KULT
A Rovatból

The Voice: „Akinek egy Miklósa Erika megfordul, annak tényleg jó hangja van” – lement a harmadik válogató is

Trokán Nóra szigorú volt, Miklósa Erika anyáskodó, a legtöbb jelentkező viszont Curtist és Manuelt választotta.


A The Voice szerkesztői mintha csak olvasnák a cikkeimet. A múlt héten azon csipkelődtem, mekkora különbség, ha a magyar The Voice-ban fakad dalra egy coach (Curtis) vagy a britben (Tom Jones). Hogy javítsanak a mérlegen, az eheti adásban Miklósa Erika énekelt a Traviátából.

Mindezt azért tette, hogy megszerettesse Manuellel az operát.

Drukkolok, bár nem fogadnék nagy tétben a sikerre.

A The Voice harmadik válogatójában az eddigieknél többet kaptunk a coach-ok beszélgetéseiből. Ennek vannak pozitív hozadékai is. Szép pillanat volt, amikor Miklósa Erika az anyaságról és az örökbefogadásról mesélt, és mindig öröm, amikor egy Voice-hoz hasonló népszerű műsorba behoznak ilyen fontos, komoly témákat.

A coachok kihirdetése óta furdalt a kíváncsiság, hogy Miklósa Erika miért vállalta. Ma végre ezt is megtudtuk:

hogy a kislánya találkozhasson Manuellel.

Hiába, a gyerekéért minden kínt és veszélyt vállal az ember.

Az első versenyző a félig ecuadori Teran Villarel Máté Antónió egy Ricky Martin dallal csinált remek hangulatot a stúdióban. Úgy látszik, az ecuadori-magyar jó keveredés, hisz ne feledjük, van már egy remek énekesünk ebből a kombinációból, Torres Daninak hívják.

Lakner Roberta nem teljesen idegen a kortárs trendi zenét kedvelők előtt. Ennek megfelelően én nem hallottam róla eddig. A Dzsúdlóval közösen koncertezett is, Berta’Lami néven találkozhattatok vele.

Aztán mélypontra került, saját elmondása szerint önpusztító életet élt, de most összeszedi magát.

Végül Manuel és Curtis fordultak meg, és tény, hogy ez a fajta mai stílus, ami inkább a gyerekeimnek jön be, a két férfi coachhoz illik. Bár Manuel azt mondta, hangilag nem győzte meg teljesen, mégis érez benne valamit.

Loghin Anett Erdélyből érkezett, és népdalénekesként a népi kultúra ápolását, terjesztését tekinti a küldetésének. Sajnos ma már nagyítóval kell keresni olyan fiatalokat, akik lelkesedni tudnak a népdalokért. Éppen ezért nem értem, miért nem fordult meg senki az amúgy nagyon szépen éneklő lánynak. Lehet persze mondani, hogy nem illik a műsor profiljába a népdal, de speciel a rapnél jóval több létjogosultsága lenne.

Ha más nem, pedagógiai megfontolásból megérdemelt volna még egy kört, bár halkan megjegyzem, a könnyűzenének van egy szabad szemmel is látható szegmense, amely a népdal és a pop-rock kombinációjára épül.

De minden hiába, mert Anett sajnos kiesett.

A zenei tehetségkutatókban a Deffent Györgyi-féle énekesek állnak hozzám a legközelebb, akik jönnek, és felrobbantják a házat egy pörgős rocknótával. A Highway to Hellről nehéz újat mondani, de Györgyinek sikerült. A show-t végül mégsem ő, hanem a színpadra felszaladó kislányai lopták el.

Következett egy X-Faktor túlélő: Lakatos Anita 2019-ben indult, ugyanabban a szezonban, mint Manuel, de a székes körnél kiesett. (Az ifjú coach amúgy nem emlékezett rá.)

Most a Halo című számot énekelte Beyoncétól. Nem tudok jobb kifejezést a produkcióra, mint hogy derekasan elénekelte, mégsem éreztem kirobbanóan zseniálisnak. Ennek valószínűleg az izgulás az oka, Anita még a produkció után is szemmel láthatóan nagyon stresszes volt. Erika mégis megérzett benne valamit, mert egyedül ő fordult meg.

Ekkor új szegmens következett, aminek a Ki nagyobb Coelho címet tudnám adni. A coachok egymásra licitáltak, ki tudja jobban „megaszondani”. De a Nemzeti Köszönjük Emese-díjat Curtis vitte el:

„Akinek van egy kisfia, annak muszáj, hogy önbizalma legyen, mert azt át tudod adni a kisfiadnak is.”

Illetve:

„Akinek egy Miklósa Erika megfordul, annak tényleg jó hangja van.”

Sándor Aurél a meglepetések embere. Érdekes hangszíne van, de meglehetősen befeszülve énekelt. Nem sokon múlott, hogy ne jusson tovább. Egyedül Manuel fordult meg, ő is az utolsó percben.

Az igazi meglepetés még csak ekkor jött, mert a ránézésre finoman szólva Woody Allen-i alkat Aurélról kiderült, hogy szertornász, amihez azért kell izom, nem is kevés. Curtis unszolására csinált is egy hátraszaltót.

Némi konfúziót okozott, amikor megkérdezték az ifjú sportolót, mi a kedvenc szere, mert Curtis először azt hitte, hozzá beszélnek. Biztos ami biztos közölte, hogy ő már teljesen tiszta.

Szekér Gergő a 2018-as X-Faktorban az élő show-kig jutott, videókhoz, sorozatokhoz ír zenét, valamilyen szinten tehát beindult a zenei karrierje, mégis többre vágyik.

Legalábbis ezt mondta, ennek némileg ellent mond, hogy Curtist választotta mentorául.

Egyébként Demjén Ferenctől a Szabadság vándorait hozta sajátos átdolgozásban. Bevallom, én annyira nem szeretem az olyan újragondolásokat, ahol nyomokban sem fedezem fel az eredeti dallamot, de ez már tényleg csak ízlés kérdése.

Azokat, akik Zámbó Jimmy-dallal jönnek bármilyen műsorba, meghallgatás nélkül hazaküldeném, de hát a világ messze nem tökéletes. Balogh Benjaminnál azért rezgett a léc, de az utolsó előtti percben Trokán Nóra és Manuel is megfordult. Benjamin Manuelt választotta.

Sztojcsev Noémi a Kőbányai Zenei Stúdió növendéke, ami elég jó ajánlólevél, hogy mást ne mondjak, oda járt nagy kedvencem, Tarján Zsófi is. Noémi a szüleinek szeretett volna bizonyítani. Ő is népdalt énekelt, de vele már nem voltak olyan szigorúak a coachok, volt, aki megfordult.

Mondjuk a Kőbányai Zenei Stúdióból Manuel csapatába kerülni nem biztos, hogy felfelé ívelő röppálya.

A tehetségkutatókat mindig körbelengi a csalás gyanúja. Sok néző nem hiszi el, hogy nincs megbundázva egy-egy énekes továbbjutása. Két rossz eset van: az első, amikor olyan jut tovább, aki nem tűnik arra érdemesnek. De talán ennél is kínosabb, amikor olyat ejtenek ki, aki jobb, mint azok, akiket továbbjuttattak.

Sárközi Roland az utóbbi kategória, és bárhogy is próbálták utána mentegetni magukat a coachok, végül be kellett ismerniük, hogy bizony hibáztak.

Szakács Erika maradt a végére. A Creepet énekelte, de erős a gyanúm, hogy nem a Radiohead szerettette meg a dalt vele, hanem Haley Reinhardt és a Postmodern Jukebox. Ez persze nem baj, nincs egyedül.

Nagyon különleges hangja van, és jól is énekel. Bár az elejét én hamiskásnak hallottam, de ez valószínűleg az izgulás számlájára írandó. Miklósa Erika remélhetőleg segíteni tud majd ezen a problémán.

Trokán Nóra ezen a napon nagyon szigorú volt. Kevésszer fordult meg, viszont az érzelmek ekkor sem voltak kölcsönösek, mert senki nem választotta az ő csapatát. Persze így a végén majd két kézzel válogathat a jelentkezők közül, amikor a többiek már feltöltötték a keretüket.

Jövő héten újra Voice, és ezúttal Trokán Nóra biztosítja a drámafaktort, mivel ha lehet hinni az előzetesnek, az egyik jelentkező a húga, Magyar Elektra lesz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Gerendai Károly a Sziget megmentéséről: A politikusok azt a játékot játszották, hogy ki rántja el előbb a kormányt
Az üzletember szerint a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.


Gerendai Károly volt a Della, a 24.hu gazdasági podcastjának vendége, melyben többek között arról beszélt, hogy miért és hogyan vette vissza a Sziget Fesztivált.

Az üzletember azt mondja, nem tervezte, hogy újra „szigetezni” fog, egyszerűen azzal a ténnyel szembesült, hogy az eddigi tulajdonosi kör kivonul a magyar piacról és nem folytatják tovább a fesztivált sem. Amikor felkínálták neki a lehetőséget, hogy a helyükre lépve megmentheti a Szigetet, akkor szembesült ezzel a kihívással.

Az interjú rögzítésekor még nem volt végleges döntés a Fővárosi Közgyűlés részéről a közterület-használati szerződésről, ami a fesztivál megrendezésének kulcsa. Gerendai Károly elmondta, bizonytalansági tényező még van, de bizakodó, mert a frakciók jelezték, hogy a legutóbbi kérelmüket már támogatni fogja a többség. A közgyűlésben zajló vitákat egyenesen pejoratív jelzővel illette.

„Tudom, hogy milyen jó szó erre, ez a tényleg cirkusz, kutyakomédia, nem tudom micsoda, mert nekem tényleg egyszerűen abszurd volt, hogy miközben mindenki arról beszél, hogy legyen Sziget, meg kell menteni a Szigetet, a végén gyakorlatilag az volt az érzésem, hogy azt a játékot játsszák, mint amikor két autó megy egymással szembe és kirántja el előbb a kormányt, és a végén ugye egyik se rántotta el a kormányt, aminek az lett a vége, hogy majdnem nem lett Sziget”

– fogalmazott. Szerinte végül utólag történt egyfajta „kormány elrántás”, ami oda vezetett, hogy újra be tudták adni a kérelmüket.

Gerendai elmondása szerint a szavazás másnapján találkozott Magyar Péterrel, ahol megegyeztek azokról a feltételekről, amelyekkel a TISZA Párt frakciója is támogatni tudja az előterjesztést. Arra a kérdésre, hogy Magyar Péter politikai haszon reményében járt-e el, Gerendai úgy felelt:

„Én inkább úgy fogalmaznék, hogy szerintem ő nem politikai haszonszerzés, hanem politikai kármentés reményében tette ezt a lépést szerintem.”

Úgy véli, a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.

„És valószínűleg ez volt az a pont, ahol ők is azt felmérték, hogy ez rájuk éghet ez a helyzet, hogy akkor a végén esetleg a Tisza-szavazók egy része azt gondolja, hogy ez mégse szimpatikus ez a politikai formáció számára, hogyha egy ilyen kérdésben nem álltak ki és elkaszálják”

– mondta, hozzátéve, hogy a TISZA és a Fidesz-frakció is tartózkodott, ami majdnem a Sziget végét jelentette.

Állítása szerint a közgyűlésen egyedül Karácsony Gergely főpolgármester, illetve az ő emberei kérdezték meg arról, hogy mit gondol a pártok által benyújtott módosító indítványokról. Ezek között szerinte egészen furcsák is voltak, például hogy a Sziget vegyen buszokat vagy adjon aranyrészvényt a fővárosnak.

„Abszolút azt éreztem, hogy itt majd zajlik a kampány, és egyszerűen mindenki elfelejtkezik arról, hogy hát közben ott a sok bába között mi lesz a gyerekkel”

– jellemezte a helyzetet.

A jobboldali médiában megjelent narratíváról, miszerint egy ukránokat pénzelő amerikai tőkealaptól veszi vissza a Szigetet, Gerendai azt mondta, ez a „ne sírjak vagy nevessek” kategória. „Tényleg egyszerűen abszurd, hogy milyen ötleteket tudnak egyáltalán kitalálni” – jelentette ki. Hozzátette, elkeserítőnek tartja, hogy nehéz elképzelni, hogy valaki egyszerűen csak meg akarja menteni a fesztivált, ami szerinte a főváros, az ország, a fiatalok, a kultúra és a turizmus közös érdeke.

A korábbi, saját időszakát érő kritikákra is reagált, miszerint a Sziget nulla közeli eredményt hozott, a pénzt pedig a járulékos vállalkozásokon keresztül vették ki. Gerendai szerint ez egy „klassz összeesküvési elmélet”. Állítása szerint visszanézve a 17. Szigetig, kilenc nyereséges, négy nullszaldós és négy veszteséges évük volt. Feltette a kérdést:

„Mi értelme van, hogy kilopjam a saját cégemből egy másik cégembe a pénzt? Így is úgy is adót kell fizetni utána.”

Elmagyarázta a sokat kritizált nagykereskedelmi modelljüket is: eszerint a nagyker árrésébe építették be a vendéglátósok által fizetendő díjat, ami így a forgalomtól függött. Ez egyfajta kockázatmegosztás volt, és a bevétel a Sziget kasszájába folyt be.

Gerendai kritikusan beszélt a korábbi külföldi tulajdonosok stratégiájáról. Szerinte a probléma az volt, hogy egy kaptafára próbálták működtetni a nyolcvanvalahány fesztiváljukat. A Sziget esetében ez a stratégia, ami a sztárfellépőkre (line-up) épült, nem működött.

„Ez egy kis lélekszámú, nem annyira fizetőképes piac, ahol nagyon nehéz lesz csak napijegyekből sokat eladni a fellépők neveire”

– magyarázta.

Rámutatott, hogy a külföldi látogatókat nem lehet csak a fellépőkkel becsábítani.

„Hogyha valaki csak azt tudja, hogy ki lép fel egy fesztiválon, akkor azért mondjuk egy angol fiatal föl fog ülni egy repülőre, hogy egy angol zenekart nézzen meg, hát azt otthon is megkapja.”

Ezzel szemben ők korábban a Sziget egyediségét, a sokszínűséget és Budapest vonzerejét kommunikálták.

A stratégiaváltás hatását számokkal is alátámasztotta. „Még mondjuk a 2010-es évek vége felé, tehát még az utolsó években, amikor még mi is részt vettünk, akkorról tudom a számokat, akkor nagyságrendileg 50-60 ezer bérletet adtunk a szigetre, és ennek a 85%-át külföldön. Most 22.800 bérlet volt már az utolsó évben eladva, és már ennek is csak a 70%-a külföldön.” Szerinte a magyar látogatók száma nem esett vissza, a külföldieké viszont jelentősen. Ennek egyik konkrét okaként a 26 országban működő képviselői hálózatuk leépítését nevezte meg, ami szerinte „életveszélyes döntés” volt.

A jövőbeli tervekről elmondta, mindenképpen meg akarják erősíteni a fesztivál kulturális kínálatának egyéb lábait, és nemcsak a programokra, hanem a szolgáltatásokra, a kommunikációra és a látványvilágra is több forrást szánnak. Célja, hogy a fesztiválélményt erősítsék, mert a legnagyobb előadók már kevésbé preferálják a fesztiválokat.

„Nekünk abban a modellben kell újra visszakormányozni a szigetet, amilyen régen is volt, tehát hogy mi 60-70%-át úgy adtuk el a jegyeknek, hogy még nem hirdettünk programot”

– vázolta fel a célt. Emellett szeretnének nyitni a régebbi, 30-40-es korosztály felé is, nem csak a Z-generációra fókuszálni.

Az üzleti háttérről elmondta, a Sziget Zrt.-t visszavásárolták, de a Sziget brand a korábbi tulajdonosnál maradt, amiért licencdíjat fizetnek. A fesztiválszervező csapat megmarad, Gerendai elsősorban a stratégiai irányok meghatározásában vesz részt. Heti két napot tervez a Sziget-irodában tölteni, ami miatt leginkább az utazásairól kell lemondania, de a vendéglátós érdekeltségeinek napi működését egy felépített menedzsmentcsapat viszi tovább. Az új projektek indítását azonban újra kell gondolnia.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Szépművészetiben balhézva és a Dunán hajókázva sem kápráztatnak el igazán a Szemfényvesztők 3 illuzionistái
Azért így is akad néhány csavaros trükk a tarsolyban, csak ne lenne minden karakter ennyire elszállva magától.


Kilenc év után folytatódik a „robinhoodkodó” bűvészbanda kálváriája. A Szemfényvesztők 2013-ban meglepetéssikert aratott: a David Copperfield babérjaira törő illuzionisták látványos akciókkal megtűzdelt és csavaros heistfilmje 351 millió dollárt termelt a világ mozijaiban, ami, ha belegondolunk, mégsem olyan nagy csoda, hiszen olyan sztárokkal volt karimáig pakolva a film, mint Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Common vagy Caitríona Balfe. A minőségről alapvetően ritkán gondoskodó Louis Leterrier rendező (A szállító 1-2, A nyakörv, A hihetetlen Hulk, A titánok harca, Agyas és agyatlan, A leszámolás, Halálos iramban 10) akkor egész szépen betalált, és egy valóban szórakoztató és meglepő fordulatokkal teli filmet tett le az asztalra.

Nem is kellett hát nagyon sokat várni a folytatásra, 2016-ban érkezett a Szemfényvesztők 2. A rendezői széket ezúttal a szintén nem túl erős filmjeiről ismert Jon M. Chu (Step Up 2-3, G.I. Joe: Megtorlás) foglalta el, aki csak később kezdett igazán értékelhető mozgóképeket összerakni (Kőgazdag ázsiaiak, In the Heights – New York peremén, Wicked). A Szemfényvesztők 2 zárta le a rossz korszakát, amely sajnos nem tudta megismételni az első etap erényeit, a gyenge sztori és a fantasztikumot súroló nevetséges jelenetek (a kártyadobálós szcéna eléggé hírhedt lett) megtették a magukét. Az anyagi siker azonban most sem maradt el (főként az USA-n kívüli terepeknek köszönhetően), összesen 334,8 millió dollárt kalapoztak össze a mágusaink, tehát csak egy kicsivel kevesebbet, mint az első résszel.

Úgy tűnik azonban, hogy ez a visszaesés (az Egyesült Államokban csak 65 milliót hozott) elegendő volt ahhoz, hogy a Lionsgate stúdió egy időre parkolópályára állítsa a franchise-t.

Végül azonban újra összegyűlt a banda (legalábbis a nagyja), hogy kilenc évvel a legutóbbi húzásuk után ismét valami nagyon villantsanak. A harmadik alkalomra is új rendező vállalta el a levezénylést, méghozzá a főszereplő Jesse Eisenberg régi haverja, Ruben Fleischer, akivel korábban együtt forgatták a Zombieland első és második részét, valamint a 30 perc vagy annyi se című akció-vígjátékot (Fleischer azért ezek mellett nagyot ment a Venommal és az Uncharteddal is).

Hőseink, avagy a Négy Lovas visszatér, és velük együtt egy új generáció illuzionistái is színre lépnek. Nem kis feladatra vállalkoznak: minden idők legjobban őrzött, legértékesebb ékszerét, a Szívgyémántot tervezik becserkészni a gonosz cégvezér Veronika Vanderbergtől (Rosamund Pike).

Pontosabban csak Atlas (Jesse Eisenberg) vág neki a társai nélkül a körmönfont rablásnak, amelyhez egy új, fiatal illuzionistatriót kér fel társnak, akik épp a Négy Lovas álcája mögött kopasztottak meg legutóbb egy sokakat megkárosító, milliomos kriptohuszárt. A színész Bosco (Dominic Sessa), a fürge June (Ariana Greenblatt) és az „agy” Charlie (Justice Smith) belemennek a játékba, a balhé közben azonban feltűnnek a régi Lovasok is, a kártyazsonglőr Jackkel (Dave Franco), a szabadulóművész Henley-vel (Isla Fisher) és a hipnotizőr Merritt-tel (Woody Harrelson), akik, Atlashoz hasonlóan, kaptak egy új kalandra invitáló kártyát egy titokzatos megbízótól. Vagyis a veteránok és az ifjoncok kénytelenek összefogni a közös nemezissel szemben.

Persze nem eszik olyan forrón a kását egy Szemfényvesztők-filmben, így megannyi csavarra és trükkre kell számítani a játékidő alatt.

Sajnos azonban ezek közül továbbra sem működik mindegyik. Alapvetően nagy gond ezzel a franchise-zal, hogy pontosan tudjuk, a benne szereplő színészek nem igazi illuzionisták, így az általuk bemutatott trükkök láttán sem esik le az állunk, hiszen tisztában vagyunk vele, nem igaziak.

A Szemfényvesztők-filmekben ráadásul már olyan kunsztokat mutatnak be, amelyekre egyszerűen nem is lehet magyarázat, legalábbis a fizika törvényei szerint elfogadhatók, szóval időnként átnézünk a fantasy műfajába is. Ebben a harmadik rész sem kivétel.

Bár a forgatókönyvírók próbálnak időnként különféle magyarázatokkal előállni a trükkökre, azok a legtöbb esetben igen kevésnek bizonyulnak. Ráadásul ebben az epizódban is kapunk egy, a második rész kártyadobálós pillanatához hasonló kínos jelenetet: amikor a hét főhős egymást túllicitálva próbál menősködni saját képességeivel a kastélyban. Jujj!

Azért van jó hírünk is. A fentieket leszámítva egész szórakoztató lett ez a rész, amelyben valóban akadnak meglepő csavarok, amikre talán csak a legedzettebbek jönnek majd rá. A casting is szuper, az új színészek ügyesek, bár mind nagyon el vannak telve maguktól, de Dominic Sessa (Téli szünet), Ariana Greenblatt (65, Ahsoka, Barbie, Borderlands) és Justice Smith (Jurassic World: Bukott birodalom, Pokémon: Pikachu, a detektív, Dungeons & Dragons: Betyárbecsület) jól hozzák a karaktereiket, és sokkal emlékezetesebbek, mint az „öreg rókák”.

Ráadásul nekünk, magyaroknak is tartogat kukkolnivalót a film, hiszen azt részben Budapesten forgatták, így a szemfülesek nem egy fővárosi helyszínt könnyedén kiszúrhatnak (többek között a Szépművészeti Múzeumot, az Operaházat vagy a Dunán hajókázva a háttérben a Rákóczi hidat).

Összességében tehát kijelenthető, hogy bár a borzalmas második résznél jobb lett a Szemfényvesztők harmadik kalandja, az első frissességének és körmönfontságának azért híján volt, szóval továbbra is elkelne még néhány ütősebb trükk a szereplők ingujjaiba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk