KULT
A Rovatból

Kollár-Klemencz László: Az új dalaink olyanok, mintha egy lemezen belül mind más zenekaré volna

A tavalyi 15. jubileum után sem pihen a Kistehén: a napokban új EP-vel és nagy koncerttel készülnek, közben pedig a frontember szólóprojektje is működik. Interjú.


A Kistehén zenekart a nevén kívül már szinte semmi nem köti össze a Sziget Fesztivál egykori sárga kabalafigurájával. A csapat 2002-es megalakulása óta többször is teljesen megújult, eddig közel 20 zenész fordult meg tagjaik között.

Egyedül a frontember, Kollár-Klemencz László személye jelenti az állandóságot, de az ő gondolkodásában, illetve a pop-rock műfajhoz való hozzáállásában is gyökeres fordulat állt be a kezdetekhez képest.

Erről, a régi slágerekhez való viszonyáról, valamint saját nevén futó szólórojektjéről is beszélgettünk.

– Hogyan értékeled a mögöttetek álló jubileumi évet?

– Szerintem jól sikerült, bár túl hosszú volt ahhoz, hogy az egészet átlássam.. Igaz, valójában nem a teljes év szólt erről: a csúcspont az augusztus végi Budapest Parkos nagykoncert volt, utána már inkább a lemezkészítésre koncentráltunk. Ezt megelőzően volt egy turné, aminek során több régi számot tettünk be a repertoárba, de legjobban mégis az a bizonyos buli szólt az ünneplésről. Majdnem az összes volt és jelenlegi tag megfordult a színpadon, megidéztük a zenekar összes korszakát – mindegyikből kiemelve a legemblematikusabb dalokat –, ami rettentő jó érzés volt számomra.

– Az egykori tagok közül olyanok is ott voltak, akikkel elég viharosan váltatok el, majd utána a beszélő viszony se nagyon maradt meg köztetek. Sikerült rendezni a sérelmeket ennyi év után?

– Igen, és ennek nagyon örülök. Azért ehhez kellett az ő válságuk is azt megelőzően, ami végül a basszusgitáros Kiss Sanyi kiválásával végződött. Én már korábban is többször próbáltam közeledni feléjük, de csak ezután mozdultak ki abból a merev állapotból, amiben addig voltak.

– Várható ezután is, hogy vendégszerepelnek egy-egy nagyobb koncerten?

– Nincs kizárva, de biztosat nem tudok mondani erről. A helyzet az, hogy magával a zenekar jövőjével kapcsolatban sem szeretnék jóslásokba bocsátkozni. Az egész a hozzáállásomon múlik: ameddig izgat a pop-rock műfaj, szívesen csinálom, de amint eljön az a pillanat, hogy már nem találok benne motivációt, át fogok váltani valami másra.

Ez részben már most is zajlik, csomó mindent csinálok a Kistehén mellett, de hogy mikor érik be bármelyik olyan szintre, hogy a zenekar már nem lesz kényelmes, azt nem tudom. Jelenleg még nincs szó erről, szerintem nagyon erős lesz az új lemez, de

az biztos, hogy semmiképp nem szeretném még 70 (sőt, akár csak 60) évesen is a régi dalaimat játszani. Akkor inkább elmegyek asztalosnak, vagy bármi másnak, de a megélhetési zenélés nagyon távol áll tőlem. Addig akarok színpadon állni, amíg van friss mondanivalóm.

ksthn2

Fotó: Győri T. Bence

– 2010 után jó ideig úgy tűnt, idegenkedsz a Szájbergyerek-vonalhoz tartozó régi slágerektől. Egy ideje viszont – talán már a 15 éves turné előtt is – visszakerültek a repertoárba. Tisztáztad magadban ezt a dolgot?

– A zenekar hangmérnöke és tanácsadója, Cserny Kálmán „Bogi” beszélt rá erre, mondván „Lacikám, játszani kell a régi dalokat, nincs mese”.

Én azt hittem, egy zenekar simán megteheti, hogy mindig az aktuális dolgait játssza, hiszen ahogy telnek az évek, sorra jönnek az új lemezek és ezzel párhuzamosan az új számok kiszorítják a régieket.

A közönség azonban erre nem annyira nyitott: egyszerűen beleszeretnek bizonyos slágerekbe, ami akkor tök jó, az idő múlásával viszont inkább teherré válik. Az újdonságoktól idegenkednek, aztán pont akkorra szokják meg, amikor megint eljönne a váltás ideje.

Szóval ez egy állandó küzdelem, de végül elfogadtam, hogy tényleg vannak olyan ikonikus dalaink, amelyek egyszerűen megkerülhetetlenek, ezért játszanunk kell őket. De a dologhoz az is hozzátartozik, hogy a jelenlegi zenészcsapat azért nagyon máshogy áll ezekhez a bizonyos dalokhoz. Az ő előadásukban egy Szájbergyerek is teljesen új értelmet nyer, sokkal frissebbnek és érdekesebbnek hat számomra is.

– Milyen az alkotói munka most a Kistehénben, hogy zajlik a dalszerzés és a szövegírás?

– A szövegeket én próbálom otthon kisajtolni magamból, van amikor ez nagyon lazán megy, máskor viszont iszonyúan feszült vagyok, amitől nyilván sokkal nehezebbé válik. A zene pedig eléggé változó. A most készülő lemezen – ami a konkrét Kistehén-albumok sorában a hetedik lesz – próbáltam változtatni a munkamódszeren az előző hathoz képest. Eddig úgy ment, hogy egyedül megírtam a vázlatot és felvettem belőle egy demót, amit aztán megmutattam a többieknek. A próbákon zenekarosítottuk, és utána mentünk vele a stúdióba.

Ennek volt pozitív és negatív oldala is, de aztán a legutóbbi „Szomjas nők” lemeznél már úgy is vettünk fel átkötéseket, hogy egyszerűen csak zenéltünk a stúdióban, és amit jónak találtunk, azt megtartottuk.

Ez annyira jól sikerült, hogy elhatároztuk, csináljuk a következő albumot teljesen együtt. Tehát én előre nem gondolkodom semmin, hanem odamegyünk a próbaterembe, elkezdünk zenélgetni, aztán lesz ami lesz.

Így egy csomó jó ötlet összeállt, ezek adják a lemez egy részének alapját. Persze végül nem bírtam ki és írtam azért néhány dalt egyedül is, az összkép viszont sokkal vegyesebb, mint eddig.

ksthn3ksthn4

– Mindemellett a Kollár-Klemencz néven futó szólóprojektednek mi a jelentősége számodra?

– Egyrészt az, amiről az elején beszéltem: nekem kicsit már túl szűkösek a lehetőségek a pop-rock műfajon belül, zene és szöveg terén egyaránt. Bármennyire is próbál az ember új formákat keresni és tágítani a határokat, nincs könnyű dolga. Nem azt mondom, hogy feltétlenül csak felszínes lehet, de akkor is viszonylag vékony rétegen belül lehet csak mozogni.

Ez nekem kezd kényelmetlenné válni. Persze még vonz, még izgalmas, de közben vágyom valami szabadabb, mélyebb, nyitottabb dologra is. Amiben a szövegek is inkább versek, mint dalszövegek, és zeneileg sem kell semmilyen kompromisszumot kötnöm. Számomra erről szól a projekt, és ez egy olyan irány, amiben valószínűleg még nagyon sokáig jól tudom majd érezni magam.

– Amikor hazamész a vidéki otthonodba az állataid közé, könnyen magad mögött tudod hagyni a színpadi, reflektorfényben álló énedet?

– Nehéz a kettő közötti átjárás, de mindig iszonyúan jól esik hazamenni, akár hajnali 4-kor is egy vidéki koncert után. Valószínűleg egy ilyen háttér nélkül nem is tudnék zenész lenni.

Ha mondjuk Budapesten laknék, akkor sem lennék képes eltölteni egy napot pusztán azzal a gondolattal, hogy este majd fellépek. Megőrjít a semmittevés, valószínűleg belehülyülnék.

A koncertek napján is ügyködök majdnem az utolsó pillanatig, aztán beülök a buszba és elvisznek valahová zenélni – számomra ez a normális, nem tudom átélni az előadói énemet a hétköznapok során.

ksthn5

Fotó: Révai Sára

ksthn6

Fotó: Révai Sára

– Évekkel ezelőtt rövid ideig a fiad is tagja volt a Kistehénnek. Milyen volt együtt zenélni és követitek-e azóta egymás munkáit?

– Nagyon jó volt vele játszani, ő zseniális, kreatív zenész. Azóta is folyamatosan alkot, de egy teljesen saját utat választott magának, amiről nem szeretne letérni.

Annak idején kényelmesnek tűnt az a megoldás, hogy szálljon be hozzánk billentyűsként, de neki valószínűleg teher volt, hogy ugyanazt csinálja, mint az apja.

Eleve ugyanúgy filmmel és zenével foglalkozik, mint én, sőt most már írogat is. Már ettől nehéz feladat számára kibújni az árnyékomból, nem akartam még jobban terhelni azáltal, hogy ráadásul az én zenekarom tagja. De természetesen kölcsönösen követjük egymás dolgait.

– A generációdban egyre több emblematikus előadó tölti be az 50-et, amiről rendszerint születésnapi nagykoncerttel is megemlékeznek. Neked is volt ilyen bulid két éve. Mekkora fordulópontot jelentett számodra a kerek évforduló?

– Szerintem a folyamatok sokkal erősebben meghatározzák egy ember életét, mint egyes pontszerű, fix dátumok. Tíz évvel ezelőtt, 2008-ban írtam meg az Ember a fán albumot, ami félig-meddig szólólemez volt, Kollár-Klemencz Laci és a Kistehén Melankolikusok néven jelent meg. Voltaképpen ez volt annak a folyamatnak, vágyódásnak a kezdete, amiből utána az Erdős Virággal közös Legesleges, majd a Rengeteg is megszületett.

Április 20-án az Akváriumba új EP-vel érkeztek. Mit kell tudni erről és mikor várható a nagylemez, amit beharangoz?

– Ősszel jelenik majd meg a teljes album, most négy számot raktunk össze és adtunk ki róla. Úgy érzem, mintha ezekben a dalokban kicsit összeért volna egyrészt az elmúlt 8 év, amit a Kistehén az alternatív világban töltött, valamint az ezt megelőző populárisabb korszak. Nem törekedtünk kimondottan erre, de valószínűleg a parkos koncert is közrejátszott abban, hogy sikerült megtalálnunk egy nagyon érdekes egyensúlyt.

Lesznek a lemezen teljesen eszement műfajtágítások, amitől sokan a fejükhöz fognak kapni. Én eddig úgy fogalmaztam, hogy a Kistehén albumról albumra más zenekar képét mutatja, annyira eltérő zenei világ jelenik meg mindegyiken.

A most megjelent dalokra – illetve a készülő többire – viszont azt mondanám, hogy olyan, mintha egy lemezen belül is minden szám másik zenekaré volna.

Nem tudom, milyen fogadtatása lesz ennek, de hát egyszer élünk, mindent ki kell próbálni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Bakacsi Béla
A népszerű táncdalénekes felejthetetlen dalai mellett menedzserként többek között Presser Gáborral, Koncz Zsuzsával, Zoránnal és az R-Go-val is együtt dolgozott. 83 éves volt.
Malinovszki András - szmo.hu
2025. szeptember 23.



83 éves korában elhunyt Bakacsi Béla táncdalénekes, zenei menedzser – tudatta a művész Facebook-oldalán a lánya.

Bakacsi Béla 1942-ben született Újpesten. 1961-ben tűnt fel a Ki mit tud?-ban, ahol kategóriájának győztese lett. A következő évben képviselhette hazánkat a Helsinkiben megrendezésre kerülő Világifjúsági Találkozón (VIT) is. 1966-ban az elsőként megrendezett Táncdalfesztivál közönségdíjasa lett.

A 70-es években főleg külföldön kamatoztatta tehetségét. A rendszerváltás után megalapította az Akkord Kulturális Szolgáltató Irodát, koncertszervezéssel és menedzseléssel foglalkozott 2011-ig. Közben rövid ideig könnyűzenei könyvkiadással is. Együtt dolgozott többek között Komár Lászlóval, Zoránnal, Szigeti Ferenccel, Koncz Zsuzsával, Presser Gáborral és a Locomotiv GT-vel, a Fonográf együttessel, a V’Moto-Rockkal, a Hungáriával és az R-GO–val is.

Bakacsi Béla számos feldolgozást is énekelt: olyan dalokat ismerhettünk meg magyarul az előadásában, mint a mint a Quando-quando, O Sole Mio, Quando m'innamoro, a My Way vagy az Ave Maria.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Colin Farrell, Margot Robbie és a nulla kémia esete – A Mágikus, merész, meseszép utazás se nem mágikus, se nem merész, és a meseszéptől is távol van
Talán a Modoros, mesterkélt, mézesmázos utazás találóbb cím lett volna. Legalább a jó szándék megvolt…


A csak szimplán Kogonada művésznéven futó, szöuli születésű, amerikai rendező-forgatókönyvíró (aki Park Joong Eun néven született) új filmjét sokan várták, mivel számtalan videóesszéjével, rövidfilmjével, valamint az első két egész estés darabjával, a 2017-es Columbusszal és a 2021-es Búcsú Yangtóllal rengeteg rajongót szerzett a független filmes szférában. Ráadásul most nagy stúdiófilmet (Sony) forgathatott két világsztárral (Colin Farrell és Margot Robbie), méghozzá egy olyan zsánerben (romantikus fantasy), amelyhez abszolút megvolt az érzékenysége, és ami képileg is tágas játszóteret biztosít számára.

A Mágikus, merész, meseszép utazás lehetett volna a következő Az élet csodaszép (1946), Nagy hal (2003), Ház a tónál (2006) vagy Időről időre (2013).

Úgy tűnik azonban, hogy Kogonada csak akkor jó, ha ő maga írja a saját sztorijait, most először fordult elő ugyanis, hogy más szkriptjéből dolgozott: Seth Reiss eredeti forgatókönyve adta fel a leckét rendezőnknek, akinek bele is tört a bicskája a papíron minden bizonnyal mágikusnak tűnő, a vásznon azonban keményen feszengős giccsbe forduló történetbe.

David (Farrell) épp egy esküvőre készül, ám a kocsija kerékbilincset kap, egy gyanúsan elhelyezett röplap pedig egy furcsa autókölcsönzőbe vezeti, ahol Phoebe Waller-Bridge és Kevin Kline egy igen kínosan jópofizó, de legalább rettenetesen humortalan jelenetben rátukmálnak egy régi autót s hozzá egy GPS-t. Az esküvőn David megismerkedik Sarah-val (Robbie), és rögtön fellángol köztük valami, aminek persze ilyen gyorsan még nem engednek, így más férfi megy fel az est végén Sarah szobájába. Másnap azonban lerobban a lány kocsija, a személy szerint Davidhez beszélő GPS pedig arra utasítja, hogy vegye fel őt, majd különböző, a természetben álló ajtókhoz irányítja őket, amelyeken belépve valamelyikük múltjában találják magukat, az életük egy-egy fontos pontján, ami érzelmileg anno nagy hatással volt rájuk.

Szóval a címbeli utazás ezt a kis túrát fejezi ki, amelynek során egyik ajtótól autóznak a másikig, azokban újraélik életük egy korábbi fejezetét, két ajtó között pedig eszmét cserélnek az élményeikről, magukról, a párkapcsolataikról, a családjukról, az élethez való hozzáállásukról.

S talán mindeközben szövődik köztük valami komoly, ami már régen kijárt volna nekik.

Leírva tényleg nem fest rosszul, ebből azért valóban ki lehetett hozni valami mágikusat, merészet és meseszépet, ráadásul két csúcsszínészt sikerült megnyerni hozzá, akik amúgy bármit el tudnak játszani. Vagy mégsem? A kémiát, vibrálást kettejük között legalábbis nem sikerült érzékeltetniük…

A film első fele kifejezetten kellemetlen jelenetekkel bombázza a nézőt. Érezni, hogy Kogonada próbálja ezt az egészet megtölteni varázslattal (kapásból el kell engedjük a valóságot, szóval, ha valakinek ez nem megy, már itt elveszett), de inkább csak modoros és mesterkélt képsorok sorjáznak megállás nélkül.

Az iskolai musicalszcéna talán a csúcs, ami annyira cuki és jópofa akar lenni, hogy egyszerűen nevetségessé válik.

Mindennek tetejébe valamilyen furcsa oknál fogva a forgatókönyv tele van trágár beszéddel (lehet, hogy ezt akarta jelenteni a címbeli merész?), a káromkodásokat azonban egy ilyen műfajú film idegen testként veti ki magából, és csak fokozza a nézőkben már erősen felgyülemlett zavartságot.

Szerencsére azért pozitívum is akad, hiszen Kogonada egyáltalán nem tehetségtelen filmes, ő még egy ilyen félrement projektben is képes megvillanni, még ha csak egy rövid időre is. A Mágikus, merész, meseszép utazás második fele már sokkal nézhetőbb, ha úgy tetszik, jobb, mint az első, ekkorra kezdenek elfogyni a kínos cukiskodások és álbölcsességek, valamint a felesleges trágárkodás, sőt, időnként néhány egészen szép és megható jelenetet is kapunk.

Az egyik ilyen, működő drámai mélységgel bíró, jól megírt pillanat a kórházi beszélgetés David és az apja (Hamish Linklater) között, David születésekor.

Vagy említhetnénk még Sarah és az anyja (Lily Rabe) közös jelenetét is. Szomorkásak, de őszinték, és nem hatnak álságosnak. Kár, hogy nem ilyenekkel volt tele a film.

A Mágikus, merész, meseszép utazás az év egyik nagy, akár Oscar-várományos filmje is lehetett volna az alkotókból kiindulva, épp ezért nagy csalódás, hogy végül egy ízig-vérig giccses és hamisan merengő, a nézőkből foggal-körömmel könnyet kicsikarni próbáló kudarc lett belőle.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A Pogány Induló új klipjében Marsi Anikó is feltűnik
Szirmai Marcell hatalmas stábbal készült új produkciója máris komoly nézettséget ért el, és a legfelkapottabb zenék toplistájára került.


A szegedi születésű Szirmai Marcell, művésznevén Pogány Induló új klippel jelentkezett. A Fonogram- és Artisjus-díjas magyar rapper egy nap alatt máris felkerült a legfelkapottabb zenék listájára, kedd este már a harmadik helyen állt.

Legújabb, sokszereplős klipjében egy rövid időre feltűnik Marsi Anikó is, aki egy tévéhiradóban beszélt arról, hogy Szirmai Marcell egy borfesztiválon "vállalhatatlanul" viselkedett.

A kommentelők szerint a dal és a klip is "zseniális, brutál, ütős" lett.

VIDEÓ: Pogány Induló - Lelkem, Nyugodj!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A lúzerek visszatértek: Gary Oldman bandája a legjobb kémcsapat a képernyőn!
Az Utolsó befutók ötödik évada feszült, fekete humorral átszőtt kémthriller, amely egyszerre szórakoztató és hátborzongatóan aktuális. Gary Oldman és a vesztesek csapata újra az Apple TV+ egyik legnagyobb dobásává teszi a sorozatot.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. szeptember 27.



Az Apple az elmúlt években sorra bizonyította, hogy a streamingpiacon az egyik legbiztosabb kézzel nyúl a sorozatokhoz. Kínálatában alig találni melléfogást, újra és újra képes meglepni a közönséget minőségi, izgalmas és szórakoztató produkciókkal, akár egy sorozat sokadik szezonjában is.

Legújabb példája ennek az Utolsó befutók című brit kémthriller sorozat, amely immár az ötödik szezonját kezdte meg és még mindig frissnek, újszerűnek, sőt kifejezetten relevánsnak hat.

A sorozat Mick Herron regényeinek adaptációja, amelyet Will Smith (nem az amerikai filmsztár, hanem a brit író-producer) vitte képernyőre. Smith már több díjat is besöpört a munkájáért, teljes joggal: sikerült valami egészen különlegeset és szórakoztatót létrehoznia. Az Utolsó befutók egyszerre kémthriller, társadalmi szatíra, fekete humorral átitatott dráma és akciófilm. Egy olyan egyveleg, amely elsőre talán furcsának tűnhet, de működik, méghozzá zseniálisan.

Az ötödik évad már a nyitójelenetével felhívja magára a figyelmet. Egy szélsőjobboldalinak tűnő merénylő tüzet nyit egy londoni téren, több embert megöl, majd maga is áldozattá válik. A terrorcselekmény szervezői iktatják ki, nehogy beszélni tudjon. Az MI5, vagyis a „Park” természetesen azonnal vizsgálódni kezd, de a néző számára még nem világos, miként kapcsolódik ez a véres incidens a sorozat főszereplőihez. És kik is ők? Nem a klasszikus hősöket kapjuk, hanem az MI5 számkivetettjeit: a hibázó, megbízhatatlannak tartott, lecsúszott ügynököket, akiket egy külön osztályra száműztek. Ők az „utolsó befutók”, azok, akiket csak olyan feladatokra küldenek, amelyeknek látszólag semmi tétje sincs és senki nem akarja megcsinálni.

Nem csinálnak mást, mint unalmas adminisztráció és egyéb mások által lenézett munkák.

A banda vezére Jackson Lamb, akit Gary Oldman alakít. A színészóriás minden gesztusával és morgásával bizonyítja, miért tartják az egyik legnagyobbnak a szakmában: a szánalmasan cinikus, folyton dohányzó és alkoholizáló főnök figurája egyszerre taszító és szerethető. Nem törődik sem a munkájával, sem a beosztottjai munkájával, mégis van benne valami, ami miatt követni akarjuk. Mellé érkezett már az első évadban River Cartwright (Jack Lowden), aki azt hitte magáról, hogy tökéletes ügynök, ám gyorsan rá kellett jönnie, hogy ő is csak egy fogaskerék a selejtes gépezetben.

Az új szezonban rögtön egy gyilkossági kísérlet borzolja a kedélyeket. A csapat IT-zsenijét Roddy-t (Christopher Chung) el akarja ütni egy kocsi, de amekkora lúzer, ebből természetesen semmit nem fog fel, azt hiszi csak véletlen. Nem is tudja, milyen veszélyben van. A kollégája, Shirley (Aimee-Ffion Edwards) elkezdi követni a férfit, és sejti, hogy itt valami komolyabb dolog lehet a „baleset” mögött. Valószínűleg össze fog kapcsolódni a nyitó lövöldözés és a kockasrác elleni merénylet a folytatásban.

Ez a kettős narratíva ügyesen vezeti a nézőt. Tudjuk, hogy van valami nagyobb kép, de a részleteket apránként adagolják a feszültség fenntartására.

A sorozat egyik legnagyobb erénye, hogy bármikor be lehet kapcsolódni. Bár az állandó nézők nyilván értékelik a finom utalásokat és a karakterek hosszabb ívét, minden évad önálló regényen alapul, így kvázi új történetként is élvezhető, csak a szereplők és a múltjuk azonos. Ez a struktúra az Amazon PrimeVideo-s Reacherhez hasonlít, ott sem kell feltétlenül elölről neki kezdeni, de mégis gazdagabb élményt ad, ha ismerjük a múltbeli kudarcokat és sérelmeket.

Érdemes megjegyezni azt is, mennyire ügyesen bánik a játékidővel az Utolsó befutók. A mostani sorozatok gyakran rövidítik a részeket, a stáblisták, főcímek és előző részek tartalmából rengeteg időt elvesznek és az amúgy 40-50 perces epizód könnyen 30 perc környékére kerül. Erre legékesebb példa a Peacemaker és az Alien: Föld egyes részei. Ám itt valódi, feszes 40 percet kapunk, sallang nélkül. Az első rész inkább felvezetés, de pont annyira tartja fenn a figyelmet, hogy tűkön ülve várjuk a folytatást.

Az Apple TV+ a közelmúltban óvatosabb lett bizonyos kényes témákkal, például a Jessica Chastain főszereplésével készült The Savant premierjét is elhalasztották, mert túl közel állt Charlie Kirk elleni merénylet narratívájához.

Az Utolsó befutók esetében azonban nem volt ilyen habozás, pedig a történet szintén érzékeny terepre merészkedik. Itt valószínűleg a fekete humor és a szatirikus hangnem ad védőernyőt a cenzúra ellen, a sorozat bátran kimondja és kifigurázza mindazt, amit más produkciók inkább kerülnek.

A színészgárda továbbra is kifogástalan. Oldman minden jelenetét uralja, de ez nem nehéz, bármiben elnézem a színészt, játsszon akár törpenövésű mozgássérült gyengénlátót (létező film egyébként a 2002-es Kisördögök). Jack Lowden és a felesleges ügynökök, Rosalind Eleazar, Tom Brooke, Saskia Reeves vagy Christopher Chung is erős alakítást nyújtanak.

Visszatér Kristin Scott Thomas is, aki az MI5 igazgatónőjeként hozza a tőle megszokott hideg eleganciáját.

Feltűnik Ruth Bradley, James Callis (minden Battlestar Galactica rajongó szíve megdobban, ha képernyőn láthatjuk a színészt), sőt új belépőként Nick Mohammed is, aki egy látszólag gyengekezű polgármestert alakít. Mohammedet sokan a szintén Apple TV+-os Ted Lasso-sorozatból ismerhetik. Ez a sokszínű társulat a biztosítéka annak, hogy sosem unjuk meg a karakterek közti feszültségeket és dinamikát.

Az Utolsó befutók ötödik évada méltó folytatása egy már közel tökéletes kémthrillernek. Van benne minden, ami kell: feszült politikai háttér, szórakoztató és emberi karakterek, kiszámíthatatlan fordulatok és bőven adagolt fekete humor.

Az egyetlen csalódás talán az, hogy az epizódokat hetente kapjuk, így nem lehet egyben végigdarálni az egész évadot.

De talán pont ez teszi izgalmassá, minden héten megkapjuk a várakozás élményét. Az AppleTV+ pedig ismét bizonyította, hogy ritkán hibázik és az Utolsó befutók a legjobb bizonyíték erre. Ráadásul, úgy hírlik még két évadot berendelt a streamingszolgáltató, tehát biztosan lesz hetedik évadunk is a selejtes ügynökök társaságában.


Link másolása
KÖVESS MINKET: