Már gyártásban vannak az új magyar csuklós buszok
Folyamatosan készülnek a csuklós buszok az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft.-nél, a remények szerint nyár végére mind a 180 járművel készen lesznek – írja a Magyar Idők. A lapnak a Mabusz elnöke, Vincze-Pap Sándor nyilatkozott, aki az eddigi késedelmet a jármű áttervezésével, a szükséges típusengedély megszerzésével és a munkaerőhiánnyal indokolta.
A módosított modell típusengedélyét csak novemberben szerezte meg az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó. Az eredetileg kiválasztott modellt az ARC (Auto Rad Controlle) a Széles Gábor tulajdonolta Ikarusszal fejlesztette.
A Volánbusz Zrt. éppen egy éve, 2017. január 16-án kötött adásvételi szerződést az Egyedivel 180 darab Modulo M168D típusú csuklós autóbusz szállításáról, 15,37 milliárd forintért. Vincze-Pap elmondta: az Ikarus Egyedi nem volt könnyű helyzetben a csuklós busz gyártásával,
a főváros ugyanis korábban már szerződést kötött a céggel csuklós járművek leszállításáról. Ezt a szerződést azonban utóbb megsemmisítették. A megkezdett munkát abba kellett hagyni, a munkások egy része távozott a gyárból, az ARC-Ikarus csuklós buszt is át kellett tervezni.
Euro VI-os DAF gyártmányú motort, ZF-váltót építettek bele, és a karosszéria hossza, valamint az össztömege is kisebb lett.
Az áttervezés miatt volt szükség az új típusbizonyítványra, és csak ennek a megszerzése, valamint a beszállítói, alvállalkozói hálózat újraszervezése után indulhatott meg a sorozatgyártás.
A korábbi Volánbusz-szerződést is módosították: az új változat szerint harminc új magyar buszt vásárol a BKV 2,58 milliárd forintért.
A Mabusz elnöke úgy tudja, hogy a tervek szerint a nyár végére elkészül mind a 180 autóbusz.