KULT
A Rovatból

Lóci játszik: Ebben a zenekarban voltaképpen 7600-an vagyunk

Bulis, táncolható dalok és mindenre elszánt, fanatikus rajongótábor – a kettő együtt egészen a Sziget nagyszínpadáig juttatta az együttest. De hogyan tovább?
Láng Dávid - szmo.hu
2017. június 07.


Link másolása

Csorba Lóci egy szál gitáros előadóként már jó ideje stabil szereplője a budapesti klubéletnek, néhány éve azonban elkezdtek felpörögni körülötte az események.

A Lóci játszik szólóprojektből teljes felállású, fúvósokkal és billentyűvel felturbózott zenekarrá vált, amely sorra nyerte az elismeréseket a Ki Mit Tube-tól a Veszprémi Utcazene Fesztiválon át a Fonogram-díjig. A közelmúltban pedig a Nagyszínpad verseny idei kiadásában végeztek az első helyen.

A frontember emellett a Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan című film zenéjével is jó néhány rajongóra tett szert. A dalokat élőben előadó VAN filmzenekar június 8-án hosszú kihagyás után lép fel újra, ezúttal már Reisz Gábor következő filmjének hanganyagából is ízelítőt adva. Ezek a témák mind szóba kerülnek az alábbi interjúban.

– Hogy teltek a döntő utáni napok?

– Főleg ünnepléssel, illetve interjúról interjúra rohangálással. Arra például egy percem nem jutott, hogy elmenjek edzeni, vagy futni. Azért kedden belefért egy Bruno Mars koncert, ami szintén hatalmas élmény volt. Talán jövő héten már kicsit levegőhöz jutunk, és főleg úgy igazán leesik majd nekünk, hogy basszus, tényleg megnyertük a Nagyszínpadot… (nevet)

– Több emberrel is beszéltem még az elődöntők előtt, akik már akkor biztosak voltak benne, hogy ti fogtok győzni. Nektek ez mennyire volt egyértelmű?

– Az esélytelenek nyugalma nyilván az esélyteleneket illeti meg – mi annyit éreztünk, hogy valami lehetőségünk azért van, ebből adódóan izgultunk is rendesen. A felkészülést úgy képzeld el, hogy

"
pénteken volt az első koncertünk, azelőtt már egy hetet dolgoztunk rajta, onnantól a döntőig pedig gyakorlatilag 0-tól 24-ig erre fordítottuk minden energiánkat. Ezt nyilván csak úgy lehet bírni, ha hiszel benne, hogy a végén akár meg is nyerheted.

A legnagyobb köszönet persze a rajongóinkat illeti. Kiépítettünk egy úgynevezett Krokodíler-hálózatot – Krokodil a legutóbbi lemezünk címe – a legelszántabb arcokból, akiket az elmúlt két országos turnén ismertünk meg, ők végezték a mozgósítást. Elképesztően profik voltak, ezért hálából a közeljövőben tartunk is nekik egy zártkörű, ottalvós koncertet Gárdonyban. Azért is nagy dolog, amit véghez vittek, mert ha csak a Facebook-követöket nézem, Verának is több van nálunk, Senának meg majdnem a négyszerese. Számolgattam is, hogy ha közülük csak minden második ember szavaz, tőlünk pedig mindenki, már nyert ügyük van. Tehát egyáltalán nem volt lefutott meccs, de hatalmas szerencsénk, hogy a közönségünk nagyon jól aktivizálható.loci4

– Mennyire következett egyenesen a kezdeti egy szál gitáros fellépéseidből a mostani grandiózus, fúvósokkal kibővített hangzásvilág?

– A Lóci játszik tagjaiban közös, hogy mindannyiunknak volt már legalább egy előző zenekara, ami nem sikerült. Én személy szerint kényszerűségből kezdtem szólóban fellépni, miután nem maradt körülöttem senki. Ekkoriban épp azon a ponton voltam, hogy saját dalokat játszani hülyeség, ezért inkább a szórakoztatásra mentem rá. Például Britney Spears-eket adtam elő stand upos körítéssel, ilyesmi.

"
De amikor mégis elővettem egy-egy saját számot, mindig az derült ki, hogy baromira bejön az embereknek. Következő alkalommal már elkezdték direkt kérni is ezeket. Én viszont éreztem, hogy ezek nem egy szál gitáros dalok, annál több bennük a bugi.

Ahhoz pedig, hogy táncolni lehessen rájuk, elengedhetetlen a dob és a basszus. A fúvósokhoz pedig a Los Hermanos nevű brazil zenekar adta az ihletet, akik nagyjából olyanok ott, mint nálunk a Quimby. Az ő hangzásuk iszonyúan bejött, akkor fogadtam meg, hogy ha egyszer valaha újra lesz együttesem, abban biztos lesznek fúvósok.

– A névből is adódik, hogy eléggé rád épül a zenekar. A többieknek mennyi beleszólásuk van a dolgokba?

– Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy nagyon szeretjük egymás társaságát: akkor is sok időt töltünk együtt, amikor amúgy nem lenne kötelező. Mindent alaposan megbeszélünk. nekem hatalmas segítséget is nyújt, hogy ha bármikor eltévedek abban, merre kéne tovább haladnunk, a másik öt tag mindig segít dönteni. Egyedül abban különleges a helyzetem, hogy egyedül nekem van teljes vétójogom, tehát ha valamit semmiképp nem akarok, azt elfogadják.

– A szövegeid mennyire önéletrajzi ihletésűek?

– Különbözőképpen születnek, de általában odafigyelésből. Tehát nem feltétlenül velem történtek meg, gyakran a barátaimmal, ismerősökkel, vagy akár csak véletlenül elkapott párbeszéd-részletekből merítek és ezeket próbálom dallá kerekíteni. Bizonyos számoknak konkrét sztorijuk van, mint például a Nem táncolsz jobban, amit valóban egy táncpárbaj ihletett, és vannak költőibb dalaim is, mondjuk a Napölel. Annak is van sztorija, de elvontabb, egy ébredés utáni furcsa állapotról szól.

– Említetted a rajongóitokat, akik tényleg iszonyú fanatikusak, végigtombolják-sikítozzák a koncerteket. Hogyan éled ezt meg?

– Sokféleképpen hozzá lehet állni a rajongókhoz, én azt vettem alapul, hogy ha valaki eljön megnézni minket, jól érzi magát és utána szeretne váltani néhány szót, nem lehetek olyan nagyképű, hogy visszavonulok az öltözőbe. A fő célunk, hogy mindenki azzal az érzéssel térjen haza, hogy „hú, ez annyira király volt, legközelebb elhozom a haverjaimat is!” És ha ebbe beletartozik, hogy koncert után ott maradunk a helyen és táncolunk hajnalig, akkor mindenki beleveti magát és tényleg táncolunk hajnalig. Az, hogy a rajongóink ilyen jó fejek és nyitottak rá, hogy együtt csináljunk dolgokat, számomra külön öröm.

Iszonyatosan hálás vagyok nekik, hogy eddig juttattak bennünket. És tudod, mi volt még az érdekes? Miután lezajlott az eredményhirdetés és bemondták, hogy győzött a Lóci játszik, másnap néztem a Facebook-kommenteket, és

"
a többség nem azt írta, hogy „ez az, nyertek Lóciék!”, hanem sokkal inkább „ez az, megcsináltuk!” Tehát mindenki magáénak érezte a sikert, és számomra ez az igazi elismerés. Ebben a zenekarban voltaképpen 7600-an vagyunk.

– Mennyire volt egyenletes a népszerűségetek növekedése? Volt valami, ami különösen nagyot dobott rajta?

– Azt gondolom, nincs olyan szinten a népszerűségünk, amit ne érdemeltünk volna ki. Mindannyiunknak rengeteg munkája van ebben, nagyképűség nélkül mondhatom, hogy kifizetődtek a szakmában töltött tizenévek. Abból a szempontból viszont szerencsénk is volt, hogy mindig jókor jött egy-egy olyan mérföldkő, amivel sikerült kicsit tovább lépnünk. Ilyen volt az elején a Ki Mit Tube-on elért második hely, utána a Veszprémi Utcazene Fesztivál közönségdíj, egy Fonogram-díj, most pedig a Nagyszínpad.

– Előfordul, hogy felismernek az utcán?

– Igen, és iszonyatosan király érzés... (nevet) Ráadásul közel sem csak rajongó tekintetű fiatal lányok jönnek oda, simán anyukák és kismamák. Mondván „annyira imádlak benneteket, folyton a ti számaitokat hallgatom otthon, szabad egy aláírást?” Mire én azt szoktam felelni, toljunk inkább egy szelfit! Imádom ezeket a szituációkat, mert azt jelentik, hogy megint sikerül valakinek a napját feldobni.loci1

– Hol áll most az életedben a zenekar? Van más munkád mellette?

– Minden amit csinálok a zenéhez köthető. Abszolút a Lóci játszik van a középpontban, de mellette más projektjeim is futnak, például a VAN Filmzenekar, amivel hosszú idő után június 8-án fogunk újra fellépni a Margó Fesztivál keretében. Itt a fókuszban már Reisz Gábor következő filmje, a Rossz versek dalai lesznek, de persze azért a már jól ismert slágereket sem hagyjuk ki.

– Beszéltetek már róla, milyen lesz a Sziget nagyszínpadán játszani?

– Hú, még csak tapogatózunk, de azt mondják róla, hogy akkora, mint egy kézilabdapálya… (nevet) Igyekszem mindenkitől tanácsokat kérni, aki volt már ilyen helyzetben. Legutóbb Boros Csaba mondta azt a Republicból, hogy egy titka van: nem szabad túltolni. Nyilván alapból sokkal jobban akarsz majd mindent többet beszélsz, hangosabban énekelsz, jobban berekedsz és valószínűleg nagyon el is fogsz fáradni. Szóval próbálok majd egy arany középutat találni, hogy jó is legyen a műsor, de bírjam is szusszal a végéig.

Ami még fontos ezzel kapcsolatban: van egy felfújható krokodilunk, amit mindig viszünk magunkkal a koncertjeinkre. Így lesz ez a nyári nagyszínpados fellépéseken is, ráadásul azt találtuk ki, hogy mindenhol lefotózzuk és akivel tudjuk aláíratjuk– például Linkin Park, Pink, stb. Végül pedig egy jótékonysági akció keretében elárverezzük, és a bevételt arra fordítjuk, hogy rászoruló gyerekek álmai teljesülhessenek.

"
Nekünk egy álmunkat valóra váltotta a Nagyszínpad, ezért most szeretnénk ebből egy kicsit visszaadni!loci2

– Mit vársz hosszabb távon a győzelemtől? Hol látod magatokat mondjuk egy év múlva?

– Sokat gondolkodtam mostanában ezen, hiszen nem állhatunk meg azzal, hogy elértük ezt a célt – ideje újabbakat kitűzni. Annyi biztos, hogy ez a fellépési lehetőség egy hatalmas ajándék, hiszen rengeteg zenekar van, aki régebb óta pályán van, vagy nálunk sokkal többet tett le az asztalra, de lehet, hogy soha nem fog a Sziget nagyszínpadán játszani. Szerintem legközelebb mi is maximum a búcsúkoncertünkön fogunk, 30 év múlva, ha minden jól alakul. (nevet) Tehát ez tényleg egyszeri különleges alkalom lesz, utána nyilvánvalóan csak ennél kisebb színpadokon állunk majd. Ezért kell a lehető legtöbbet kihoznunk belőle. Én azt szeretném, hogy ha egy év múlva újra beszélünk, azt mondhassam, hogy az ország minden szegletében megfordultunk – sőt a határon túl is –, az összes krokodílerrel sikerült pacsiznunk és mindenhol emlékezetes bulit csináltunk.

"
Ha rajtam múlna, az év 365 napjából 366-ot koncerteznék.

(Koncertfotók: Hegyi Júlia Lily, zenekari sajtófotó: Nagy Márton)

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Zack Snyder tovább kínoz minket: itt a Rebel Moon második része, A sebejtő azonban ezer sebből vérzik
Bizony, ez lett a „scargiver” magyar megfelelője: sebejtő. Persze ez a legkisebb gond a filmmel, amely láttán tengernyi fékevesztett ökörség miatt foghatjuk a fejünket, a tavalyi első résznél mégis jobb lett. Mutatjuk, miben.

Link másolása

A kezdetekről, vagyis a Rebel Moon: 1. rész – A tűz gyermekéről netflixes premierje idején, vagyis 2023 decemberében mi is megírtuk, hogy nem az lett író-rendezője, Zack Snyder megváltó filmje. Pedig nagyon ráférne már egy kis üdvösség, hiszen amilyen ütősen indult a karrierje olyan darabokkal, mint a 2004-es Holtak hajnala, a 2006-os 300 vagy a 2009-es Watchmen: Az őrzők, olyan gyorsan ábrándította ki magából addigi rajongóinak többségét a hatalmas katyvasz Álomháborúval (2011), vagy a vérkomolyan vett, és nagy vehemenciával elkészített, ám jókora luftot rugó DC-s szösszeneteivel (Az acélember – 2013, Batman Superman ellen: Az igazság hajnala – 2016, Az Igazság Ligája – 2017), ráadásul a zombizsánerhez való reményteli visszatérése sem sikeredett túl fényesen Az élőhalottak hadseregével.

A csalódások sorozata pedig így olyan hosszú lett, hogy már egy olyan darab kapcsán sem tápláltunk vérmes reményeket az újjáéledésre, mint a Star Wars nyomdokain járó Rebel Moon című űropera.

Sajnos nem is cáfolt ránk Snyder az első résznek kikiáltott A tűz gyermekével, amiben nagyjából minden filmből volt valami nyúlás, amit a direktora életében látott. Alapvetően A hét szamuráj alapszituját turbósította fel vaskos Star Wars-lopásokkal, és még sorolhatnánk, mi minden mással.

Ha pedig már az első etapnál is ilyen komoly gondok adódtak, abban bízni, hogy a négy hónappal később streamingre felpattintott folytatásra (a két filmet természetesen egyszerre forgatták) Snyder hirtelen mindent kijavít, eléggé halott ügy.

Ritkán fordulnak elő csodák, és talán senki sem hökken nagyot, ha azt mondjuk, A sebejtő (ez a magyar cím de fincsi) sem lőtte ki a Rebel Moont sci-fi műfaj halhatatlanjait rangsoroló képzeletbeli listák élére. De nem lett rosszabb, és ez is valami…

A tűz gyermeke sztorija ott ért véget (vagy inkább maradt abba), hogy a Veldt békés népét gabonáért sanyargató gonosz Atticus Noble (Ed Skrein) a Korával (Sophia Boutella) való bunyóban szétzúzódott a sziklákon, így hőseink úgy hitték, megmenekültek, hiszen parancsnok nélkül nincs sanyargatás. Persze tévedtek. A szedett-vedett banda, köztük Kora, Gunnar (Michiel Huisman), Titus tábornok (Djimon Hounsou), Nemezis (Bae Doona), Tarak herceg (Staz Nair) és Milius (Elise Duffy) visszatérnek a Veldtre, hogy meghozzák a jó hírt, miszerint a szorgos hangyáknak nem kell a náci felhangokkal és dizájnnal pöffeszkedő Anyavilág katonáinak átengedni a megélhetésüket és élelmüket, amikor jön az értesítés: Noble nem halt meg, és öt nap múlva ott is van óriás űrhajójával, hogy begyűjtse a gabonát.

Szóval Koráéknak ennyi idejük van felkészíteni a békés farmereket a harcra, plusz kigondolni egy taktikát, amely segítségével legyőzik majd a jókora túlerőt. Ja, és az Anthony Hopkins hangján beszélő, palástot viselő agancsos robot, Jimmy is itt kószál valahol. A sebejtő tehát folytatja A hét szamuráj-A hét mesterlövész-A három amigó-Egy bogár élete-tematikát, amiben a kis közösséget veszélyeztető gonosz hadakat kell néhány bátor hősnek kitessékelnie a faluból.

Viszont, vagy tán épp ezért, annyi hülyeségre ez a terep nem adott alkalmat, mint A tűz gyermekében, ahol a harcosgyűjtés közepette ide-oda csapódtunk, és csak néha csücsültünk le egy kis dombra egy szusszanás erejéig.

Oké, hülyeségre Snydernél mindig lehet számítani, így most is kapunk olyan jeleneteket, mint pl. amikor a királygyilkosságos puccshoz az élőben ott játszó csellókvartett szolgáltatja rendíthetetlenül, egy pillanatra sem kizökkenve szerepéből a zenei aláfestést, vagy amikor azt látjuk, hogy Noble gigantikus űrhajójának van egy gigantikus kazánháza, amelyben emberek lapátolják a kemencékbe (vagy mikbe) a szenet (vagy mit). Igen, ezzel megy az űrhajó. (Vagy ezzel fűtenek?) És nem gépek végzik a melót, hanem emberek... A Rebel Moonnak kétségkívül van némi steampunkos beütése, na de azért abban is van egy határ…

Az viszont mindenképp A sebejtő számlájára írandó, hogy az akciók ezúttal jobban sikerültek, A tűz gyermeke ugyanis ebben is harmatgyengének számított. A Veldten játszódó ostrom kétségkívül a filmduó legjobb akcióit foglalja magába, Kora és Gunnar pedig ezalatt becsempészik magukat Noble hajójára, hogy belülről robbantsák fel a fenevadat, s itt is találunk megkapó csörtéket.

Na de körülbelül ennyi az a pozitívum, amivel A sebejtő szolgálhat, mivel a karakterek szintjén ezúttal is falakba ütközünk.

Egy csomót mesélnek magukról (hiszen van egy jelenet, amelyben egy asztalnál ülnek hőseink, és szépen sorban mindenki elmeséli a háttérsztoriját, amit persze meg is mutat Snyder, szóval ez is letudva), mégsem ismerjük meg őket igazán, a drámájuk hatástalan marad, és ha meg is hal valaki (márpedig A hét szamuráj alapján nem élheti túl mindenki a kalandot), nem valószínű, hogy krokodilkönnyeket hullatunk majd érte.

Aki pedig azt hitte, hogy mivel A sebejtő a két film közül a második, így végre megnézhetjük Koráék sztorijának lezárását, nos, annak korai volt az öröme. Kapunk egy minifinálét, az igaz, de még sok minden van itt hátra, Snyder tehát valóban arra a merényletre készül, hogy Star Wars-méretű franchise-á dúsítsa vérszegény sci-fi-eposzát. Alig várjuk…

Link másolása
KÖVESS MINKET: