KULT
A Rovatból

Megéri megnézni az Avatár – Az utolsó léghajlítót? Egyértelműen! Hibátlan? Korántsem

Szükségünk volt erre? Egyáltalán nem. Az eredeti Avatár – Az utolsó léghajlító sorozat a mai napig klasszikus. Viszont, aki nem ismeri az eredetit és nem szereti a rajzfilmeket, annak tökéletes arra, hogy megismerjen egy fantasy világot, tele varázslattal, barátsággal és kedvességgel.


Az Avatár – Az utolsó léghajlító 2005-ben indult útjára a Nickelodeonon és Michael Dante DiMartino és Bryan Konietzko műve rögtön modern klasszikussá vált. Stílusában hasonlít az animékhez, de nem japán animációról van szó. A három évadot ért meg a sorozat és egy tökéletes, kerek egész mesét kaptunk ez alatt a 62 rész alatt erről a háború sújtotta fantasy-világról. Még egy méltatlanul elfeledett folytatás sorozatot is szült a Nickelodeonon, a Korra legendája képében.

Majd 2010-ben megtörtént az, amire minden rajongó számított számított.

A Paramount felkarolta a szériát és készítettek egy borzalmas filmet, amiben mindent elrontottak, amit lehetett. A rendezésre felkért M. Night Shyamalan legrosszabb filmje Az utolsó léghajlító, ami hatalmas tett, ismerve az úriember filmográfiáját.

Innen gyakorlatilag nyert helyzetből indult a Netflix, amikor eldöntötték, hogy élőszereplős sorozat képében adaptálják a Nickelodeon legjobb meséjét.

Annyira rossz úgy sem lehet, mint a Shyamalan-rémtett volt.

Ez igaz is, mert a netflixes változat egészen jól sikerült. Nem cserélném el egy pillanatra se a rajzfilmre, mert közel sem annyira kidolgozott és szerethető, de ahhoz képest, hogy mekkora kihívás állt az alkotók előtt az, amit letettek az asztalra, az elismerésre méltó.

Mintha a rajzfilmet néznénk? Közel sem. Nagyon próbáltak közel maradni az eredeti alapanyaghoz, de érezték, hogy meg kell húzni azt. Nekik csupán nyolc 50 perces részbe kellett besűríteniük, az első évad 20 epizódját. Hozzá kell tenni, hogy a rajzfilm húsz perces volt, de így is meg kellett kurtítani a tartalmat a játékidő miatt. Mit sikerült átvinni és mit nem? A sorozat alaphangulatát száz százalékosan sikerült átadni, csillagos ötös, amit Albert Kim showrunner és csapata alkotott.

A jelmezek, a díszletek, a karakterek, mind-mind hibátlanok.

Így képzeltem el Omashu városát, Koh rémálomszerű megjelenését és Agna Qel’a ostromát. A CGI teljesen korrekt, érhető, ha néha billeg a kinézet, de itt minden mágikus, epikus és elképesztő távlatok vannak. Még az utazás a repülő bölényen, Appán is eszi a vizuális effekt büdzsét. Megpróbáltak mindent belezsúfolni a nyolc részbe, így érthető, hogy sok dolgot átstrukturáltak, és néhány dolgot azért megváltoztattak. Sajnos viszont egy dolgot elveszítettek a nagy adaptáció folyamán, amit a mese hibátlanul tudott: valahogy a szív és a könnyed szórakozás kimaradt a kalandból.

Az eredeti Avatár történet egy hatalmas kaland volt, egy felnövés történet, ahol az Avatárnak, Aangnak (Gordon Cormier) helyt kell állnia, miközben az egész világ háborúban áll, és ő kiesett 100 évnyi történelemből. Minden ismerős meghalt körülötte, egy barátja se maradt, miközben mindenki számít rá, hogy felnő az Avatár legendájához, és megállítja a Tűz népének terjeszkedését.

Annak, aki nem ismerni az alapanyagot, az Avatár világában négy nemzet van, a négy elemi erő.

Tűz népe, egy kegyetlen harcos Japánhoz hasonló klán, az inuit beütésű víz népe békés és természetközeli, a levegő mesterei egy magának való, már-már buddhista szerzetesrend, a föld urai pedig egy indiaihoz hasonló kemény, de barátságos társaság. Minden népnek vannak idomárai, akik a saját elemi erejüket tudják irányítani. Minden generációnak van egy Avatára, aki az egyensúlyt tartja az népek között, ő mind a négy elemet uralja és egy különleges spirituális vezető. Ha meghal, reinkarnálódik egy másik nép tagjaként és ősei tudásával újra megszerzi hatalmát. Ez egy örök körforgás.

Tehát, ha meghal egy tűzidomárok között született Avatár, a következő egy léghajlító lesz. Történetünk ott kezdődik, amikor a légidomároknál újjászületett Avatar, Aang még fiatal, és ezt kihasználva a Tűz éppen aktuális ura támadást indít, hogy elpusztítsa a fiú népét, természetesen vele együtt.

Egy véletlennek köszönhetően azonban az Avatár eltűnik 100 évre, így nem volt új kiválasztott, hiszen nem halt meg és innen indul hőseink kalandja.

Aangre jégbe fagyva talál rá két déli víztörzsből származó fiatal, Katara (Kiawentiio) és testvére Sokka (Ian Ousley). Barátság alakul ki közöttük és együtt kell menekülniük a gonoszok elől, akik Aanget üldözik. El kell érniük, hogy az Avatár újra egyensúlyt teremtsen az elemek között és béke lehessen a világban.

Nem kell félni. Ezzel nem mondtam el semmit a sorozat eseményeiből, ugyan is ez tiszta háttértörténet volt. Ennyire kidolgozott és gazdag világba csöppenünk bele, ha elindítjuk Aang és csapatának kalandjait. Ami azoknak, akik nem ismerték az eredetit, elég is lehet. Mint rajongónak, nekem hiányzik kicsit a humor, a szív és a kedvesség a feldolgozásból. Aanget játszó Gordon Cormier sajnos nagyon gyengécske, főleg a sorozat elején.

A végére, mintha belenőne a szerepébe, de nagyon sok volt a fiatal színész vállán, amit nem igazán sikerült cipelnie, sokszor erőtlen a szerepben.

Szerencsére a Katarát játszó Kiawentiio teljesen rendben van, Ian Ousley-vel mint Sokkával is inkább csak forgatókönyvileg van baj. Kár, hogy nem kapott több játékidőt, bár szegény színésznek olyan állszerkezete van, amin egyszerűen nem tudtam túltenni magam és amikor a képernyőn volt, mindig azt figyeltem, hogy az álla külön életet él a testétől.

A gonoszok terén viszont hibátlan a casting. Dallas Liu mint Zuko koronaherceg elsőrangú, jól megírt gonosz, zseniálisan előadva. De a csúcs, a rajzfilm legjobb karakterét, Iroh admirálist alakító Paul Sun-Hyung Lee – ő az egyértelmű győztese az Avatárnak. Minden pillanata tökéletes, a színésznek sikerült eltalálnia azt az egyensúlyt, amit a többi szereplőnél is vártam. A melegszívű, bölcs és szeretetre méltó öreg, aki nagyon humoros, de nem akarsz ujjat húzni vele, mert pillanatok alatt szétszed.

Nagyon vártam Azulát, Zukko testévérét, akit kicsit korábban beleírtak az élőszereplős változatba, mert igazi közönség kedvenc a rajzfilmben.

Itt Grey Griffin kelti életre, alapvetően jól, de még nem látom magam előtt a dörzsölt, erejétől elvakult pszichopatát, akit úgy imádtam a Nickelodeonon. Vicces látni két ex-Lost-os színészt újra együtt, Daniel Dae Kim alakítja a Tűz urát, Ozai-t, és Ken Leung Zhao parancsnokot. Mindketten ügyesek, bár én jobban örültem volna, hogy a főellenséget a Lord Ozai-t csak a legvégén látjuk teljes valójában, ahogy a rajzfilmben. Ott mindig elrejtették előlünk és csak Mark Hamill mély, dörgő hangját hallottuk. Amikor végre megpillantottuk, igazi csemege volt.

Igazából, ha fegyvert tartanának a fejemhez se tudnék mondani több problémát a sorozattal. Nem rontották el mindenféle „netflix betegséggel”, nem váltott színt, nemet és rasszt egy karakter se. Nem tették tele LMBTQ-jelenettel. A benne lévő cseppnyi feminista fennhang az eredetiben is megvolt, és teljesen működik, sőt még visszább is vették. Sokka például sokkal nagyobb hímsoviniszta volt a rajzfilmben, amíg meg nem tanulta a leckét, hogy nem lehet mindig ő az erős és tökéletes. Itt alapvetően visszafogottabban indul a karakter. Ilyen téren, tehát nem lehet semmi okunk a panaszra.

Az, hogy a főszereplő gyengébb, mint vártuk az nagy probléma, de szerencsére a többi színész orvosolja.

Köszönjük még egyszer Iroh admirális! A legjobb pedig egyértelműen a hatodik rész, amikor megismerjük Zuko háttértörténetét, és szinte csúcsára ér a sorozat. A hangnem és szív hiánya pedig tényleg csak a rajongóknak fog feltűnni. Nem egy One Piece-szintű adaptáció, de akinek ez az első kapcsolata az Avatár világával, és unja a kék macskákat, azoknak nagyon szórakoztató és mesés történet lesz Aang és bandája kalandja. Az Avatár – Az utolsó léghajlító teljes első évadja megtekinthető a Netflix műsorán. Reméljük még lesz legalább két szezon, mire befejezik ezt a csodálatos mesét!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Gerendai Károly a Sziget megmentéséről: A politikusok azt a játékot játszották, hogy ki rántja el előbb a kormányt
Az üzletember szerint a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.


Gerendai Károly volt a Della, a 24.hu gazdasági podcastjának vendége, melyben többek között arról beszélt, hogy miért és hogyan vette vissza a Sziget Fesztivált.

Az üzletember azt mondja, nem tervezte, hogy újra „szigetezni” fog, egyszerűen azzal a ténnyel szembesült, hogy az eddigi tulajdonosi kör kivonul a magyar piacról és nem folytatják tovább a fesztivált sem. Amikor felkínálták neki a lehetőséget, hogy a helyükre lépve megmentheti a Szigetet, akkor szembesült ezzel a kihívással.

Az interjú rögzítésekor még nem volt végleges döntés a Fővárosi Közgyűlés részéről a közterület-használati szerződésről, ami a fesztivál megrendezésének kulcsa. Gerendai Károly elmondta, bizonytalansági tényező még van, de bizakodó, mert a frakciók jelezték, hogy a legutóbbi kérelmüket már támogatni fogja a többség. A közgyűlésben zajló vitákat egyenesen pejoratív jelzővel illette.

„Tudom, hogy milyen jó szó erre, ez a tényleg cirkusz, kutyakomédia, nem tudom micsoda, mert nekem tényleg egyszerűen abszurd volt, hogy miközben mindenki arról beszél, hogy legyen Sziget, meg kell menteni a Szigetet, a végén gyakorlatilag az volt az érzésem, hogy azt a játékot játsszák, mint amikor két autó megy egymással szembe és kirántja el előbb a kormányt, és a végén ugye egyik se rántotta el a kormányt, aminek az lett a vége, hogy majdnem nem lett Sziget”

– fogalmazott. Szerinte végül utólag történt egyfajta „kormány elrántás”, ami oda vezetett, hogy újra be tudták adni a kérelmüket.

Gerendai elmondása szerint a szavazás másnapján találkozott Magyar Péterrel, ahol megegyeztek azokról a feltételekről, amelyekkel a TISZA Párt frakciója is támogatni tudja az előterjesztést. Arra a kérdésre, hogy Magyar Péter politikai haszon reményében járt-e el, Gerendai úgy felelt:

„Én inkább úgy fogalmaznék, hogy szerintem ő nem politikai haszonszerzés, hanem politikai kármentés reményében tette ezt a lépést szerintem.”

Úgy véli, a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.

„És valószínűleg ez volt az a pont, ahol ők is azt felmérték, hogy ez rájuk éghet ez a helyzet, hogy akkor a végén esetleg a Tisza-szavazók egy része azt gondolja, hogy ez mégse szimpatikus ez a politikai formáció számára, hogyha egy ilyen kérdésben nem álltak ki és elkaszálják”

– mondta, hozzátéve, hogy a TISZA és a Fidesz-frakció is tartózkodott, ami majdnem a Sziget végét jelentette.

Állítása szerint a közgyűlésen egyedül Karácsony Gergely főpolgármester, illetve az ő emberei kérdezték meg arról, hogy mit gondol a pártok által benyújtott módosító indítványokról. Ezek között szerinte egészen furcsák is voltak, például hogy a Sziget vegyen buszokat vagy adjon aranyrészvényt a fővárosnak.

„Abszolút azt éreztem, hogy itt majd zajlik a kampány, és egyszerűen mindenki elfelejtkezik arról, hogy hát közben ott a sok bába között mi lesz a gyerekkel”

– jellemezte a helyzetet.

A jobboldali médiában megjelent narratíváról, miszerint egy ukránokat pénzelő amerikai tőkealaptól veszi vissza a Szigetet, Gerendai azt mondta, ez a „ne sírjak vagy nevessek” kategória. „Tényleg egyszerűen abszurd, hogy milyen ötleteket tudnak egyáltalán kitalálni” – jelentette ki. Hozzátette, elkeserítőnek tartja, hogy nehéz elképzelni, hogy valaki egyszerűen csak meg akarja menteni a fesztivált, ami szerinte a főváros, az ország, a fiatalok, a kultúra és a turizmus közös érdeke.

A korábbi, saját időszakát érő kritikákra is reagált, miszerint a Sziget nulla közeli eredményt hozott, a pénzt pedig a járulékos vállalkozásokon keresztül vették ki. Gerendai szerint ez egy „klassz összeesküvési elmélet”. Állítása szerint visszanézve a 17. Szigetig, kilenc nyereséges, négy nullszaldós és négy veszteséges évük volt. Feltette a kérdést:

„Mi értelme van, hogy kilopjam a saját cégemből egy másik cégembe a pénzt? Így is úgy is adót kell fizetni utána.”

Elmagyarázta a sokat kritizált nagykereskedelmi modelljüket is: eszerint a nagyker árrésébe építették be a vendéglátósok által fizetendő díjat, ami így a forgalomtól függött. Ez egyfajta kockázatmegosztás volt, és a bevétel a Sziget kasszájába folyt be.

Gerendai kritikusan beszélt a korábbi külföldi tulajdonosok stratégiájáról. Szerinte a probléma az volt, hogy egy kaptafára próbálták működtetni a nyolcvanvalahány fesztiváljukat. A Sziget esetében ez a stratégia, ami a sztárfellépőkre (line-up) épült, nem működött.

„Ez egy kis lélekszámú, nem annyira fizetőképes piac, ahol nagyon nehéz lesz csak napijegyekből sokat eladni a fellépők neveire”

– magyarázta.

Rámutatott, hogy a külföldi látogatókat nem lehet csak a fellépőkkel becsábítani.

„Hogyha valaki csak azt tudja, hogy ki lép fel egy fesztiválon, akkor azért mondjuk egy angol fiatal föl fog ülni egy repülőre, hogy egy angol zenekart nézzen meg, hát azt otthon is megkapja.”

Ezzel szemben ők korábban a Sziget egyediségét, a sokszínűséget és Budapest vonzerejét kommunikálták.

A stratégiaváltás hatását számokkal is alátámasztotta. „Még mondjuk a 2010-es évek vége felé, tehát még az utolsó években, amikor még mi is részt vettünk, akkorról tudom a számokat, akkor nagyságrendileg 50-60 ezer bérletet adtunk a szigetre, és ennek a 85%-át külföldön. Most 22.800 bérlet volt már az utolsó évben eladva, és már ennek is csak a 70%-a külföldön.” Szerinte a magyar látogatók száma nem esett vissza, a külföldieké viszont jelentősen. Ennek egyik konkrét okaként a 26 országban működő képviselői hálózatuk leépítését nevezte meg, ami szerinte „életveszélyes döntés” volt.

A jövőbeli tervekről elmondta, mindenképpen meg akarják erősíteni a fesztivál kulturális kínálatának egyéb lábait, és nemcsak a programokra, hanem a szolgáltatásokra, a kommunikációra és a látványvilágra is több forrást szánnak. Célja, hogy a fesztiválélményt erősítsék, mert a legnagyobb előadók már kevésbé preferálják a fesztiválokat.

„Nekünk abban a modellben kell újra visszakormányozni a szigetet, amilyen régen is volt, tehát hogy mi 60-70%-át úgy adtuk el a jegyeknek, hogy még nem hirdettünk programot”

– vázolta fel a célt. Emellett szeretnének nyitni a régebbi, 30-40-es korosztály felé is, nem csak a Z-generációra fókuszálni.

Az üzleti háttérről elmondta, a Sziget Zrt.-t visszavásárolták, de a Sziget brand a korábbi tulajdonosnál maradt, amiért licencdíjat fizetnek. A fesztiválszervező csapat megmarad, Gerendai elsősorban a stratégiai irányok meghatározásában vesz részt. Heti két napot tervez a Sziget-irodában tölteni, ami miatt leginkább az utazásairól kell lemondania, de a vendéglátós érdekeltségeinek napi működését egy felépített menedzsmentcsapat viszi tovább. Az új projektek indítását azonban újra kell gondolnia.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Szépművészetiben balhézva és a Dunán hajókázva sem kápráztatnak el igazán a Szemfényvesztők 3 illuzionistái
Azért így is akad néhány csavaros trükk a tarsolyban, csak ne lenne minden karakter ennyire elszállva magától.


Kilenc év után folytatódik a „robinhoodkodó” bűvészbanda kálváriája. A Szemfényvesztők 2013-ban meglepetéssikert aratott: a David Copperfield babérjaira törő illuzionisták látványos akciókkal megtűzdelt és csavaros heistfilmje 351 millió dollárt termelt a világ mozijaiban, ami, ha belegondolunk, mégsem olyan nagy csoda, hiszen olyan sztárokkal volt karimáig pakolva a film, mint Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Common vagy Caitríona Balfe. A minőségről alapvetően ritkán gondoskodó Louis Leterrier rendező (A szállító 1-2, A nyakörv, A hihetetlen Hulk, A titánok harca, Agyas és agyatlan, A leszámolás, Halálos iramban 10) akkor egész szépen betalált, és egy valóban szórakoztató és meglepő fordulatokkal teli filmet tett le az asztalra.

Nem is kellett hát nagyon sokat várni a folytatásra, 2016-ban érkezett a Szemfényvesztők 2. A rendezői széket ezúttal a szintén nem túl erős filmjeiről ismert Jon M. Chu (Step Up 2-3, G.I. Joe: Megtorlás) foglalta el, aki csak később kezdett igazán értékelhető mozgóképeket összerakni (Kőgazdag ázsiaiak, In the Heights – New York peremén, Wicked). A Szemfényvesztők 2 zárta le a rossz korszakát, amely sajnos nem tudta megismételni az első etap erényeit, a gyenge sztori és a fantasztikumot súroló nevetséges jelenetek (a kártyadobálós szcéna eléggé hírhedt lett) megtették a magukét. Az anyagi siker azonban most sem maradt el (főként az USA-n kívüli terepeknek köszönhetően), összesen 334,8 millió dollárt kalapoztak össze a mágusaink, tehát csak egy kicsivel kevesebbet, mint az első résszel.

Úgy tűnik azonban, hogy ez a visszaesés (az Egyesült Államokban csak 65 milliót hozott) elegendő volt ahhoz, hogy a Lionsgate stúdió egy időre parkolópályára állítsa a franchise-t.

Végül azonban újra összegyűlt a banda (legalábbis a nagyja), hogy kilenc évvel a legutóbbi húzásuk után ismét valami nagyon villantsanak. A harmadik alkalomra is új rendező vállalta el a levezénylést, méghozzá a főszereplő Jesse Eisenberg régi haverja, Ruben Fleischer, akivel korábban együtt forgatták a Zombieland első és második részét, valamint a 30 perc vagy annyi se című akció-vígjátékot (Fleischer azért ezek mellett nagyot ment a Venommal és az Uncharteddal is).

Hőseink, avagy a Négy Lovas visszatér, és velük együtt egy új generáció illuzionistái is színre lépnek. Nem kis feladatra vállalkoznak: minden idők legjobban őrzött, legértékesebb ékszerét, a Szívgyémántot tervezik becserkészni a gonosz cégvezér Veronika Vanderbergtől (Rosamund Pike).

Pontosabban csak Atlas (Jesse Eisenberg) vág neki a társai nélkül a körmönfont rablásnak, amelyhez egy új, fiatal illuzionistatriót kér fel társnak, akik épp a Négy Lovas álcája mögött kopasztottak meg legutóbb egy sokakat megkárosító, milliomos kriptohuszárt. A színész Bosco (Dominic Sessa), a fürge June (Ariana Greenblatt) és az „agy” Charlie (Justice Smith) belemennek a játékba, a balhé közben azonban feltűnnek a régi Lovasok is, a kártyazsonglőr Jackkel (Dave Franco), a szabadulóművész Henley-vel (Isla Fisher) és a hipnotizőr Merritt-tel (Woody Harrelson), akik, Atlashoz hasonlóan, kaptak egy új kalandra invitáló kártyát egy titokzatos megbízótól. Vagyis a veteránok és az ifjoncok kénytelenek összefogni a közös nemezissel szemben.

Persze nem eszik olyan forrón a kását egy Szemfényvesztők-filmben, így megannyi csavarra és trükkre kell számítani a játékidő alatt.

Sajnos azonban ezek közül továbbra sem működik mindegyik. Alapvetően nagy gond ezzel a franchise-zal, hogy pontosan tudjuk, a benne szereplő színészek nem igazi illuzionisták, így az általuk bemutatott trükkök láttán sem esik le az állunk, hiszen tisztában vagyunk vele, nem igaziak.

A Szemfényvesztők-filmekben ráadásul már olyan kunsztokat mutatnak be, amelyekre egyszerűen nem is lehet magyarázat, legalábbis a fizika törvényei szerint elfogadhatók, szóval időnként átnézünk a fantasy műfajába is. Ebben a harmadik rész sem kivétel.

Bár a forgatókönyvírók próbálnak időnként különféle magyarázatokkal előállni a trükkökre, azok a legtöbb esetben igen kevésnek bizonyulnak. Ráadásul ebben az epizódban is kapunk egy, a második rész kártyadobálós pillanatához hasonló kínos jelenetet: amikor a hét főhős egymást túllicitálva próbál menősködni saját képességeivel a kastélyban. Jujj!

Azért van jó hírünk is. A fentieket leszámítva egész szórakoztató lett ez a rész, amelyben valóban akadnak meglepő csavarok, amikre talán csak a legedzettebbek jönnek majd rá. A casting is szuper, az új színészek ügyesek, bár mind nagyon el vannak telve maguktól, de Dominic Sessa (Téli szünet), Ariana Greenblatt (65, Ahsoka, Barbie, Borderlands) és Justice Smith (Jurassic World: Bukott birodalom, Pokémon: Pikachu, a detektív, Dungeons & Dragons: Betyárbecsület) jól hozzák a karaktereiket, és sokkal emlékezetesebbek, mint az „öreg rókák”.

Ráadásul nekünk, magyaroknak is tartogat kukkolnivalót a film, hiszen azt részben Budapesten forgatták, így a szemfülesek nem egy fővárosi helyszínt könnyedén kiszúrhatnak (többek között a Szépművészeti Múzeumot, az Operaházat vagy a Dunán hajókázva a háttérben a Rákóczi hidat).

Összességében tehát kijelenthető, hogy bár a borzalmas második résznél jobb lett a Szemfényvesztők harmadik kalandja, az első frissességének és körmönfontságának azért híján volt, szóval továbbra is elkelne még néhány ütősebb trükk a szereplők ingujjaiba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk