexiek ugyanis egy kifejezetten sértődött hangvételű közleménnyel reagáltak, miszerint a királynőnek "nincs rendelkezési joga a királyi szó fölött", nemzetközileg.
Amellett, hogy ez a szöveg elég necces egy közel hetven éve regnáló, globálisan tisztelt uralkodóval szemben, az is kiviláglott, hogy a tisztes, kenyérkereső mindennapokra vágyó házaspár bizony a királyi család "márkanevesítésével", rossz nyelvek szerint kiárusításával tervezte elérni az anyagi függetlenséget.
A nyugodt, bulvársajtó- és paparazzimentes élettel kapcsolatban akkor vonódtak fel újra világszerte a szemöldökök, amikor Harry és Meghan Kanadából (január óta ott laktak, egy hivatalosan meg nem nevezett milliárdos luxusvillájában, ingyen) szó nélkül, állítólag az éj leple alatt, magángépen átslisszantak Los Angelesbe. Egy nappal azelőtt, hogy a COVID miatt hermetikusan lezárták a kanadai-amerikai határt. Mivel Los Angeles – mint tudjuk, ott van Hollywood – a világ paparazzi- és celebfővárosa, sokakon átsuhant a gondolat: vajon nem ez volt egész idő alatt Harry és Meghan (főleg Meghan) végső terve?
Tény, hogy odaérkezésük után ömleni kezdtek az amerikai és az angol sajtóból a cikkek, miszerint Meghan "hazaérkezett", hiszen Los Angelesben született, és készen áll arra, hogy kizárólag A-listás rendezők alkotásaiban szerepet vállalva leigázza Hollywoodot. Mint ismeretes, Meghan első férje, Trevor Engelson maga is producer volt (igaz, nem nagyágyú, de azért elég ismert), és feleségét éveken át próbálta beprotezsálni különböző szuperprodukciókba. Sikertelenül. Meghan legnagyobb dobása végül egy Kanadában forgatott, mérsékelt nézettségű, ügyvédes sorozat egyik mellékszerepe lett. Most viszont, a világ egyik legismertebb asszonyaként, hercegnéként, és "progresszív ikonként" itt volt az ideje, hogy a lábai előtt heverjen Hollywood. Persze a diszkrét, visszavonult, családi élet mellett, amelyben szegény Harry talán a mai napig elszántan igyekszik hinni. Hiszen az asszony azt mondta.