KULT
A Rovatból

„A legmerészebb álmaimat is túlszárnyalja, ami történik” – Müller Péter Sziámi a Napidal Sziámival projektről

Láng Dávid - szmo.hu
2020. május 25.


Link másolása

– Bíztam benne, hogy valamennyire megmozgatja majd az embereket, de ami történt már eddig is, az a legmerészebb álmaimat is túlszárnyalja. Néhány nappal a csatorna indulása után a YouTube gratulált, amiért a feliratkozók száma elérte az ezret, pedig én úgy gondoltam, hogy ez a maroknyi érdeklődő fóruma lesz. (Külön érdekesség, hogy a facebookos zenészoldalamra „csak” versként kitett Napidal szövegek közt volt olyan, amelyik kis híján harmincezres elérést és hosszas, parázs kommentelést váltott ki – amiben nyilván szerepet játszik a két platform közötti korosztály- és érdeklődésbeli különbség is.)

A lehető legváltozatosabb formában jutnak vissza hozzám a dalok. Volt olyan ember, aki fogta az egyiket, és az első fejébe ötlő dallammal elénekelte, bármiféle hangszerkíséret nélkül. Ehhez még csak zenésznek se kell lenni, elég némi muzikalitás.

A következő szint az volt, amikor a gyökerekhez visszanyúlva fogtak egy gitárt, megszerkesztettek egy akkordkíséretet, és vagy ők maguk felénekelték, vagy az én szövegmondásomat tették alá. Az utóbbin azért mosolyogni szoktam, hiszen nem véletlen, hogy ebben a projektben csak nagyon ritkán énekelek: pont arra vagyok kíváncsi, kiből milyen konkrét dallamot hoz elő az adott szöveg. És teljes zenekari hangszerelésű változatokat is kaptam.

Külön öröm számomra, hogy olyan is akadt, aki nem állt meg egynél, sőt eddig gyakorlatilag mindegyik dalhoz elkészítette a saját verzióját, idővel pedig egy erre épülő külön koncertprogramot is szeretne összerakni.

– Mondasz pár nevet?

– Először is, itt van az egész Baltazár Színház! (Értelmi sérültnek mondott) csodálatos tehetségű színésztársaim egytől egyig bekapcsolódtak a játékba, ami nem szokatlan a számunkra, hiszen másfél évig gyakoroltunk ilyesmit a Baltazár Dalműhelyben. Akkor húsznál több hazai csúcsművészt (előadót és zeneszerzőt) sikerült elhívnunk a munkába és az abból született, gyönyörű emlékként megmaradt koncertre a Müpába.

Van egy anyuka, aki a maga tehetségét szerényen alábecsülve a neve elhallgatását kérte, azzal, hogy ő eddig lényegében csak a gyerekeinek zenélt, de az általa választott dalban talán ő érzett rá legjobban a szöveg és a dallam viszonyára. Nagyon szépen és természetesen énekel, kíváncsian várom a további ötleteit is. (Innentől, persze, a neve mellőzésével szerepel majd.)

A Kollarics család Kiskunhalasról megmutatta számomra a dolog talán legigazibb értelmét, amit odáig csak sejtettem. Az anyuka, Bácsalmási Gabriella egy helyi szociális otthonban dolgozik, ahol már korábban feldolgozták a Szeretni még című AndFriends dalt, amire külön pályázatot hirdettünk három éve.

Az ott lakó nehéz sorsú, gyakran súlyosan sérült emberek bevonásával készítette el a saját verzióját, ami elképesztően izgalmas lett. A verzék közé ugyanis rapbetétként beleszőtték a saját történetüket.

Gabi most először gitárkísérettel énekelte fel a Hullám című dalt a maga dallamával, majd pedig meglepett egy videóval, amin a Csak a csoda szép címre hallgató, januárban született, május elején kitett vázlatra készítette el a maga verzióját – bevonva az egész (tehetséges) családját, köztük a nagyfiút, Kollarits Attilát, a Pi Therapy-ból ismert énekes-gitárost is. Együtt bomba az egész. Persze még csak demó, de már így is komoly örömet okozott. Érdemes kidolgozni.

Schwenk Andrást, Folkmann Ferencet és Fekete Andrást is meg kell említenem, eddig nem ismertem őket, de nagyon ígéretesnek tűnik, amit csinálnak, nagy potenciált látok bennük. De mondhatnék még jó pár másik embert is, akikre legalább ennyire büszke vagyok. Előkerült például Szili Péter a régi Sziámiból, Sziklai Zoltán és a Villanyrendőr zenekar Miskolcról (mindketten figyelemre méltó, szinte kész, hangszerelt, stúdióban felvett demókkal). Vagy éppen Kovács András, Király Gábor, Qnkli (művésznév), Szabó Attila "Duel" (Nulladik Változat), illetve Ökrös Zoltán "Sztojka". Bocsánat azoktól, akik most kimaradtak, de tanúsíthatják, hogy valamennyiükkel tartom a szisztematikus és baráti kapcsolatot. Ezután is így lesz.

Turczi István barátom meghívására tartottam egy előadást a dalszerzésről a Parnasszus Vers-Dal Akadémián, az ottani hallgatók közül is bekapcsolódtak néhányan, és jelentkeztek a Szeretni még dalfeldolgozó pályázat korábbi résztvevői is – akkor még gimnazisták, ma már pályaelhagyók, vagy “profi” zenészek.

– Ismert(ebb) zenészek is küldtek be ötleteket?

– Nagyon sokan vannak az ismert zenészek is, akikkel intenzív, fejlesztő munkába merültünk. Havas Miklóssal (Irie Maffia, Sziámi, stb.) már volt közös sikerdalunk, most egy nagyon izgalmas, nagyon mai kész verziót küldött az általa választott vázlatra, amit első próbálkozás szintjén már fel is énekeltem. Polgár Péterrel és Takáts Eszterrel elkészült a Még a csend is című Napidal karanténklipje – bár ezt még a mai napig sem húztam ki a kalapból, de a szöveg már készen volt a csatorna indulása előtt, és Péter ötvenedik születésnapi koncertjén elénekeltük a dal ősverzióját. Ha kihúzom, azért majd várom rá a bátor feldolgozásokat.

Eszterrel és Péterrel már dolgozunk a következő dalokon, és legnagyobb örömömre választott magának egyet Markó Tamás is, aki szintén átütő számokat szerzett annak idején a Sziáminak (Világegyetemista, Testből Testbe, stb.) Menyhárt Jenőt is a legnagyobb örömmel köszöntöttem, amikor jelezte, hogy dolgozik az Engedjenek be! című számon. Kiss Llaci, aki az URH, az Európa Kiadó és a Sziámi lenyűgözően tehetséges zenésze volt, mostanában szólókarriert épít, Ausztráliában készül új lemezzel, és onnan küldte el a maga dalelképzelését az egyik első számra. Lakatos Gergely, a remek énekes, akivel együtt színészkedtünk az Isten pénze című zenés darabban, jelezte, hogy őbenne is mozog valami a dalok némelyikére. Monostori János kollégánk pedig két elképesztően jó, kidolgozott zenével jelentkezett.

Gryllus Dani (háromszoros hurrá!) azzal hívott fel, hogy a Ha mi ketten című dalt ők tangónak érzik, és legnagyobb ujjongásom mellett a napokban elő is adták élő kertkoncertjükön (megtekinthető a Kaláka Facebookján). Szuper lett – jobb így, mint az én eredeti, magyar népdalos, sorfelezős elképzelésem.

A Hülye dalt, ami egy egyszerű kis kuplénak tűnik, azonban a mondanivalója jóval mélyebb, Szakcsival kezdtük el megcsinálni, de erre is jött még egy csomó izgalmas változat. Jávori Fegya és Darvas Ferenc szintén dolgoznak egy-egy számon, ezek egyzongáros darabok lesznek, hamarosan ének is születik rájuk.

Sebestyén Áronnal (aki a Tesla, a végtelen energia című, Egressy Zoltánnal írt zenés darabunk nagy tehetségű, fiatal zeneszerzője) egy kész refrénnél és egy befejezendő dalnál tartunk. Egyáltalán nem utolsó sorban: a Hullám szövegét Dés László is nagyon megszerette, izgatottan várok tőle egy kidolgozott verzió, bár jelezte, hogy egyelőre lassan halad vele. Igazán remélem, hogy nem adja fel végleg, egészen biztosan érzem, hogy nagyon neki való és egyáltalán nem sürget az idő(!). De ez se tántorítson el másokat, szó sincs konkurálásról: minden verzió jó lehet a maga nemében, és érdekel minket.

– A dalok utóéletét mennyire tervezed nyomon követni? Elmennél például vendégfellépőnek, ha valaki meghív a koncertjére, ahol „napidalos” számokat játszik?

– Abszolút elképzelhető, sőt voltak (például a Villanyrendőr), akik már jelezték, hogy ezt szeretnék. Aki kéri, azt már a munkafolyamat során is segítem. Ha például prozódiai hibát hallok valahol, azt jelezni szoktam, persze nem beleszólok, csak véleményt mondok. Mindenkitől kérek elérhetőséget, és többekkel elbeszélgettem már hosszabban is arról, hogyan tehetnénk még jobbá az adott dalt.

Visszatérve: ha egy késznek mondható verzió nagyon közel áll hozzám, és a szerzője azt kéri, hogy legyen belőle közös felvétel vagy produkció, nyilván nem fogok elzárkózni.

Szeretnék majd minél több beküldést a YouTube-csatornán is közzétenni (lesz erre egy külön alrovat), de csak a végleges változatokat, amivel a másik fél meg én is teljesen elégedettek vagyunk. Ezekből egyelőre még „csak” kb. tizenöt van, de bízom benne, hogy hamarosan meglódul a számuk, hiszen mindet mozgásban tudjuk, és látom biztató fejlődésüket.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Zack Snyder tovább kínoz minket: itt a Rebel Moon második része, A sebejtő azonban ezer sebből vérzik
Bizony, ez lett a „scargiver” magyar megfelelője: sebejtő. Persze ez a legkisebb gond a filmmel, amely láttán tengernyi fékevesztett ökörség miatt foghatjuk a fejünket, a tavalyi első résznél mégis jobb lett. Mutatjuk, miben.

Link másolása

A kezdetekről, vagyis a Rebel Moon: 1. rész – A tűz gyermekéről netflixes premierje idején, vagyis 2023 decemberében mi is megírtuk, hogy nem az lett író-rendezője, Zack Snyder megváltó filmje. Pedig nagyon ráférne már egy kis üdvösség, hiszen amilyen ütősen indult a karrierje olyan darabokkal, mint a 2004-es Holtak hajnala, a 2006-os 300 vagy a 2009-es Watchmen: Az őrzők, olyan gyorsan ábrándította ki magából addigi rajongóinak többségét a hatalmas katyvasz Álomháborúval (2011), vagy a vérkomolyan vett, és nagy vehemenciával elkészített, ám jókora luftot rugó DC-s szösszeneteivel (Az acélember – 2013, Batman Superman ellen: Az igazság hajnala – 2016, Az Igazság Ligája – 2017), ráadásul a zombizsánerhez való reményteli visszatérése sem sikeredett túl fényesen Az élőhalottak hadseregével.

A csalódások sorozata pedig így olyan hosszú lett, hogy már egy olyan darab kapcsán sem tápláltunk vérmes reményeket az újjáéledésre, mint a Star Wars nyomdokain járó Rebel Moon című űropera.

Sajnos nem is cáfolt ránk Snyder az első résznek kikiáltott A tűz gyermekével, amiben nagyjából minden filmből volt valami nyúlás, amit a direktora életében látott. Alapvetően A hét szamuráj alapszituját turbósította fel vaskos Star Wars-lopásokkal, és még sorolhatnánk, mi minden mással.

Ha pedig már az első etapnál is ilyen komoly gondok adódtak, abban bízni, hogy a négy hónappal később streamingre felpattintott folytatásra (a két filmet természetesen egyszerre forgatták) Snyder hirtelen mindent kijavít, eléggé halott ügy.

Ritkán fordulnak elő csodák, és talán senki sem hökken nagyot, ha azt mondjuk, A sebejtő (ez a magyar cím de fincsi) sem lőtte ki a Rebel Moont sci-fi műfaj halhatatlanjait rangsoroló képzeletbeli listák élére. De nem lett rosszabb, és ez is valami…

A tűz gyermeke sztorija ott ért véget (vagy inkább maradt abba), hogy a Veldt békés népét gabonáért sanyargató gonosz Atticus Noble (Ed Skrein) a Korával (Sophia Boutella) való bunyóban szétzúzódott a sziklákon, így hőseink úgy hitték, megmenekültek, hiszen parancsnok nélkül nincs sanyargatás. Persze tévedtek. A szedett-vedett banda, köztük Kora, Gunnar (Michiel Huisman), Titus tábornok (Djimon Hounsou), Nemezis (Bae Doona), Tarak herceg (Staz Nair) és Milius (Elise Duffy) visszatérnek a Veldtre, hogy meghozzák a jó hírt, miszerint a szorgos hangyáknak nem kell a náci felhangokkal és dizájnnal pöffeszkedő Anyavilág katonáinak átengedni a megélhetésüket és élelmüket, amikor jön az értesítés: Noble nem halt meg, és öt nap múlva ott is van óriás űrhajójával, hogy begyűjtse a gabonát.

Szóval Koráéknak ennyi idejük van felkészíteni a békés farmereket a harcra, plusz kigondolni egy taktikát, amely segítségével legyőzik majd a jókora túlerőt. Ja, és az Anthony Hopkins hangján beszélő, palástot viselő agancsos robot, Jimmy is itt kószál valahol. A sebejtő tehát folytatja A hét szamuráj-A hét mesterlövész-A három amigó-Egy bogár élete-tematikát, amiben a kis közösséget veszélyeztető gonosz hadakat kell néhány bátor hősnek kitessékelnie a faluból.

Viszont, vagy tán épp ezért, annyi hülyeségre ez a terep nem adott alkalmat, mint A tűz gyermekében, ahol a harcosgyűjtés közepette ide-oda csapódtunk, és csak néha csücsültünk le egy kis dombra egy szusszanás erejéig.

Oké, hülyeségre Snydernél mindig lehet számítani, így most is kapunk olyan jeleneteket, mint pl. amikor a királygyilkosságos puccshoz az élőben ott játszó csellókvartett szolgáltatja rendíthetetlenül, egy pillanatra sem kizökkenve szerepéből a zenei aláfestést, vagy amikor azt látjuk, hogy Noble gigantikus űrhajójának van egy gigantikus kazánháza, amelyben emberek lapátolják a kemencékbe (vagy mikbe) a szenet (vagy mit). Igen, ezzel megy az űrhajó. (Vagy ezzel fűtenek?) És nem gépek végzik a melót, hanem emberek... A Rebel Moonnak kétségkívül van némi steampunkos beütése, na de azért abban is van egy határ…

Az viszont mindenképp A sebejtő számlájára írandó, hogy az akciók ezúttal jobban sikerültek, A tűz gyermeke ugyanis ebben is harmatgyengének számított. A Veldten játszódó ostrom kétségkívül a filmduó legjobb akcióit foglalja magába, Kora és Gunnar pedig ezalatt becsempészik magukat Noble hajójára, hogy belülről robbantsák fel a fenevadat, s itt is találunk megkapó csörtéket.

Na de körülbelül ennyi az a pozitívum, amivel A sebejtő szolgálhat, mivel a karakterek szintjén ezúttal is falakba ütközünk.

Egy csomót mesélnek magukról (hiszen van egy jelenet, amelyben egy asztalnál ülnek hőseink, és szépen sorban mindenki elmeséli a háttérsztoriját, amit persze meg is mutat Snyder, szóval ez is letudva), mégsem ismerjük meg őket igazán, a drámájuk hatástalan marad, és ha meg is hal valaki (márpedig A hét szamuráj alapján nem élheti túl mindenki a kalandot), nem valószínű, hogy krokodilkönnyeket hullatunk majd érte.

Aki pedig azt hitte, hogy mivel A sebejtő a két film közül a második, így végre megnézhetjük Koráék sztorijának lezárását, nos, annak korai volt az öröme. Kapunk egy minifinálét, az igaz, de még sok minden van itt hátra, Snyder tehát valóban arra a merényletre készül, hogy Star Wars-méretű franchise-á dúsítsa vérszegény sci-fi-eposzát. Alig várjuk…

Link másolása
KÖVESS MINKET: