KULT
A Rovatból

Megvannak a Nagy Duett idei győztesei

A fináléban Tilla végre újra különleges cuccot öltött, egy elegánsan cirkuszba látogató fagyisembernek öltözött, és elárulta: a zsűri most sem pontoz. Beszámolónk a Nagy Duett döntőjéről.


Véget ért a móka mára, zárult a Nagy Duett mókatára. Négy páros maradt a versenyben, és vasárnap egy dupla döntő után derült ki, hogy közülük ki viszi el a nyereményutat, a dicsőséget, a glóriát és egy másnapi reggeli műsorban való szereplés lehetőségét. A fináléban Tilla végre újra különleges cuccot öltött, egy elegánsan cirkuszba látogató fagyisembernek öltözött, és elárulta: a zsűri most sem pontoz. Minden páros 3 dallal készült, ám nem mindenki énekelhet háromszor ezen a napon. A közönségszavazás versenypontjait a versenyzők áthozták az előző adásról, ember legyen a talpán, aki követni tudja, kinek hány pontja van.

A műsort Mádai Vivien és Csipa indította Máté Péter Zene nélkül mit érek én című dalával. Nagyon magas ez a dal egy fiúnak, ellenben jó mély a lányoknak és még az ilyen esetekben megszokott, előre felvett vokál sem segítette a párost. A versenyzők ennek ellenére tisztességesen helytálltak, ám a zsűri nem sok érdekeset szólt a produkcióhoz. Sebaj, majd belejönnek. Nehéz munka lehet az, azt is meg kell csinálni valakinek.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

Ábel Anita és Emilio egy Salt ’n’ Pepa slágerrel következett, mely sláger énektudást nem igényelt, így Emil hangja, vagyis a páros legfontosabb fegyvere nem lett bevetve. Hogy vajon egy döntőben jó ötlet-e mindez, kiderül a végén. A zsűrinek mindenesetre tetszett, Anita a táncot korhatárosban nyomta Kasza Tibi szerint, és bár a dalt nem szereti, de zseniálisnak nevezte a produkciót.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

Simon Kornél és Janicsák Veca a Bulibárót énekelte, hú de fura ez a szám! Techno-e vagy mulatós, ki tudja, az értékelésben viszont a zsűri újra dicsért, hiszen mikor nem. Szulák Andi szerint íve volt a páros előadásainak és minden műsorban egyre jobbat hoztak.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

Judy és Madár a Neoton Família egyik nagy slágerével készült, Szulák szerint Madár cukin mozog. "Hibátlan volt, vagyis nem egészen, de ki foglalkozik vele" - fogalmazta meg szigorú és könnyen értelmezhető kritikáját Szulák Andi. "Ahogy a Madár táncol, olyan mozgás nincs! Nem hivatalos, vagy nem tudom" tette hozzá Kasza.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

A következő percekben láthatatlan fantomemberek szavazatainak összesítése következett, mely műsorelemből továbbra sem derül ki semmi, de Tilla hősiesen magyarázta, hogy a sziluettek között épp ki hány század százalékban vezet éppen.

Mádai Vivi és Csipa a 99 Luftballons című Nena-dallal szívatta meg magát, de cukin lelkesedtek az irgalmatlan nehéz dalért. Csipánk iszonyat magas volt újra, viszont a lufikból tekert jelmezük nagyon menő volt. Tilla szerint szürreális volt, az ítészek szerint szerethető a csapat, Cooky a kiejtést dicsérte.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

A szingliélet mindennapjait idézte meg egy FLM-dallal Ábel Anita és Emilio. Kicsit úgy tűnik, mintha elfogytak volna versenydalok a zsákban, de a próbán Emil már a frazírt gyakorolta, innen bárki számára lejöhetett, hogy nem lesz itt baj. A zsűri nyilván csak jókat mondott, Cooky is „megvette”.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

A harmadik részben Veca és Kornél énekelte a Nah Neh Nah című Vaya Con Dios-slágert, melyben Kornél valamiért kissé elmebeteg figurát hozott, ezzel színesítve a temperamentumos előadást. Kasza is ezt mondta: "Kornél, te nem vagy normális, de remélem, tudsz majd ebből profitálni a jövőben" - biztatta egykori kollégiumi szobatársát a vőlegény.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

Judy és Madár a Szállj el kismadárral készült, mely a bokszoló minden mérkőzésének bevonuló zenéje volt, és melyhez aranykalitkát kapott a színpadra a páros. Cooky cukinak, Szulák Andi szerethetőnek nevezte őket, majd utánuk megint az a sziluettes összesítés jött, amiből senki nem tud meg semmit.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

Egy részeredmény-hirdetéssel folytatódott a bulika, ami alatt mindenki rendkívül izgulós fejet vágott, kivéve Csipát, aki lazán bazsajgott, talán mert ő tudja: a gázsit műsoronként kapják, nem az elért eredmény alapján. A negyedik helyet hirdették ki, Emil és Ábel Anita maradtak le a dobogóról. Emil köszönte, szereti Anitát, hálás Jézus Krisztusnak, Anita köszönte a közönségnek és a családjának.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

Tilla zseniálisan kelti a feszültséget a kihirdetés előtt, majd oszlatja el a drámát később pillanatok alatt, hogy ne szomorkodjon a páros. Generálja, majd lezárja, olyan, mint egy jó feleség a hetedik év környékén. Hat versenyző maradt, lenullázták a szavazatokat.

A folytatásban Erdei Zolt és Judy Hungária-egyveleget mutatott be. Madár milyen jókat énekelt már! Ahhoz képest, hogy a zenéhez tényleg semmi köze, jól, stabilan hozta az extrém magas hangokat is. Kasza szerint Erdei Zsolt a műsor során rátalált önmagára, Cooky szerint Madár soha nem hazudott nekik, ám az nem derült ki milyen értelemben és szituációban, de megnyugtató tudni róla.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

Simon Kornél és Veca a Honky Tonk Womant választotta, Kornélnak kifejezetten jól állt ez a nóta. Hogy annak idején Veca édesapjának, Janicsák Istvánnak hogyan jutott eszébe Stones dalát ilyen magyarosra megfogalmazni, ezt a kisfilmben szívesen meghallgattam volna, de sajnos nem derült ki. Szulák Andreának változatlanul bejön Kornél, aki bikát fejt a színpadon. Szavakat sem talált, milyen jó a páros.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

A 2017-es Nagy Duett utolsó zenés produkciója Mádai Vivien és Csipa előadása volt, akik ezúttal egy Boney M-feldolgozást állítottak színpadra. A Ma Baker olyan dal, ahol a csajnak kell énekelni a fiú csak hörög és mamamázik. Ezért volt jó ötlet ott, ahol a páros profi fele a nő, és ezért volt nehezebb Vivinek, hiszen neki kellett vinnie a nótát a hátán, míg Csipa csak magyarázott a háttérben. Tilla szó szerint ezt mondta, Tibi szerint pedig az előadók mindenképpen nyertesei a műsornak, mert több arcukat megmutathatták.

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!

A műsor ötödik részében megint előjöttek a sziluettfantomok a százalékaikkal, majd Tilla elmondta, hogy kell szavazni. Rendkívül hosszú műsorblokk következett, amit írásban megúszhatunk. Az idei Nagy Duett harmadik helyezettje Madár és Judy lett, a dobogó második fokára Mádai Vivien és Csipa került, a nyertes páros pedig Janicsák Veca és Simon Kornél lett. Gratulálunk minden résztvevőnek!

VIDEÓ - Kattints a lejátszáshoz!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Ez a férfi tényleg egy félisten élőben is – megvadult nőstényhordák ellenére is elsöprő volt Jason Momoa koncertje
A hisztérikus követelőzések ellenére sem vetkőzött, viszont felszabadultan zenélt Jason Momoa a bandájával a budapesti Akváriumban. A meglepetés-fellépő a 16 éves fia volt, aki szintén nagyon átélte a teltházas bulit.


Amióta megláttam a Trónok Harcában Khal Drogóként belovagolni Jason Momoát (akiről valljuk be, nők millióinak szintúgy a lovaglás jut eszébe), híresen elfogult lettem. Úgyhogy amikor kiderült, hogy Budapesten koncertezik a nyelvbotlásnak vagy dadaizmusnak is beillő, Öof Tatatá nevű bandájával, fél órán belül öten küldték el nekem a hírt.

2019-ben már voltam olyan koncerten, amelyen ő is ott volt, ugyanis pont a Dűne első részének budapesti forgatása alatt turnézott utoljára a Slayer. De Momoa akkor sajnos nem a küzdőtéren pogózott, mint nemrég Ozzy búcsúbuliján a Pantera riffjeire, hanem a színpad mellől élvezte a show-t.

Jól tettem, hogy fénysebességgel lecsaptam egy jegyre, mert egy nap alatt 80%-ban el is fogytak a jegyek, és utána hamar teltházas lett a buli. Nyilván rengetegen úgy voltak vele – kétségkívül én is –, hogy kit érdekel, Jason milyen zenét játszik, ha az Old McDonalds had a farm dallamára olvassa fel a telefonkönyvet, akkor is izgalmas lesz látni, hogy milyen a kisugárzása ennek a tesztoszteron-hegynek.

Amikor rákerestem a 2024-ben alakult Öof Tatatá-ra, annyit tudtam meg elöljáróban, hogy Mike Hayes énekes-gitáros és Kenny Dale dobos a két zenésztársa, és többek közt Metallica, Black Sabbath, Led Zeppelin és Jimi Hendrix feldolgozásokat adnak elő.

Erre mondjuk nekem, mint rock-metal fanatikusnak extrán fel is csillant a szemem, a műfajt nem kedvelő gruppie-k meg majd elvonatkoztatnak a zenétől, úgysem azért lesznek ott.

A késő esti klubkoncertet illetően arra számítottam, hogy csipketangákat csúzlizó csajok lepik majd el az Akvárium területét, és lesz pár Temu-köpenyes Aquaman, aki így próbál majd a helyszínen csajozni. Sokat nem tévedtem. Két órával a 22.30-ra kiírt koncert előtt már beengedték a sorokban kígyózó keménymagot: valóban volt köztük egy nagydarab kamu-Momoa, számtalan rocker, néhány Momoa-pólós rajongó, szuperhős-fan srácok, és persze zömében állig felnyomott dekoltázsú, kikent-kifent, elszánt lányok, illetve idősebb nők egyaránt. Volt, aki a párjával érkezett, de a többség csapatostul, hiú reményekkel telve portyázott.

Az Akvárium nagytermébe lejutva végtelenítetve vetíteni kezdték – az első sorokat rögtön elfoglaló rajongótábornak – a színész vodkareklámját. Amely elsőre szexinek hatott, ezredszerre már vallatásnak. Az pedig még inkább, hogy ennyi ideig kellett felfokozott hangerővel ovuláló hölgyek locsi-fecsijét hallgatnom, akik már attól önkívületben sikítottak, ha egy road bement letenni egy setilstet a földre.

Amikor végre elkezdődött a koncert, egyébként a kiírt időben, én instant hormonsokkot kaptam a belépő Jason Momoától, mert ez a férfi tényleg egy félisten élőben is. Huncut mosolygások, magabiztos közvetlenség, laza haj- és fenékrázás, gyakori közönséghez dumálás és karizmatikusság (nos, a karizma sem utolsó).

Aki pedig a – nemrég a forgatás miatt történt – szakrális szakálltalanítás miatt izgult, annak jelentem, hogy azóta kellemes borostája nőtt, amely remekül áll neki.

Maga a koncert számomra kifejezetten hangulatos és élvezetes volt, mintha egy blueskocsmában lettem volna, ahol a régi haverok előadják a kedvenc rock-metál slágereiket. Kenny jól dobolt, Mike pedig ugyan nem a legjobb énekes, viszont igazán kiváló gitáros, valamint egy tüneményes és szerethető figura. A trió néha kibővült Nakoa-Wolffal, Momoa 16 éves fiával, aki szintén az apjával együtt forgat nálunk. A srác nem csupán a szülei vonásait örökölte (bár lágyabb kivitelben, puttó angyalkás fürtökkel), hanem az apja zenei tehetségét is, mert már most jól gitározott, és látványosan élvezte a reflektorfényt, szinte fürdőzött a sikerben.

Az apja-fia páros még vokálozott is egyet közös mikrofonba a Rebel Yell alatt. A közönség láthatóan nem tudta értékelni a jammelős blues-részeket és a keményebb metálszekciót sem, csak a populárisabb slágerekre indult be az éneklés, mint amilyen a Red Hot-féle Can’t stop meg a Zombie vagy a Purple Rain.

A buli közben azonban egyre inkább szégyelltem, hogy nő vagyok, annyi lealjasodást láttam és hallottam. Ennyi malacvisítás konkrétan a vágóhídon nincs. Hol hörögve skandálták a családjuktól elszabadult asszonyok, hogy „Shirt off! Shirt off!”, hol magyarul vinnyogták, hogy „Rajtad van a póló, mi van veled?!" vagy "Aquaman gyere ide!". Volt momoás felnőttszínező is valaki kezében (na jó, az nekem is megvan), és egy molinón az első sorban a "Can I have a dickpic?" állt.

A koncert közepén majdnem agyontaposott-rúgott két ittas hölgyemény, hogy egy méterrel közelebb lássák az idoljukat. A (velem is) durván verekedő, megvadult egyedet végül a szekus szedte ki a sorból. Mintha egy nagyszabású lánybúcsún lettem volna – nem csoda, hogy Momoa végül nem vette le a trikóját, becsültem is érte, hiszen nem chippendale műsorral érkezett.

Az éjjel fénypontjaként még a dobverőt is elkaptam a végén, pedig én nem is nyúltam utána, mint száz másik kéz, csak hallottam, hogy a földön koppan, és pont be tudtam slisszolni a lábak közé, hogy felvegyem.

És az a harci helyzet, hogy Momoa és az egész bandája rendkívül szimpatikus és megnyerő volt a műsor alatt. Pedig én tényleg szerettem volna fogást találni ezen a pasin. De nem sikerült - sajnos semmilyen értelemben.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET: