SIKERSZTORIK
A Rovatból

A gyógyulás első lépése nem az orvos lesz, hanem az okostelefon – magyar cég forradalmasíthatja a digitális orvoslást

Egy alkalmazás segítségével gyorsabban és hatékonyabban juthatunk kezeléshez, ráadásul az égető orvoshiányra is megoldás lehet.
Fotó: Mohamed Hassan / Pixabay (illusztráció) - szmo.hu
2023. február 15.



Sokat hallunk arról, hogyan fogunk egyszer 300 évig élni, lesznek mindenhol árammal működő önmagukat vezető autók, vagy digitalizálódnak tradicionális szakmák, aminek nyomán jönnek az algoritmizált ügyvédi irodák, robotrendőrök és hiperszónikus repülőgépek. Mégis, bár sok szempontból jelentősen változik életünk, mintha a nagy kaliberű, életminőséget javító áttörések mindig 10-20 év távlatra lennének megjósolva. Az egészségügy digitális forradalmára azonban úgy néz ki, nem kell ennyit várni:

„Egy magyar-kanadai fejlesztőcsapat, az AIP Labs és a Swiss Clinic ugyanis idén elindította a bőrgyógyászat területén a mesterséges intelligencia alapú digitális klinika projektjét. Ez az első nagy hazai áttörés lehet, ami az egészségügy rendszerszintű átalakulását és digitális forradalmát indíthatja el”

– írják közleményükben.

A magyar tulajdonú cég már a nemzetközi piacra betörésen dolgozik, és fél éven belül Spanyolországban, Romániában, Szlovákiában és Mexikóban is klinikát nyit.

Az egészségügy első lépcsője nem a háziorvos lesz, hanem az okostelefonod

Hogyan működik a mesterséges intelligencia alapú bőrgyógyászat? Tulajdonképpen beszkenneljük a betegségünket.

Amikor valamilyen bőrgyógyászati problémánk van, egyszerűen lefotózzuk, és feltöltjük a róla készült képet okostelefonon vagy számítógépen keresztül az AIP Derm alkalmazásba – mintha csak a Shazam-ot kérdeznénk arról, melyik szám szólt éppen a haverunk kocsijában.

Az ezután következő folyamat öt egyszerű lépésben elmagyarázható:

  • Az AIP Derm pillanatokon belül feldob a betegségre vonatkozó személyre szabott kérdést a lehetséges tünetek kapcsán – van-e lázunk, mióta állnak fenn a tünetek, stb. Miután ezeket megválaszoltuk, a mi munkánk véget is ért (vizsgálat).
  • Az AIP Derm rendszer automatikusan kiértékeli és elküldi az esetünket a szakértelem és elérhetőség szerinti legmegfelelőbb orvoshoz (triage).
  • Az erre kijelölt szakorvos a mesterséges intelligencia segítségével megállapítja a diagnózist – az AIP Derm szoftver közel 700 bőrbetegséget képes azonosítani, ami lefedi a regisztrált bőrgyógyászati problémák 95%-át, ezzel nagyban gyorsítja az orvosok munkáját (diagnózis).
  • A kezelőorvos a diagnózis megállapítás után receptet írhat fel, vagy ha ez alapján úgy ítéli, szükséges, személyes kezelést javasolhat. A kapott vényt egyszerűen kiválthatjuk felhőn keresztül bármelyik patikában (kezelés).
  • Végezetül pedig egy monitoring rendszer segít követni a beteg gyógyulását, és megelőzni jövőbeli betegségek kialakulását (utánkövetés).

Az új bőrgyógyászati magánklinika ezzel a technológiával kiegészítve elérhető lesz az év 365 napján, 0-24-ben, a kanapénk kényelméből. Nem kell tovább a munkaórák körül táncolni, sem hosszasan utazni és várakozni barátságtalan, rideg rendelőkben. Ráadásul, a rendszer annyira megnöveli az orvosok hatékonyságát, hogy azok 3-4 eset helyett egy óra alatt 40 beteget képesek ellátni. Emiatt jóval olcsóbban, 9 990 forintért tud az ember teljes bőrgyógyászati vizsgálatot indítani, három napon belüli garantált diagnózissal és kezeléssel.

A rendszer azonban azon túl, hogy a betegek számára egy egészen új felhasználói élményt ad az egészségügyi ellátásban, számos fenyegető társadalmi problémára megoldást kínál.

Csökkenti az orvos-beteg aszimmetriát, és potenciálisan a kiégést is

A rendszer központjában a beteg áll – a diagnózis mellett információt is nyújt a felhasználónak a betegségről: pl. hogy néz ki, mennyi ideig marad fent, milyen egyéb kockázatokkal járhat. Az ilyen megoldások oldják az aszimmetrikus információs helyzetet a beteg és az orvos között, ezzel pedig csökkentik az emberek kiszolgáltatottságát és szorongását. A régi rossz hiedelmet, mely szerint az orvosok nagy fehér mágusok, akiknek alá vagyunk rendelve, tovább rombolja a mesterséges intelligencia, ezzel pedig segít kialakítani egy új, egészségesebb, a mellérendeltségen alapuló viszonyt páciens és orvos között.

De nem csak a páciens, az orvos helyzete is javulni fog. Az egészségügyben dolgozóknak az integrált digitális hálózat miatt kevesebb adminisztratív munkát kell majd végezniük, ami a munkahelyi elégedettséget is növelni fogja. Az USA-beli kutatások például azt mutatják, hogy egy orvos átlag 15 percet tölt a betegével, de ebből 9 percet adminisztratív feladatok ellátásra pazarol. Nem véletlen, hogy az orvosok körében a kiégéshez vezető egyik elsőszámú tényező a növekvő mennyiségű irodai és klinikai adat kezelése, amiben a mesterséges intelligencia alkalmazása jelentősen segíteni fog.

A mesterséges intelligencia az egyetlen valós válasz a növekvő orvoshiányra

Az euroatlanti régióban, így hazánkban is többek között az elöregedő társadalom és a szélesedő társadalombiztosítás miatt mindenhol növekszik az orvosigény, amivel az orvosképzés nem tud lépést tartani. A WHO szerint 2030-ra 9,9 millió orvos, ápoló és szülésznő fog hiányozni a szakmából. Mivel az orvoshiányt létrehozó társadalmi folyamatok egy része rövidtávon nem kezelhető, a digitális korházak és a mesterséges intelligencia egészségügyi használata szinte elkerülhetetlen.

A mesterséges intelligencia persze nem helyettesíti, hanem segíti a dolgozókat, és időt spórol nekik.

Az EIT Health, az Európai Unió egyik kiemelt egészségügyi intézménye ezért is kifejezetten bátorítja tagállamokat, hogy nyissanak a mesterséges intelligencia irányába. Számításaik szerint például a radiológusok idejének legalább 20 százaléka felszabadítható a mesterséges intelligencia alkalmazásával, amit így arra fordíthatnak, ami a legértékesebb: a betegek gondozására.

Telemedicina – költséghatékony és töretlen megoldás világjárványok alatt is

A mesterséges intelligencia a Frost & Sullivan kutatócég becslései szerint 30-40%-kal javíthatja a betegek gyógyulási esélyeit, miközben akár 50%-kal is csökkentheti a kezelési költségeket. Az AIP Hungary februártól bevezetett okosrendszere számításaik szerint kezdetben szerényebb, 20-30%-os költségcsökkentést fog hozni, hosszútávon azonban úgy vélik, a mai kiadások 90%-a kiiktatható lehet mesterséges intelligencia támogatta átfogó digitális infrastruktúrával, ha az egészségügyi rendszerben széleskörűen is bevezetik. Fontos megjegyezni, hogy az egészségügyi kiadások csak Magyarországon 2 061,9 milliárd forintot, a folyó GDP közel 7%-át tették ki 2019-ben. Nem nehéz elképzelni, micsoda társadalmi erőforrásokat szabadíthat fel a mesterséges intelligencia már pár százalékos költségcsökkentéssel is.

A világjárvány alatt megmutatkozott a betegellátás sérülékenysége, amit szintén enyhíthet a mesterséges intelligencia széleskörű használata. A Covid-19 járvány közepén a rendszer előnyei nyilvánvalóak: az ellátás kockázatmentesen tud folytatódni karantén időszakban is, illetve a kórházak digitalizációja a jövőben csökkenteni fogja az egészségügyi központokban a betegek egy légtérben koncentrálódásának kockázatait.

Az egészségügyi lottószelvényed születésedkor töltötték ki – egészen mostanáig

Az egészségügyi ellátáshoz való egyenlőtlen területi hozzáférés miatt ma is óriási és igazságtalan különbségek vannak a várható élettartamban. Olyan országokban, mint Nigéria, 100 000 emberre 4 orvos jut. Ugyanez a szám a nyugati országokban, mint például Svájc, akár a tízszeresére rúghat. Mindez lefordítva átlag életkorra azt jelenti, hogy egy svájci vagy japán ember több mint 30 évvel élhet tovább, mint akik szegényebb, egészségügyileg kevésbé ellátott régióba születnek. A területi egyenlőtlenség országon belül is jelen van: Budapesti lakosként sokkal jobb egészségügyi ellátáshoz van hozzáférésünk, mint egy Kelet-Magyarországi faluban lenne. A mesterséges intelligenciára és egy okostelefonra építő orvosi technológiák, mint az AIP Labs rendszere óriási lehetőség arra, hogy idővel kiegyenlítsük a területi egyenlőtlenségeket és ellensúlyozzuk a születés lottóját. Szinte mindegy lesz, milyen régióban élünk, mert az alapvető egészségügyi szolgáltatásoknak az új belépési küszöbe egy sima okostelefon.

Már nemzetközi szinten is érdeklődnek a technológia iránt

Bár a bőrgyógyászatban is elkezdtek használni számítógépeket és alapvető adatbázisokat, rendszerszintű változásra ezidáig nem került sor. Az AIP Hungary digitális klinikája: teljesen új ügyfélélményt nyújt a betegeknek, megváltoztatja a páciensek áramlását, az orvosok napi feladatait, mindeközben komolyan megnöveli a gyógyítás hatékonyságát. Ezzel minden fél nyer: a beteg gyorsabban kap diagnózist és kezelést, az orvos nagyobb pontossággal tud dolgozni, kap egy óriási döntéselőkészítő apparátust és gyorsabban kommunikálhat egyszerre számos betegével.

Hosszútávon a legnagyobb lehetőség, hogy egy jól kezelhető adatbázis új generációs kutatásoknak adhat lendületet a betegségek megértésében és kezelésében. Továbbá, segítségével precíz közegészségügyi elemzéseket lehet végezni, amire így empirikusan validált köz- és szakpolitikai programok építhetők, végrehajtásuk pedig élőben monitorozhatók. Egy ilyen több éve gyűlő, országos adatkincsesbányára kifejlesztett algoritmus például meg tudja nekünk jósolni, egyes betegségeknek mekkora kockázata van bizonyos demográfiai csoportokban.

Az AIP Derm mögött álló technológiai cég a Magyarországi nyitás után Spanyolországban, Romániában és Szlovákiában is klinikát nyit a következő fél évben. Eközben számos nemzetközi biztosító cég is érdeklődik a termék iránt, ezzel ugyanis nagyban tudják csökkenteni a költségeiket. A magyar cég így hamar felkerült az egészségügyi innováció nemzetközi térképére. Kovács Máté, a cég alapítója arról számolt be, hogy már latin amerikában is érdeklődnek a termék iránt. Bár egészségügyi mesterséges intelligenciát a világon több helyen fejlesztenek, Magyarország az első, ahol egy központi egészségügyi rendszerbe integráltan, betegek közvetlenül hozzáférnek, és diagnózist és kezelési tervet is kaphatnak a segítségével.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: