KULT
A Rovatból

Kollár-Klemencz László: Az új dalaink olyanok, mintha egy lemezen belül mind más zenekaré volna

A tavalyi 15. jubileum után sem pihen a Kistehén: a napokban új EP-vel és nagy koncerttel készülnek, közben pedig a frontember szólóprojektje is működik. Interjú.


A Kistehén zenekart a nevén kívül már szinte semmi nem köti össze a Sziget Fesztivál egykori sárga kabalafigurájával. A csapat 2002-es megalakulása óta többször is teljesen megújult, eddig közel 20 zenész fordult meg tagjaik között.

Egyedül a frontember, Kollár-Klemencz László személye jelenti az állandóságot, de az ő gondolkodásában, illetve a pop-rock műfajhoz való hozzáállásában is gyökeres fordulat állt be a kezdetekhez képest.

Erről, a régi slágerekhez való viszonyáról, valamint saját nevén futó szólórojektjéről is beszélgettünk.

– Hogyan értékeled a mögöttetek álló jubileumi évet?

– Szerintem jól sikerült, bár túl hosszú volt ahhoz, hogy az egészet átlássam.. Igaz, valójában nem a teljes év szólt erről: a csúcspont az augusztus végi Budapest Parkos nagykoncert volt, utána már inkább a lemezkészítésre koncentráltunk. Ezt megelőzően volt egy turné, aminek során több régi számot tettünk be a repertoárba, de legjobban mégis az a bizonyos buli szólt az ünneplésről. Majdnem az összes volt és jelenlegi tag megfordult a színpadon, megidéztük a zenekar összes korszakát – mindegyikből kiemelve a legemblematikusabb dalokat –, ami rettentő jó érzés volt számomra.

– Az egykori tagok közül olyanok is ott voltak, akikkel elég viharosan váltatok el, majd utána a beszélő viszony se nagyon maradt meg köztetek. Sikerült rendezni a sérelmeket ennyi év után?

– Igen, és ennek nagyon örülök. Azért ehhez kellett az ő válságuk is azt megelőzően, ami végül a basszusgitáros Kiss Sanyi kiválásával végződött. Én már korábban is többször próbáltam közeledni feléjük, de csak ezután mozdultak ki abból a merev állapotból, amiben addig voltak.

– Várható ezután is, hogy vendégszerepelnek egy-egy nagyobb koncerten?

– Nincs kizárva, de biztosat nem tudok mondani erről. A helyzet az, hogy magával a zenekar jövőjével kapcsolatban sem szeretnék jóslásokba bocsátkozni. Az egész a hozzáállásomon múlik: ameddig izgat a pop-rock műfaj, szívesen csinálom, de amint eljön az a pillanat, hogy már nem találok benne motivációt, át fogok váltani valami másra.

Ez részben már most is zajlik, csomó mindent csinálok a Kistehén mellett, de hogy mikor érik be bármelyik olyan szintre, hogy a zenekar már nem lesz kényelmes, azt nem tudom. Jelenleg még nincs szó erről, szerintem nagyon erős lesz az új lemez, de

az biztos, hogy semmiképp nem szeretném még 70 (sőt, akár csak 60) évesen is a régi dalaimat játszani. Akkor inkább elmegyek asztalosnak, vagy bármi másnak, de a megélhetési zenélés nagyon távol áll tőlem. Addig akarok színpadon állni, amíg van friss mondanivalóm.

ksthn2

Fotó: Győri T. Bence

– 2010 után jó ideig úgy tűnt, idegenkedsz a Szájbergyerek-vonalhoz tartozó régi slágerektől. Egy ideje viszont – talán már a 15 éves turné előtt is – visszakerültek a repertoárba. Tisztáztad magadban ezt a dolgot?

– A zenekar hangmérnöke és tanácsadója, Cserny Kálmán „Bogi” beszélt rá erre, mondván „Lacikám, játszani kell a régi dalokat, nincs mese”.

Én azt hittem, egy zenekar simán megteheti, hogy mindig az aktuális dolgait játssza, hiszen ahogy telnek az évek, sorra jönnek az új lemezek és ezzel párhuzamosan az új számok kiszorítják a régieket.

A közönség azonban erre nem annyira nyitott: egyszerűen beleszeretnek bizonyos slágerekbe, ami akkor tök jó, az idő múlásával viszont inkább teherré válik. Az újdonságoktól idegenkednek, aztán pont akkorra szokják meg, amikor megint eljönne a váltás ideje.

Szóval ez egy állandó küzdelem, de végül elfogadtam, hogy tényleg vannak olyan ikonikus dalaink, amelyek egyszerűen megkerülhetetlenek, ezért játszanunk kell őket. De a dologhoz az is hozzátartozik, hogy a jelenlegi zenészcsapat azért nagyon máshogy áll ezekhez a bizonyos dalokhoz. Az ő előadásukban egy Szájbergyerek is teljesen új értelmet nyer, sokkal frissebbnek és érdekesebbnek hat számomra is.

– Milyen az alkotói munka most a Kistehénben, hogy zajlik a dalszerzés és a szövegírás?

– A szövegeket én próbálom otthon kisajtolni magamból, van amikor ez nagyon lazán megy, máskor viszont iszonyúan feszült vagyok, amitől nyilván sokkal nehezebbé válik. A zene pedig eléggé változó. A most készülő lemezen – ami a konkrét Kistehén-albumok sorában a hetedik lesz – próbáltam változtatni a munkamódszeren az előző hathoz képest. Eddig úgy ment, hogy egyedül megírtam a vázlatot és felvettem belőle egy demót, amit aztán megmutattam a többieknek. A próbákon zenekarosítottuk, és utána mentünk vele a stúdióba.

Ennek volt pozitív és negatív oldala is, de aztán a legutóbbi „Szomjas nők” lemeznél már úgy is vettünk fel átkötéseket, hogy egyszerűen csak zenéltünk a stúdióban, és amit jónak találtunk, azt megtartottuk.

Ez annyira jól sikerült, hogy elhatároztuk, csináljuk a következő albumot teljesen együtt. Tehát én előre nem gondolkodom semmin, hanem odamegyünk a próbaterembe, elkezdünk zenélgetni, aztán lesz ami lesz.

Így egy csomó jó ötlet összeállt, ezek adják a lemez egy részének alapját. Persze végül nem bírtam ki és írtam azért néhány dalt egyedül is, az összkép viszont sokkal vegyesebb, mint eddig.

ksthn3ksthn4

– Mindemellett a Kollár-Klemencz néven futó szólóprojektednek mi a jelentősége számodra?

– Egyrészt az, amiről az elején beszéltem: nekem kicsit már túl szűkösek a lehetőségek a pop-rock műfajon belül, zene és szöveg terén egyaránt. Bármennyire is próbál az ember új formákat keresni és tágítani a határokat, nincs könnyű dolga. Nem azt mondom, hogy feltétlenül csak felszínes lehet, de akkor is viszonylag vékony rétegen belül lehet csak mozogni.

Ez nekem kezd kényelmetlenné válni. Persze még vonz, még izgalmas, de közben vágyom valami szabadabb, mélyebb, nyitottabb dologra is. Amiben a szövegek is inkább versek, mint dalszövegek, és zeneileg sem kell semmilyen kompromisszumot kötnöm. Számomra erről szól a projekt, és ez egy olyan irány, amiben valószínűleg még nagyon sokáig jól tudom majd érezni magam.

– Amikor hazamész a vidéki otthonodba az állataid közé, könnyen magad mögött tudod hagyni a színpadi, reflektorfényben álló énedet?

– Nehéz a kettő közötti átjárás, de mindig iszonyúan jól esik hazamenni, akár hajnali 4-kor is egy vidéki koncert után. Valószínűleg egy ilyen háttér nélkül nem is tudnék zenész lenni.

Ha mondjuk Budapesten laknék, akkor sem lennék képes eltölteni egy napot pusztán azzal a gondolattal, hogy este majd fellépek. Megőrjít a semmittevés, valószínűleg belehülyülnék.

A koncertek napján is ügyködök majdnem az utolsó pillanatig, aztán beülök a buszba és elvisznek valahová zenélni – számomra ez a normális, nem tudom átélni az előadói énemet a hétköznapok során.

ksthn5

Fotó: Révai Sára

ksthn6

Fotó: Révai Sára

– Évekkel ezelőtt rövid ideig a fiad is tagja volt a Kistehénnek. Milyen volt együtt zenélni és követitek-e azóta egymás munkáit?

– Nagyon jó volt vele játszani, ő zseniális, kreatív zenész. Azóta is folyamatosan alkot, de egy teljesen saját utat választott magának, amiről nem szeretne letérni.

Annak idején kényelmesnek tűnt az a megoldás, hogy szálljon be hozzánk billentyűsként, de neki valószínűleg teher volt, hogy ugyanazt csinálja, mint az apja.

Eleve ugyanúgy filmmel és zenével foglalkozik, mint én, sőt most már írogat is. Már ettől nehéz feladat számára kibújni az árnyékomból, nem akartam még jobban terhelni azáltal, hogy ráadásul az én zenekarom tagja. De természetesen kölcsönösen követjük egymás dolgait.

– A generációdban egyre több emblematikus előadó tölti be az 50-et, amiről rendszerint születésnapi nagykoncerttel is megemlékeznek. Neked is volt ilyen bulid két éve. Mekkora fordulópontot jelentett számodra a kerek évforduló?

– Szerintem a folyamatok sokkal erősebben meghatározzák egy ember életét, mint egyes pontszerű, fix dátumok. Tíz évvel ezelőtt, 2008-ban írtam meg az Ember a fán albumot, ami félig-meddig szólólemez volt, Kollár-Klemencz Laci és a Kistehén Melankolikusok néven jelent meg. Voltaképpen ez volt annak a folyamatnak, vágyódásnak a kezdete, amiből utána az Erdős Virággal közös Legesleges, majd a Rengeteg is megszületett.

Április 20-án az Akváriumba új EP-vel érkeztek. Mit kell tudni erről és mikor várható a nagylemez, amit beharangoz?

– Ősszel jelenik majd meg a teljes album, most négy számot raktunk össze és adtunk ki róla. Úgy érzem, mintha ezekben a dalokban kicsit összeért volna egyrészt az elmúlt 8 év, amit a Kistehén az alternatív világban töltött, valamint az ezt megelőző populárisabb korszak. Nem törekedtünk kimondottan erre, de valószínűleg a parkos koncert is közrejátszott abban, hogy sikerült megtalálnunk egy nagyon érdekes egyensúlyt.

Lesznek a lemezen teljesen eszement műfajtágítások, amitől sokan a fejükhöz fognak kapni. Én eddig úgy fogalmaztam, hogy a Kistehén albumról albumra más zenekar képét mutatja, annyira eltérő zenei világ jelenik meg mindegyiken.

A most megjelent dalokra – illetve a készülő többire – viszont azt mondanám, hogy olyan, mintha egy lemezen belül is minden szám másik zenekaré volna.

Nem tudom, milyen fogadtatása lesz ennek, de hát egyszer élünk, mindent ki kell próbálni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Brutális látvány, orgia a színpadon és egy táncoló erdei banya – Ilyen volt a Sziget negyedik napja
A Sziget fesztivál negyedik napján Anyma szórakoztatta a Nagyszínpad előtt összegyűlt több tízezres tömeget, a hangsúly nem a zenén volt, azonban olyan élményben volt részünk, amilyenben korábban még soha.


A rettenetes hőség ellenére nem állt meg a buli a Szigeten, sőt! 2025. augusztus 9-én két teljesen futurisztikus produkciót láthattunk és bátran állíthatjuk, hogy sosem fogjuk elfelejteni ezt a szombat estét. Érezhető, hogy a napszemüvegek egyre inkább odaszegeződnek a fesztiválozók arcára, de az energia nem lankad. Este negyed nyolckor lépett a Nagyszínpad deszkáira FKA Twigs, és egy olyan erotikus műsort nyomott le, hogy még a közönség is megdöbbent.

FKA Twigs egy brit énekesnő, dalszerző és táncos. Karrierjét táncosként kezdte, és olyan előadók klipjeiben szerepelt, mint Jessie J, vagy Ed Sheeran. 2012-ben kezdett el saját dalokat kiadni, első albuma pedig 2014-ben jelent meg, a kritikusok pedig nem győzték dicsérni az elektronikus pop-R&B lemezt. Bár a 36 fokban csak a nézőtér negyede telt meg, a brit énekesnő nem zavartatta magát, teljes erőbedobással adta elő egyórás műsorát, amely nem szűkölködött a vizuális elemekben.

Akárcsak a Ponyvaregényben, itt is fejezetekre volt bontva az előadás. Az első, az Act I: Practice volt, ahol az énekesnő pillanatok alatt megszabadult ruháitól, és egy alternatív pinceszínház erotikus koreográfiájába kezdett bele szintén fehérneműre vetkőzött táncosai kíséretében.

Ölelgették, simogatták egymást, négykézláb végigmásztak a színpadon, és egy vonaglós, lovaglós jelenetnek is szemtanúi lehettünk.

Tulajdonképpen egy soft-pornó előadást kaptunk, amit az emberek egy része nagyon élvezett, a többiek pedig nem igazán tudták hova rakni az élményt.

A második felvonás az Act II: State of Being volt, amely az Eusexua című dallal kezdődött, és a Girl Feels Good-dal végződött. A műsorban helyet kapott egy táncszünet is, ami alatt Twigs felkészülhetett lélekben a harmadik epizódra, amely az Act III: The Pinnacle of Human Experience névre hallgatott. A lassabb, érzelmesebb dalokat a koncert végére tartogatta, mi pedig ennél a pontnál konstatáltuk, hogy valóban egy jó énekesnőt látunk és hallunk. Gyönyörűen adta elő a Home With You-t, a Two Weeks-et és a záróakkordként funkcionáló, kötelező slágert, a Cellophane-t. A siker nem maradt el, hatalmas ováció követte a produkciót, amit amíg élünk, nem felejtünk el.

Ez egy másik univerzum

A főműsoridőhöz közeledve egyre jobban megtelt a Nagyszínpad előtti tér, egészen pontosan egy tűt sem lehetett volna leejteni negyed 10-kor, amikor megjelent a színpadon Anyma. Az olasz-amerikai dj óriási névnek számít az elektronikus zene világában. Őszintén bevallom, nem a dalait vártam, hanem a látványt, és ezzel nem voltam egyedül. A house és techno műfajokban tevékenykedő előadó teljesen lenyűgözte a fesztiválozókat. Tökéletes műsort nyomott, ráadásul úgy válogatta meg a számokat, hogy a sintér-technot kedvelők és a lötyögős EDM szerelmesei is élvezzék a bulit. A zenéről sokkal többet nem lehet mondani, a látványról viszont annál inkább.

Amit láttunk, az a szórakoztatóipar magasiskolája. Irgalmatlan lóvé van a produkcióban, amit nem fukarkodtak beleölni a technikába. A folyamatos animáció, ami a háttérben ment, teljesen lenyűgözte a nagyérdeműt.

Láthattuk a szokásos techno-robotot, ami betörte a kivetítőt, egy futurisztikus női arcot, amit temérdek kéz fogdosott, valamint egy erdei boszorkány szerű rémet, ami pont úgy verette a zenére, mint a közönség.

Anyma tökéletes példája annak, hogy hova tudott fejlődni az elektronikus zene és a színpadtechnika. A tökéletes ütemben felcsapó lángok, a kivilágított asztal a dj pult alatt, a lézershow és az egészen káprázatos animáció egy teljesen más univerzumba repítette a közönséget. A zenei érték vitatható, de az összélmény nem. Soha rosszabb bulit!

A Sziget fesztivál a végéhez közeledik, de még rengeteg érdekes, izgalmas és egyedi előadó van hátra, többek közt az egyik legnagyobb név, Post Malone és a zárónap utolsó headlinere, Chappell Roan. Mi pedig ott leszünk, megnézzük, és beszámolunk róla, hogy mit alkotnak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás az RTL-en: ma este több sikerműsor is elmarad
Az ugrás és A mi kis falunk ismétlése ma elmarad, helyettük a Tottenham–PSG UEFA Szuperkupa-meccset láthatják a nézők. A mérkőzés 20:15-től élőben megy, a késő esti híradó pedig 23:20-kor kezdődik.


Szerda estére változtatott a műsorrendjén az RTL, így a nézők most nem láthatják Az ugrás és A mi kis falunk ismétlését, vette észre a Média klub.

Az ugrás tavaly tél végén indult Gundel Takács Gábor vezetésével. A játékban a versenyzők egy öt méter magas, mesterséges híd egyik végéből indulnak, és a másikig kell eljutniuk. Tíz szinten, a híd adott pontján mindig a helyes állítást kell kiválasztaniuk, hogy megtalálják az egyetlen igaz átjárót. Aki téved, a mélybe esik, aki végig helyesen dönt, elviheti az ötmillió forintos főnyereményt. A vetélkedő idén új évaddal tért vissza, de a mai adás kimarad, ahogy A mi kis falunk ismétlése is.

A helyüket az UEFA Szuperkupa döntőjének élő közvetítése veszi át, amelyen a Tottenham és a PSG csap össze.

Ez egyben a 2025/2026-os Bajnokok Ligája-szezon kezdete is, amelynek fináléját Budapesten rendezik. A mérkőzés 20:15-kor kezdődik a Fókusz után. Az RTL Híradó ezen az estén 22:50 helyett 23:20-kor kerül adásba. Az ugrás és A mi kis falunk csütörtökön a megszokott időpontban folytatódik.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A hadvezérben Jason Momoa egy szál ágyékkötőben kaszabolja honfitársait, avagy A rettenthetetlen Hawaii-on – Pilotkritika
Véres, nagyszabású, érdekes – a történelem egy kevésbé ismert része elevenedik meg, sokak számára pedig az is kiderül, honnan ered a Dragon Ball-beli Songoku csatakiáltása…


I. Nagy Kamehameha a Hawaii Királyság első uralkodója volt 1795 és 1819 között. A harcos, diplomata és vezető hosszú évekig tartó konfliktusok után 1810-ben egyesítette a Hawaii-szigeteket, illetve azok királyságait (Maui, Kaua’i, Hawai’i és O’ahu). Ezt megelőzően ugyanis a szigetek főnökei között háborúk dúltak. 1778-ban James Cook kapitány érkezett Hawaiira, ami egybeesett Kamehameha ambícióival. Nyugati fegyverek és tanácsadók segítségével Kamehameha csatákat nyert Mauin és Oahun is, 1810-ben pedig, amikor Kauaʻi királya beleegyezett, hogy Kamehameha alatt hűbéres királyságot alapít, a nagy cél végre beteljesedett. Hawaii egyesítése pedig nemcsak azért volt jelentős, mert hihetetlen teljesítménynek számított, hanem mert különálló kormányzás alatt valószínűleg a nyugati érdekek versengése miatt szétesett volna.

Ez a történelem, Jason Momoa számára pedig népe históriája kulcsfontosságú.

Thomas Pa'a Sibbett-tel együtt már 2015 óta, tehát kerek tíz éve dolgozott azon, hogy elkészülhessen A hadvezér, amely eredetileg I. Kamehamehát tette volna a sztori középpontjába, és Momoáék egész estés mozifilmként képzelték el, majd később úgy döntöttek, hogy a nagy hódító legyen inkább mellékszereplő, a fókuszban pedig álljon a hadvezér Ka’iana (Momoa alakításában), aki 1795-ben Kamehameha ellen fordult, amikor az meghódította Oahu szigetét.

Vagyis ő a szigetek egyesítése ellen küzdött. Így kapott a sorozat egy érdekesebb vetületet és nézőpontot, ahelyett, hogy a nagy király életének szimpla történelmi, életrajzi, háborús feltárása lett volna.

A hadvezér első részében tehát megismerjük Ka’ianát, a katonát, aki kapásból egy megtermett cápával birkózik, de rögtön meglátjuk az emberi oldalát is, amikor hálát suttog a legyőzött halnak, megköszönve neki, hogy testét a rendelkezésükre bocsátotta. Majd megtudjuk, hogy Ka'iana és családja jelenleg Kaua'i királyságában él, de mivel Maui szigetéről származnak, kitaszítottként tekintenek rájuk. Ka'iana ugyanis Maui hadvezére volt, de elhagyta szülőföldjét (megszökött a seregből), miután rájött Kahekili király (Temuera Morrison) brutális ambícióira. Amikor azonban a király visszahívja (és megfenyegeti), Ka'iana beleegyezik, hogy segít legyőzni népének az ellenséges O’ahut, azonban egy jóslat, egy aljas átverés és egy szimpla bosszú miatt súlyos háborúba keveredik.

A minisorozat egyik fő érdekessége, hogy az alkotók megpróbálták annyira autentikusra fogni a dolgokat, amennyire csak lehet. Épp ezért például a színészek mindegyike hawaii nyelven beszél, az első részben legalábbis nem lehet hallani angolt vagy más nyelvet.

Emellett pedig természetesen Momoáék nagy műgonddal hozták létre az akkori állapotokat, például a királyságokra jellemző öltözékeket, harci díszeket, fegyvereket, hajózási eszközöket, mindennapi tárgyakat, lakhelyeket stb. Persze túl sok viseletre nem volt szükség, mivel Hawaii már akkor is egy igen forró égövben foglalt helyet, ezért elmondható, hogy ritkán látni egy sorozatban ennyi ágyékkötőt és férfi tomport, mint itt.

Momoán egyébként tisztán érződik, mennyire fontos volt neki ez a projekt, hiszen Thomas Sibbett és Doug Jung mellett ő írta az összes epizód forgatókönyvét, eljátszotta a főszerepet, executive produer is volt, illetve elvállalta az utolsó rész rendezését is (nem ez az első munkája direktorként, 2014-ben már készített egy egész estés mozifilmet e minőségében Vadcsapáson címmel).

A hadvezér nyolc epizódja egyenként kb. 50 perc és 1 óra között mozognak, s már kapásból az elsőben sok minden történik, így azzal vélhetően nem lesz gond, hogy események nélkül maradnánk, hiszen hosszú volt Kamehameha hadjárata, akit egyébként az újonc Kaina Makua alakít.

Az alkotók direkt törekedtek arra, hogy a szereplők is hitelesek legyenek, így a polinéz térséből kerestek színészeket. Nincs is túl sok ismert arc a gárdában, Jason Momoa mellett a már említett (és egyébként új-zélandi maori származású) Temuera Morrison (ő játszotta Momoa nevelőapját az Aquaman-filmekben, de a Star Wars-franchise Jango Fettjeként és klónkatonáiként is igen ismert), valamint a szintén új-zélandi Cliff Curtis (Zongoralecke, Hat nap, hét éjszaka, Sivatagi cápák, A bennfentes, Kiképzés, A forrás, Napfény, Die Hard 4.0, Álom doktor stb.) neve csenghet még ismerősen.

Az akciójelenetekre szintén odafigyeltek a készítők, a test test ellen küzdelmek véresek, kegyetlenek és reálisak, a statisztéria pedig láthatóan gazdag, tisztára, mintha A rettenthetetlent néznénk, csak Skócia helyett Hawaiion, és skótszoknyák helyett ágyékkötőkkel (férfi lábak mindenütt).

A hadvezér első részében mindez együtt, kiegészülve némi spirituális szállal (ami szintén fontos az ottani társadalomban, kultúrkörben) egy érdekes, a történelem számunkra kevésbé ismert szegletének ígéretét hordozza a további hét epizódra, Jason Momoa pedig, úgy tűnik, élete legjobb alakításával hálálja meg a nézők figyelmét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Post Malone többet ivott a koncertje közben, mint a közönség, de így is eszelős bulit csapott a Szigeten
A Sziget fesztivál idei programjának egyik kiemelkedő eleme volt Post Malone vasárnapi koncertje. Az amerikai énekes hatalmas bulit varázsolt, amiben ő is olyan jól érezte magát, hogy egyik pohár követte a másikat.


Hónapokkal ezelőtt, amikor a Sziget Fesztivál bejelentette az idei év előadóit, Post Malone-ra mindenki felkapta a fejét. Egyesek szeretik, mások kevésbé, azonban szinte mindenki ismeri. Malone jelenleg 30 éves, korábbi önmagához képest lefogyott, és úgy néz ki, mint egy telefirkált iskolapad. Ja, és iszik. Nem is keveset.

Az énekes Austin Richard Post néven látta meg a napvilágot New Yorkban, 1995-ben. 20 éves volt, amikor berobbant a zeneiparba, White Iverson című dala teljesen letarolta a SoundCloud-ot, majd később a Youtube-ot is. Malone igazi rádiós divatzenét gyártott, ám nemrégiben teljesen más irányba indult el. 2024-ben adta ki F-1 Trillion: Long Bed című albumát, ami egy 27 dalos country-lemez. Láttunk már olyat a világtörténelemben, hogy valakinek nem igazán sült el jól a megújulás, és a közönség negatív visszajelzést adott, ám itt ilyenről szó sincs! Malone jobb formában van, mint valaha és még a dalai is jobbak lettek.

Vasárnap este negyed 10-kor cigarettával és egy pohár sörrel a kezében megjelent a Sziget Fesztivál Nagyszínpadán az énekes, aki látványosan nem tudta eldönteni, hogyan öltözzön fel a bulira. A ruházata pont olyan volt, mint a zenéje: félig country, félig divatpop. Malone csizmát viselt, farmernadrágot és egy nagy csatos övet. Ez eddig abszolút country, azonban ehhez felcsapta CeeDee Lamb kék Dallas Cowboys mezét, ami inkább a mostani divat irányába vitte az összképet. A mez aztán a koncert közben lekerült, de annyi tetoválása van az énekesnek, hogy olyan volt, mintha lenne alatta még egy mez. Hogy a vizuális élményt még jobban megdobja, az egész fogsora ezüst volt, ő pedig erre büszkén, végig vigyorogta a bulit.

Slágerek és sörök

A zenei élmény is vegyes volt, játszottak régi slágereket és új dalokat is. Nyilvánvalóan az olyan szerzemények kapták a legnagyobb ovációt, mint a rockstar, a Sunflower, vagy a Circles, de a friss zenéket is jól fogadta a többtízezres tömeg. Post Malone koncertje alatt egy tűt sem lehetett volna leejteni a színpad előtt, rengetegen voltak kíváncsiak az előadóra, aki folyamatosan hálálkodott. Shawn Mendes mellett Malone a második főműsoridős fellépő, aki zenekarral érkezett és mivel nagyon jól szól az idei Sziget, végre hallhattuk, hogy mennyi energia van egy élőzenés produkcióban. A gitárok, a hegedű, a dob, mind sokkal élvezetesebbé tették a bulit.

Ha megkérdeznék tőlem, mi szeretnék lenni, ha nagy leszek, akkor azt válaszolnám, hogy Post Malone sörhordó embere. A fickónak biztosan nem kell konditerembe járnia, mivel szinte

számonként rohangált be a színpadra, kezében az ikonikus amerikai házibulik alapvető kellékével, a piros pohárral.

Hogy hatszor vagy nyolcszor kapott-e egy új sört, azt nem tudom, de így is elég szépen fogyasztott nettó másfél óra alatt. Természetesen nem itta meg az egészet, általában csak belekortyolt, majd letette a színpad valamelyik pontjára, hogy ott melegedjen és fénysebességgel szénsavmentessé váljon.

A nagyjából 90 perces koncert elejétől a végéig élvezetes volt, olyan előadót láthattunk, aki látványosan nagyon szereti, amit csinál, és kifejezetten jó is benne. Hibátlanul énekelte a dalokat, remekül kommunikált a közönséggel, és bár általában elöl állt a kifutón, a hátul zenélő bandával is megvolt az összhang. A színpadkép nagyon jól nézett ki, a kellékek és a középső ledfal animációi egy amerikai benzinkútra repítettek minket, ahonnan aztán bármerre mehetünk a teletankolt pickuppal. A színpadon volt útjelzés, lámpaoszlopok, emelvény a zenészeknek és az elmaradhatatlan Posty Co. logó. Természetesen egy ekkora produkció pirotechnikát is bőven használ, néha felcsaptak a lángok, máskor kisebb tűzijátékot láthattunk, de akadt egy kis füst is itt-ott. És persze nem csak azért, mert Malone rá-rágyújtott koncert közben.

Összességében egy kifejezetten jó, hangulatos, profi koncertet láthattunk, egy nem mindennapi főhőssel a középpontban. Reméljük nem kell újabb hat évet várni, hogy ismét láthassuk.

A Sziget a végéhez közeledik, már csak egy nap van hátra, de rendkívül izgalmas előadók lépnek még színpadra, mi pedig ott leszünk, hogy megnézzük őket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk