Lóerők Éjszakája
Nem véletlen, hogy a védjegyoltalommal is rendelkező Lóerők Éjszakája immáron 3. éve az ország egyik legnagyobb autós rendezvénye. Idén közel ötezren voltak kíváncsiak a színes programokkal tarkított éjszakában nyúló drag és drift versenyre. Minden eddiginél nagyobb erejű reflektorokkal, hangulatfényekkel és hangtechnikával készültek a szervezők. Ahogy szokták mondani bele adtak apait anyait.
Nem véletlen, hogy a védjegyoltalommal is rendelkező Lóerők Éjszakája immáron 3. éve az ország egyik legnagyobb autós rendezvénye. Idén közel ötezren voltak kíváncsiak a színes programokkal tarkított éjszakában nyúló drag és drift versenyre. Minden eddiginél nagyobb erejű reflektorokkal, hangulatfényekkel és hangtechnikával készültek a szervezők. Ahogy szokták mondani bele adtak apait anyait.
A drift verseny amatőr kategóriájának szlogenje a váltáson alapult. Nagy Róbert „Biggy” a szakmai stáb alapemberének szavaival élve pontosan így hangzott: „Válts ritmust, VÁLTS FEEEEL!” A nyomvonal fokozatosan felgyorsult, és egy lassabb visszafordító után pedig mindenképpen sebesség fokozatot kellett váltaniuk a versenyzőknek, máskülönben elfogyott a lendület. A szakzsargon szavaival élve ilyenkor „bebutul” az autó, ráadásul az érintési pontok és a hosszan elnyúló kanyar is nehezítette a pilóták dolgát.
Az amatőr kategóriának csak a pálya második felét kellett kötelezően teljesíteni, azonban erre fittyet hányva Fényi Anna az egészet lefűzte. A pontozó bírókat ez kellően meggyőzte, így a nyitófutamot követően ismét Ő állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.
A street mezőnyben a drift sportág hazai megalapításában is részt vevő Póra Norbert, visszatérése után az utcai Toyota AE86-ot a 4. helyre kormányozta be. Őt követte idősebbik Zángó Zoltán, második lett ifj. Mester János, az első helyet pedig ismét Nyitrai Atilla szerezte meg.
A szürkületben szép lassan felgyúló reflektorok is jelezték, hogy a nap egyik leglátványosabb programja következik. A versenyzői felvonuláson közel 50 autó sorakozott fel, majd a médiából jól ismert „Fittikém a kém” kiadta a parancsszót: „Tiltásig”. A hangorkán leírhatatlan volt, a versenyzőket is kellően feltüzelte és a levonulás alkalmával jó pár gumit elfüstöltek a közönség nagy örömére. Idősebbik Mester János, a Gymkhana szakág versenyezője is leballagott a pontozóbírói emelvényről és végszóra egy tűzijátékkal tarkított show műsort adott elő.
A sötétség leple alatt felfokozott hangulatban, kivilágított pályán kezdődhetett a profi mezőny legjobb 16 páros „tsuiso” csatája. A nézők dörzsölhették a tenyerüket, hiszen LakyBoyt a sors összehozta Zentai Sándorral. Ez a csata viszont szomorúan tért véget, mivel a Focus ékszíja nem bírta a terhelést, így nemcsak ezt a küzdelmet, de a vigasztaló bronz csatát sem tudta már teljesíteni Zentai Sándor.
A régi idők hangulata, az összetartozás és a hatalmas nézőszám őszinte mosolyt és örömet okozott mindenki számára. Reményeink szerint ez a tendencia nem fog megszakadni és július 20-án a kihagyhatatlan hegyi versenyen minden magyar drift versenyző képviselteti majd magát!
Ha szereted az autósportot, nyomj egy lájkot!