KULT
A Rovatból

Zombigyerekekben és vérfürdőben gazdag Drakula-feldolgozással indítja az évet a Netflix



A legnagyobb kérdés az volt, hogyan fogják meg Moffaték a több mint százéves történetet, hiszen megszámlálhatatlanul sok Drakula-értelmezés volt már a kifinomult úriembertől kezdve a primitív vadállaton keresztül az űrben támadó sci-fi-gonoszig. A Netflix Drakulája úgy indul, ahogy a leglustább adaptációk vagy paródiák: töményen adagolva kapjuk meg az összes Drakula-klisét. Van itt ijesztő kastély, ahonnan nem lehet csak úgy elmenni, félbolond, torzonborz gróf, aki csak a vérszívással kapcsolatos kétértelmű mondatokkal képes kommunikálni, furcsa kocsis, denevérek tonnaszámra. Már temetnénk az arcunkat a kezünkbe, aztán mindez egyszercsak mégis működni kezd.

Leginkább azért, mert igen sajátos humorral operál, ezzel szándékosan fordítja ki a vámpírfilmek kliséit.

Igaz, egyáltalán nem olyan látványosan, mint mondjuk a remek Hétköznapi vámpírok esetében, de igyekszik bőven nem véresen komolyan venni magát. Mindezt úgy, hogy az alapanyagot is tisztelettudóan szem előtt tartja: az első részbe konkrét jeleneteket emel át a könyvből, ám megtartja emellett a saját értelmezés lehetőségét is.

A három másfél órás epizód mindegyike különálló történetet alkot, amelyet a két főszereplő köt össze. Az elsőben Drakulát Jonathan Harker visszaemlékezései által ismerjük meg, akit sajátos táplálékkiegészítőnek használt a várában a gróf. A második részben Drakula-köntösbe bújtatott Halál a Níluson-adaptációt kapunk: a gróf ugyanis elindul egy csapat mit sem sejtő utassal egy hajó fedélzetén az áhított Anglia felé, ám a brit partokat megközelítve egyre kurtább az utaslista. A harmadik részben behoznak egy nagyobb csavart, amelyen a közösségi médiában rengetegen kiakadtak, ám a nézői élmény megtartása érdekében nem lenne célszerű ennek a bővebb boncolgatásába belemenni. Legyen elég annyi, hogy bár az újító körülmény igazán sherlockos ízt visz a befejező részbe, mégis ez lett a leginkább összecsapott rész, sok következetlen mozzanattal és elpocsékolt, ki nem bontott történetszállal.

Az első két rész – főleg az első – azonban már előre kárpótol a harmadikért, hiszen tényleg élvezhető Drakula-adaptációt kapunk annak ellenére, hogy akadnak azért hibái is a sorozatnak. A logikai buktatók főleg a második részben ütköznek ki igazán, majd a harmadik részben csúcsosodnak ki, ahová ráadásul esetlenül sikerült bezsúfolni az eredeti regény addig be nem hozott szereplőit. Emiatt az összhatás kicsit következetlen, néha nehéz eldönteni, mi is akar lenni pontosan ez a feldolgozás.

Amiben mindenképpen újszerű a sorozat, az Drakula karaktere és hozzáállása az egész vámpírmítoszhoz: érdekes kettősséget ad az, ahogy szinte állandóan fennkölt módon beszél halálról és életről, miközben látványosan fogalma sincs neki sem, mi a vámpírságnak a lényege. Claes Bang remekül hozza az egyszerre fennkölt, mégis sokszor paródiába hajló grófot, kellő karizmával tölti meg a karaktert, azonban még őt is kiszorítja a képről a sorozat igazi meglepetése, az Agatha nővért játszó Dolly Wells. A szkeptikus apáca az első részben pofátlanul lopja el a showt mindenki elől, nagy kár, hogy a későbbiekben nem igazán használják ki a nagyszájú nővérben rejlő potenciált.

Mindezt pedig a Netflix nyakon öntötte hektoliternyi vérrel, élőhalottakkal, zombi csecsemőkkel és állandóan leszakadozó körmökkel: a háromrészes sorozat minden bizonnyal ott van a legvéresebb Drakula-feldolgozások közt.

Az effektek sokszor már-már ZS-kategóriás horrorokat idéznek, amely jól áll a sorozatnak, bár a gyengébb gyomrúakat valószínűleg jogosan riasztja el a vérfürdő. A látványra tehát nem lehet panasz, ráadásul külön ínyencség lehet a horrorrajongók számára, hogy Drakula kastélyának kültéri jeleneteit a szlovákiai Árva várában vették fel – ugyanott, ahol majdnem 100 évvel ezelőtt a Nosferatut is.

A Netflix Drakulája nem lett tökéletes, de ez nem is baj, hiszen ennek ellenére pofátlanul jó érzés ismét elmerülni a vérben és a vámpírmítoszban. Ami miatt kihagyhatatlan, az az első rész, amelyben az alkotók mesterien megtalálták az egyensúlyt a klasszikus és az új értelmezés, a paródia és a komolyan vehetőség, a régi és az új vámpírmítosz közt. Ami miatt viszont nem ez lesz az újkori Drakulák Drakulája az a folytatás, amely a harmadik résszel zárja rá ismét jó időre a grófra a koporsófedelet, a néző pedig ott marad többre és jobbra szomjazva.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Egy este páholyban – kipróbáltuk, milyen, amikor a szállodai luxus az Operaházban teljesedik ki
Az Anantara New York Palace vendégeként exkluzív páholyokból élvezheted a budapesti Operaház páratlan kulturális élményét, ahol a luxus és a művészet tökéletes harmóniában találkozik.


Vannak esték, amikor az ember nem szimplán egy jó programra vágyik, hanem élményre. Olyanra, amitől kicsit királyibb lesz a hétköznap, amiben van egy kis luxus, egy csipetnyi kultúra, és egy adag olyan „na ezt biztos nem csináljuk minden héten” érzés.

Budapest egyedülálló kulturális és történelmi kincsei közül az Anantara New York Palace Budapest szállóvendégeinek pont ilyen élményt kínál.

Az elegáns szállodai tartózkodás mellett most arra is lehetőséged nyílik, hogy az Operaház előadásait egy exkluzív páholyból élvezd, egy olyan perspektívából, amely valóban különlegessé teszi az estét.

Cikkünkben kipróbáltuk ezt a csodás lehetőséget, és megmutatjuk, milyen plusz szolgáltatások teszik még teljesebbé a náluk töltött időt.

Különleges lehetőség az Anantara vendégeinek

Van valami igazán páratlan abban, amikor egy szállodai tartózkodás nem csupán kényelmes szobákról és finom reggelikről szól. Amikor a hely atmoszférája, a figyelmes kiszolgálás és az extra programok együtt olyan élményt nyújtanak, amit még sokáig emlegetsz majd. Az Anantara New York Palace Budapest pontosan ezt az érzést adja: az ikonikus épület, a patinás New York Kávéház lenyűgöző belső terei és a szálloda elegáns hangulata már az érkezéskor megadja az ember alaphangulatát.

Az elegáns szállodai tartózkodást egy előre foglalható operaélmény teheti még emlékezetesebbé az Anantara vendégei számára.

Ez nemcsak a belépőjegyet tartalmazza, hanem kényelmi szolgáltatásokkal is kiegészül, és lehetővé teszi, hogy az előadásokat az Operaház exkluzív páholyából élvezd.

Ez az ajánlat egyedülálló módon kapcsolja össze Budapest történelmi luxusát a város ikonikus kulturális intézményével, a Magyar Állami Operaházzal. Mi a Verdi Don Carlos című előadásra váltottunk jegyet – egy teljes, négyfős páholyt foglaltunk –, és az este minden várakozásunkat felülmúlta.

Don Carlos páholyból: egy este, amit nem felejtünk

Már az Állami Operaház épületébe lépve megérint a hangulat: a bársonyszőnyegek, az aranyozott részletek, a monumentális csillárok és a történelmi falak súgta elegancia mind azt sugallják: valami különleges következik.

A páholyba érve ez az élmény csak fokozódott – kényelmes bársonyszékek vártak ránk, emellett egy palack Sauska pezsgő és négyféle frissen sütött, sós perec – sajtos, magvas, klasszikus –, így mindenki megtalálta a kedvencét, miközben a színpadon elindult a dráma.

A Don Carlos monumentális díszletei és a szereplők lehengerlő teljesítménye már önmagában lenyűgöző, de abból a magasságból, ilyen kényelmes közelségből, egy külön térből figyelni az előadást – ez valódi kiváltság. Verdi operája gyönyörű, tele érzelemmel – és fentről nézve egészen más rétegei tárultak fel. Láthatod az énekesek mimikáját, a díszlet apró részleteit, és közben olyan, mintha a saját kis zárt univerzumodban ülnél. Társasági élmény is, de mégis intim – pont olyan, amitől az ember különlegesnek érzi magát.

Az operaélmény így nem csupán egy kulturális program, hanem egyfajta meghosszabbított szállodai luxus, amelyet Budapest egyik legszebb épülete tesz még emlékezetesebbé.

Az exkluzív lehetőségről érdemes közvetlenül a szálloda concierge-szolgálatánál érdeklődni: a recepción keresztül a program személyre szabható, az időpont egyeztetése pedig gördülékenyen zajlik – a szálloda csapata pedig kiemelkedően segítőkész volt a szervezés során.

Több, mint egy szálloda

Aki maradna még egy kis kényeztetésre, annak jó hír, hogy az Anantara számos más exkluzív programot is kínál.

Foglalhatsz például romantikus dunai hajózást városnézéssel 2–10 fős társaságok számára, vagy elmerülhetsz Budapest gazdag kulináris örökségében egy vezetett gasztrotúra keretében.

Ez utóbbi során megkóstolhatod a magyar konyha klasszikusait – mint a gulyás, a lángos és a rétes –, kipróbálhatod a tradicionális párlatokat, például az Unicumot és a pálinkát, és közben mélyebb betekintést nyerhetsz a hazai gasztronómia hagyományaiba, amelyek egyszerre őrzik a múltat és követik a modern irányzatokat.

A program nem csupán a külföldi vendégek számára lehet vonzó, hanem azoknak a magyar látogatóknak is, akik különleges estére vágynak. Ez az élmény ugyanis tökéletes lehetőség arra, hogy egy hétköznapból is igazi ünnep legyen – ahol a luxus és a kultúra együtt teremtenek felejthetetlen pillanatokat, amelyekre még hosszú ideig szívesen emlékszünk vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Mind erre vártunk! Dopeman DIKHTATURHA című dalával reagált Majka Csurran, cseppenjére
A rapper keményen odaszólt Majkának és más közszereplőknek is új dalában. A DIKHTATURHA című szám pénteken debütált.
Karkó Ádám - szmo.hu
2025. május 24.



Pénteken jelent meg Dopeman és KicsiDope közös száma DIKHTATURHA címmel, amelyben több közéleti szereplő, köztük Majka is szerepet kap.

Majka még januárban adta ki a Csurran, cseppen című dalt, amely politikai áthallásaival nagy visszhangot váltott ki. A szám videóklipje azóta már 22 millió megtekintésnél jár a YouTube-on.

Dopeman korábban elmondta véleményét Majka daláról. Úgy fogalmazott:

„Ma a szórakoztatóiparban a legnagyobb üzlet Orbánékat csesztetni, ez egy jól bevált recept. Ha erre a vonatra felszállsz, jön a népszerűség, és azért Petinek is szüksége van arra, hogy ezt fenntartsa.”

A most megjelent DIKHTATURHA című dalban Dopeman egyértelmű üzenetet fogalmaz meg Majkának, amit a dalszövegben fel-felbukkanó utalások is mutatnak:

„Az aranyeső hullott rám, / ezért nem esett le, hogy ez Bindzsisztán” – hallható a dalban. De elhangzik az is: „Ha minisztert látok, szelfit kérek, / az ellenféltől meg csurran, cseppen” – bár ez utóbbinál nem sikerült olyan veretes rímet faragni, nem sokkal később felzeng a refrén is:

„A diktatúra nagyon jó, / az elnyomás illúzió, / itt mindent szabad a jelszó, / a pénzért bárki bármire hajlandó.”

A szerzeményhez készült videóklipet itt tudjátok megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Váratlanul főszereplőt cserélnek az RTL sikersorozatában
A renitens rövidesen új évaddal tér vissza, de a főszereplő személye változik. A történet részletei egyelőre nem ismertek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. május 23.



Új évaddal tér vissza az RTL népszerű sorozata, A renitens, ám a főszereplő személye változik, írja a Femina. A harmadik évadban már nem Gáspár Kata alakítja a női főhőst, Somos Renátát – a karaktert Borbély Alexandra viszi tovább.

A sorozatot gyártó Paprika Studios megerősítette a váltást, ugyanakkor a történet cselekménye továbbra is hétpecsétes titkok. A nézők tehát izgalmas fordulatokra számíthatnak, de egyelőre csak annyi biztos, hogy a főszerep új kezekbe került.

A sorozat második évadának részeiben Gáspár Kata még látható lesz az RTL műsorán és az RTL+ Premium kínálatában. A színésznő a harmadik évad forgatásában viszont már nem vesz részt, mivel – ahogy a hivatalos indoklás szól –

„a produkció tervezett gyártási időszakát, valamint ütemezését mindkét fél elkötelezett igyekezete ellenére sem sikerült összeegyeztetni”.

A renitens első epizódja 2024 februárjában debütált az RTL+ platformon, majd márciusban a tévéképernyőkön is bemutatkozott. A sorozat középpontjában egy háromgyerekes, egyedülálló anya, Somos Renáta áll, aki 160-as IQ-val rendelkezik, de takarítónőként dolgozik. Egy véletlen során azonban felfigyel rá a rendőrség, és tanácsadóként alkalmazzák az életvédelmi osztályon. Különös párost alkot a szabálykövető Dobler századossal, akivel együtt oldanak meg izgalmas bűnügyeket.

A széria eddigi két évada friss szemléletével és a bűnügyi történetek humoros megközelítésével sok néző kedvencévé vált. A készítők szerint a harmadik évad is hasonló lendülettel és újdonságokkal folytatódik – immár Borbély Alexandrával a főszerepben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
„Magyar rendőr, hogyha támad a nép, álljatok át” – megjelent Beton.Hofi új klipje
A fiatal zenész Pokol című több erős aktuálpolitikai utalást is tesz. Rövid időn belül ez a második, aktuális üzenetet megfogalmazó dala.


Megjelent Beton.Hofi új klipje a Pokol című dalához. A fekete-fehér videót Amerikában forgatták. A rendezésért a gitáros Kovács Geri Gerrison felelt, a producer pedig Baba Aziz volt.

A dalban Beton.Hofi több erős aktuálpolitikai utalást is tesz.

„Magyar rendőr, hogyha támad a nép, álljatok át

Ezt a nemzetet nem vághatják a vájatok át

Itthon sokan remegve várják a hatodikát

Isten óvja tőletek a 6/A-t”

– hangzik el többek között a klipben.

A dal egy másik sorában azt mondja:

„Inkább túlélésre készüljetek, ne jövőre, a posztjaitok ki írta meg előre?”

Ez már a második olyan klip, amiben Beton.Hofi kritikus hangot üt meg. Az előző május elején jött ki.


Link másolása
KÖVESS MINKET: