X-Faktor: „Ha már elhazudjuk a dalt, akkor nagyon keményen hazudjuk végig!”
A szombati X-Faktor a mentorok múlt hétről szóló vallomásaival indult, ezt követően Kiss Ramóna vonult be és végül a 4 zsűritag is megérkezett, majd a szokásos kedélyes csevegés is elindult. A beszélgetés során 12 perc 32 másodpercnél el is hangzott valami fontos: ezen az estén is két versenyző távozik majd a műsorból.
Az első fellépő Serena Rigacci volt, akinek kisfilmje nagyon szomorúra sikerült, mert arról szólt, hogy a fiatal lánynak hiányzik a családja és az otthona, és magányosnak érzi magát. Az előadásában ennek nyoma sem volt, a fiatal énekes ügyesen hozta a tőle megszokott, tiszta és stabil hangokat, nem is lehetett volna belekötni. Talán csak az volt egy kicsit zavaró, hogy a mélyeknél megint bizonytalankodott. Olyan érzése volt az embernek, mintha mentorával, vagy a zenei kitudjakivel egyszerűen kevés időt fordítanának arra, hogy a megfelelő hangnemet megtalálják.
A kritikájában később Gáspár Laci is ugyanezt mondta: szerinte fél hanggal feljebb kellett volna tenni a dalt. Radics Gigi úgy érezte, hogy az énekes nagyon jól megoldotta a feladatot, de nem vitte magával a dal. Alex kijelentette, a lánynak ebben a műsorban „nincs ellenfele”, Puskás Peti pedig azt tanácsolta, hogy a tartalmat át kell beszélnie mentorával, és akkor jobban átélné az előadást.
Egy fura, de érdekes átdolgozással elérkezett másodikként Berta Dániel. Tényleg csak egyéni ízlés kérdése, hogy a latin effajta, energikus átértelmezése bejön-e bárkinek.
Szerintem jópofa és külön értékelendő, hogy a versenyző nem akar egy lenni a nyolcvan jóképű amorózó közül a műsor történetében, hanem helyette inkább megőrül, és választ valami egyedi arcot és hangot, amit végül élvezhetően valósít meg.
Alex szerint az egész egyszerűen bohóckodás volt, Gigi is lehúzta, úgyhogy Puskás Peti és a versenyző teljesen egyedül maradtak a tök jó ötlettel.
Gáspár Laci és a London Kids következett, akiknek a kisfilmje a személyes összetűzésekről szólt. Nagyon érdekelne, mi a szerkesztői elképzelés a negatív kisfilmekkel, amikről a nézőnek csakis az jut eszébe, hogy az adott versenyző és csapat nem érett még a feladatra. Ezúttal konkrétan azt jelentette ki a csapat egyik tagja, hogy nem akar az énekessel zenélni. Mi értelme van ezt megmutatni? Értem én, hogy a szavazatokért kell a dráma és a közönség együttérzése, de ezt csinálták már rafkósabban és eredményesebben is a tehetségkutatók történetében, tőlük kellene tanulni tisztelettel.
Az előadás során kiderült: sajnos a csapattagok továbbra sem működnek zenekarként, és egyáltalán nincs kommunikáció, kémia a srácok között, így újra csak egy főszereplőt és persze feszült háttérzenészeket láttunk a színpadon. A pomponlányok szerepeltetése viszont nagyon jó színpadképet hozott, és rengeteg energiát adott előadáshoz, teljesen élvezhetővé téve azt.
Ugyanez a rossz hír is: sajnos csak a csajoktól volt mozgalmas a színpad és jó a bulika, nem a főszereplőktől.
Puskás Peti szerint jó volt az átdolgozás, és mivel a többiek nem hagyták, hogy elmondja, most fordítok: azt akarta mondani, hogy nem volt összhang a csapattagok között, és kábé céltalan aranyhalakként úszkáltak az színpadot jelképező akváriumban.
Az a baj, hogy a mentorok közül néhányan nehezen tudnak nagyvonalúak lenni, és a nyilvánvalóan feszült versenyhelyzetben elismerni a másik zsűritag mentoráltját, akár a sajátjaikkal szemben is. Pedig ez a fajta elegáns szakmaiság a műsor és az egyén hitelességhez egyaránt elengedhetetlen lenne. Puskás Peti és talán Gáspár Laci azok, akiken nem érezhető hasonló, de szerencsésebb lenne mindenkiből kiszorítani ezt a viselkedést, mert így tényleg óvodás szintű lesz a verseny értékelése.
Gáspár Laci azt mondta: értékelendő, hogy Ádám, a frontember hétről-hétre fejlődik, Radics Gigi szerint kellemes és jó produkció volt, ByeAlex szerint az énekes hangjára gyúrni kellene még.
Bereznay Dániel folytatta a showt, akinek a hangja nem rossz, de a kiváló meg nem ilyen. A cuki személyisége a dalokon keresztül is átjön, ám közben valahogy az az érzése az embernek, hogy épp ez az egészséges és barátságos lelkület az, ami az akadályt jelenti abban, hogy Dani valóban képes legyen „meghalni a színpadon”, átélni és átadni olyan jó és rossz érzelmeket, amikkel a való életben még nem volt alkalma találkozni. Nincs itt semmi gond, nem rossz ő, csak pár évvel később kellett volna próbálkoznia a versenyben.
Gáspár Lacinak „kevés volt” a produkció, de Gigi nem hagyta végigmondani és közölte, hogy nagyon sokat fejlődött az énekes. Puskás Peti szerint a „kamaszosságot” le kellene vetkőzni, Alex szerint még időben rá kell jönnie az énekesnek hogy mi az, amit nem tud elénekelni.
Akármi is volt a dal egyébként, az embernek folyamatosan a Sorry seems to be the hardest word ment a fejében alatta.
ByeAlex versenyzője folytatta, Tóth Bettina, a rapperlány, aki ezúttal végre énekelt is. A styling kiváló volt, a produkció többi része számomra továbbra sem értelmezhető egy énekversenyben. Na de nem is kell mindenkinek értenie: Puskás Petinek nagyon tetszett, egyenesen azt mondta, hogy ha valaki miatt érdemes volt elindítani a műsort, akkor az Tóth Bettina. Radics Giginek a hörgés nem tetszett, Gáspár Laci élvezte a produkciót, és még arra sem tudott figyelni, hogy hamisak vagy tiszták a hangok.
Mézes Norbert volt a következő szereplő, aki sajnos túl sokszor bizonytalankodott az ABBA-nóta előadása során. Alex unatkozott közben, és csatlakozott hozzá Puskás Peti is.
Továbbra is egy kicsit idegesítő, hogy a negatív kritikákat Radics Gigi egyszerűen nem hajlandó végighallgatni, hanem közbeszól.
Mézes Norbert nem volt jó. Biztos, hogy cuki meg fura, és néha hangokat is eltalál, és jó számokkal, hangképzéssel talán lehetne belőle egy érdekes, szerethető és piacképes előadó.
Ugyanakkor mondja már meg valaki, hogy a tehetségkutatók első szériáiban mikor jutott volna tovább a poénadásoknál?
Jövő héten választunk egy nagyon jó dalt – zárta a le a vitát Gigi, pozitív gondolkodóként szuggerálva a nézőkbe a szavazást. A dal az jó, a dalválasztás nem volt jó - pontosított Puskás Péter.
Mézes Norbert egyébként tökéletesen és szerény alázattal reagált a kritikákra. Minden tehetségkutatók legszimpatikusabb reakcióját mutatta be, már ezért megérte a versenybe kerülnie.
Gulyás Roland érkezett a folytatásban, aki a kis filmjében most szerencsére nem csajozott, mert nagyon zavaró lett volna, ha minden alkalommal azzal próbálna szavazatokat szerezni. Az előadása egyébként kiváló volt és végre kiderült, hogy nemcsak balladákban állja meg a helyét.
Gáspár Laci az építkezést hiányolta, Radics Gigi a változatosság kedvéért egyszerűen beleszólt, Puskás Péter is azt javasolta, hogy a dal „üresjáratait” töltse meg valamivel Roli.
Ricco és Claudia ugyanolyan jók voltak, mint eddig bármikor. Puskás Peti a következő alkalomra egy kis meglepetést kér a párostól, és Alex is hasonló kritikát fogalmazott meg, de hozzátette, hogy a dal felénél unatkozott. Ennek valószínűleg az volt az oka, hogy senki sem hörgött a színpadon és nem rappelt arany szárnyakkal, pillangónak öltözve.
Mindez szerencsére a produkció értékéből semmit sem volt le, Ricco és Claudia műfaja a profin előadott ballada, és mivel ezt nagyon jól csinálják, nem lenne ésszerű elvárni, hogy egy másik kategóriában is parádézzanak indokolatlanul.
Erdős Viola folytatta a sort lelkesen, magabiztosan és furán, ám a hangok szempontjából bizonytalankodva. Puskás Peti azt mondta, hogy nagyon nagy élmény volt nézni a produkciót, de hallgatni már kevésbé. ByeAlex szerint is „elengedte a dalt” az énekes, de azért úgy gondolja, sokat fejlődik. Alextől szimpatikus volt, hogy nem hazudta azt, hogy jó volt, pedig nyilván örülne, ha az ő embere nyerne.
A „sokat fejlődés” úgy tűnik, hogy olyan tehetségkutatós jokerkifejezéssé vált, mint a zeneiparban „maradjon titok”, csak nem azt jelenti, hogy „fogalmam sincs”, hanem, hogy a „szar voltál, de nem akarlak megbántani”.
Lehet, hogy én reagálom túl, de nekem ilyenkor mindig az van a fejemben, hogy „sokat fejlődni” inkább a műsor előtt kéne éveken, évtizedeken át tartó gyakorlással és nem a mentoroktól, dalválasztástól és néhány hét munkájától várni a csodát.
Ha már elhazudjuk a dalt éneklésben, akkor nagyon keményen hazudjuk végig a dolgot
- jelentette ki Puskás Peti utalva arra, hogy a körítéssel és egyebekkel lehet, lehetne és sokszor kell is javítani a produkció minőségén.
A közönség sajnos mindezt nem hallgathatta végig, mert Radics Gigi a változatosság kedvéért beleszólt Puskás Peti mondatába. Gigi gyönyörű és kiváló, világszínvonalú énekes, de hallgasson már végig mindenkit mindezek ellenére is.
Gáspár Laci azt mondta: szeretné, ha az énekes jó lenne, de sajnos nem tud énekelni, Alex nem értett vele egyet. Sajnos azonban az énektudás továbbra sem egyetértés kérdése.
Végül Abaházi Nagy Lívia következett, akinek ezen a héten nem operát adott mentora, hanem A csitári hegyek alatt című nótát énekelte.
A zsűri háromnegyede állva tapsolt az előadás végén.
Líviával megnyerted a főnyereményt - mondta Péterhez fordulva Radics Gigi. Alex szerint jó volt a dalválasztás, amivel nehéz mellényúlni, Gáspár Laci elérzékenyült, Kiss Ramóna sírt.
A második élő show-ban tíz produkció volt, és az utolsó blokkban természetesen a szavazatokat is összesítették, és végül a London Kids és Mézes Norbert köszönt el ezen a héten.
Kezdődhet a féktelen vasárnapi flexelés és klopfolás, jövő héten találkozunk!