Menő stílus, a korszak legjobb zenéi, a történet pedig egy klasszikus Woody Allen-történet – itt a Lövések a Broadwayn!
New Yorkban járunk, 1930-ban.
Nick Valenti véreskezű New York-i maffiafőnök, teljesen odavan éppen aktuális sztriptíztáncos barátnőjéért, Olive-ért. A nő híres sztár akar lenni, így Nick benyomja egy készülő Broadway-produkcióba, aminek bemutatását nagyvonalúan megfinanszírozza. Hogy Olive a próbák alatt szemmel legyen tartva, mellérendeli első számú gengszterét, Cheech-et, aki szintén nem szívbajos, ha egy kis „munkáról” van szó – kezei között bárki könnyen a Gowanus-csatornában végzi.
Helen, a nagy múltú primadonna, már csak régi sikereiből él. A nagy visszatérésre készül a Nick által szponzorált Broadway-darabban, és ismét fellángol a színpad és a tehetséges szerzők iránt érzett olthatatlan szerelme. David, az ifjú szerző rendkívül ígéretes mint férfi, de színdarabján lenne mit javítani. Most, hogy megtalálja a nagy lehetőség, mindent elkövet, hogy az előadást sikerre vigye.
A próbák megkezdődnek, csakhogy mindenki érzi: az elsöprő sikerhez valami hiányzik. Talán a legkegyetlenebb bandatag, aki maga se hitte volna, hogy zseniális drámaíró?
Az alvilági háborúk közben megszületik az előadás. És a Broadway-premier hatásosabb nem is lehetne: élesben lőnek a színpadon.
„Az egészet úgy kell elképzelni, mintha egy jóhumorú grafikus a Sin Cityt vígjátékká alakította volna, de a Sin Cityével ellentétben ez nagyon is színes lesz” – mondta a produkció olvasópróbáján Béres Attila rendező, amikor az előadás látványvilágáról beszélt. Az előadás képi világa gyakorlatilag egy a ledfalakon megjelenő rajzolt film, ami a díszlettel együtt alkot egységet – ez Horesnyi Balázs látványtervezőnek és a Freelusion-nek köszönhető.
Abban a korban járunk, amikor még a jólöltözöttség volt az általános – nem véletlenül jut eszünkbe rögtön a Gatsby-stílus… És ez a darab szereplőinek is remekül áll.
„Nagyon szeretem ezt a jelmezt, közel áll hozzám ez a stílus. A kedvenc filmem a Keresztapa, és volt az életemnek egy olyan korszaka, amikor kizárólag ilyen csíkos, az ecseri piacon vásárolt, régi öltönyökben jártam. A jó jelmez karakterformáló, hozzáad a szerephez, jó benne játszani” – mondja Szabó Győző, aki a darabban Nick Valenti bőrébe, illetve öltönyébe bújik. A jelmezeket Pilinyi Márta tervezte.
Egy nagyszabású, zenés produkcióról beszélünk, ebben az esetben azonban a zene nem ehhez íródott. „Ebben a darabban olyan zene szól, ami nagyon közel áll a szívemhez – nagyon szeretem ezt az ízlést, ezt a világot. Jó lett volna ebben a korszakban zenésznek lenni” – meséli Ember Márk, Cheech megformálója. „A Lövések a Broadwayn zenei anyaga az 1920-as és 30-as évek swing, blues, jazz korszakának legjobbjaiból áll. Kicsit olyan, mintha ide írták volna ezeket a zenéket, de ez nem igaz, a dalokat hozzáválogatták a történethez, és ettől talán még izgalmasabb!”
A produkció zenei vezetője Bolba Tamás, karmesterek: Bolba Tamás és Zádori László, koreográfus: Barta Dóra.
Szereplők: Szabó Győző, Hevesi László, Ember Márk, Szinetár Dóra m.v., Mórocz Adrienn, Mentes Júlia Virginia, Szervét Tibor, Nagy Viktor, Szabó Erika, Tamási Zoltán, Hunyadkürti István és Ikotics Milán.
A Woody Allen legendás filmjéből készült Broadway-musical – egyben hazai ősbemutató – szeptember 11-től látható a Thália Színházban, Béres Attila rendezésében.
Jegyek már kaphatók, ezen a linken!