KULT
A Rovatból

Premier: Zselenszky teljesen egyedül rögzítette legújabb, zenekari hangzású albumát


Link másolása

Török-Zselenszky Tamás: ELHALLÁS

Csenddel, hittel állok ki, szólok, hogy bánt, amit a világgal teszünk. Könyveimben is igyekszem olyan alternatív világnézetet, létprogramot, hozzáállást, létezési módot felvázolni a közösség számára, amely gyógyíthatja a bolygót, és mégsem kívánja meg, hogy mindent kidobjunk az ablakon ahhoz, hogy ez kivitelezhető legyen. Akik meghallgatnak egy-egy lemezt, elolvasnak egy könyvet, ezzel találkozhatnak. Ez nem számonkérés, nem magas lóról okoskodás, nem lenéző pozíció, hanem együttérzés, segítség-felkínálás, szeretettel... a közös, nagy pácban együtt szűkölésben. Nagy gond, ha a teljes működésünk kimerül a diagnosztizálásban. Hübrisz. Már attól válunk ellenszenvessé és eredménytelenné. Egyharmad diagnosztizálás, egyharmad világgyógyítás közösségvállalásban és szeretetben, és egyharmad magánélet, amellyel a legkevesebbet ártunk, és amelyben a legtöbbet teljesedünk. Szeretni tanulni, hálásnak lenni tanulni jöttünk a Földre. Együtt. Azok a frankó arcok, akik előbb megtanulják ezt, minthogy a gyerekeik tanítanák meg nekik.

Török-Zselenszky Tamás: SZÍNLEG

A közélet, politika, vallás állapotát jellemzem ebben. A felelősségvállalás teljes hiánya, a színvonal szakadékba hullása. Talán sikerült érzékeltetnem a siralmas helyzetet. Általában a zenés munkásságomat használom diagnosztizálásra, és a könyveket gyógyításra. Magamban teszek rendet, szeretek, hálával művelek írást, zenét... házasságot. Hálás vagyok. Ez minden.

Török-Zselenszky Tamás: FALS

1920 - 2020. Trianoni békediktátum százas évforduló. Ez ihlette a szöveget. A magam módján, ezzel a dallal emlékezem, és sajgok. Nincs bal, nincs jobb... csakis fölfelé vagy lefelé van. Aranyközép vagyok, de szeretem a népemet, a hazámat, és fáj, ami nekik fáj... érint, ami őket érinti. Minket érint, nekünk fáj. Hiszek a feltámadásban. Emlékezem, drukkolok... és könyveimmel járulok hozzá a nép újra nemzetté teljesedéséhez, a tömeg újra bölccsé minősüléséhez, az üres dogmák szeretettel megteléséhez. Hazaszerető vagyok magam is; nem úgy, hogy másokat utálok, hanem úgy, hogy a hazát szeretem.

Török-Zselenszky Tamás: ODÚJÁRAT

A lemez dalainak torzított gitársávjait egy Erhard mester által készített alkatrészekből Sopronban, Smici (Moby Dick) által összerakott broadcaster 'Lensky custommal játszottam fel. Azonban ebben a dalban, a Nem című dalban, és a Hajnali c. dalban is egy Erhard archtop szerepel, aminek 20-as, 30-as évekbeli hangja van, azonban mai tisztasággal, és az Erhardféle tökéletességgel kiegészülve. Szebben is lehetne rajta játszani, de az nem illene a lemezre... hehe! Mindkét gitárt a barátaimtól, családomtól kaptam ajándékba. Megígértem nekik, hogy cserébe idén is lesz lemez... és igyekszem minimum kétévente kijönni eggyel, hogy a jövő nemzedékeknek örökségül hagyjam. Így, az Ő segedelmükkel, és a kiadóm, Gergely segítségével, valamint édes feleségemmel összefogva, elmondhatjuk, hogy együtt hagyjuk a jövőre az évente gyarapodó hagyatékot. Hála azoknak, akik elősegítik, és hála azoknak, akik értő hallgatósága voltak, lesznek.

A dalszöveg egy szerelmes monológ. Utazás a szerelmesek benső világában.

Török-Zselenszky Tamás: NEM

A menekültáradattal kapcsolatosan próbáltam egy egyszerű, de frappáns megszólalást eszközölni. Fontos tisztázandó dolgaink közé tartozott, amit ebben a szövegben egyértelműsítettem. Mindenkit szeretek, de a tévedéseit senkinek sem. Az enyémeket sem... és ezektől igyekszem megtisztulni... de igyekszem másokéitól is. Azonban, az, hogy nem szeretem a tévedéseit valakinek, az még nem jelenti azt, hogy Őt utálom. Ha nem értünk egyet, pl., az nem jelenti azt, hogy ne beszélgessünk... vagy, hogy utáljuk, kerüljük egymást. Egészséges társadalomban ez evidencia lenne.

A dal végén az a két mondat kábé annyit tesz, hogy marhára mindegy, az emberek miket képzelnek az igazságról; mert a végén úgysem az Ő igazságuk világol, és él majd, hanem az abszolút valóé.

Török-Zselenszky Tamás: SZOKHATÓ

Tipikus sablon dumák, amelyekkel a háborús bűnöket magyarázzák. De érthető, hiszen hogyan máshogyan tudnának egyáltalán létezni ezek nélkül a sablonok nélkül. Áldott az a generáció, amelynek nincs szüksége ezekre a sablonokra.

Török-Zselenszky Tamás: HEIL MOB

Bűnre épült társadalmak hozhatnak-e szent gyümölcsöket? "Lopnak, rabolnak, jóóóó, de legalább nem a külföld, hanem inkább ők lopjanak, mint más." Máris készül a megalkuvók pokla a földi menny helyett. Ragozzam? Ott van a szövegben. Ebben a dalban a környezeti krízisről beszélek, meg arról, hogy a külső istenek nem sajátjaim... az enyém benső Isten. A tömeg démon, és tömegmegvilágosodás, - megvilágosítás nincsen. Csakis megvilágosodott személyek alkothatnak aztán egy nem-tömeget, hanem potens közösséget. A tömeg csak irányítható, felhasználható csürhe. Nemzetté kell lennünk... megint!

Török-Zselenszky Tamás: NEM ÉRINT

Az ármány a külhoni érdek. Az áldozat Magyarország. Ez egy hazaszólás, szólongatás. Parázs a gebének. A boszorkánytanya kerítéséig még én viszem... onnantól, remélhetőleg már Ő visz engem. Együtt fog csak menni, aminek mennie kell.

Török-Zselenszky Tamás: DEEPFAKE A. D.

Ez az egy dal csúnya szavakat is tartalmaz, csak 18 éven felüliek hallgassák! Hehe.

A Helsinki-szindróma az, amikor a túszok a fogva tartóiknak drukkolnak. A Münchausen by proxy szindróma az, amikor a szülő mérgezi a gyerekét azért, hogy annak szüksége legyen őrá. Levágja a lábát, hogy rá kelljen támaszkodnia. Kiszúrja a szemét, hogy tőle függjön, merre járhat, mit tapasztalhat, mozdul-e egyáltalán. Ez az egy mondat elmond mindent a mindenkori közéletről, amely a kettő szindróma együttes működésén alapul.

A másik jellemző kortünet, hogy adatok, hírek készülnek a valóság helyett, amik aztán egy archívumba kerülnek, és amikor a jövő régészei majd visszanézik ezeket, csak azt látják, hogy "tyű, de hát itt minden annyira rendben volt. Miért dőlt romba mégis minden?" Ahogy az első dalnál is elmondtam, a fő mondandóm, hogy lehet itt kérem hamisítgatni... de a mennynek, a pokolnak akkor sem lehet. El lehet hitetni a kiszolgáltatottakkal, meg magunkkal is, hogy jót cselekszünk, amikor rosszat cselekszünk... de kivétel nélkül mindenkinek elérkezik a számadás jelen valósága.

Török-Zselenszky Tamás: HAJNALI

Amikor egy esküvőn már mindenki hazaindul, csak egy utolsó táncot táncol az ifjú házaspár, akkor lehetne betenni ezt a dalt a lejátszóba. Ez egy vendégelkergető, romantikus hajnali. Természetesen a saját házasságunk ihlette, és nem szabad meghallgatni amúgy, mert csak a feleségemnek szól.

Aki megteheti, és úgy érzi, hogy a gesztusra gesztussal felel, az alábbi számlaszámon tudja támogatni bármilyen összegű adománnyal a szerzőt: Magnet Bank 16200010-10062966 Török-Zselenszky Tamás

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„A bicskei áldozatok elnézést kértek, végre, Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól” – Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiával jelentkezett
Teli van erős utalásokkal a humorista legújabb videója, amiben körülmetélik Gyöngyösi Mártont, és Karácsony Gergely is férfivá műtteti magát.

Link másolása

A régi idők Híradójának paródiájával jelentkezett Bödőcs Tibor. Az alig ötperces szösszenetben számos közéleti eseményt figurázott ki a népszerű humorista.

A humor azonban sok helyütt maró társadalomkritikát rejtett: szóba került többek között, hogy Szijjártó Péter Szergej Lavrovval együtt nevette ki az orosz börtönben meghalt Alekszej Navalnij nyitott koporsóját, hogy Orbán Viktor megtanította cipőfűzőt kötni Donald Trumpot vagy hogy a bicskei gyerekotthon áldozatai bocsánatot kértek – végre – Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól.

Ezen kívül a Vágó István-klón Bödőcs „beszámolt” arról is, hogy az amerikai nagykövetségen körülmetélték Gyöngyösi Mártont, hogy Magyar Péter eltávolíttatja Schmidt Mária-tetoválását a válláról, és megtudhattuk, hogy Karácsony Gergely férfivá műtteti magát.

A rövid videó végén, mintegy bónuszként, értesülhettünk a legújabb Rákay Philip-filmről is – ezúttal igen meglepő stílusban.

Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiája


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
95 éves lenne Audrey Hepburn, aki előre tudta, hogy meg fog halni
Az ikonikus angol-holland származású színésznő 1929-ben született és 1993-ban halt meg egy hospice házban. Kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Link másolása

Idén ünnepelné 95. születésnapját Audrey Hepburn, melynek apropóján a Blikk képgalériát közölt a híres színésznőről.

Audrey Hepburn sikeres modell is lehetett volna, ha fiatal nem happolják el a filmes szakemberek. Pályája elején modellkedésből és táncos szerepekből keresett pénzt, de 1948-ban kapta meg az első szerepét a Nederlands in zeven lessen című filmben.

Az '50-es években Angliában dolgozott, ahonann az Egyesült Államokba vezetett az útja, ahol az első világraszóló sikerét a Római vakációval szerezte. 1967-ben visszavonult a filmes szakmától, ám Steven Spielberg amerikai filmrendező felkérésére elvállalta később az Örökké című film egyik szerepét.

1992-ben derült ki, hogy vastagbélrákkal küzd. A diagnózist követően megműtötték, kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Egy hospice házban halt meg 1993. január 20-án.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Így tudta meg Kulka János, hogy a Nemzet Színésze lett – Máris sokan gratuláltak neki
A színészt egy kollégája hívta fel telefonon, és a bejelentéssel nagyon meglepte őt - árulta el Kulka János, aki nagyon köszönte a kitüntető címet.

Link másolása

Ahogy arról mi is beszámoltunk, Kulka Jánost választották a Nemzet Színészének a nemrégiben elhunyt Tordy Géza helyére.

A művészt az RTL Híradó kérdezte meg arról, honnan tudta meg a hírt:

Kulka János válasza:

"Molnár Piroska hívott, gratulált nekem. Nemzet Színésze vagy. Meglepődtem. Nagyon köszönöm, nagyon"

- árulta el a színész, majd hozzátette: sokan gratuláltak neki, sok sms-t és hívást kapott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Premier: „Síneken guruló no-go zóna” – A négyes-hatos villamosról írt dalt a Bankrupt
Az utóbbi pár évben egymás után hozták ki a társadalomkritikus slágereket, most szerettek volna kicsit elszakadni a politikai témáktól, de csak félig sikerült.

Link másolása

A négyes-hatos villamos lenyűgöző élővilágát már-már Sir David Attenborough-t idéző aprólékossággal mutatja be a Bankrupt új slágere. Az Interrupters-féle lendületes, modern ska-punk vonalat képviselő szám refrénje garantáltan meg fog ragadni mindenkiben, aki kénytelen rendszeresen igénybe venni a körúti fegyencjárat szolgáltatásait.

A számhoz készült montázsvideó ezúttal a tömegközlekedési akciójelenetek tematikájára épül, és hogy minden igényt kielégítsenek, ehhez a számhoz is készült angol változat.

„Az elmúlt másfél évben sorozatban kihozott virális társadalomkritikus slágerek (Keresett a Feri, Viktorland, A hülyeség ára, Illiberal Holiday, Hol van a pénz?) után szerettünk volna kicsit elszakadni a politikai témáktól. De amikor realizáltuk, hogy pont az önkormányzati kampány közepére esik majd a megjelenés, muszáj volt ebbe is beletenni pár sort arról, hogy ígérhet bárki bármit, a négyes-hatos ilyen marad. És ha már így alakult, belekerült Budapest legádázabb ellensége is” – meséli a csapat frontembere, Sarkadi Balázs.

Négyes-Hatos:

Four-Six:

A zenekart legközelebb május 11-én Veszprémben, a Teremben, utána pedig június 1-én Budapesten, az Instantban lehet élőben megnézni.

A zseniális borító Vass Richárd munkája, a kiváló hangzásról pedig ezúttal is Botlik Mátyás (Grenma Stúdió) gondoskodott.


Link másolása
KÖVESS MINKET: