SIKERSZTORIK
A Rovatból

Spórolj kéz a kézben a szomszéddal egy magyar honlap segítségével!

A Miutcánk.hu egy weblap, mely egyszerű és hasznos: összeköt téged a szűk lakókörnyezeteddel.


A Miutcánk.hu egy ötlet, egy vízió, egy mozgalom, közösségi honlap és egy magyar startup egyben. De emellett a Miutcánk.hu egy kezdeményezés, ami arra hivatott, hogy a régi jó magyar szokások közül - mint például jóban lenni a szomszéddal - visszahozzon néhány olyat, ami igazán hasznos volt. Melyek ezek? A segítőkészség, a bizalom, a lokálpatriotizmus, a közösségi szemlélet és az összefogás.

homepage

A főoldal - katt a nagyobb képekért!

Egy évvel ezelőtt írtunk a projektről, akkor azonban még csak induló honlapként az "egy jó ötlet" kategóriába tartozott. Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, a sok rááldozott pénz és idő pedig megtérülni látszik - legalábbis nekünk, felhasználóknak. A lelkes fiatal csapatnak, aki a Miutcánk.hu-n dolgozik, ugyan még nem, de ők töretlenül küzdenek azért, hogy amit elterveztek, létrejöjjön, szépüljön, erősödjön. Cikkemben bemutatom,

mi az a neten szerveződő lokális közösség, miért nő rohamosan az amúgy 30 ezer felhasználót magáénak tudó portál és hogyan spórolhatsz te is az egészen.

A honlap bemutatásában Janotyik Évi marketinges és Horváth Gazsi társalapító volt segítségemre. A Demolában, a Műegyetem melletti csarnokban találkoztunk, ahol kis "irodaszigeteken" futnak egymás mellet jobbnál jobb projektek, melyeket lelkes fiatalok álmodnak meg és hoznak létre.

Mi az a Miutcánk.hu és hogy működik?

Tulajdonképpen egy olyan weblap, ami egy könnyed regisztráció után összeköttetést nyújt a közvetlen közeledben élőkkel. Nem mutatja meg a lakcímed, csak azt, hogy egy másik felhasználótól nagyjából milyen messze laksz. A te címedhez képest 800 méteres körben élők bejegyzéseit láthatod, illetve ugyanez igaz fordítva.

Van benne egy üzenőfal, melyen minden eseményt követhetsz, de van 7 kategória (Szakember, Sport, Program, Apró, Szívesség, Mi iskolánk - erről bővebben keretes írásunkban olvashatsz, lejjebb), melyekben tematikusan találod meg szomszédaid kívánságait vagy felajánlásait. Ha S.O.S. varrónőt keresel vagy valakit a környékről, aki lejön veled futni, jó helyen keresed. A kapcsolatteremtést privát üzenetben és kommentben is lebonyolíthatják a felhasználók.

Garázsvásár

Pékség

Egy másik társalapító, Dávid prezijéből kiderül, hogy a cél "közelebb hozni egymáshoz az embereket azáltal, hogy élhetőbb közösséget tudnak teremteni maguknak a Miutcánk.hu által biztosított lehetőségekkel". A weblap gyakorlatilag minden eszközt megad ahhoz, hogy kölcsönös szívességekkel, hasznos információkkal és több odafigyeléssel halmozzátok el a szomszédjaitokat, és viszont. És valljuk be, ez a mai zárkózott, fásult, közömbös társadalmunkban egyáltalán nem lenne rossz...

Az emberek segítőkészek és összetartóak

Az alapító, Dávid gondolkodott el azon, hogy miért kell tragédiának (például árvíznek) történnie ahhoz, hogy nagyon nagy társadalmi összefogás jöjjön létre rövid idő alatt. Hangzatosabban: az emberek összetartásra serkentő belső motivációját szerette volna megragadni valamivel, amit a mindennapokban is használható, nem csak vészhelyzetben.

csapatkép

A Miutcánk csapata

Az ötletet Zsolt (webfejlesztő) öntötte konkrét formába. Gazsi megemlíti, hogy nem csak az árvizes példa adott alapot, hanem az a tény is, hogy

régen a magyar is a szomszédba átjárós típus volt.

Az, akinek ha csak egy kis liszt hiányzik, nem a Tescóba megy, hanem a szomszédba, a szomszéd pedig két tojást kért cserébe egy másik alkalommal. "Ezeket a kiveszett tradíciókat sem lenne rossz visszahozni" - mondta.

"A szomszéd nem jó arc"

Janotyik Évi azt mondja, hogy a magyarok között sajnos elterjedt hiedelem, hogy a szomszéd nem is jó arc. Ez egy olyan beidegződés, amit jó lenne eloszlatni és olyan gondolatokat "elültetni az emberek agyában", ami rávezeti őket, hogy lehet az is jó közösség, ahol éppen élnek.

De mire jó?

Ha szigorúan az anyagiakat nézzük, nem elhanyagolható mértékben csökkenne a pocsékolás, ha mindenki rendszeres használója lenne a Miutcánk.hu-nak. Megmaradt egy kis tej, de holnap lejár? Dobd fel a falra, lehet, hogy a szomszédod épp palacsintát süt és indul a boltba tejért.

Dugulás van nálad? Ne hívj tízezrekért vízszerelőt, mert lehet hogy feletted épp az lakik.

Lehet, hogy megcsinálja ingyen, cserébe olyanért, amihez te értesz. Ezer és ezer ilyen példát hozhatnánk - kérdezzük meg nagyanyáinkat, régen ez működött!

Ha pedig elszakadunk az anyagiaktól: nem kell agyonmagyarázni, hogy milyen sokat dob az ember hangulatán, közérzetén a szűkebb környezetével ápolt jó viszony. Van, ahol ez a Miutcánk nélkül is megvan, de nem a sűrűn lakott belvárosban - ahol a rendszer a legjobban működik. Itt egészen biztos, hogy kevésbé ismerik egymást a szomszédok, mint az agglomerációban vagy a kisebb falvakban. Ezen is segítene a rendszer, ebből pedig semmilyen hasznot nem húzna - egyszerűen a felhasználóknak lesz tőle jobb.

A 7 kategória

miutcank_kategoria_1

Az Apró kategóriában az én falamon egy rákoskeresztúri apróhirdető oldalról szóló bejegyzést olvasható. Ahogy alatta írják, a kategória nem teljesen erre való, inkább a felesleges holmijaitoknak találhattok közeli vevőt. A Szívesség kategóriában nálam még nincs bejegyzés.

miutcank_kategoria_2

A Program és a Sport kategóriák tükrözik legjobban a Miutcánk.hu vízióját, a közös időtöltést és a lokális közösségek fontosságát. Itt szervezhettek páros- vagy közösségi programokat, kereshettek futó- vagy biciklis partnert.

miutcank_kategoria_3

A Szakember kategória egyértelmű: ha nekem elromlana a laptopom, 3 és fél perc alatt ideérne H. Károly, hogy megjavítsa, S. Tamás pedig segítene megtervezni végre a felújítás előtti fürdőszobámat. A Lelőhely és a Mi iskolánk kategóriák sajnos még üresek az én falamon, ez pedig azért van, mert egyelőre csak 37 ember regisztrált eddig a 800 méteres körzetemben (30 ember a minimum, előbb nem indul el a rendszer a körzetben, ha viszont elindul, meg tudok nézni mindenkit a környéken, hátha már a bemutatkozásban találok valami fontosat). Nálam is épp most kezd beindulni az élet, csak decemberben tizenhatan regisztráltak. Gazsinál ez például 300 fő.

Ennél is jobb lesz

Évi és Gazsi is többször visszatér ugyanoda. "Ezen és ezen még javítani fogunk" - mondják, ami úgy is tűnhet, mintha mentegetőznének. Erről szó sincs, a Miutcánk.hu most is sikeres, de ők azt akarják, hogy még jobb legyen.

Emiatt szabják át a felhasználók képernyőjén látható szomszédság méretét is, kisebb településeken egészen városhatárig terjedhet a térkép, amit láthattok. Erre azért van szükség, mert Budapest belvárosában már egészen jól működik a dolog, de ritkábban lakott területeken nem. Arról is meséltek, hogy nehezen terjed a Miutcánk híre: azt tapasztalták, hogy a honlap sajátosságai miatt nem tud városról városra végigszáguldani az országon. Ezért városokra szabott programokkal akarják elterjeszteni a Miutcánkat.

Szemétszedés

Szemétszedés

Így indul el manapság egy startup

Az ötlet felbukkanása után egyébként fél-egy évig az egész csapat lelkesedésből, fizetés nélkül, munka vagy iskola mellett dolgozott a projekten. Aztán eljött az a szint, amikor már nem lehetett csupán elkötelezettségből, szeretetből csinálni: túl sok lett vele a munka.

Szerencsére jutott a csapatnak egy kisebb befektetés, így jelenleg többen is főállásban dolgozhatnak a projekten, ám arra a kérdésre, hogy miként fog megtérülni a rengeteg befektetett munka, idő és pénz, Gazsi így válaszol:

"Az a célunk, hogy ez egy bizalmi alapon működő honlap legyen. És ha ez működik, akkor el lehet helyezni majd rajta reklámokat is - nem a klasszikus értelemben vett reklámokat, inkább helyi vállalkozások kiemelését és hasonló jellegű dolgokat. Nagyon jók vagyunk abban, hogy tudjuk a felhasználóinkról, hol vannak. Így a hirdetők sokkal hatékonyabban célozhatják be a reklámjaikat. Például

"
egy internetszolgáltató nem hirdet ott, ahol nincs kiépítve a hálózata, de egy helyi pék a legközelebbi potenciális vevőit érheti el.

Ebben áll a mi sikerünk: a hirdetőknek nagyon hatékony lesz, a felhasználóknak pedig érték, mert nem lesz tele érdektelen reklámokkal az oldal."

Fodrász

Futótárs

Fontos volt, hogy közel hozzák a honlapot a felhasználókhoz: az első regisztrálókkal sörözni mentek, szerveztek lángosozást és egyéb programokat is. Azt mondják, hogy ezekkel az offline, hús-vér találkozásokkal lehet megerősíteni igazán a Miutcánk.hu-t. Külföldre is el szeretnének jutni, viccesen megjegyzik, már holnap vagy holnap után lefordítják az oldalt, és mehet a buli. Reálisan nézve inkább hónapok kérdése a dolog, de érdekes lesz majd látni, hogy egy ilyen kezdeményezéshez mit szólnak Bécsben vagy Berlinben.

Sokat segítenek nekik az önkéntesek is, olyanok, akik folyamatos visszajelzést adnak egy-egy fejlesztésről, átalakításról vagy funkcióról. Rájuk azért van nagy szükség, mert mindennél jobban foglalkoztatja őket, hogy kiszolgálják a felhasználókat, akiknek minél kényelmesebb és profibb felületet akarnak létrehozni.

Voltak nagyon jó sztorik a Miutcánkon, valaki például pót nagyszülőket keresett. Gazsi pár napja kapott egy szomszédjától akváriumi halakat, van a környéken futótársa. Arra is jó lehet az oldal, hogy megosszátok a véleményeteket a közelben lévő pékségről vagy éttermekről. Az egész korosztálytól, nemtől, érdeklődési köröktől - egyszóval mindentől teljesen független. Mindenkinek szól. És épp ez benne a legjobb.

Ha tetszett a kedvcsináló, szívesen jóban lennél a szomszédodra, úgy gondolod, hogy fontosak a lokális közösségek és akár spórolnál is vele, regisztálj erre a linkre kattintva.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk