Megtriplázta szeletgyártó kapacitását a BioTechUSA – jönnek az új prémium fehérjeszeletek
A BioTechUSA történetének legnagyobb fejlesztését hajtotta végre: 9 milliárd forintos beruházással új szintre emelte a gyártási kapacitását. Az egyik legmodernebb, multilayer (többrétegű) fehérjeszeleteket előállító gyártósor beindításával az éves szeletgyártás háromszorosára, azaz 75 millió szeletre nőtt. Emellett két új prémium termékcsaládot is bevezetnek a piacra: egy új fehérjeszelet- és egy vitamincsaládot.
A fejlesztés részeként egyedi shaker logózó üzemet is létrehoztak, folytatták dolgozóik számára a szociális fejlesztéseket, és jelentős energetikai modernizációt hajtottak végre. A BioTechUSA és a Scitec Nutrition telephelyein napelemes energiatermelő rendszereket telepítettek, amelyek a gyárak energiafelhasználásának 30%-át fedezik, ezzel csökkentve a környezeti terhelést.

Új generációs fehérjeszeletek – több réteg, nagyobb élvezet
Az új multilayer gyártósor lényege, hogy a hagyományos, egyrétegű szeletekhez képest összetettebb, rétegesebb, élvezetesebb termékeket lehet előállítani. A cég olyan fehérjeszeleteket gyárt majd, amelyek különböző töltelékeket, csokoládébevonatokat és masszákat kombinálnak, ezzel változatosabbá téve a kínálatot.
A szeletek hozzáadott cukor nélkül készülnek, de mégis prémium édességélményt nyújtanak, így versenyre kelhetnek a hagyományos csokoládészeletekkel is. Magas fehérjetartalmuknak köszönhetően tökéletes választás lehet sportolóknak, diétázóknak vagy azoknak, akik egészségtudatosan étkeznek, de nem szeretnének lemondani az ízélményről.
„Az új szeletek fejlesztésével és saját gyártásunkkal kivonjuk magunkat az európai fehérjeszelet-gyártók eddigi monopolhelyzetéből. Így jobb minőséget, rugalmasabb kiszolgálást és versenyképesebb árakat biztosíthatunk mind a saját márkánk, mind pedig bérgyártási partnereink számára” – mondta el Lévai Bálint, a BioTechUSA vezérigazgatója és társtulajdonosa.

Saját gyártás és logisztika – hatalmas előny a piacon
A BioTechUSA különleges helyzetben van, mert nemcsak fejleszt, hanem saját gyártókapacitással és logisztikai központtal is rendelkezik.
A világon kevés étrend-kiegészítő gyártó mondhatja el magáról, hogy saját gyártósorral rendelkezik, amely lehetővé teszi az egyedi fejlesztést és az ügyfelek igényeire szabott termékek előállítását. A BioTechUSA ezzel gyorsabb, rugalmasabb és stabilabb szállítást tud biztosítani, hiszen nem külső gyártóktól függ a termelése. „Ez a beruházás hosszú távon megalapozza versenyelőnyünket. Az új technológia lehetővé teszi, hogy innovatív, kimagasló minőségű termékeket hozzunk létre, miközben biztosítjuk a folyamatos fejlődést” – nyilatkozta Markovics Diána, a BioTechUSA ellátási területekért felelős ügyvezető igazgatója.

Fenntarthatóság és zöld fejlesztések
A cég nemcsak a termékfejlesztésben, hanem a fenntarthatóságban is nagyot lépett előre. Az új szeletsor üzembe helyezése mellett komoly energetikai korszerűsítéseket hajtottak végre: napelemek biztosítják a telephelyek áramfogyasztásának 30%-át, korszerűsítették a világítást, energiatakarékos gázkazánokat és egyéb energiahatékony megoldásokat vezettek be. Mindezek a lépések jelentősen csökkentik az üzemek ökológiai lábnyomát, így a BioTechUSA nemcsak a minőségi táplálkozás, hanem a fenntartható működés felé is elkötelezett.
Új shaker logózó üzem – egyedi dizájn mindenkinek
A BioTechUSA Shakerstore almárkája is új fejlesztést kapott: egy modern shaker logózó üzemet építettek Szadán. Az egyedi kulacsokat, shakereket és tablettatartókat gyártó üzletág egy automata szitázó- és tamponozó rendszert kapott, amely lehetővé teszi a testreszabott termékek gyors és hatékony előállítását. A fejlesztést az indokolta, hogy a vállalat bővíteni szerette volna logózási kapacitását, és mostantól még nagyobb igényeket tud kiszolgálni.


A BioTechUSA továbbra is növekedési pályán
A viharos gazdasági környezet ellenére a BioTechUSA folyamatosan fejlődik és bővül. A vállalat 2024-ben is rekordot döntött, hiszen 93,7 milliárd forintos árbevétellel zárt, ami 3,5%-os növekedést jelentett az előző évhez képest. A cég az év során 25 új terméket dobott piacra, 20 új üzletet nyitott, és 5 új országba terjeszkedett, így ma már 103 országban van jelen.
Ráadásul a BioTechUSA egy rangos nemzetközi megállapodást is kötött: globális együttműködésbe lépett az FC Barcelona futballklubbal, amely tovább erősíti a nemzetközi pozícióját és növeli a márkaismertségét a világpiacon.
A vállalat nemcsak az üzleti növekedésre, hanem a munkavállalói elégedettségre is nagy hangsúlyt fektet. A korábban kialakított dolgozói edzőterem, korszerű öltözők és tágasabb étkezőhelyiségek mellett további szociális fejlesztéseket terveznek, hogy még vonzóbb munkakörnyezetet biztosítsanak. A cél az, hogy a dolgozók hosszú távon is elköteleződjenek a vállalat mellett, és a cég tovább növelje iparági szinten is kiemelkedő munkaerő-megtartó képességét.
A BioTechUSA tehát nemcsak a termékeiben és technológiájában lépett szintet, hanem a fenntarthatóság és a munkavállalói jólét terén is. Ha szereted a prémium minőségű, egészségtudatos táplálkozást segítő termékeket, érdemes figyelemmel kísérned az újdonságaikat – mert ezek a fejlesztések nemcsak a cég, hanem a fogyasztók számára is hatalmas előrelépést jelentenek!