KULT
A Rovatból

Kár volt ByeAlex mű/valódi balhéjával elrontani az X-Faktor első adását

Vegyes érzelmeink vannak a műsor után.
Szegedi Éva - szmo.hu
2017. szeptember 03.



Tudom, hogy amint az már megszokott a tévéműsorok esetén, most is lesznek a Facebookon és a cikkek alatt "nincsistévém", "sosenemisnézektévét" tárgyú kommetek, amelyekből rendszerint az is kiderül, hogy a szerzőjük állítása szerint bár 20 éve nem néz tévét, mégis egészen jól vágja, mi megy a tévében, és el is mondja róla a véleményét.

És az olyan népszerű műsorok, mint az X-Faktor vagy egy valóságshow, mágnesként vonzzák ezeket a megjegyzéseket.

Máris itt van például ByeAlex Facebook-oldalán egy hozzászólás, pontosan a fenti szellemben: "Kicsit lemaradtam, nem tudom mikor műsör megy most, jelenleg, de ez az ember. Mire veri magát nem értem. Remélem többet nem lesz zsűri mert nagyon undorító a viselkedése, és rinyáló gép. Szánalmas."

Az X-Faktort a 2010-es indulása óta nézem, mert érdekel, mi történik, hogyan épül fel a műsor, kik a mentorok, milyen produkciók jutnak be. Az első széria alatt, amelyet Ördög Nóra és Sebestyén Balázs vezetett, és amelyben Geszti Péter, Keresztes Ildikó, Malek Miklós és Nagy Feró volt a négy mentor, együtt szörnyülködtem Malek Miklóssal pár olyan jelöltön, aki méltatlanul jutott be, vagy éppen egyetértően bólogattam, ha úgy gondoltam, Nagy Ferónak igaza volt.

És az volt az az évad, amelyben feltűnt Wolf Kati, Király L. Norbert, Janicsák Veca, Muri Enikő, Takács Nikolasz és a későbbi nyertes, Vastag Csaba.

Emiatt tartottam is attól, hogy az idei évad mentorai az elsőkhöz képest súlytalanok lesznek.

Az oké, hogy különböző egyéniségek. Egy ilyen műsorba ez kell. De vajon lesznek-e annyira erős karakterek, hogy hétről hétre elvigyék a show-t? És tudnak-e majd olyan bölcs tanácsokat adni a mentoráltjaiknak, mint az első széria mentorai? Ez a show végére kiderül.

Miután valahogyan átvészeltem az első perceket a felvezető videóval, benne Istenes Bence és Kiss Ramóna modoros poénkodásával, ami annyira volt csak kínos és erőltetett, mint amikor Oszvald Marika 53 évesen bakfist játszva ugrált egy operettelőadáson, vártam a zsűriként válogató mentorokat, és azokat, akik azért jelentkeztek az X-Faktorba, mert szentül meg voltak győződve arról, hogy nekik ott a helyük a színpadon.

Sikerült úgy összevágni a műsort, hogy az első háromnegyed órában nem akadt egyetlen ember sem, aki valóban tudott volna énekelni. Na nem úgy, hogyan az ember otthon a fürdőszobában szokott. Hanem úgy, amire muszáj odafigyelni, ami miatt már nem csak háttérként szól az X-Faktor, amíg csetelünk vagy átpörgetjük a közösségi oldalakat,

hanem ami miatt felkapjuk a fejünket, és bólogatunk, hogy igen, ez az, na, itt egy picit hamis, de ez igazi éneklés, csengő hangon. Ez a produkció először egy csodálatos hangú lánynak, Valensky Miriamnak sikerült.

VIDEÓ: Valensky Miriam a zsűritagoknak is tetszett:

Amúgy volt minden, ami a szokásos szórakoztató válogatóhoz kell: "Karibi Lányok" egy UFO számmal, a "40 éves belül 20" napszemüveges férfi, aki a büfében kapott hideg italra fogta, hogy elcsuklott a hangja, a nő, akit a párja biztat a szereplésre, mert hisz benne, és akit egy mentor egy mondattal a porba sújtott. Kisebb drámák, csalódott arcok, vagy éppen a vereséget nyugtázó vidám mosolyok. És egy olyan produkció, amit nehéz volt értelmezni.

És a szokásos pikírt megjegyzések a zsűri tagjaitól "Örülök neki, hogy ezt a dalt választottad, és köszönöm szépen, de pokoli volt." "Ő volt a legrosszabb eddig."

A második, akire oda lehetett figyelni, az a srác volt, aki kiállt a zsűri elé egy gitárral, és Kispál és a Borzot énekelt. Nem volt teljesen tiszta az ének, ám a kisugárzása és a lendülete továbbjuttatta.

A metálos csávók először végtelenül ellenszenvesek voltak, de a produkció - nyugodtan lehet érte kritizálni, ízlések és pofonok, ugye - kifejezetten tetszett.

És akkor jött a cuki, szemüveges, romantikus mérnök. Na, ezután robbant ki a konfliktus, ami szerintem lehúzta az adás hangulatát, és ami után már képtelenség volt kizárólag a jelöltekre figyelni.

Szóval az X-Faktor 2017-es évadának első adásában megérkezett Domján Dénes, aki saját szerzeményével igyekezett elkápráztatni Radics Gigit, ByeAlexet, Gáspár Lacit és Puskás Petit. Édes volt a produkciója, pont olyan, mint amikor gimiben az egyik ismerősömnek egy fiú este szerenádot adott az ablak alatt, de a zsűri tagjait nem sikerült meggyőznie.

Ráadásul egymás után jelentették ki, hogy ez Alex Kedvesem című dalára, illetve magára Alexra emlékezteti őket, és viccelődtek is ezen.

21317466_10155770926707147_8232793365089966003_n

VIDEÓ: Domján Dénes előadása és a poénkodás Alex-szel:

Domján Dénes nem jutott tovább, és amikor lement a színpadról, már látszott, hogy Alex elkomorodott. Egyre sértődöttebb lett az arckifejezése, Gáspár Laci figyelte is a reakcióit.

És miközben a zsűri tagjai Alex érzelmeivel voltak elfoglalva, mellékesen énekelt egy lány. Aki pont azért ment oda, hogy az előadásával kapjon egy esélyt. Nem adták meg neki. Jött egy másik jelölt, és még mindig nem a produkciókra figyeltünk, hanem arra, hogy mi történik a zsűri tagjai között, oldódik-e végre a feszültség, és leszállnak-e végre mindannyian a témáról, hogy azzal foglalkozzanak, amiért ott ülnek: a versenyzőkkel.

Teljesen feleslegesnek tartom leírni és a végtelenségig ragozni Puskás Peti, Radics Gigi, Gáspár Laci és Alex szavait. Azon sem szeretnék rágódni, mennyire volt spontán a kifakadás, vagy mennyire lehetett megjátszott, mennyire lovallta bele magát Alex a sértődöttségbe, mennyire nem, és mennyire voltak a nézők szerint tapintatlanok vagy éppen viccesek a többiek. Ezt mindenki döntse el maga.

VIDEÓ: A konfliktus kibontakozása:

Az azért jó volna, ha ehhez hasonló konfliktusok nem akasztanák meg a műsort. És a fókusz a versenyzőkön maradna. Ha róluk szólna az X-Faktor. Minimum azért, hogy ne biodíszletnek érezzék magukat a show alatt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Ez a férfi tényleg egy félisten élőben is – megvadult nőstényhordák ellenére is elsöprő volt Jason Momoa koncertje
A hisztérikus követelőzések ellenére sem vetkőzött, viszont felszabadultan zenélt Jason Momoa a bandájával a budapesti Akváriumban. A meglepetés-fellépő a 16 éves fia volt, aki szintén nagyon átélte a teltházas bulit.


Amióta megláttam a Trónok Harcában Khal Drogóként belovagolni Jason Momoát (akiről valljuk be, nők millióinak szintúgy a lovaglás jut eszébe), híresen elfogult lettem. Úgyhogy amikor kiderült, hogy Budapesten koncertezik a nyelvbotlásnak vagy dadaizmusnak is beillő, Öof Tatatá nevű bandájával, fél órán belül öten küldték el nekem a hírt.

2019-ben már voltam olyan koncerten, amelyen ő is ott volt, ugyanis pont a Dűne első részének budapesti forgatása alatt turnézott utoljára a Slayer. De Momoa akkor sajnos nem a küzdőtéren pogózott, mint nemrég Ozzy búcsúbuliján a Pantera riffjeire, hanem a színpad mellől élvezte a show-t.

Jól tettem, hogy fénysebességgel lecsaptam egy jegyre, mert egy nap alatt 80%-ban el is fogytak a jegyek, és utána hamar teltházas lett a buli. Nyilván rengetegen úgy voltak vele – kétségkívül én is –, hogy kit érdekel, Jason milyen zenét játszik, ha az Old McDonalds had a farm dallamára olvassa fel a telefonkönyvet, akkor is izgalmas lesz látni, hogy milyen a kisugárzása ennek a tesztoszteron-hegynek.

Amikor rákerestem a 2024-ben alakult Öof Tatatá-ra, annyit tudtam meg elöljáróban, hogy Mike Hayes énekes-gitáros és Kenny Dale dobos a két zenésztársa, és többek közt Metallica, Black Sabbath, Led Zeppelin és Jimi Hendrix feldolgozásokat adnak elő.

Erre mondjuk nekem, mint rock-metal fanatikusnak extrán fel is csillant a szemem, a műfajt nem kedvelő gruppie-k meg majd elvonatkoztatnak a zenétől, úgysem azért lesznek ott.

A késő esti klubkoncertet illetően arra számítottam, hogy csipketangákat csúzlizó csajok lepik majd el az Akvárium területét, és lesz pár Temu-köpenyes Aquaman, aki így próbál majd a helyszínen csajozni. Sokat nem tévedtem. Két órával a 22.30-ra kiírt koncert előtt már beengedték a sorokban kígyózó keménymagot: valóban volt köztük egy nagydarab kamu-Momoa, számtalan rocker, néhány Momoa-pólós rajongó, szuperhős-fan srácok, és persze zömében állig felnyomott dekoltázsú, kikent-kifent, elszánt lányok, illetve idősebb nők egyaránt. Volt, aki a párjával érkezett, de a többség csapatostul, hiú reményekkel telve portyázott.

Az Akvárium nagytermébe lejutva végtelenítetve vetíteni kezdték – az első sorokat rögtön elfoglaló rajongótábornak – a színész vodkareklámját. Amely elsőre szexinek hatott, ezredszerre már vallatásnak. Az pedig még inkább, hogy ennyi ideig kellett felfokozott hangerővel ovuláló hölgyek locsi-fecsijét hallgatnom, akik már attól önkívületben sikítottak, ha egy road bement letenni egy setilstet a földre.

Amikor végre elkezdődött a koncert, egyébként a kiírt időben, én instant hormonsokkot kaptam a belépő Jason Momoától, mert ez a férfi tényleg egy félisten élőben is. Huncut mosolygások, magabiztos közvetlenség, laza haj- és fenékrázás, gyakori közönséghez dumálás és karizmatikusság (nos, a karizma sem utolsó).

Aki pedig a – nemrég a forgatás miatt történt – szakrális szakálltalanítás miatt izgult, annak jelentem, hogy azóta kellemes borostája nőtt, amely remekül áll neki.

Maga a koncert számomra kifejezetten hangulatos és élvezetes volt, mintha egy blueskocsmában lettem volna, ahol a régi haverok előadják a kedvenc rock-metál slágereiket. Kenny jól dobolt, Mike pedig ugyan nem a legjobb énekes, viszont igazán kiváló gitáros, valamint egy tüneményes és szerethető figura. A trió néha kibővült Nakoa-Wolffal, Momoa 16 éves fiával, aki szintén az apjával együtt forgat nálunk. A srác nem csupán a szülei vonásait örökölte (bár lágyabb kivitelben, puttó angyalkás fürtökkel), hanem az apja zenei tehetségét is, mert már most jól gitározott, és látványosan élvezte a reflektorfényt, szinte fürdőzött a sikerben.

Az apja-fia páros még vokálozott is egyet közös mikrofonba a Rebel Yell alatt. A közönség láthatóan nem tudta értékelni a jammelős blues-részeket és a keményebb metálszekciót sem, csak a populárisabb slágerekre indult be az éneklés, mint amilyen a Red Hot-féle Can’t stop meg a Zombie vagy a Purple Rain.

A buli közben azonban egyre inkább szégyelltem, hogy nő vagyok, annyi lealjasodást láttam és hallottam. Ennyi malacvisítás konkrétan a vágóhídon nincs. Hol hörögve skandálták a családjuktól elszabadult asszonyok, hogy „Shirt off! Shirt off!”, hol magyarul vinnyogták, hogy „Rajtad van a póló, mi van veled?!" vagy "Aquaman gyere ide!". Volt momoás felnőttszínező is valaki kezében (na jó, az nekem is megvan), és egy molinón az első sorban a "Can I have a dickpic?" állt.

A koncert közepén majdnem agyontaposott-rúgott két ittas hölgyemény, hogy egy méterrel közelebb lássák az idoljukat. A (velem is) durván verekedő, megvadult egyedet végül a szekus szedte ki a sorból. Mintha egy nagyszabású lánybúcsún lettem volna – nem csoda, hogy Momoa végül nem vette le a trikóját, becsültem is érte, hiszen nem chippendale műsorral érkezett.

Az éjjel fénypontjaként még a dobverőt is elkaptam a végén, pedig én nem is nyúltam utána, mint száz másik kéz, csak hallottam, hogy a földön koppan, és pont be tudtam slisszolni a lábak közé, hogy felvegyem.

És az a harci helyzet, hogy Momoa és az egész bandája rendkívül szimpatikus és megnyerő volt a műsor alatt. Pedig én tényleg szerettem volna fogást találni ezen a pasin. De nem sikerült - sajnos semmilyen értelemben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET: