KULT
A Rovatból

Szabó Erika: "Az embernek teljesen újra kell építenie magát"

Szabó Erikát a Barátok közt Tildájaként ismerte meg az ország. Azután elvégezte a Színművészeti Egyetemet, leszerződött a Thália Színházhoz, filmeket forgat, idén nyáron pedig tévés műsorvezetőként is bemutatkozott.


- A szappanoperákat alapvetően nagyon sok előítélet övezi, a szappanoperában csinos fiatal lányokat játszó színésznőket pedig még annál is több. Önnek meg kellett küzdenie ezzel, miután otthagyta a sorozatot?

- Szerintem ezek az Ön előítéletei ebben a pillanatban. Persze el tudom képzelni, hogy valakinek van valamiféle prekoncepciója, ha olyan színésszel találkozik, aki játszott egy szappanoperában, de hosszú távon nem hiszem, hogy ez lenne a mérvadó. Nem kell sokat foglalkozni ezzel.

Volt, hogy én is szorongtam emiatt, hogy ez esetleg döntő lehet bizonyos helyzetekben, de nem nagyon éreztem, hogy lett volna olyan munka vagy lehetőség, amitől emiatt elestem volna.

Ha egy filmben vagy akár színházban egy szerepre válogatnak, akkor ott nyilván valamilyen karaktert keresnek. A színművészetire is elsőre felvettek, egy pillanatig sem volt kérdés, hogy én játszottam-e egy szappanoperában, vagy sem. Mindenki úgy tekintett erre, hogy nyilván megvannak a maga értékei, amit az embernek helyén kell kezelnie, de előre kell néznie, hogy mi van ezen túl.

- Ezzel együtt sok példát lehet látni arra, hogyha valaki egy tévésorozatban válik sztárrá, és aztán kilép belőle, akkor eltűnik a nézők szeme elől. A Barátok köztben is voltak ilyenek, például Konta Barbara vagy Juga Veronika, akik - amennyire tudni lehet - nincsenek már a pályán.

- Lehet, hogy ők nem is erre a pályára készültek. Az, hogy valaki kamaszként bekerül egy filmbe, vagy egy sorozatba, egyáltalán nem jelenti azt, hogy felnőttként is színész szeretne lenni. Nyilván én csak arról tudok beszélni, milyen az, amikor valaki kamaszként bekerül egy sorozatba. Felnőtt színészként ez nagyon más helyzet. Nagyon sokféle út van, de például akiket említett, ők nagyon jól megállják a helyüket az élet más területén, és nagyon boldogok.

A sorozatban soha senki nem mondta ránk a kollégáink közül, hogy mi színészek vagyunk. Úgy éltük meg, hogy színészként dolgozunk egy produkcióban. Színésznek lenni, az egészen mást jelent.

Természetesen most a kamaszokról beszélek, nem a hivatásos színész kollégákról. Mi úgy tekintettünk erre, hogy ez az életünknek egy olyan területe, ahol nagyon sok mindent meg tudunk tanulni. Nem csak színészi dolgokat, hanem olyasmiket, amelyeket az élet számos területén tudunk kamatoztatni.

Fotók: Thália Színház / Csatáry-Nagy Krisztina

- Miután befutott Tildaként és láthattuk az Üvegtigris 3-ban, meglepő fordulattal ahelyett, hogy learatta volna a babérokat, beiratkozott a Színművészeti Egyetemre.

- A Színművészeti Egyetem bizonyos értelemben előbb jött számomra, mint az Üvegtigris. Amikor már a sokadik casting körre hívtak vissza az Üvegtigrisre, én épp a harmadik rosta előtt álltam. Akkor jeleztem is Rudolf Péternek illetve az alkotóknak, hogy felvételiztem a színművészetire, és ha felvesznek, akkor lehet, hogy nem tudom a filmet vállalni, ha esetleg engem választanak. De szerencsére úgy alakult, hogy bár felvettek, csak szeptembertől lettem hivatalosan egyetemista, így az egyetem szabályai szerint még leforgathattam a filmet. Az egyetem mellett ugyanis nem vállalhatunk más felkéréseket. Ami egyébként szerintem nagyon helyes. Ez ellen most sem tiltakoznék, mert a Színművészeti Egyetem egy olyan munkafolyamat, ahol az embernek teljesen újra kell építenie magát, és újra kell gondolnia mindent, amit addig a színházról tudott.

Egy orvos sem műt embereket egy év tanulás után, még akkor sem, ha esetleg elméletben már tudja, hogy kéne.

Ha úgy jött volna ki a lépés, hogy az iskola miatt nem tudom bevállalni az Üvegtigrist, akkor gondolkodás nélkül lemondtam volna a filmről, mert nagyon azt éreztem, hogy én még tanulni szeretnék. Szerintem nagyon bölcs dolog, hogy úgy engednek ki minket a pályára, hogy megkapjuk azt a szakmai tudást, amivel azután boldogulhatunk. Azt látom, ahogy követem az osztálytársaim pályáját, hogy mindenki megállja a helyét azokban a filmekben, színházi szerepekben, ahol dolgozik, és nagyon büszke is vagyok rájuk. Szerintem nagyon klassz és sikeres osztály vagyunk.

- A Thália Színház profilja az igényes vígjátékok. Nem szűkíti le túlságosan ez a színészi mozgásteret? Kap elég, és eléggé változatos feladatot?

- Szerintem igen, ráadásul mondhatom, hogy színészként én a pályám elején vagyok. Kis társulat vagyunk, ezért mindenkinek jut feladat. Egyébként vígjátékot jól játszani egyáltalán nem könnyű, és az ember ugyanúgy a saját igazságát keresi. Szakmailag a munka, a próbafolyamat ugyanolyan, és rengeteget lehet tanulni belőle. Ráadásul olyan kollégákkal dolgozom együtt, mint Molnár Piroska, Schell Judit, Csányi Sándor, Szervét Tibor, Pindroch Csaba, Vida Péter - sorolhatnám. Olyan színészek, akiktől sok mindent lehet tanulni. Arról nem is szólva, hogy a vígjáték is nagyon tág fogalom. Játszunk klasszikus vígjátékokat, de játszottuk például a Kean, a színészt, vagy játszunk McDonagh-ot, ami abszolút kortárs fekete komédia. Ezen kívül bemutattuk a Grönholm-módszert, ami nem is kimondottan vígjáték.

Tehát azt érzem a Tháliában, hogy igényes szórakoztatás címszó alatt művészileg olyan szintet próbál elérni, amiben jó dolgozni és jó élni.

Egyébként a következő évadban új játszóhellyel bővül a színház, a Thália Télikerttel, ahol kicsit nekünk is lesz lehetőségünk másfajta műfajokat is meghonosítani, akár más közönséget elérve, vagy a Thália közönségét másfajta előadásokkal kiszolgálva. Tehát a jövő évad nagyon izgalmasnak, kihívásokkal telinek ígérkezik.

- 2010 után a közelmúltban visszatért a filmvászonra. 2017-ben Nagypál Orsi „Nyitva” című filmjében volt egy rövid jelenése, idén pedig Vámos Zoltán nagyjátékfilmjében, a Parázs a szívnek című egész estés moziban kapott főszerepet.

- Hála istennek, most úgy alakul az élet, hogy forgatni is van lehetőségem és színházban is sok dolgom van. Ez így a legjobb, mert ha az ember csak színházban dolgozik, akkor mindig várja, hogy de jó lenne, ha jönne egy film, ha csak forgat, akkor nagyon tud hiányozni a színház. Ez most nálam egyensúlyban van. A Parázs a szívnek című filmet év elején mutattuk be, ami nagyon inspiráló, izgalmas munka volt, remek partnerekkel. Maga a szerep is elég összetett volt. Orsi filmjében pedig a nyitójelenetben, lényegében egy cameoszerep volt az enyém, de az az egy nap is nagyon klassz volt, mert lehetett érezni, hogy Orsi nagyon a kezében tartja a filmet, és nagyon tudja, mit szeretne.

- A nyáron a Balatoni nyár egyik műsorvezetőjeként is bemutatkozott tháliás kollégája, Vida Péter oldalán. Erre hogy készült?

- A stábbal és a gyártással volt előtte próbánk, tulajdonképpen lemodelleztünk egy élő adást. Nyilván ők szakmailag mindent biztosítanak ahhoz, hogy lássam, mik azok a pontok, amikre oda kell figyelnem. De biztonságban éreztem magamat, mert Péterrel több éve együtt dolgozunk színészként, és már rendezett is engem. Tudtam, ha bármilyen problémám adódna, Péterre számíthatok.

- Túl van az első héten a műsorban, milyen élményekkel gazdagodott?

- Nagyon jól éreztem magam. Gyorsan elröpül az a két óra. Nagyon izgalmas vendégekkel találkoztam, nagyon felkészült stáb dolgozik azért, hogy minden adás jól sikerüljön. Vida Péter pedig rengeteget segít. Minden pillanatban azt érzem, hogy ott van mellettem és fogja a kezem, fizikailag és átvitt értelemben is.

Egyébként tíz éve vezetek rádióműsorban beszélgetéseket, és véleményem szerint ebben a műfajban a legfontosabb az, hogy a vendég érezze a kíváncsiságunkat, érezze, hogy valóban érdekel az a téma, amivel ő érkezett.

- Azért a tévés műsorvezetés sem teljesen új az életében, hiszen szülővárosában, Dabason szokott a helyi tévében műsort vezetni.

- Így van. Elsősorban olyan emberekkel beszélgetünk, akik a város vagy a térség életében jelentősek. Nem is annyira munka ez számomra, nevezzük inkább missziónak.

Fontos, hogy ott ahol élünk, vagy ahonnan jövünk, valamit vissza tudjunk adni, megmaradjon ez a fajta kapcsolat.

Bár több mint tíz éve nem élek Dabason, a kötődés megmaradt. Igyekszem mindig időt szakítani rá, hogy jelen legyek a város életében. Ez nem a szobrom építéséről szól, hanem arról, hogy számomra fontos ez a közeg, és hogy tudjam, honnan jöttem, kik ezek az emberek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Curtis lekurvázta Herceg Erikát – Egy bántalmazóshow lett a Megasztárból
A TV2 tehetségkutatója idén minden eddiginél jobban a nézők alantas ösztöneit kívánja kiszolgálni, és a legkülönfélébb bántalmazói magatartásokat relativizálja.


Amikor néztem az X-Faktor idei első adását, csodálkoztam, hogy hová tűntek a hülyék, mert alig volt belőlük. De végül meglett a válasz:

idén mind a Megasztárba ment.

Amennyire pozitív csalódás volt az RTL műsora, annyira traumatikus élményt nyújtott a Megasztár.

Volt itt műbalhé, alpáriság, szexizmus, kolléganő lekurvázása, és ez még csak Curtis.

De ne szaladjunk így előre!

Annak idején a Megasztár volt az első modern tehetségkutató műsor a honi médiában. A Ki mit tud?-ok művházszagú vérszegénységén szocializálódott országnak valóságos kulturális sokkot jelentett, és

már akkor is sokat vitatkoztak róla, mennyire korrekt abból műsort csinálni, hogy a világ tele van önképzavaros szerencsétlenekkel, akik épp oly tehetségtelenek, mint amilyen önérzetesek.

Persze nem hibáztatom őket, első kézből tudom, milyen nehéz ez. Én például már főiskolás voltam, és még mindig meg voltam győződve róla, hogy tudok énekelni, mert amikor a bulikon zenéltünk – és itt most a zenélés szót nagyon tág értelemben használom –, és énekeltem, nem vertek meg. Az sosem tűnt fel valahogy, hogy ezeken a bulikon a közönségből úgy kábé senki sem józan.

Szóval a Megasztár megítélése már akkor sem volt egységes, de azért ott ült a zsűriben egy Presser, egy Bakács, egy Pély Barna, még az excentrikus Soma is konzit végzett.

Azóta eltelt több mint húsz év, de a TV2 megragadt a múltban. Míg az X-Faktorban idén az tűnt fel, a megszokotthoz képest mennyire kevés volt a kínos pillanat, a Megasztár úgy döntött gazember, pontosabban trash reality lesz, rosszkedvünk tele pedig le van ejtve. Az agyzsibbasztóan hosszú, reklámok nélkül is két és fél órás adásnak kb. a feléig kellett eljutni, hogy megjöjjön az első (!) értékelhető énekes. És míg 10-15 percet kapott a Tóth Gabinak a 8 általánosa miatt beszóló néni (akit ráadásul a következő adásba is visszahoznak, hogy rúgjanak bele még párat, így áldozva fel a nézettség oltárán), a továbbjutók jelentős része alig kapott egy-két percet.

Már a zsűri összetételéből is látszik, hogy a műsorkészítők a balhéfaktorra mennek rá. Tóth Gabi a Sztárban sztár leszek zsűrijében is kemény csörtéket vívott Majkával, főállású megsértődő.

Curtis az ügyeletes keménycsávó a bulvármédiában, aki tévesen vagányságnak képzeli a bunkóságot. Nyilván nem én vagyok hívatott megítélni, mennyi szakmai tudása van, mi teszi alkalmassá arra, hogy fiatal tehetségeket karoljon fel, de vannak kételyeim. Legdurvább megnyilvánulásában gyakorlatilag lekurvázta Herceg Erikát. Éppen a Tik-Tok-sztár Ildikó néni bitorolta a színpadot, aki bíztatta a mestereket, hogy kövessék be. Ekkor került sor a következő párbeszédre:

Curtis: Én csak pornósztárokat és prostituáltakat követek.

Erika: Atti, engem is követsz...

Curtis (sokat mondó hangsúllyal): Hát…

Később le is hülyézte – azért legalalább bocsánatot kért.

Marics Peti hibátlanul hozza a néha bicskanyitogatóan szemtelen, mégis szerethető ficsúr imidzset, de éppen ezért nehéz komolyan venni a mester szerepében. Legszívesebben leültetnéd egy pohár bor mellé, hogy atyaian eligazítsad kicsit az élet fontos dolgaiban.

Ráadásul amilyen lekezelően bánt Erikával a műsor első harmadában, legszívesebben adtam volna neki egy tockost.

Mindehhez ott van még Herceg Erika, aki az X-Faktorban már megmutatta, hogy képes átmenni anyatigrisbe, ha feldühítik, és most is sikerült többször kiakasztani. Igaz, ő sem megy a szomszédba egy kis passzívagresszióért.

Félreértés ne essék, Erika, Gabi és Peti zenei munkásságával nincs bajom, még ha nem is feltétlenül az én stílusom, amit képviselnek. Curtis is biztos nagyon jó rapper, vele más problémáim vannak. De ebben a műsorban az eddig látottak alapján a szakmaiság teljesen zárójelbe került.

Tóth Gabi egyébként abszolút hazaért, hiszen a Megasztárban indult a karrierje, és innen nézve sokkal inkább helyén van itt, mint anno az X-Faktorban, ahol éveken keresztül váltották egymást az ex-megasztárosok a zsűriben, hogy aztán a sokadik évadban Csobot Adél majd Tóth Andi személyében végre saját nevelésű sztár is kerüljön a zsűribe. Persze a Megasztár is a konkurenciától merít, hiszen Tóth Gabi mellett Herceg Erika és Curtis is az RTL-en veszítette el a zsűriszűzességét.

Történt némi változás a műsorvezetői posztokon, és ez sem a minőségjavítás jegyeit hordozza. Félreértés ne essék, Ördög Nórával nincs különösebb bajom, profi tévés, hozza, amit kell. De Tillát lecserélni Szépréthy Rolandra az körülbelül olyan, mint Ronaldót leküldeni a pályáról Dzsudzsák kedvéért. Értem én, hogy figyelemfelkeltő, és vannak rajongói, de egészen más ligában játszik. (Nem mellesleg a két műsorvezető szintén megfordult korábban az X-Faktorban.)

A cringe-faktort erősítették az olyan beszólások is, mint amikor egy nagyon rossz, gyorsan eltanácsolt versenyzőről Marics Peti megjegyezte:

„De az X-Faktorban elmenne a döntőig.”

Finoman szólva nem elegáns így beszólni a konkurens műsornak.

A jobb pillanatok közé tartozott, amikor Peti és Erika egymást szívatva csak azért juttattak tovább versenyzőket, hogy a másik nyakába varrják őket. Eleinte szórakoztató volt, de aztán sikerült valahogy ezt is véres drámázásba átvinni.

Kérdéseket vet fel a plus size-os öltáncos is, aki Marilyn Monroe dalára vonaglott először Marics Petin és Curtisen. Marics hiába fejezte ki folyamatosan, hogy rosszul érzi magát a szituációban, a rámenős hölgy számára a "nem" nem azt jelenti, hogy "nem", mert neki a műsorkészítők megígérték, hogy Peti „bevállalja”.

Ambivalens érzéseket váltott ki belőlem az anyuka története, aki látássérült, beteg lányával érkezett. Az ilyen műsorok kimondatlan szabály, hogy a nehézsorsú versenyzők életében csak akkor vájkálnak, ha a sztori vége happy end, vagyis a szerencsétlen jelentkező énekel egy nagyot, és meg sem áll a döntőig. Itt nagyon hamar kiderült, hogy az amúgy valóban minden tiszteletet megérdemlő anyuka énekelni nem tud.

Az egész arra volt jó, hogy láthassuk Tóth Gabit, „a zembert”, aki beszállt duettezni, és összeölelgette a beteg kislányt.

Hogy pozitívumot is mondjak, azt el kell ismerni, hogy ez a zsűri sokkal jobban működik a tavalyinál. A Rúzsa Magdi által vezetett csapat tagjai között jóformán semmi kémia nem volt. Az biztos, hogy az idei mesterek legalább kiváltanak valamit a nézőből, még ha nem is feltétlenül örömöt és tiszteletet.

Szórakoztató színt vitt a műsorba Szarka László "Bikicsunáj", aki a Megasztár 5. évadában az Alphaville Big In Japan című slágerét fordította hunglisra, és ezzel bevonult a magyar mémtörténelembe. Ezúttal a Flames of Love című dalt énekelte el úgy, hogy angolul azóta sem tanult meg. Azt kell mondjam, ezen az estén nem ő volt a legvitathatóbb továbbjutó.

A műsor végére maradt még egy meglepő fordulat: jött Krasznai Tünde, aki még 2013-ban Geszti Péter mentoráltjaként harmadik lett az X-Faktorban, de szerepelt a Celeb vagyok, ments ki innen! című műsorban is, emlékezetes pillanat volt, amikor a dzsungel közepén Fördős Zével ült egy kádban. Már akkoriban is sokat lehetett hallani zűrös (többek között úgymond "felnőttfilmes") múltjáról, és állítólag utána sem volt könnyű élete.

Az sosem volt kérdés, hogy Tünde jól énekel, így nem meglepő, hogy tovább jutott. Az már megkérdőjelezhető, hogy Tóth Gabi, aki majd elolvadt az empátiától és a szeretettől, Tünde távozása után a mestereknek – és a több ezer tévénézőnek – azért elmondta az összes sötét foltot Tünde múltjából, mert hát mi van, ha valaki nem tudja, és elfelejt csámcsogni.

Összességében a Megasztárban történt személyi változásoktól a műsor érdekesebb lett, de nem a minőség irányába léptek el, hanem az alantas ösztönök kiszolgálása felé.

Az első adásban a bántalmazás számos változatát láthattuk relativizálva, vagy egyenesen viccesnek beállítva, és ezért az sem kárpótol, hogy akadt néhány tehetség is a jelentkezők közül.

Abban reménykedem, hogy a válogatók után, amikor élesbe fordul a verseny, a negatív sallangok lenyesődnek. Bár a mesterek akkor is ugyanazok lesznek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Biztonsági okok miatt Budapesten forgatják a Fauda következő évadát
Az ötödik évad eredetileg Marseille-ben készült volna, de a készítők túl kockázatosnak ítélték a helyszínt. Az új részekben a Hamász támadásai és a háború eseményei is helyet kapnak.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 05.



A Fauda ötödik évadát eredetileg Marseille-ben forgatták volna, de a készítők végül biztonsági okok miatt Budapestre hozták a produkciót – írja a Jerusalem Post az N12 izraeli csatorna alapján.

A világszerte ismert sorozat főszereplője Lior Raz, aki Avi Issacharoffal közösen alkotta meg a történetet. A legújabb évadban a Tarantino-féle Becstelen brigantykban feltűnt Mélanie Laurent is fontos szerepet kapott volna, ezért is terveztek sok jelenetet Franciaországban.

A 2023. október 7-i események után azonban Raz és Issacharoff átírták a forgatókönyvet, hogy a Hamász támadása és a háború is megjelenjen az új részekben.

A sorozat egyik sztárja, Idan Amedi, aki énekesként is ismert, a harcok kitörése után önként jelentkezett a hadseregbe. Néhány hónappal később, 2024 elején súlyos sérülésekkel került kórházba.

A Fauda új évada 2026-ban debütál az izraeli Yes csatornán, ezt követően pedig a Netflixen is látható lesz világszerte.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Elmaradnak a Budaörsi Latinovits Színház előadásai Koós Boglárka halála miatt
A színház 27 éves művésznője vasárnap hunyt el. Az előadásokat érintő további változásokról a későbbiekben értesítik a nézőket.


Ahogy arról korábban beszámoltunk, 27 éves korában elhunyt Koós Boglára, a Budaörsi Latinovits Színház színésznője. A teátrum most közölte: a váratlan tragédia miatt komoly lépésre szánták el magukat.

„Ezekben a pillanatokban gördülne fel a függöny 2025/26-os évadunkban első alkalommal, de a ma estére és a következő napokra tervezett előadásaink elmaradnak”

– írják Facebook-oldalukon.

Hozzáteszik: „Fájdalmunk és megrendültségünk elmondhatatlan.” Tájékoztatásul azt is közlik, hogy a színház műsorát érintő változásokról nézőinket a szokásos csatornákon hamarosan értesítik. Emellett a színház profilképét is az elhunyt művész fekete-fehér képére cserélték.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Valkusz Milán: Ha valaki egyéniség akar lenni, akkor ne egy mentor dalát hozza
Az X-Faktor sajtóvetítésén azt is megtudtuk, mit gondol Verebély Marcell kreatív producer a Majka körüli politikai felhajtásról, és hogy miért ekkora troll Miller Dávid.


Az RTL városligeti irodaházában, azon belül is a Barátok közt teremben nézhették meg a sajtó képviselői az idei X-Faktor első adását. Magáról az adásról egyelőre nem írhattunk, de megragadtam az alkalmat, hogy a látottakról kérdezzem az alkotókat, szereplőket.

Kirtikával majd a tévéadás után jelentkezem, de annyit talán addig is elárulhatok, hogy talán még nem láttam ennyire erős első adást. Jóval több volt az ígértes jelentkező és sokkal kevesebb a szekunder szégyent kiváltó produkció, mint korábban. Verebély Marcell kreatív producert elsőként arról faggattam, ez szerencse kérdése, vagy tudatosan törekednek a minőség javítására.

"Nem mondanám szerencsének. Az persze nagy szerencse, ha valaki besétál az utcáról és tehetséges, de a műsort komoly casting előzi meg. Remek csapat jött össze, mindenki nagyon jól végezte a dolgát és valóban sok jó előadó, énekes és rapper van az idei évadban. Ezért tehettük meg, hogy már az első adásba is többet raktunk, mint általában.

Az ízlés kérdése, hogy kinek mi a kínos, hol a határ. Vannak produkciók, amik nem úgy sikerülnek, ahogy az előadó elképzelte. De az X-Faktor mindig erről szólt:

mi nem a legjobb énekest keressük, nem a legjobb hangot, hanem a legjobb színpadi előadót, és abba nagyon sok minden belefér."

Természetesen szóba került Majka is, aki betegsége miatt nem tudott jelen lenni. Afelől érdeklődtem, okozott-e fejtörést a csatornának, hogy a mentor az elmúlt fél évben a politika célkeresztjébe került, és meg tudja-e védeni magát a csatorna a rendszer esetleges bosszújától.

"Az X-Faktor egy szórakoztató tévéműsor. Természetesen figyelemmel követjük, miként alakul Majka zenei előadói pályája, de az ebből fakadó események függetlenek az itteni munkájától. Örülünk, hogy együtt dolgozhatunk vele.

Az RTL-nek nem kell megvédenie magát, mert nem tett semmi olyat, amiért ez szükséges lenne.

Minden csoda három napig tart, Majka pedig teszi a dolgát."

Nem hagyhattam szó nélkül, hogy idén a konkurens tévécsatorna tehetségkutatójának egyik zsűritagja az a Herceg Erika lesz, aki néhány éve éppen az X-Faktor mentoraként vált országosan ismertté hazánkban.

"Örültem, amikor lehetőségünk volt Erikával együtt dolgozni – felelte Verebély. – Aztán ki is maradt egy évad az X-Faktorból, de azért még dolgoztunk együtt vele, hiszen feltűnt az Árulókban, az Álarcos énekesben, a Sztárboxban pedig extra produkcióként lépett fel. Most ott kapott lehetőséget, és azt választotta, de egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy akár ő, akár mások, akik most a konkurenciánál vannak képernyőn, a jövőben ismét nálunk tűnjenek fel."

Arról is érdeklődtem, számíthatunk-e szabálymódosításokra, mint a korábbi években.

"Konkrét szabálymódosítás nincs, de a műsort a mentorokkal közösen alakítjuk, és lesz olyan izgalmas esemény, ami még nem fordult elő a hazai X-Faktor történetében. De ezt nem szeretnem előre lelőni."

Végezetül azt kérdeztem meg a kreatív producertől, hogy mit gondol, hány szezon lehet ebben a mentorcsapatban:

"Ez egy nehéz kérdés, mert jelen pillanatban még csak a forgatások vannak mögöttünk. Az élő szakasz, ami a legkonkrétabb mentori munka, az most kezdődik.

Ezért rajtuk is múlik, hogy mennyire találják meg újra és újra ebben a mentori pozícióban a kihívást, a hozzáadott értéket.

Majka már nagyon sokat zsűrizett különböző műsorokban, Gáspár Laci nyolcadszor ül az X-Faktor mentori pultjában, mégis mindig képesek megújulni. Még akár nagyon sok év is lehet ebben a négyesben, de természetesen az évad végén kell a tanulságokat levonni, és közösen megbeszélni, hogyan megyünk tovább. Idén sem a csatorna, sem a mentorok részéről nem volt kérdés, hogy velük megyünk tovább."

A tavalyi évad győztes mentorának, Valkusz Milánnak az első adásban annyira megtetszett az egyik versenyző produkciója, hogy felajánlotta, akkor is segít neki producerként, ha nem az ő csapatába kerül. Először is arra kértem Milánt, tisztázzuk, mit jelent a zenében a producer fogalma.

"Alapvetően a producer mint fogalom pénzügyi befektetőt jelent. De a zenei világban a producer a "music producer" kifejezésből jön, vagyis a stúdióban dalszerzőként, vagy akár hangmérnökként segítenék. Akkor is, ha a vetélytársam versenyzője lesz.

Szeretek önzetlenül segíteni, erről szól a világ, nem szabad azon kattogni, hogy ha a másik mentor versenyzőjét segítem, az rossz lesz az én csapatomnak.

Elkapott valami isteni sugallat, mert olyan gyönyörűen énekelt a kedves hölgy."

Miután az első adásban is láthattunk rá példát, hogy valaki rázendített egy Valmar dalra, és Gáspár Laci sláger is felcsendült, megkérdeztem, mennyire képes egy mentor objektív maradni, ha a saját dalát hallja a versenyzőtől.

"Mindig nehéz, ha valaki a saját dalát hallja, mert nagyon berögzült a fülben, agyban úgy, ahogy az ember megírta. Nem is emlékszem olyanra az eddigi adásokból, hogy valaki igazán jól énekelte a dalaimat. Nem tudom, ez minek köszönhető. A saját dalaimnál például a rapet nem nagyon tudják lehozni. Ilyenkor derül ki, hogy minden látszat ellenére még sem olyan könnyű az, amit Marics Petivel csinálunk.

Mindenesetre, ha valaki egyéniség akar lenni, akkor ne egy mentor dalát hozza. Inkább valami külföldi előadót, nagyobb "wow faktort" próbáljon mutatni."

Ha valaki egy Bon Jovit vagy más világsztárt énekel el úgy, ahogy kell, az teljesen más, mint mondjuk egy Valmar dal.

Végezetül az X-Faktor egyik műsorvezetőjét, Miller Dávidot szólítottam meg, aki minden eddiginél nagyobb trollként hergelte a versenyzőket a zsűri ellen.

"Amikor ott van nálam a versenyző, akkor én a versenyzővel vagyok – magyarázta Miller. – Mindent próbálok az ő szemszögéből nézni. Olyankor a mentorcsapat egy külső tényező. Ha ő dühös a mentorokra, akkor nyilván én is dühöt érzek a mentorokra. Ha jól sikerül neki és örül, akkor együtt örülök vele. Mindig a versenyző érzelmeit próbálom egy kicsit felerősíteni."

Mesélt arról is, milyen a közös munka műsorvezető társával, Pápai Jocival.

"Szerencsére egyikünknek sem kell a szomszédba menni a humorért. Nagyon jó közönség a Józsi.

Bármit csinálok, ő szakad a röhögéstől, ami nekem csak olaj a tűzre és akkor még többet hülyéskedek.

Egy ilyen műsorvezetői párosnál nagyon fontos, hogy kedveljük egymást a kamerán kívül, mert akkor sokkal könnyebb a kamera előtt is együtt dolgozni.

Semmi sincs előre megírva. Bemegyünk reggel 8.30-ra a székházba, 9.30-ra elkészülünk, 10-kor elkezdjük a forgatást, beállítanak minket a helyünkre. Előtte nem találkozom a versenyzővel, nem tudom, mit fog csinálni. Nem is lenne jó tudni, mert sokkal teátrálisabb lenne. Miért kérdezzem meg, hogy mit énekel, ha már tudom? Itt nem színész vagyok, hanem műsorvezető.

Amikor nem dolgoztam a tévében, én is azt hittem, hogy minden előre meg van írva, de most már látom, hogy ezeknek a civil szereplőknek a torkán nem lehet lenyomni előre kitalált dolgokat.

Annyi könnyebbség azért van, hogy ez felvétel. Az élő adás nyilván teljesen más. Ha ott kimondtál valamit, akkor ki kell keveredned belőle. Az meg azért izgalmas."

Az első adás szeptember 6-án látható az RTL-en, a róla írt kritikánk pedig vasárnap olvasható a Szeretlek Magyarországon.


Link másolása
KÖVESS MINKET: