FELFEDEZŐ
A Rovatból

Bocsánatot kért karácsonyi reklámja miatt a brit szupermarket, miután egy rákellenes szervezet lecsapott rá

A Melanoma UK-nek nem tetszett a leégéssel való barnulás népszerűsítése.

Link másolása

A Waitrose brit szupermarket óriás bocsánatot kért legújabb karácsonyi reklámfilmje miatt, miután egy rákellenes szervezet bírálta azt - írja a LADBible.

A karácsonyi kisfilm az It’s Beginning To Look A Lot Like Christmas címet kapta, így az azonos című dal csendül fel alatta. A videóban láthatunk termelőket, raktárosokat, olyan kétkezi munkásokat, akik a boltban kapható árukért felelősek. A Waitrose szerint partnerei, gazdái és beszállítói egész évben gondosan dolgoznak, hogy a legjobb ünnepi ételeket kínálhassák. Ha idén karácsonykor is az ő termékeikkel készítenek meghitt vacsorát, akkor ezzel a vásárlók ezeket az odaadó embereket támogatják.

A kritikus szemeknek nem is a megható karácsonyi üzenettel volt problémájuk.

A videó egyik pontján két farmer lelkesen összehasonlítja a napbarnított bőrét, miközben a tűző napon dolgoznak.

A Melanoma UK bőrrákellenes jótékonysági szervezet azonnal bírálta a szupermarket kampányát, hiszen felelősség nélkül reklámozták a veszélyes leégéssel járó barnulást.

„Sok szervezet használja példaként a barnulást reklámjában. Hacsak nem teszik ezt felelősségteljesen, és nem figyelmeztetnek a túlzott napozás veszélyeire, akkor fel kell függeszteniük”

- írta Twitteren a szervezet.

Gillian Nuttall, a jótékonysági szervezet alapítója is kommentálta a reklámot. Szerinte nem ez az első eset, hogy felelősségvállalás nélkül használják reklámként a barnulást és a leégést.

„Ahogyan nem nevetnénk egy olyan reklámon sem, amely a dohányzást népszerűsíti, ugyanígy ne tegyük ezt a barnulással kapcsolatban sem”

- mondta a szervezet vezetője

A melanóma az ötödik leggyakoribb rákos megbetegedés az Egyesült Királyságban a statisztikák szerint. A közönség vegyesen fogadta a kampányt. Egyesek szerint a Melanoma UK szervezet csak meglovagolja az egész botrányt saját maguk népszerűsítésére.

„Istenem, az erre a reklámra irányuló panaszok némelyike nevetséges! A farmerek összehasonlítása a napozással nem a bőrrák dicsőítése. És azt sem sugallja, hogy napimádók lennének. Ők a szabadban dolgozók. Lebarnulnak. Vége”

- írta egy kommentelő.

Mások viszont egyetértettek a szervezettel, szerintük is megengedhetetlen a szupermarket részéről a melanóma legnagyobb kockázatát szerepeltetni.

„Mi a fenét képzeltek, hogy ezt egy karácsonyi reklámban szerepeltetik? Nem találok szavakat”

- írta egy másik hozzászóló.

A Waitrose bocsánatot kért a reklámfilm miatt és világossá tette, hogy teljes mértékben támogatják a napbiztonságot, sőt ők is árulnak napvédő krémet.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Kiderült: ez a testrész árulkodik a férfi nemi szerv méretéről, megdőlt a láb- és kézméret elmélet
Kutatók alaposan megvizsgálták a témát, és kiderítették, hogy az eddigi teóriák hibásak voltak, mert egy egészen más testrész mérete mutatja meg a férfi nemiszerv méretét.

Link másolása

Megcáfolta egy tanulmány a korábbi teóriákat. Sokáig úgy tartották, hogy "nagy láb, nagy pénisz", de a kéz méretből is többen következtetéseket próbáltak levonni.

Japán kutatók azonban most új testrészt találtak: szerintük az orr mérete szorosabb összefüggést mutatott a péniszmérettel.

Vizsgálatuk alapján az derült ki, hogy

a nagyobb orrú férfiaknak átlagosan legalább 5,3 hüvelyk, körülbelül 13,5 centi hosszú volt a pénisze merev állapotban, míg a kisebb orrú férfiaknak 4,1 hüvelyk, azaz 10,4 centi.

A tanulmányt Dr. Rena Malik, egy Beverly Hills-i sebész értékelte a Diary of a CEO podcastnek - írja a The Sun. A szakember szerint a tanulmány megcáfolta a láb- és péniszméret közti összefüggéstt.

Ugyanakkor az is kiderült, hogy harminc év alatt változott a férfi nemiszerv mérete, 25 százalékkal nőtt, így a 12,2 centiről 15,2 centire nőtt.

Aa Basic and Clinical Andrology című szaklapban megjelent tanulmány arról írt, hogy 124 férfi boncolásából származó adatok alapján nézték a nemi szerv és más testrészek méretének összefüggését, és itt is az derült ki, hogy a lábméret nem befolyásoló.

A kutatók szerint már az anyaméhben eldől a pénisz mérete, ami független a férfi korától, magasságától és súlyától.

Dr. Malik sebész szerint a pénisz növelhető, mert megfelelő húzóeszközzel akár két centivel is nagyobb lehet.

Egy másik tanulmány még egy összefüggést talált: az Asian Journal of Andrology című szaklapban publikáltak szerint a férfiak mutató- és gyűrűsujja közötti méretkülönbség is megmutatja, mekkor a férfi pénisze. A dél-koreai Gachon Egyetem munkatársa azt közölte: „A pénisz méretével összefüggést mutat a férfiak gyűrűsujja és mutatóujja közötti hosszkülönbségnek. Adataink szerint minél rövidebb a mutatóujj a gyűrűsujjhoz képest, annál hosszabb a pénisz".

Forrás: RTL.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
Figyelték a billentyűzetét, majd kirúgták, miután kiderült, hogy alig dolgozik
Az ausztráliai tanácsadó óránként átsimogatta a billentyűzetet, több napon egyáltalán nem is dolgozott, és néha még a megbeszéléseken sem vett részt. Ezután még neki állt feljebb.

Link másolása

Kirúgtak egy otthonról dolgozó nőt, miután a munkáltatója ellenőrizte a billentyűleütéseit, írja a Unilad. Suzie Cheikho közel húsz évig volt Ausztrália legnagyobb biztosítótársaságának tanácsadója, mielőtt kiadták az útját.

Cheikhót két évvel ezelőtt már figyelmeztette az Insurance Australia Group (IAG), hogy javítson a teljesítményén. Ezután kezdték monitorozni a nő billentyűleütéseit otthoni munkavégzés közben.

Kiderült, hogy a tanácsadó képtelen betartani a vállalt határidőket, nem készültek el a rábízott biztosítási dokumentumok sem, ezután döntöttek az elbocsátása mellett.

Suzie Cheikho munkavégzését 49 napon át figyelte a cég, az eredmények pedig lehangolók lettek. A tanácsadó ebből csak két napon tudott pontosan munkába állni, miközben 29 olyan nap is volt, amikor korábban fejezte be a munkavégzést. A biztosítótársaság adatai szerint négy napon egyáltalán nem csinált semmit, ráadásul a többi napon sem szaggatta szét az istrángot: átlagosan óránként 54 alkalommal nyomott meg valamilyen billentyűt a számítógépén. Csak hogy legyen összehasonlítási alapunk: a cikk előző mondata szünetekkel együtt 216 billentyűleütésből állt.

Amikor mindezzel szembesítették, Cheikho azt mondta: egy percig sem hiszi el, hogy a technológia által mért adatok valósak, és soha nem fordult elő olyan, hogy ne dolgozott volna. Az adatok láttán a nő azt mondta, hogy személyes traumák érték, talán ez befolyásolhatta kedvezőtlenül a munkavégzését és a mentális egészségét. Állítása szerint erről tájékoztatta feljebbvalóit is, majd az orvosnál töltött időt később bepótolta.

Suzie Cheikho a történtek után pert indított volt munkaadója ellen, a pert azonban elutasították. Az ausztrál munkaügyi bíróság megállapította, hogy a nő valóban határidőket hagyott figyelmen kívül, nem vett részt megbeszéléseken, ezen felül gyakran nem volt elérhető sem.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Végtelen hosszú sorban álltak a fehérváriak – ott is megnyitott a Simon's Burger
A burger-lánc megnyitóján hatalmas tömeg várakozott, volt aki órákkal előbb érkezett, csak azért, hogy az elsők között lehessen. Igaz a cég nagy akciót is hirdetett.

Link másolása

Hatalmas tömeg gyűlt össze Székesfehérváron az Alba Plázában, ahol megnyitott a Simon's Burgerező.

Az nyitásra nagy akciót hirdettek. Azt ígérték, hogy az első 500 vendég ingyen sajtburgert kap. És ajándékokkal és merch-el is csábították a burgerezni vágyókat. Az Instagramon közzétett képek szerint volt, aki már reggel ötkor kelt, hogy elsők között lehessen a sorban.

A délután közzétett videó szerint pedig hatalmas tömeg gyűlt össze, végtelen sorban álltak a plázában, hogy megkaphassák a burgert.

Egy hete Győrben nyitottak üzletet, ott szintén nagy sorok álltak. Sőt, most azt is bejelentették, hogy hamarosan Szeged következik.

VIDEÓ: A tömegről


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Belenézett a főnök a dolgozók híváslistájába, majd ki is rúgott három home office-olót
Az ausztráliai értékesítők eleinte 15 percenként hívták az ügyfeleket, majd ezt fokozatosan kitolták két órára. Volt olyan szakasza a napnak, amikor egyáltalán nem csináltak semmit.

Link másolása

Arra gyanakodott egy ausztráliai értékesítéssel foglalkozó cégvezető, hogy néhány otthonról dolgozó alkalmazott kevesebbet dolgozik az elvártnál. A főnök ezért belenézett a dolgozók híváslistájába, a kutakodásnak pedig az lett a vége, hogy három embert is kirúgott, írja a Unilad.

A cégvezető akkor fogott gyanút, amikor a home office-ban dolgozók munkahelyi chatelése egyre passzívabb lett, a e-mailekre adott válaszok is egyre lassabban érkeztek meg, időnként pedig nem is reagáltak az értékesítők, ha hívták őket.

Az eleinte 15 percenként tervezett munkatelefonok egy idő után 20 percenként valósultak csak meg, aztán már csak félóránként, majd néha kétórás szünetek is előfordultak, de olyan is akadt, amikor egyszerűen semmit sem csináltak.

A problémás dolgozók egy idő után már naplót sem vezettek arról, hogy milyen feladatokat végeztek el és milyen ügyfeleket hívtak fel.

A főnök másfél évig figyelte a dolgozókat, mielőtt úgy döntött, hogy hármuktól is megválik. Szerinte a munkatársai tisztában voltak azzal, hogy nem könnyű jó munkaerőt találni, és ezt kihasználva lazsálni kezdtek. Azonban egyre többet lógtak, ami végül az elbocsátásukhoz vezetett.

Nem ez volt az első eset az utóbbi időben Ausztráliában, hogy egy otthonról dolgozó kollégának a munkavégzés mennyisége miatt mondtak fel:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk