KULT
A Rovatból

Sztárban Sztár leszek!: Jósa Tamás mozgása olyan volt, mintha Maci Laci fellépne a Kék Osztriga bár karaoke estjén

Köllő Babettet felköszöntötték, megtört Yulaysi Miranda nyerő szériája, Kökény Dani pedig bírálatot kapott. Kritika a negyedik élőshowról.


A Sztárban Sztár leszek! idei negyedik élőshowját nyitó közös produkció ezúttal a halloween jegyében telt. A legérdekesebb számomra az volt az intróban, hogy ráébredtem, Jósa Tamás mennyire hasonlít Király Viktorra, testhezálló feladat lenne neki. (Hátha olvassa valaki a stábból, amit írogatok.)

Köllő Babettnek születésnapja volt, ebből az alkalomból kapott virágot, tortát, és Majkától egy bekeretezett fotót arról a tavalyi, emlékezetes incidensről, amikor Babett spontán, hogy is mondjam, cigánykereket villantott. A sok köszöntésért cserébe megnézhettük Babett szőrös csizmáját, amit talán jobb lett volna kihagyni. Olyan volt, mintha valaki megnyúzta volna James P. Sullivant.

Kedvencemmel, Piltman Annával indult az adás, aki Kis Grófót kapta feladatul. Kis Gróforól amúgy mindenkitől azt hallom, hogy milyen jól énekel, és mennyire jófej.

Már-már szégyellem magamat, amiért nem érzek késztetést, hogy feliratkozzam a csatornájára.

Anna jó bulit csinált, és amennyire lehet, lehozta a karaktert. A mestereknek is tetszett, ehhez képest Pápai Joci csak 8 ponttal indított, aztán meggondolta magát, mert legutóbb lepontozta Annát, így 9-re módosított. Tóth Gabi Babett születésnapjára való tekintettel adott 9-et (komoly pontozás zajlik, tényleg), Majka viszont dobott egy 10-est.

Tóth Napsugár Pinkként énekelte a Tryt. Az énekesnő elmondta, hogy a se veled-se nélküled kapcsolatokról, amiről a dal szól, bőven van saját élménye. Sok munkát beletett, végre láthattuk táncolni is, 27 ponttal ülhetett le.

Bari Laci az Outkast hip-hop duó egyik tagjának öltözött. Nem volt könnyű feladat, tekintve, hogy André 3000 kb. háromszor elférne Laciban, de hangban egész jól sikerült az utánzás. Laci is 28 pontot kapott, akárcsak Anna.

Lássuk be, ha egy pasit nőnek öltöztetünk, az önmagában is vicces. Jósa Tamás nőnek maszkírozva ráadásul kifejezetten az Irigy Hónalj Mirigyet idézi.

Szerencsére azonban sikerült túllépnie ezen: nem hiszem, hogy férfi ennél tökéletesebben lehozhatja Csepregi Éva hangját.

Oké, a mozgás olyan volt, mintha Maci Laci fellépne a Kék Osztriga bár kareoké estjén, de egy hét kevés egy teljes hormonkezelésre, hogy a rocker kellően nőiessé váljon.

Ahhoz képest, hogy mennyire dicsérték, csak 27 pontot kapott.

A következő produkció legnagyobb kérdése az volt, lesz cigánykerék, vagy nem? Az operett abból a szempontból illik Molnár Sanyihoz, hogy ebben a műfajban nem hogy nem baj, ha valaki sok, a ripacskodás egyenesen elvárás. Az operett sajátos műfaj, manapság 40 alatt csak néhány fordítva bekötött nerd szereti, talán azért, mert a műfaj nem igazán akar megújulni, afféle műfaji skanzenként működik, pedig ha lehántanánk róla a gulyásgicccs körítést, talán meg lehetne újítani.

Sanyi Oszvald Marikaként 29ponttal a zsűri lista élére tört.

Szirtes Dávid Cherből Rag ’N’ Bone Manné vedlett át. Az előadás kicsit sterilre sikeredett. Dávid is érzékelte, hogy nem jöttek ki az érzelmek. Majka megfejtette az okát: szerinte Dávid még mindig fél. Ezen aztán jól eldiskuráltak a mesterek, majd 27 ponttal leültették Dávidot.

Ezen a ponton rá kell mutatnom, a mesterek ebben az adásban meglehetősen biztonsági játékot játszottak a pontok terén.

Az egész este során senki nem kapott 27 pontnál rosszabbat, és mivel 30 a legtöbb, jól látható, hogy a mesterek ezen az estén véletlenül sem akartak eldönteni semmit.

Yulaysi Miranda egyszerűen nem tud olyan feladatot kapni, amit ne oldana meg maximális minőségben. Little Richard annyiból talán hálás feladat, hogy egy külsőségeiben meglehetősen nőies előadóról beszélünk, ugyanakkor akkora energiákat mozgatott meg a hangjával, mint kevesen. Nem véletlen, hogy az Illés együttes pont őt foglalta dalba, és nem valamelyik kortársát. Az is igaz, hogy Yulaysi rutinos énekesnő, ez abban is meglátszott, hogy szemrebbenés nélkül, profin megoldotta, amikor megadta magát a mikrofonállvány.

De sok rutinos, ismert énekesnőt láttunk már a Sztárban sztár színpadán rosszabb produkciókkal.

Nem meglepő, hogy a kubai hölgy 30 pontot kapott.

Kökény Dani Joe Jonasként csajozott a színpadon. A mestereket nagyon magával ragadta a produkciót, bár Jocit és Majkát elsősorban a fürdőruhás lányok. Gabi találóan mutatott rá, hogy Dani kezd kissé egysíkúvá válni. Messze nem ő a legjobb énekes a mezőnyben, viszont nagyon szerethető, „eladható”, és biztosan népszerű énekessé válik, viszont fontos lenne, hogy ne elégedjen meg ezzel, feszegesse a határait, fejlődjön. 27 pontot kapott.

Yulyasi Miranda és Bari Laci mellett Kaly Roland az egyik legsokoldalúbb előadó a mezőnyben. A múlt héten még a Måneskin polgárpukkasztó frontembereként borzolta a kedélyeket, ezúttal viszont olyan Presser Gáborrá változott, hogy simán indíthatna egy LGT tribute bandet.

A mesterek szívében nem volt rozsdás szög, ezért Majka második versenyzője is 30 pontot kapott.

Meglepetésre az összesített szavazást ezúttal Kaly Roland nyerte, Yulaysi Miranda „csak” második lett, így nem érezhette magát biztonságban a szavazáskor. Majka hangsúlyozta is az utolsó szó jogán, hogy szavazzanak rá a nézők, mert ha azt hiszik, ő úgyis biztos tovább jut, a végén kiesik.

Következett az izgalmas rész, ahol végül Piltman Anna és Molnár Sanyi került a veszélyzónába. Sanyi nagy túlélő, immár harmadszor menekült meg az utolsó pillanatban. Nagy bánatomra Piltman Anna esett ki, így mostantól valamivel kevésbé lelkesen fogom nézni az adásokat. Remélem, láthatjuk még a képernyőn, mert oda való.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Bakacsi Béla
A népszerű táncdalénekes felejthetetlen dalai mellett menedzserként többek között Presser Gáborral, Koncz Zsuzsával, Zoránnal és az R-Go-val is együtt dolgozott. 83 éves volt.
Malinovszki András - szmo.hu
2025. szeptember 23.



83 éves korában elhunyt Bakacsi Béla táncdalénekes, zenei menedzser – tudatta a művész Facebook-oldalán a lánya.

Bakacsi Béla 1942-ben született Újpesten. 1961-ben tűnt fel a Ki mit tud?-ban, ahol kategóriájának győztese lett. A következő évben képviselhette hazánkat a Helsinkiben megrendezésre kerülő Világifjúsági Találkozón (VIT) is. 1966-ban az elsőként megrendezett Táncdalfesztivál közönségdíjasa lett.

A 70-es években főleg külföldön kamatoztatta tehetségét. A rendszerváltás után megalapította az Akkord Kulturális Szolgáltató Irodát, koncertszervezéssel és menedzseléssel foglalkozott 2011-ig. Közben rövid ideig könnyűzenei könyvkiadással is. Együtt dolgozott többek között Komár Lászlóval, Zoránnal, Szigeti Ferenccel, Koncz Zsuzsával, Presser Gáborral és a Locomotiv GT-vel, a Fonográf együttessel, a V’Moto-Rockkal, a Hungáriával és az R-GO–val is.

Bakacsi Béla számos feldolgozást is énekelt: olyan dalokat ismerhettünk meg magyarul az előadásában, mint a mint a Quando-quando, O Sole Mio, Quando m'innamoro, a My Way vagy az Ave Maria.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Colin Farrell, Margot Robbie és a nulla kémia esete – A Mágikus, merész, meseszép utazás se nem mágikus, se nem merész, és a meseszéptől is távol van
Talán a Modoros, mesterkélt, mézesmázos utazás találóbb cím lett volna. Legalább a jó szándék megvolt…


A csak szimplán Kogonada művésznéven futó, szöuli születésű, amerikai rendező-forgatókönyvíró (aki Park Joong Eun néven született) új filmjét sokan várták, mivel számtalan videóesszéjével, rövidfilmjével, valamint az első két egész estés darabjával, a 2017-es Columbusszal és a 2021-es Búcsú Yangtóllal rengeteg rajongót szerzett a független filmes szférában. Ráadásul most nagy stúdiófilmet (Sony) forgathatott két világsztárral (Colin Farrell és Margot Robbie), méghozzá egy olyan zsánerben (romantikus fantasy), amelyhez abszolút megvolt az érzékenysége, és ami képileg is tágas játszóteret biztosít számára.

A Mágikus, merész, meseszép utazás lehetett volna a következő Az élet csodaszép (1946), Nagy hal (2003), Ház a tónál (2006) vagy Időről időre (2013).

Úgy tűnik azonban, hogy Kogonada csak akkor jó, ha ő maga írja a saját sztorijait, most először fordult elő ugyanis, hogy más szkriptjéből dolgozott: Seth Reiss eredeti forgatókönyve adta fel a leckét rendezőnknek, akinek bele is tört a bicskája a papíron minden bizonnyal mágikusnak tűnő, a vásznon azonban keményen feszengős giccsbe forduló történetbe.

David (Farrell) épp egy esküvőre készül, ám a kocsija kerékbilincset kap, egy gyanúsan elhelyezett röplap pedig egy furcsa autókölcsönzőbe vezeti, ahol Phoebe Waller-Bridge és Kevin Kline egy igen kínosan jópofizó, de legalább rettenetesen humortalan jelenetben rátukmálnak egy régi autót s hozzá egy GPS-t. Az esküvőn David megismerkedik Sarah-val (Robbie), és rögtön fellángol köztük valami, aminek persze ilyen gyorsan még nem engednek, így más férfi megy fel az est végén Sarah szobájába. Másnap azonban lerobban a lány kocsija, a személy szerint Davidhez beszélő GPS pedig arra utasítja, hogy vegye fel őt, majd különböző, a természetben álló ajtókhoz irányítja őket, amelyeken belépve valamelyikük múltjában találják magukat, az életük egy-egy fontos pontján, ami érzelmileg anno nagy hatással volt rájuk.

Szóval a címbeli utazás ezt a kis túrát fejezi ki, amelynek során egyik ajtótól autóznak a másikig, azokban újraélik életük egy korábbi fejezetét, két ajtó között pedig eszmét cserélnek az élményeikről, magukról, a párkapcsolataikról, a családjukról, az élethez való hozzáállásukról.

S talán mindeközben szövődik köztük valami komoly, ami már régen kijárt volna nekik.

Leírva tényleg nem fest rosszul, ebből azért valóban ki lehetett hozni valami mágikusat, merészet és meseszépet, ráadásul két csúcsszínészt sikerült megnyerni hozzá, akik amúgy bármit el tudnak játszani. Vagy mégsem? A kémiát, vibrálást kettejük között legalábbis nem sikerült érzékeltetniük…

A film első fele kifejezetten kellemetlen jelenetekkel bombázza a nézőt. Érezni, hogy Kogonada próbálja ezt az egészet megtölteni varázslattal (kapásból el kell engedjük a valóságot, szóval, ha valakinek ez nem megy, már itt elveszett), de inkább csak modoros és mesterkélt képsorok sorjáznak megállás nélkül.

Az iskolai musicalszcéna talán a csúcs, ami annyira cuki és jópofa akar lenni, hogy egyszerűen nevetségessé válik.

Mindennek tetejébe valamilyen furcsa oknál fogva a forgatókönyv tele van trágár beszéddel (lehet, hogy ezt akarta jelenteni a címbeli merész?), a káromkodásokat azonban egy ilyen műfajú film idegen testként veti ki magából, és csak fokozza a nézőkben már erősen felgyülemlett zavartságot.

Szerencsére azért pozitívum is akad, hiszen Kogonada egyáltalán nem tehetségtelen filmes, ő még egy ilyen félrement projektben is képes megvillanni, még ha csak egy rövid időre is. A Mágikus, merész, meseszép utazás második fele már sokkal nézhetőbb, ha úgy tetszik, jobb, mint az első, ekkorra kezdenek elfogyni a kínos cukiskodások és álbölcsességek, valamint a felesleges trágárkodás, sőt, időnként néhány egészen szép és megható jelenetet is kapunk.

Az egyik ilyen, működő drámai mélységgel bíró, jól megírt pillanat a kórházi beszélgetés David és az apja (Hamish Linklater) között, David születésekor.

Vagy említhetnénk még Sarah és az anyja (Lily Rabe) közös jelenetét is. Szomorkásak, de őszinték, és nem hatnak álságosnak. Kár, hogy nem ilyenekkel volt tele a film.

A Mágikus, merész, meseszép utazás az év egyik nagy, akár Oscar-várományos filmje is lehetett volna az alkotókból kiindulva, épp ezért nagy csalódás, hogy végül egy ízig-vérig giccses és hamisan merengő, a nézőkből foggal-körömmel könnyet kicsikarni próbáló kudarc lett belőle.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A Pogány Induló új klipjében Marsi Anikó is feltűnik
Szirmai Marcell hatalmas stábbal készült új produkciója máris komoly nézettséget ért el, és a legfelkapottabb zenék toplistájára került.


A szegedi születésű Szirmai Marcell, művésznevén Pogány Induló új klippel jelentkezett. A Fonogram- és Artisjus-díjas magyar rapper egy nap alatt máris felkerült a legfelkapottabb zenék listájára, kedd este már a harmadik helyen állt.

Legújabb, sokszereplős klipjében egy rövid időre feltűnik Marsi Anikó is, aki egy tévéhiradóban beszélt arról, hogy Szirmai Marcell egy borfesztiválon "vállalhatatlanul" viselkedett.

A kommentelők szerint a dal és a klip is "zseniális, brutál, ütős" lett.

VIDEÓ: Pogány Induló - Lelkem, Nyugodj!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A lúzerek visszatértek: Gary Oldman bandája a legjobb kémcsapat a képernyőn!
Az Utolsó befutók ötödik évada feszült, fekete humorral átszőtt kémthriller, amely egyszerre szórakoztató és hátborzongatóan aktuális. Gary Oldman és a vesztesek csapata újra az Apple TV+ egyik legnagyobb dobásává teszi a sorozatot.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. szeptember 27.



Az Apple az elmúlt években sorra bizonyította, hogy a streamingpiacon az egyik legbiztosabb kézzel nyúl a sorozatokhoz. Kínálatában alig találni melléfogást, újra és újra képes meglepni a közönséget minőségi, izgalmas és szórakoztató produkciókkal, akár egy sorozat sokadik szezonjában is.

Legújabb példája ennek az Utolsó befutók című brit kémthriller sorozat, amely immár az ötödik szezonját kezdte meg és még mindig frissnek, újszerűnek, sőt kifejezetten relevánsnak hat.

A sorozat Mick Herron regényeinek adaptációja, amelyet Will Smith (nem az amerikai filmsztár, hanem a brit író-producer) vitte képernyőre. Smith már több díjat is besöpört a munkájáért, teljes joggal: sikerült valami egészen különlegeset és szórakoztatót létrehoznia. Az Utolsó befutók egyszerre kémthriller, társadalmi szatíra, fekete humorral átitatott dráma és akciófilm. Egy olyan egyveleg, amely elsőre talán furcsának tűnhet, de működik, méghozzá zseniálisan.

Az ötödik évad már a nyitójelenetével felhívja magára a figyelmet. Egy szélsőjobboldalinak tűnő merénylő tüzet nyit egy londoni téren, több embert megöl, majd maga is áldozattá válik. A terrorcselekmény szervezői iktatják ki, nehogy beszélni tudjon. Az MI5, vagyis a „Park” természetesen azonnal vizsgálódni kezd, de a néző számára még nem világos, miként kapcsolódik ez a véres incidens a sorozat főszereplőihez. És kik is ők? Nem a klasszikus hősöket kapjuk, hanem az MI5 számkivetettjeit: a hibázó, megbízhatatlannak tartott, lecsúszott ügynököket, akiket egy külön osztályra száműztek. Ők az „utolsó befutók”, azok, akiket csak olyan feladatokra küldenek, amelyeknek látszólag semmi tétje sincs és senki nem akarja megcsinálni.

Nem csinálnak mást, mint unalmas adminisztráció és egyéb mások által lenézett munkák.

A banda vezére Jackson Lamb, akit Gary Oldman alakít. A színészóriás minden gesztusával és morgásával bizonyítja, miért tartják az egyik legnagyobbnak a szakmában: a szánalmasan cinikus, folyton dohányzó és alkoholizáló főnök figurája egyszerre taszító és szerethető. Nem törődik sem a munkájával, sem a beosztottjai munkájával, mégis van benne valami, ami miatt követni akarjuk. Mellé érkezett már az első évadban River Cartwright (Jack Lowden), aki azt hitte magáról, hogy tökéletes ügynök, ám gyorsan rá kellett jönnie, hogy ő is csak egy fogaskerék a selejtes gépezetben.

Az új szezonban rögtön egy gyilkossági kísérlet borzolja a kedélyeket. A csapat IT-zsenijét Roddy-t (Christopher Chung) el akarja ütni egy kocsi, de amekkora lúzer, ebből természetesen semmit nem fog fel, azt hiszi csak véletlen. Nem is tudja, milyen veszélyben van. A kollégája, Shirley (Aimee-Ffion Edwards) elkezdi követni a férfit, és sejti, hogy itt valami komolyabb dolog lehet a „baleset” mögött. Valószínűleg össze fog kapcsolódni a nyitó lövöldözés és a kockasrác elleni merénylet a folytatásban.

Ez a kettős narratíva ügyesen vezeti a nézőt. Tudjuk, hogy van valami nagyobb kép, de a részleteket apránként adagolják a feszültség fenntartására.

A sorozat egyik legnagyobb erénye, hogy bármikor be lehet kapcsolódni. Bár az állandó nézők nyilván értékelik a finom utalásokat és a karakterek hosszabb ívét, minden évad önálló regényen alapul, így kvázi új történetként is élvezhető, csak a szereplők és a múltjuk azonos. Ez a struktúra az Amazon PrimeVideo-s Reacherhez hasonlít, ott sem kell feltétlenül elölről neki kezdeni, de mégis gazdagabb élményt ad, ha ismerjük a múltbeli kudarcokat és sérelmeket.

Érdemes megjegyezni azt is, mennyire ügyesen bánik a játékidővel az Utolsó befutók. A mostani sorozatok gyakran rövidítik a részeket, a stáblisták, főcímek és előző részek tartalmából rengeteg időt elvesznek és az amúgy 40-50 perces epizód könnyen 30 perc környékére kerül. Erre legékesebb példa a Peacemaker és az Alien: Föld egyes részei. Ám itt valódi, feszes 40 percet kapunk, sallang nélkül. Az első rész inkább felvezetés, de pont annyira tartja fenn a figyelmet, hogy tűkön ülve várjuk a folytatást.

Az Apple TV+ a közelmúltban óvatosabb lett bizonyos kényes témákkal, például a Jessica Chastain főszereplésével készült The Savant premierjét is elhalasztották, mert túl közel állt Charlie Kirk elleni merénylet narratívájához.

Az Utolsó befutók esetében azonban nem volt ilyen habozás, pedig a történet szintén érzékeny terepre merészkedik. Itt valószínűleg a fekete humor és a szatirikus hangnem ad védőernyőt a cenzúra ellen, a sorozat bátran kimondja és kifigurázza mindazt, amit más produkciók inkább kerülnek.

A színészgárda továbbra is kifogástalan. Oldman minden jelenetét uralja, de ez nem nehéz, bármiben elnézem a színészt, játsszon akár törpenövésű mozgássérült gyengénlátót (létező film egyébként a 2002-es Kisördögök). Jack Lowden és a felesleges ügynökök, Rosalind Eleazar, Tom Brooke, Saskia Reeves vagy Christopher Chung is erős alakítást nyújtanak.

Visszatér Kristin Scott Thomas is, aki az MI5 igazgatónőjeként hozza a tőle megszokott hideg eleganciáját.

Feltűnik Ruth Bradley, James Callis (minden Battlestar Galactica rajongó szíve megdobban, ha képernyőn láthatjuk a színészt), sőt új belépőként Nick Mohammed is, aki egy látszólag gyengekezű polgármestert alakít. Mohammedet sokan a szintén Apple TV+-os Ted Lasso-sorozatból ismerhetik. Ez a sokszínű társulat a biztosítéka annak, hogy sosem unjuk meg a karakterek közti feszültségeket és dinamikát.

Az Utolsó befutók ötödik évada méltó folytatása egy már közel tökéletes kémthrillernek. Van benne minden, ami kell: feszült politikai háttér, szórakoztató és emberi karakterek, kiszámíthatatlan fordulatok és bőven adagolt fekete humor.

Az egyetlen csalódás talán az, hogy az epizódokat hetente kapjuk, így nem lehet egyben végigdarálni az egész évadot.

De talán pont ez teszi izgalmassá, minden héten megkapjuk a várakozás élményét. Az AppleTV+ pedig ismét bizonyította, hogy ritkán hibázik és az Utolsó befutók a legjobb bizonyíték erre. Ráadásul, úgy hírlik még két évadot berendelt a streamingszolgáltató, tehát biztosan lesz hetedik évadunk is a selejtes ügynökök társaságában.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk