Testvérlövészek – western, amely modern eszközökkel mesél el egy drámát az aranyláz idejéből
A történet viszonylag egyszerű, egy vegyész (Riz Ahmed) tud „valamit”, a Sisters testvéreket pedig felbérlik, hogy találják meg és szedjék ki belőle az információt. A kisebb csavarok mellett igazaiból a karakterek interakciói és a párbeszédek viszik előre a cselekményt.
A film egy big bang nyitánnyal indít: a Jesse James meggyilkolása, a tettes a gyáva Robert Ford című westernre emlékeztetett, képi világa és hasonló tónusa miatt. Egy sötét házat látunk távolról, amelyet csupán a pisztolypárbaj torkolattüze világít be, és nem tudni, k kivel van. Mire kivesszük, ki kicsoda a zűrzavarban, addigra vége is van a lövöldözésnek.
A szereplőgárdát nem tudom eléggé dicsérni: Joaquin Phoenix, John C. Reilly, Jake Gyllenhaal, Riz Ahmed, Rutger Hauer mind fantasztikusak. Gylenhaal akcentusát mindenképpen meg kell említeni, nagyon szórakoztató a karaktere. Riz Ahmeddel ismét együtt dolgoztak az Éjjeli féreg után - ezt a párost továbbra is élvezet nézni.
Azért nem konvencionális western a Testvérlövészek, mert modern eszközökkel mond el egy klasszikus drámát, western környezetben. Álomképek, koridegen zenék - valamint nincsenek a westerntől elvárt szuperközeli felvételek. Többször többféle narrátort használ a film: az egyik Jake Gyllenhaal, amint karaktere a naplójába ír - aztán egy ponton Joaquin Phoenix áttöri a negyedik falat és a kamerába mondja el, mi fog történni. A környezet végig a klasszikus realista westerné.
A forgatókönyv, a színészi játék, a hangulat mind csillagos ötös. A testvérek lehet, hogy alá-fölérendelt viszonyban vannak egymással, de mégis az idősebb testvér viseli gondját a fiatalnak, és próbálja terelgetni az útját.
A kamerakezelés különleges és mégis zsánerközeli. Benoît Debie keze munkája az igazán az extravagáns, a Lépj az ürességbe, vagy a Szerelem pszichedelikus képei után egy vadnyugati diszfunkcionális család drámáját fényképezni nem lehetett nagy kihívás. Mégis érződik a filmen, hogy Benoît élvezi a munkáját: ügyes vágásokat, kitakarásokat használ. Érdekes, hogy mit látunk és mit nem: sok jelenetben valósággal játszanak az alkotók a nézővel.
Van itt minden: csalás, árulás, karakterfejlődés, koszos, mocskos környezet, pisztolypárbajok, barátok, ellenségek, balesetek és egzisztenciális felvetések. Igazi zsáneridegen zsánerfilm arról, hogy még a vadnyugat kellős közepén is a legfontosabb dolog egy ember életében a család. Az ne menjen el megnézni a filmet, aki egy Jó, a Rossz és a Csúfot szeretne látni, viszont aki egy elgondolkodtató, szívmelengető családi drámát nézne western környezetben, az megtalálta a filmjét.