KULT
A Rovatból

Pár éve interjút készített a példaképével, most közös koncerten lépnek fel

Balázs Konrád és Ligeti György között egy generációnyi korkülönbség van, mégis teljesen egy hullámhosszra kerültek emberileg és zeneileg is.


A Twentees az angolszász gyökerű gitárzenekarok nyomdokain alakult, de tavaly megjelent második albumukon már túlnyomórészt magyar nyelvű dalok kaptak helyet. Céljuk, hogy olyan popzenét csináljanak itthon, ami egyszerre dallamos és fülbemászó, de közben nemzetközi színvonalú.

Ebben segítségükre van a We Are Rockstars együttes frontembere, Ligeti György is, aki producerként segíti a Balázs Konrád által vezetett csapat munkáját. Április 20-án pedig vendégként is fellép velük koncertjükön, a Gozsdu Manó Klubban. Ennek apropóján beszélgettünk a két zenésszel.

– Hogyan ismerkedtetek meg egymással?

Gyuri: Én nem emlékszem, azt tudom, hogy volt egy műsorom az Open Air Rádióban és figyeltem a fiatal zenekarokat. Így találtam a Twenteesre is. A Never Get Enough című számukat már kb. egy éve játszottam, mert imádom, mikor egyszer csak valahogy találkoztunk. De majd Koni biztos megmondja!

Konrád: Legelőször akkor találkoztunk, amikor

"
interjút csináltam a SZIN-en a We Are Rockstarsszal. Életem első interjúi között volt, nagyon izgultam, és rendesen bénáztam is.

Akkor nem sokat beszéltünk Gyurival, ahogy ő is említette, az első „zenei” találkozás később volt, a rádióban.

– Mikor merült fel először a munkakapcsolat ötlete köztetek?

Gyuri: Úgy emlékszem, hogy a Koni első találkozáskor felvetette, de én azt mondtam, hogy a Never Getet én se tudnám jobbra csinálni, úgy jó, ahogy van.

Konrád: Eleinte küldözgettem néhány elkészült dalunkat Gyurinak véleményezésre, de a közös munka konkrétan a második nagylemezünk készítésekor indult el. Ekkor már a telefonnal felvett demóknál elkezdődött az együttműködés, és Gyuri segített véglegesre formálni a dalokat – rendbe tette az összhangzattani ügyeket, és segített kihozni a dalokból mindent, ami bennük volt, csak mi nem jöttünk rá, vagy nem hallottuk bele.

konradligeti

– Befolyásolja-e a köztetek lévő életkori különbség, ahogy a zenéléshez álltok?

Gyuri: Ha valaki igazi zenész, azt konzerválja a zene és élete végéig hülyegyerek marad. Szeretnék így maradni…

Konrád: Gyorsan bebizonyosodott, hogy tök mindegy, hogy Gyuri húsz évvel idősebb nálunk - vagyis csak Mikinél és nálam, mert a zenekar másik két tagja már harminc. (nevet) Barátként és haverként tudunk egymással beszélgetni és a legnagyobb hülyeségeken röhögni. Zeneileg pedig tökéletesen megértjük egymást, egy nyelvet beszélünk, mivel közös a cél: olyan indie dalokat csinálni, amelyek törekszenek arra, hogy poposak és rádióbarátok legyen. Nagyjából hasonló zenéket szeretünk, úgyhogy ez zökkenőmentesen ment mindig.

– Miben más szerintetek a mostani tizen-huszonéves zenészgeneráció, mint az eggyel/kettővel fölötte lévő? (Szemléletmód, technikai tudás stb.)

Gyuri: Technikai tudásban jobbak, mint mi voltunk. Mi egymástól tanultunk gitározni, énekelni. ellestünk dolgokat az idősebbektől. Ők szerintem már az internetről könnyebben tudtak tanulni. Ez pozitív. A szemléletmódban nekem kicsit negatív a tendencia, mert úgy látom, hogy

"
a belsőre figyelés helyett – ami alapja az őszinte önkifejezésnek – rámentek a zenészek az önpromócióra.

Amit egyébként a zeneipari helyzet indokol és értek is, csak ezzel az állandó külsőségekre, jelenlétre figyeléssel elveszik valami, ami alapja a zenének és a nem sekélyes, értékes művek születésének. Persze ez csak tendencia, vannak kivételek.

Konrád: Szerintem mi is beleesünk abba a pixisbe, amiről Gyuri beszél. Nekem régóta első számú szerelem a zene, de sikeresek is szeretnénk lenni, és a kettő néha nehezen egyeztethető össze. A jó zene a sikernek csak nagyon apró szelete, és a rajongók megszerzésében - sajnos, nem sajnos - más tényezők vannak túlsúlyban.

twentees

A Twentees legújabb klipje:

Gyuri, te több fiatal zenekarral is dolgozol producerként. Mennyire fogadják el magától értetődően, ha valami változtatást javasolsz? Van, hogy ragaszkodnak a saját koncepciójukhoz?

Gyuri: Én nem szeretem a bólogató Jánosokat. Legyen is véleményük: győzzenek meg, vitatkozzunk, próbáljuk ki, hogyan jobb. És ha igazuk van, igazat adok, nem ragaszkodom a saját hülyeségemhez.

"
Vagy ha nem is érzem jobbnak az ötletüket, de koncepciójában jó és imádják, hisznek benne, akkor támogatom. Végül is az ő daluk, ők tudják, mit akarnak kidomborítani. Én inkább csak javasolok, terelgetek.

Konrád: Nem akarok nyalni, de nálunk szerintem Gyuri minden ötlete bevált. Előfordult, hogy győzködnie kellett arról, hogy meg lehet csinálni egy témát jobban is, mint ahogy mi kitaláltuk. De végül pár könnycsepp elmorzsolásával mindig beláttam, hogy a jó dalt kell szolgálni, nem azt, hogy minden ötlet belekerüljön, ami eszünkbe jutott.

– Mindketten angol szövegekkel indultatok, majd fokozatosan tolódtatok el a magyar nyelv felé. Mi volt ennek a háttere?

Gyuri: Itthon lehetetlen kitörni a párszázas rajongói körből, ha angolul nyomjuk. A magyar közönség meg amúgy is szövegcentrikus, kb. bármilyen szar zenét el lehet adni “coelhói igazságokkal”.

Konrád: Abszolút „piaci” okai voltak. Zeneipari szereplők győztek meg bennünket arról, hogy érdemes magyarul énekelni, ha itthon akarunk érvényesülni. A közönség szövegcentrikussága nekünk okoz bőven fejfájást, mivel én totálisan zenecentrikus zenehallgató vagyok, és a saját dalainknál is arra törekszünk, hogy magukba a dalokba szeressen bele a közönség, ne a szövegbe.

ligeti2

– Magyarul, vagy angolul írtok könnyebben dalszöveget?

Gyuri: Ehhez a zenéhez az angol stimmel, mert szinte csak rövid szavakkal dolgozik a nyelv. Nálunk a szavak többsége több szótagú, ezért nehezebben tagolható, osztható. Ezen kívül már három Kispálon szocializálódott generáció felnőtt, tehát a minket hallgató nép igényli a furmányos szövegeket. A magyar nekünk mindig kihívás az angollal szemben.

Konrád: Angolul sokkal könnyebb, természetesen azért, mert ez a stílus ezen a nyelven született és él mindmáig. Magyarul viszont több tartalommal fel tudom tölteni a szövegeimet, mivel így nem zsákbamacskázhatok, a hallgató minden egyes szót megért, és oda is figyel rá. A másik érdekesség, hogy

"
észrevettem, hogy szomorúbbak, melankolikusabbak a magyar szövegeim – mintha az anyanyelv megkövetelne valami keserédességet.

– Szerintetek mi kell ahhoz, hogy egy ilyen műfajban utazó magyar zenekar külföldön is áttörjön? Elvégre nagyon telített a mezőny, nehéz bármivel is kitűnni.

Gyuri: Elsősorban iszonyú jónak lenni mind zeneileg, mind szövegileg, valamint időszerűnek is. Ehhez viszont kint kell élni, mert itthon 6-7 éves trendlemaradásban vagyunk. A másik út – amire történnek most próbálkozások –, megalapítani a mi kis halpiacunkat, maradni a seggünkön ebben a térségben, és hagyni a nyugati befutást.

Konrád: Ez nagyon érdekes és összetett téma, én pont el is kezdtem erről írni egy cikksorozatot egy egyetemi projekt keretein belül. Most nagyon virágzik a magyar zenei export, lelkesek a szereplők és egyre többen is vannak, mind a zenekarok, mind a háttéremberek. Az alapokat Gyuri elmondta.

konrad2

Fotó: Hegyi Júlia Lily

– Nektek személy szerint mennyire célotok a nemzetközi karrier?

Gyuri: Mi megpróbáltuk és ennek örülök. Rengeteget tanultam a dolgokról, a zeneipar működéséről. Nyilván jó dolog a nemzetközi befutás, de én már nem ebben gondolkodom, csak hagyom, hadd történjen minden úgy, ahogy kell. Viszont szívesen segítek bárkinek a tapasztalataimmal, aki rászánja magát egy ekkora döntésre.

Konrád: Nyilván minden zenész legnagyobb álma, hogy körbeturnézza a világot, de a realitás talaján ez nagyon nagy falat. Számomra egyelőre plátói dolog a nemzetközi karrier, nem tettem le róla, de jelenleg nem úgy néz ki, hogy a közeljövőben lesz olyan projektem, ami külföldre szánja magát. A Twenteesnek ez nem célja, és mindenki itthon biztosítja be magát munkával, lakással stb. Úgyhogy várhatóan nem is lesz olyan fordulat a zenekar életében, hogy kitaláljuk, hogy kizúzunk valahova.

– Milyen közös terveitek vannak még?

Konrád:

"
Olyan popzenét csinálni itthonra, ami nem a Wolf Kati és Vastag Csaba-mércékkel pop, hanem nemzetközi színvonalú, és mégis megmarad a gyökereinél – a jó gitártémáknál és izgalmas, de egyszerű harmóniáknál.

Folyamatosan fejlődünk és jönnek az új ötleteink, és Gyuri szerintem tökéletesen megfelelő ember arra, hogy a segítségével eljussunk a céljainkhoz. Meg azért személy szerint örülnék annak is, ha Gyuri fiókban lapuló szólóötleteihez is hozzájárulhatnék a gitározásommal vagy éneklésemmel.

Gyuri: Óóó, köszi!!! Szavadon foglak! Ami pedig a Twenteest illeti, én mindig hajlandó leszek producerként, hangmérnökként dolgozni a zenekarral, amíg ilyen minőségű, őszinte gitárpop jön belőlük.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Ilyen durva baki még nem volt hazai koncerten – Ütős electrocore-élmény lehetett volna, durva csalódásba fordult az Electric Callboy koncertje
Azon szerencsések, vagy szerencsétlenek közé tartozom, akik harmadjára láthatták élőben Budapesten egyik kedvenc zenekarukat, az Electric Callboy-t. A német szupersztár zenekar tarol a Spotify-on, a YouTube-on, a közbeszédben – de valahogy ez élőben nem sikerül. Magyarországon pedig harmadjára is kudarcot vallott a project.
Kocsák Krisztián - szmo.hu
2025. november 25.



Először 2022-ben voltam Electric Callboy koncerten, akkor még a Petőfi-híd melletti Barba Negra Trackben, ahol ugyan a hangulat tökéletes volt, az idő azonban ellenünk dolgozott. Szakadt az eső, fáztunk, csúsztunk a sárban, de kitartottunk, még úgy is, hogy a zenekar kettő helyett csak egy frontemberrel érkezett, mivel a koronavírus elérte a csapat „ordítós” énekesét. Lement a buli, enyhe hiányérzet, de korrekt volt.

Egy évvel később a csepeli Barba Negrában ismét a német electrocore zenekar elé vetettem magam, de a buli élvezhetetlen volt, mivel akárcsak megannyi koncert a kinti Barbában, ez is úgy szólt, mintha egy liftben hallgattam volna a performanszt. Éppen ezért nagyon vártam, hogy rendes körülmények között, egy arénában is szem- és fültanúja lehessek egy koncertjüknek. Ez a nap eljött, azonban olyan csalódást okozott, mint korábban semmi.

Csalódás a köbön

Az MVM Dome adott otthont a bulinak, de hiába mentek el az állójegyek, ülőhelyből maradt bőven, sőt, a felső szektorokat le is zárták. Így sem telt meg a koncertterem, de éppen elegen gyűltünk össze ahhoz, hogy egy tökéletes estét varázsoljunk az Üllői út szórakoztatóipari arénájába. De nem sikerült. Nagyon nem.

Két énekes van, de nem szól az egyik mikrofon. Ez egy falunapon, vagy egy klubkoncert első dalánál előfordul, de persze ezt összeszorult gyomorral és kellően megemelkedett vérnyomással azonnal orvosolják a helyi technikusok. Most azonban tanúi lehettünk annak, hogy egy egész koncerten keresztül nem szól az egyik frontember mikrofonja, sőt, nagyjából három másodpercre az egész zenekar elnémult az egyik dal kellős közepén. Ez egy külföldi csúcsprodukciónál, többtízezres jegyáraknál, többtízezres nézőszámnál baromi ciki.

Az pedig, hogy a kicsit több mint másfél órás koncert alatt semmit sem változott a helyzet, kifejezetten felháborító.

Annak tudatában pláne, hogy milyen lehetett volna a buli.

A zenekar fénykorát éli, jobbnál jobb dalokkal rukkolnak elő, érződik rajtuk, hogy megtalálták a „hangjukat”. Egy átlagos metálzenekarból korunk egyik, ha nem a legjobb electrocore zenekarává nőtték ki magukat. A színpadi jelenlétük több mint kiváló, érezhető a német precizitás, minden percre pontosan ki van találva, így nyújtják a maximális élvezetet a közönség számára. Természetesen a pirotechnikán sem spóroltak, tűz, füst, konfetti, mindent ellőttek, amit kell – ám az igazán nagy durranás elmaradt.

Ezek nem örömkönnyek

A zenekar az összes slágerét eljátszotta a magyar közönségnek, de sajnos alkalmanként csak találgatni lehetett a hangnemet, a főének dallamai nélkül egy masszív zúzdát és egy értelmezhetetlen kását hallottunk. Ez szerencsére nem szegte kedvét a nagyérdeműnek, kitartóan tapsoltunk és ordítottunk a dalok között, de érezhető volt a csalódottság. A koncert kiemelkedő pillanatai közé tartozott egy semmiből berobbanó Dj szett, valamint a viszonylag új dobos, Frank Zummo szólója. Érdekesség, hogy Zummo korábban a Sum41 dobosa volt, az Electric Callboy pedig feldolgozta a Still Waiting című klasszikust, amit minden idei koncerten eljátszanak.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy vegyes közönségnek játszott a zenekar. Aki eljött a koncertre, tudta, mire vállalkozik. Kőkemény breakdown-ok, masszív screamelés, valamint nyugtató jelleggel dallamos refrének. Ebből azonban most pont a dallamos részek maradtak ki.

A zenekari tagok minden koncerten magukra öltik a videóklipekben használt jelmezeket, ez persze most sem maradhatott el, sőt, a közönségből többen is bundesliga-séróval, susogós melegítőben virítottak, ünnepelvén a Hypa Hypa, vagy a Pump It című slágereket, a legnagyobb ovációt azonban a gombahajú, fehér szettes We Got The Moves kapta, amely a koncert záródalaként szolgált.

Röviden összefoglalva, a látvány fantasztikus, a zenekar csodálatos, az ötlet kiemelkedő, a hangosítás kritikán aluli. És ez sajnos elég ahhoz, hogy megöljön egy olyan bulit, amit mindannyian át szeretnénk élni, legalább egyszer.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Órákon belül kezdődik a Stranger Things utolsó évada - ezt lehet tudni a sorozat befejező részeiről
Az új évadot három részletben, a teljes ünnepi szezonra elosztva kapják meg a rajongók. A színészek szerint a lezárás annyira megrázó, hogy a forgatókönyvet olvasva is elérzékenyültek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. november 26.



Hálaadás, karácsony, szilveszter: három ünnep, egyetlen hatalmas búcsú. A Netflix a teljes ünnepi szezont a Stranger Things fináléjának szenteli. Az utolsó évad első négy része magyar idő szerint november 27-én, hajnali 2-kor debütál, karácsonykor érkezik a következő három epizód, a végső, mindent lezáró fejezet pedig szilveszterkor tesz pontot a hawkinsi rejtélyek végére.

A cselekmény 1987 őszén veszi fel a fonalat, ahol Hawkins városa a korábbi események után katonai karantén alatt áll a megnyílt dimenziókapuk miatt. Tizi bujkál, Vecna pedig eltűnt, a szétszakadt baráti társaság célja pedig egyértelmű: fel kell kutatniuk és végleg meg kell állítaniuk a gonoszt. A Netflix hivatalos TUDUM oldala szerint az epizódcímek már önmagukban is sokat sejtetnek az előttünk álló harcról: The Crawl, The Vanishing of …, The Turnbow Trap, Sorcerer, Shock Jock, Escape From Camazotz, The Bridge és végül a The Rightside Up.

A premier előtt az alkotók, a Duffer fivérek az egyes epizódok hosszával kapcsolatban tiszta vizet öntöttek a pohárba. A ma hajnali csomag részei 54 és 83 perc között mozognak, közülük a negyedik epizód a leghosszabb. Bár korábban arról pletykáltak, hogy minden rész filmhosszúságú lesz, ezt cáfolták: a legtöbb epizód hagyományosabb hosszúságú, a sorozatzáró finálé azonban tényleg monumentális, kicsivel több mint kétórás lesz.

A záróepizódot ráadásul nemcsak az otthoni tévéképernyőn, hanem Észak-Amerikában több mint 350 moziban is átélhetik a rajongók a Netflix-premierrel egy időben.

A befejező évadra visszatér a teljes, jól ismert szereplőgárda, köztük Millie Bobby Brown, Winona Ryder, David Harbour és a többiek, de egy igazi legenda, a Terminátor filmekből ismert Linda Hamilton is csatlakozik a stábhoz.

A búcsú a színészekből is erős érzelmeket váltott ki. „Emlékszem, az emberek írtak, hogy ‘Noah, készülj, ez az évad tetszeni fog’, és amikor a felolvasás előtti napon a zuhany alatt olvastam a forgatókönyvet, csak azt mondtam: ‘Ó, Istenem’… felhívtam anyukámat, és teljesen izgalomba jöttem” – árulta el a People magazinnak Noah Schnapp, aki Will Byerst alakítja. Winona Ryder, a sorozatbeli édesanyja, Joyce Byers is elérzékenyülten beszélt a forgatásról: „Úgy érzem, ebben az évadban mindegyikükkel tölthettem időt, ami hihetetlenül különleges. … Örökké szeretni fogom őket” – nyilatkozta a Netflix hivatalos oldalának.

A grandiózus látványvilág és a monumentális lezárás persze óriási költségekkel is jár. Bár a Netflix hivatalosan nem erősítette meg, iparági becslések szerint

az ötödik évad epizódonként 50-60 millió dollárba, vagyis átszámítva körülbelül 16,5-19,8 milliárd forintba került. A teljes évad költségvetése így megközelítheti a 480 millió dollárt, ami nagyjából 158 milliárd forint.

Shawn Levy executive producer egy interjúban úgy fogalmazott, hogy biankó csekket ugyan nem, de hatalmas összegeket tartalmazó csekkeket kaptak. Aki pedig nem bírja kivárni a magyar idő szerinti hajnali premiert, a Netflix már közzétette az első epizód nyitójelenetét, amelyben az első öt percet lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Menekült a délszláv háború elől, 19 évesen nem vállalta az Eurovíziós Dalfesztivált, és ő kérte meg a férje kezét – Rita Ora 35 éves
Koszovóból az Egyesült Királyságba, majd onnan Hollywoodba és végül a csúcsra. Már fiatalon hosszú utat járt be, de a tehetsége nem ismert határokat.


Rita Sahatçiu 1990. november 26-án született egy jómódú koszovói albán családban, Pristinában, a ma már független Koszovó fővárosában. Csupán egyéves volt, amikor a családjával – az édesanyja, Vera, az édesapja, Besnik és a nővére, Elena – elmenekültek otthonról a délszláv háború kitörése idején. Politikai menedéket kértek Londonban, amit megkaptak, ott pedig Besnik megvette a The Queens Arms nevű pubot az észak-londoni Kilburnben. Ezután kezdte el használni a másik családnevét, az Orát (ami időt jelent albánul) a könnyebb megjegyezhetősége miatt. Néhány évvel később Ritának és Elenának kisöccse született, Don. „Londonban felnőve nagyon elfogadottnak éreztem magam. A környék, ahol felcseperedtem, eléggé vegyes volt. Én pedig szerencsés, mert soha nem éreztem magam kívülállónak. Iskolába jártam, és az osztályomban sokféle bevándorló és menekült volt. Különböző kultúrák között nőttem fel, szomáliaiak, németek és albánok mellett, s úgy éreztem, mintha egy csapat lennénk, egy társaság” – emlékezett vissza.

Ora apai nagyapja, a híres színházi és filmrendező Besim Sahatçiu mindig is tudta, hogy az unokájából sztár lesz. A szülei ennek megfelelően Besim kedvenc hollywoodi sztárja, Rita Hayworth után nevezték el.

Rita csupán hatéves volt, amikor csatlakozott a Voices Foundation nevű iskolai kórusprogramhoz. Évekkel később a családi kocsmában tartott nyílt mikrofonos esteken énekelt, és végül részleges ösztöndíjat nyert egy művészeti középiskolába. „A neveltetésem hihetetlenül szabad volt abban az értelemben, hogy ilyen fiatalon elkezdhettem zenélni, és meg tudtam győzni a szüleimet, hogy a zene az én világom, bár számukra csak a tanulás számított. A szüleim nagyon támogattak ebben” – mondta.

Egy nehéz, de jó döntés

Orát azonban a színészet is érdekelte, és ebben is tehetségesnek bizonyult. 14 évesen kapta meg az első szerepeit, miután egy helyi vidámparkban éneklés közben felfedezte őt a svéd zenei producer és dalszerző, Martin Terefe. Pár évvel később, amikor Terefe a stúdiójában járt, összefutott a brit énekessel, Craig Daviddel, ami oda vezetett, hogy Rita lett David egyik háttérénekese.

Sőt, őt választották ki mindössze 19 évesen arra, hogy képviselje az Egyesült Királyságot a 2009-es Eurovíziós Dalfesztiválon, ám Rita elutasította az ajánlatot. „Olyan fiatalon ez egy elég nehéz döntés volt.

Még tinédzser voltam, és nagyon éhes a sikerre. De abban a pillanatban úgy éreztem: hű, biztos, hogy ez az én nagy esélyem? Majd úgy döntöttem, nem vállalom... Azt akartam, hogy lemezkiadók szerződtessenek, és igazi művész lehessek.” Az intuíciójára (és leendő menedzsere, Sarah Stennett tanácsára) hallgatott, és abszolút megérte: szinte azonnal öt albumra szóló szerződést kötött Jay-Z lemezkiadójával, a Roc Nationnel.

A világ tetején

A dolgok 2012-ben indultak be igazán, amikor Daniel Stein, azaz DJ Fresh, a brit producer meglátta Orát a Roc Nation promóciós videójában. Kiderült, hogy énekesnőt keresett a Hot Right Now című dalához. Ora csatlakozott a projekthez, és így meglett az első slágere az Egyesült Királyságban. A dal ráadásszámként szerepelt a debütáló albumán, az Orán is, amely végül szintén abban az évben jelent meg. A lemez az Egyesült Királyság eladási listájának első helyén debütált, és Ora karrierje rendesen beindult.

Azóta olyan sztárokkal dolgozott együtt, mint Iggy Azalea, Drake, Ed Sheeran, Charles Hamilton és Liam Payne, illetve olyan filmekben vállalt szerepeket többek között, mint a Harry Potter és az azkabani fogoly (csak statisztaként tűnt fel a háttérben), a Halálos iramban 6, A szürke ötven árnyalata-filmek (Christian Grey húgát, Miát játszotta), a Mélyütés, a Pokémon – Pikachu, a detektív, az Utódok – Vörösök felemelkedése, az Ólomkatona vagy a Túl sok című idei sorozat, amiben önmagát alakította. De fellépett Barack Obama volt amerikai elnök előtt, Teréz anya pápai szentté avatásán a Vatikánban, az Oscar-gálán és a koszovói függetlenség 10. évfordulójának ünnepségén is. Kinevezték őt az UNICEF brit nagykövetévé és Koszovó tiszteletbeli nagykövetévé, ami szerinte azt jelenti, hogy: „Fel kell tennem az országomat a térképre, és meg kell győznöm az embereket, hogy ez is egy gyönyörű hely, és érdemes meglátogatni.” Annak ellenére, hogy évekkel ezelőtt lemondott az Eurovízióról, végül karriert épített ki a tévés tehetségkutató műsorokban is, mivel benne volt a The Voice-ban, az X-Faktorban, a The Masked Singerben és az America’s Next Top Modelben is.

Eddig három stúdióalbumot adott ki, az Orát 2012-ben, a Phoenixet 2018-ban, a You & I-t pedig 2023-ban. A legutóbbi zenei turnéját még a Covid előtt, 2019-ben tartotta, mostanában pedig inkább a színészkedésre koncentrál, mivel több filmje is készül.

A He Bled Neon című akció-thrillerben például Paul Wesley-vel (Vámpírnaplók) és Josh Hollowayjel (Lost – Eltűntek) játszik majd együtt, a Voltron című, Rawson Marshall Thurber (Családi üzelmek, Központi hírszerzés, Felhőkarcoló) által rendezett sci-fi-fantasyben egyenesen Superman, azaz Henry Cavill partnere lesz (ez a két film már utómunkálati fázisban van), jelenleg pedig a Viqueens című animációs filmet készíti, pontosabban abban lesz az egyik főszereplő, Hedvig szinkronhangja

Fordított szerepek

Ora egyébként spirituálisnak tartja magát, de vallásosnak nem, természetesen beszél albánul, és hatalmas rajongója az angol Manchester City futballklubnak.

2013-ban jött össze a skót DJ-vel, Calvin Harrisszel, akivel 2014 júniusáig járt. Majd 2016-ban az amerikai zenész Andrew Watt rabolta el a szívét, akivel három évig volt együtt, 2019 októberéig, igaz, volt közben egy kb. négy hónapos mosolyszünet. 2021-ben azonban jött a nagy szerelem, méghozzá a nála 15 évvel idősebb, Oscar-díjas új-zélandi filmrendező, Taika Waititi (aki olyan filmeket készített többek között, mint a Hétköznapi vámpírok, a Vademberek hajszája, a Jojo nyuszi, A győztes gól, valamint a Thor: Ragnarök és a Thor: Szerelem és mennydörgés) személyében. 2022 augusztusában házasodtak össze, és jelenleg Los Angelesben élnek.

Mint kiderült, egy rögtönzött szertartás keretében kötötték össze az életüket, amit mindössze két hét alatt szerveztek meg. Ez azután történt, hogy az énekesnő egy Palm Springs-i kirándulásuk során feltette a nagy kérdést a szerelmének. „Megkérte a kezemet, én pedig rögtön igent mondtam” – mesélte Waititi.

A villámceremóniára a saját Los Angeles-i otthonukban került sor, amelyen mindössze nyolc ember vett részt, csak a legközelebbi barátok és családtagok, valamint a külföldön élő szülők Zoomon keresztül. A menyasszony három különböző ruhát viselt, amiket az ismert divattervező, Tom Ford álmodott meg. Ritát a nővére, Elena kísérte az oltárhoz, a szertartás után pedig, immár friss házasokként az egyik barátjuk házába mentek ünnepelni, ahol többek között egy Elvis-imitátorral lepték meg őket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Egy Dankó utcai ereszcsatornán köszöntötték a Nobel-díjas Krasznahorkai Lászlót, aki mélyen meghatódott
A Józsefvárosból érkezett kedves üzenet híre gyorsan eljutott az íróhoz. Hivatalos oldalán, egy posztban azonnal válaszolt is a rajongóinak.


Egy VIII. kerületi ereszcsatornára ragasztott üzenet mélyen megindította a friss irodalmi Nobel-díjas Krasznahorkai Lászlót, aki hivatalos oldalán reagált a gesztusra:

„Drága magányos, fáradt, érzékeny olvasók a Dankó utcában! Isten tartson meg titeket sokáig a kegyeiben!”

A 24.hu írta meg, hogy a Nobel-díjas íróhoz is eljutott annak az ereszcsatornára ragasztott gratulációnak a híre, amelyet olvasói helyeztek ki a Dankó utcában. A papírlapon az író arcképe mellett ez a szöveg állt:

„Kedves Krasznahorkai László! A Dankó utca olvasói hálás szívvel gondolnak rád, és gratulálnak a Nobel-díjadhoz! Köszönjük.”

Az eseményről az író hivatalos oldalán számoltak be, ahol a köszöntésről készült fotót és a rá adott választ is közzétették.

„Krasznahorkai Lászlót mélyen megindította a ma délelőtt kiragasztott s alább látható köszöntés. Drága magányos, fáradt, érzékeny olvasók a Dankó utcában! Isten tartson meg titeket sokáig a kegyeiben! KL” – írták a bejegyzésben.

A Svéd Akadémia október 9-én ítélte oda az irodalmi Nobel-díjat Krasznahorkai Lászlónak „lebilincselő és látnoki erejű életművéért, amely az apokaliptikus rettegés közepette is a művészet erejét hirdeti.” A nemzetközi sajtóban a díj kapcsán leggyakrabban a Sátántangó, Az ellenállás melankóliája és a Báró Wenckheim hazatér című műveit, valamint a Tarr Bélával közös munkáit emelték ki.

Krasznahorkai nemrég egy másik Nobel-díjas honfitársával, Karikó Katalinnal is találkozott a budapesti Svéd Nagykövetség vacsoráján. A nagykövetség beszámolója szerint „az este egyben a két Nobel-díjas első, különleges személyes találkozásának is színtere lett.”

A Nobel-hét programja szerint az író december 7-én tart előadást a Svéd Akadémián, a díjátadó ünnepséget pedig december 10-én tartják Stockholmban. A beszédet a Magvető Kiadó könyv formájában is megjelenteti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk