KULT
A Rovatból

Sztárban sztár: Oláh Ibolya olyan volt, mint Korda György és Louis Armstrong szerelemgyereke Nacsa Olivér előadásában

A végéhez közeledik a műsor: van, akin látszik hogy elfáradt, mégsem feltétlenül az esett ki, akinek kellett volna.


Közel a vég, elérkeztünk a Sztárban sztár idei elődöntőjéhez. Miután a hét egyik bombahíre Tóth Andi és Marics Peti szakítása volt, nyilván mindenki azt várta, hogy csapódik ez le a műsorban. Spoiler: sehogy. Annál is inkább, mert állítólag ez még hetekkel ezelőtt történt.

Andinak nincs szerencséje ezzel a műsorral. Amikor versenyző volt, mindenki azt leste, lesz-e valami balhé Szabó Ádámmal, akivel előtte szakítottak. (Spoiler2: Nem volt.)

A közös szám után (Mabel: Crying on the Dancefloor) mindenki gratulált mindenkinek a Televíziós Újságíróktól kapott díjért – konkrétan Lékai-Kiss Ramóna, Tilla és Papp Szabi volt érintett, bár utóbbi csak a távol lévő Majka helyett vette át az elismerést.

Ez az utolsó adás, ahol a zsűri pontozhatott.

Gondoltam, ha eddig nem vették komolyan, nem most fogják elkezdeni, és igazam is lett.

Pedig most dupla lehetőséget kaptak, mivel a versenyzők két produkcióval léptek színpadra.

Trap kapitány a Måneskin Supermodel című dalával kezdte a show-t, szerintem elég jól utánozta Damiano Davidet, bár a zsűritagoknak volt hiányérzete. Andi, Rami és Peti szigorúan „csak” 9 pontot adtak, így Tibi összesen 47-et kapott.

Schoblocher Barbara Katona Kláriként kérte, hogy vigyük el, és szerintem sokan erős kísértést is éreznek erre. Sokszor mintha egy az egyben Katona Klárit hallottam volna, bár az igazsághoz tartozik, hogy egy-egy hamiskás hang is becsúszott. A zsűri nem győzte dicsérni, sőt, nem titkolták, hogy örülnének, ha Barbi nyerné a versenyt. Nem volt kérdés az 50 pont.

Oláh Ibolya következett a saját magának választott feladattal. Ibi kicsit olyan volt, mint Korda György és Louis Armstrong szerelemgyereke Nacsa Olivér előadásában. Viccet félretéve szórakoztató produkció volt, és persze tudom, milyen nehéz Satchmo stílusában énekelni, de nekem összességében nagyon paródia ízű lett. Azért megkapta az 50 pontot.

Valkusz Milán szemmel láthatóan nagy örömmel lényegült át Bon Jovivá. Elismerve, hogy Milán sokkal jobban énekel, mint én valaha fogok, ez egy gyengébben sikerült produkció volt. Bon Jovi hangja egyáltalán nem volt meg, de éneklésnek sem volt túl erős, sok hamis hanggal. Papp Szabi is hasonlóan látta: „Már a második verzénél elfáradtál, Milán.” Raminak sem tetszett, főleg, mivel ezt a dalt Milán választotta. Andi megvédte, így legalább megnyugodhattak azok a rajongók, akik attól féltek, a Petivel való szakítás miatt le fogja pontozni Milánt. A sok kritika ellenére Kökény Attila és Peti 9 pontot adott, Rami és Andi 8-at, és csak Szabi merte bevállalni a 7-et. A 41 pont azt jelentette, hogy Milán meglehetősen leszakadt az élmezőnytől.

Gubik Petra abszolút a verseny egyik esélyese,

akinek maga Wolf Kati segítette a felkészülést a Szerelem, miért múlsz? című örökbecsű sláger eléneklésére. Bevallom, ezt és a Vukot leszámítva nem is tudnék Wolf Kati-slágert mondani, pedig biztos van. Nem volt tökéletes produkció, de szerintem sokszor visszaköszönt azért Kati hangja. Papp Szabi állva tapsolt, Andi is elismerte az éneklést, de az utánzást hiányolta, Rami pedig a lazaságot. Szigorúan pontoztak, ami persze ennél a zsűrinél annyit jelent, hogy Petra 50 pont helyet „csak” 47-et kapott.

Ismét Barbara következett, ezúttal Doja Catként énekelte a Boss Bitch című örökzöldet. Nekem ez az a kategória, amikor hiába tökéletes az utánzás, az eredeti is hidegen hagy. Szerencsére Andi pontoz és nem én, mert neki ez a szám nagy kedvence. Andi és Rami szerint Barbi nagyon sok nőnek ad erőt azzal, hogy felvállalja a nőiességét és nem fél azt megmutatni. 50 pontot kapott, összesen az már 100.

Trap kapitány Karády Katalint választotta magának, és a Szomorú vasárnapot énekelte. Én először értettem meg, miért tartják ezt a dalt az öngyilkosok himnuszának, mert nekem is igen sötét gondolataim támadtak tőle. Molnár Tibi nagy kedvencem lett ebben a műsorban, és egyébként itt is komolyan vette a feladatát, beleadott mindent, de ahogy próbálta utánozni Karády kiejtését, vibrátóit, az inkább erőltetett volt, sem mint autentikus. Hamarabb eszembe jutott róla Latinovits Zoltán, mint Karády. A zsűri másik mozit nézett, röpült az 50 pont.

Valkusz Milán kötelező körként Salt-n-Pepát kapta. Jobban sikerült, mint Jon Bon Jovi, de azért nem olyan sokkal és a zsűri is így látta. Most 44 pontot kapott, ami valamivel több az előzőnél.

Oláh Ibolya kötelező köre jött: Joan Jett és az I Love Rock’n’Roll. Igazából csak egy valamibe tudok belekötni. Emlékeim szerint Ibi tud valamennyire gitározni. Nyilván nem vártam, hogy tényleg ő gitározzon a dalban. De ha már a kezébe adták a hangszert, arra figyelhetett volna, hogy legalább úgy tegyen, mintha.

Az, hogy mikor volt a keze a húrokon, semmiféle összefüggést nem mutatott azzal, mikor szól ténylegesen a gitár a számban.

A zsűri kicsit Oláh Ibolya-koncerten érezte magát, Szabi és Andi 9 ponttal szigorkodott, így lett 48.

Billie Elish-t nagyon bírom annak ellenére, hogy első ránézésre nem feltétlenül vagyok a célközönsége. Gubik Petra nehéz feladatra vállalkozott, egy vidám showműsorba nem mindig sikerül komoly pillanatot okozni, de neki sikerült, nagy tapsot kapott. A zsűrit is elvarázsolta, kivéve Andit, ő adott egyedül 9 pontot.

Nem is értem, hogyan képesek a kereskedelmi tévék egy egyszerű eredményhirdetésből is kipasszírozni legalább fél-egy óra műsoridőt, de sikerül nekik. Én nem akarom nagyon húzni:

– Oláh Ibolya nyerte az adást, így ő azonnal be is jutott a döntőbe.

– A közönség jóvoltából Gubik Petrának sem kellett sokáig izgulnia.

– A zsűri nem meglepő módon egyöntetűen Barbarát mentette meg.

– A közönségnek Valkusz Milán jobban tetszett, így Molnár Tibitől kellett búcsúznunk, ami kettejük összteljesítményét nézve annyira nem mondható indokoltnak. Igaz, Tibi talán ma volt a leggyengébb magához képest, de összességében jobban teljesített Milánnál. Ezt Milán is érezhette, mert egy meglepő fordulattal felajánlotta, hogy átadja a helyét Tibinek. Sajnos ezt nem lehet, c’est la vie meg minden.

Jövő héten véget ér a móka.

Talán sosem volt ekkora esély rá, hogy hölgy nyerjen, hiszen hárman lesznek a döntőben az egy szem férfival szemben, és az az egy is Valkusz Milán.

Az utolsó adásban lesznek sztárduettek is, ami meglepetés lesz, a szóló feladatokat pedig itt láthatjátok:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Ez a férfi tényleg egy félisten élőben is – megvadult nőstényhordák ellenére is elsöprő volt Jason Momoa koncertje
A hisztérikus követelőzések ellenére sem vetkőzött, viszont felszabadultan zenélt Jason Momoa a bandájával a budapesti Akváriumban. A meglepetés-fellépő a 16 éves fia volt, aki szintén nagyon átélte a teltházas bulit.


Amióta megláttam a Trónok Harcában Khal Drogóként belovagolni Jason Momoát (akiről valljuk be, nők millióinak szintúgy a lovaglás jut eszébe), híresen elfogult lettem. Úgyhogy amikor kiderült, hogy Budapesten koncertezik a nyelvbotlásnak vagy dadaizmusnak is beillő, Öof Tatatá nevű bandájával, fél órán belül öten küldték el nekem a hírt.

2019-ben már voltam olyan koncerten, amelyen ő is ott volt, ugyanis pont a Dűne első részének budapesti forgatása alatt turnézott utoljára a Slayer. De Momoa akkor sajnos nem a küzdőtéren pogózott, mint nemrég Ozzy búcsúbuliján a Pantera riffjeire, hanem a színpad mellől élvezte a show-t.

Jól tettem, hogy fénysebességgel lecsaptam egy jegyre, mert egy nap alatt 80%-ban el is fogytak a jegyek, és utána hamar teltházas lett a buli. Nyilván rengetegen úgy voltak vele – kétségkívül én is –, hogy kit érdekel, Jason milyen zenét játszik, ha az Old McDonalds had a farm dallamára olvassa fel a telefonkönyvet, akkor is izgalmas lesz látni, hogy milyen a kisugárzása ennek a tesztoszteron-hegynek.

Amikor rákerestem a 2024-ben alakult Öof Tatatá-ra, annyit tudtam meg elöljáróban, hogy Mike Hayes énekes-gitáros és Kenny Dale dobos a két zenésztársa, és többek közt Metallica, Black Sabbath, Led Zeppelin és Jimi Hendrix feldolgozásokat adnak elő.

Erre mondjuk nekem, mint rock-metal fanatikusnak extrán fel is csillant a szemem, a műfajt nem kedvelő gruppie-k meg majd elvonatkoztatnak a zenétől, úgysem azért lesznek ott.

A késő esti klubkoncertet illetően arra számítottam, hogy csipketangákat csúzlizó csajok lepik majd el az Akvárium területét, és lesz pár Temu-köpenyes Aquaman, aki így próbál majd a helyszínen csajozni. Sokat nem tévedtem. Két órával a 22.30-ra kiírt koncert előtt már beengedték a sorokban kígyózó keménymagot: valóban volt köztük egy nagydarab kamu-Momoa, számtalan rocker, néhány Momoa-pólós rajongó, szuperhős-fan srácok, és persze zömében állig felnyomott dekoltázsú, kikent-kifent, elszánt lányok, illetve idősebb nők egyaránt. Volt, aki a párjával érkezett, de a többség csapatostul, hiú reményekkel telve portyázott.

Az Akvárium nagytermébe lejutva végtelenítetve vetíteni kezdték – az első sorokat rögtön elfoglaló rajongótábornak – a színész vodkareklámját. Amely elsőre szexinek hatott, ezredszerre már vallatásnak. Az pedig még inkább, hogy ennyi ideig kellett felfokozott hangerővel ovuláló hölgyek locsi-fecsijét hallgatnom, akik már attól önkívületben sikítottak, ha egy road bement letenni egy setilstet a földre.

Amikor végre elkezdődött a koncert, egyébként a kiírt időben, én instant hormonsokkot kaptam a belépő Jason Momoától, mert ez a férfi tényleg egy félisten élőben is. Huncut mosolygások, magabiztos közvetlenség, laza haj- és fenékrázás, gyakori közönséghez dumálás és karizmatikusság (nos, a karizma sem utolsó).

Aki pedig a – nemrég a forgatás miatt történt – szakrális szakálltalanítás miatt izgult, annak jelentem, hogy azóta kellemes borostája nőtt, amely remekül áll neki.

Maga a koncert számomra kifejezetten hangulatos és élvezetes volt, mintha egy blueskocsmában lettem volna, ahol a régi haverok előadják a kedvenc rock-metál slágereiket. Kenny jól dobolt, Mike pedig ugyan nem a legjobb énekes, viszont igazán kiváló gitáros, valamint egy tüneményes és szerethető figura. A trió néha kibővült Nakoa-Wolffal, Momoa 16 éves fiával, aki szintén az apjával együtt forgat nálunk. A srác nem csupán a szülei vonásait örökölte (bár lágyabb kivitelben, puttó angyalkás fürtökkel), hanem az apja zenei tehetségét is, mert már most jól gitározott, és látványosan élvezte a reflektorfényt, szinte fürdőzött a sikerben.

Az apja-fia páros még vokálozott is egyet közös mikrofonba a Rebel Yell alatt. A közönség láthatóan nem tudta értékelni a jammelős blues-részeket és a keményebb metálszekciót sem, csak a populárisabb slágerekre indult be az éneklés, mint amilyen a Red Hot-féle Can’t stop meg a Zombie vagy a Purple Rain.

A buli közben azonban egyre inkább szégyelltem, hogy nő vagyok, annyi lealjasodást láttam és hallottam. Ennyi malacvisítás konkrétan a vágóhídon nincs. Hol hörögve skandálták a családjuktól elszabadult asszonyok, hogy „Shirt off! Shirt off!”, hol magyarul vinnyogták, hogy „Rajtad van a póló, mi van veled?!" vagy "Aquaman gyere ide!". Volt momoás felnőttszínező is valaki kezében (na jó, az nekem is megvan), és egy molinón az első sorban a "Can I have a dickpic?" állt.

A koncert közepén majdnem agyontaposott-rúgott két ittas hölgyemény, hogy egy méterrel közelebb lássák az idoljukat. A (velem is) durván verekedő, megvadult egyedet végül a szekus szedte ki a sorból. Mintha egy nagyszabású lánybúcsún lettem volna – nem csoda, hogy Momoa végül nem vette le a trikóját, becsültem is érte, hiszen nem chippendale műsorral érkezett.

Az éjjel fénypontjaként még a dobverőt is elkaptam a végén, pedig én nem is nyúltam utána, mint száz másik kéz, csak hallottam, hogy a földön koppan, és pont be tudtam slisszolni a lábak közé, hogy felvegyem.

És az a harci helyzet, hogy Momoa és az egész bandája rendkívül szimpatikus és megnyerő volt a műsor alatt. Pedig én tényleg szerettem volna fogást találni ezen a pasin. De nem sikerült - sajnos semmilyen értelemben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET: