ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Hogyan szedj fel minket, gazdag nőket? – egy jól menő üzletasszony sorolta fel, mi a kulcs a szívéhez

Mivel írod le magad már az első beszélgetéskor? Mennyire fontos, hogy te is gazdag legyél? Íme a bennfentes válasz.


Az utóbbi időben egyre többször találkoztam olyan férfiakkal, akik főleg gazdag nőt keresnek. A döntéshez általában olyan érvek társultak, hogy például „ők már költöttek a nőkre eleget”, vagy egyszerűen az, hogy nőben is vonzó, ha elért már valamit, netán az, hogy ő maga vagyonos, és hasonlóra vágyik. Mindegy mi a motiváció, mindegy mi az én véleményem erről, de a trend létezik, én pedig azt hiszem, segíthetek.

Magyar mércével valószínűleg gazdagnak számítok. Pontosan nem tudnám megmondani, hogy mennyi pénzem van, de van nagy házam, ingatlanbefektetések, jó autó és olyan szellemi munkák, amikkel vállalkozóként az átlagbér többszörösét keresem havonta. Az anyagi helyzetemet azt hiszem a barátaim is szerényebbnek gondolják, de ez így a jó, egyrészt, mert nem fontos, másrészt mert nekem nem számítanak az ehhez kapcsolódó kellékek sem, tehát nem a legújabb autóval járok. Szegénységből jövök, a régi barátaimnak talán rosszul esne, ha tudnák, mennyit keresek.

Sohasem vennék olyan autót, ami többe kerül egy lakás áránál, mert akkor inkább megvenném az ingatlant, ami folyamatosan hozza a pénzt.

Harmincas vagyok, értelmiségi, középiskolában voltam szépségversenyen, vagyis talán jó préda lehetek a férfi aranyásóknak. Talán volt is már velük dolgom, csak nem jött össze.

Abban viszont szívesen adok tanácsot, hogyan lehet gazdag nőt felszedni, ha már ennyire aktuális a trend:

1. Először is nyilván nincs titok és kulcs senkihez, hiszen minden ember más, de azért azt hiszem, van néhány közös tulajdonságunk.

2. Ahhoz, hogy felszedj, hogy először is észre kell venned minket, ami nem is olyan egyszerű, mert rajtunk jó eséllyel nem fogsz látni hatalmas márkajeleket. Arra sincs szükségünk, hogy a szempillánk, vagy a körmünk legdíszesebb, legnagyobb legyen és lássák hogy kifizettük. A legtöbben nem foglalkozunk az anyagiak bemutatásával, mert van belőle elég, nincs senki, akinek ezt be kéne bizonyítanunk, mi ismerjük a bankszámlánk egyenlegét.

Ráadásul sosem akarnám, hogy valaki emiatt válasszon. Sem az Instagramomra, sem a Facebookra nem teszek ki az anyagi helyzetemre való utalásokat akkor sem, ha ez a trend. Utazást, autómárkát, táskát, semmi hasonló hülyeséget, amivel másokat csak szomorítanék, magamat pedig férfi aranyásók prédájává tenném.

Hogy hogyan szúrj ki minket? Zárd ki azokat, akik nagy feliratokkal hirdetik a márkákat. Akik sorozatosan erre költik a pénzüket, az inkább elúszik és nem egy befektetésben áll. Nem ők a valódik gazdagok, ők inkább a „pénzhez jutottak”. A legtöbb gazdagnak ezekre a villogásokra nincs szüksége.

3. Ha tehát a pénzünk munkából van és nem nyertük, örököltük, nem dolgozunk egy túlfizetett területen, vagy váltunk szerencsésen, akkor valószínűleg eléggé megbízhatóan végzünk el valamilyen munkát. Apró részlet, de nagyon fontos lehet, hogy emiatt valószínűleg kiemelkedően megbízhatóak vagyunk. Sem egy szempillaépítő sem egy bankigazgató és egy középvállalkozó sem marad sokáig sikeres és nem gyűjt vagyont megbízhatatlan hozzáállással, hazudozással, lustasággal.

Ahogy a munkánk megbízható jó eséllyel, mi, magánemberként is azok vagyunk, így ugyanezt várjuk el.

Ha olyan férfivel találkozom, akiknek gondot okoz igazat mondani, vagy megbízhatóan ott lenni valahol, az rendkívül lehangoló. Ígérgetés-eltűnés, beszélgetés-eltűnés ilyen helyzetekkel, emberekkel nem tudunk mit kezdeni. (A szegényebb nőknek sem kéne, de ők sajnos sokszor kompromisszumokra kényszerülnek.)

Nem szeretnénk megtanítani alapvető dolgokat, inkább élvezni szeretnénk egy kapcsolatot, és azt szeretnénk a másik is élvezné mellettünk, de ha az illetőnek be kell mutatni, hogy a chaten illik válaszolni, vagy egy megígért dolgot illik betartani, akkor inkább anyukának érezzük magunkat, ami óriási libidógyilkos. Apró részletnek tűnik nem válaszolni az üzenetekre, vagy felelőtlenül ígérgetni, netán eltűnni, számunkra mégis rengeteg dolog kiderül belőle. Egy gazdag nő nem hülye. És tulajdonképpen a szegények sem.

4. Jó esély van arra, hogy sokat dolgozunk, így több emberrel találkozunk, ebből kifolyólag több konfliktust kezelünk és valószínűleg azért virágzik még mindig a karrierünk, mert ezeket megtanultuk jól csinálni. (Sok szegény nő is jól csinálja, de nem tudnak továbblépni a munkájukban, ez más kérdés). Emiatt fontos nekünk, hogy a párunk is helyesen kezelje a konfliktusokat.

Nemhogy nem férfias, de rendkívül kiábrándító, ha hatalmasra gyúrt emberek egyszerűen elszaladnak a kérdések elől, hazudoznak és nem hajlandóak konfrontálódni a legkedvesebb formában sem.

Pedig egy csomó probléma a munkahelyen és a való életben is úgy oldódik meg, hogy a mélyére megyünk részletekre bontjuk és keresünk megoldásokat.

Többnyire sokat dolgozunk, sokat konfrontálódunk, örülünk a kérdéseknek, akár kellemetlennek tűnőknek is. „Tudunk-e találkozni a munkád, a gyerekeid mellett? „ Zavar-e hogy nem vagyok olyan gazdag? „ Lesz-e időd egy kapcsolatra?” Ha valaki értelmes örül a hasonló kérdéseknek, mert így ő adhatja meg a válaszokat.

Ha valaki ezzel szemben, mint egy óvodás, hisztizni kezd a legkisebb megoldandó helyzettől, mint a távolság, gyerekek, vagy beképzeli magának, hogy ránk biztosan költeni kell, az elront mindent még mielőtt kialakulna valami.

Gazdag és sikeres nőt csak úgy tudsz felszedni, ha felveszed a gazdag és sikeres emberek élethez való hozzáállását: beszélsz a problémákról, betartod az ígéreted és megbízható vagy.

5. Jó esély van arra, hogy elköteleződtünk egy-egy szakterület mellett így ezzel, vagyis az elköteleződéssel sincs gondunk. Tökéletesen akarunk választani, ahogy a munkában, az életben is, és és ott megállni, nem pedig évig partikázni és nemi betegségeket gyűjtögetni, amíg egy kedves és jóképű srác lepottyan az égből. Képesek vagyunk döntéseket hozni, a dolgok után menni, invesztálni időt, törődést és pénzt a kapcsolatba. Hasonló párt keresünk.

Nem veszünk senkit komolyan, ha például azt látjuk, hogy van egy barátnője, de minket lájkol az Instagramon - ez számunkra férfiatlan és nem hízelgő dolog.

Csak annyit jelez, hogy az illető nem volt képes elköteleződni.

Az sem oké, ha van csajod és nem rakod ki az Instára. Nem leszel vonzó a szemükben, ha titkolod a csajt, csak azért, hogy a többi 5, akiket épp fenntartasz, nehogy kiessen a zsákból. A gazdag nők nem hülyék, ahogy a tanulásba, munkájukba energiákat fektetnek, így abba is, hogy alaposan megnézzék a profilod a közösségi oldalakon.

5. A legtöbben talán arra kíváncsiak, hogy nekünk mennyire fontos, hogy gazdag legyen a párunk. Valószínűleg ez egyéni kérdés, nekem például sem a pártállása, a vallása és az anyagi helyzete nem fontos, legyen csak annyi pénze, hogy eljöjjön hozzám, sem az autóját, sem a ruháin címkét nem fogom megnézni. Sőt, jobban tetszik, ha nem pojácáskodik a márkajelekkel. Másoknak talán fontosabb, nem tudom.

A lényeg viszont az, hogy marketingesként gondolkodj : egy gazdag nőnek általában nem a pénz hiányzik az életéből, vagy a karrier. Tőlem az én párom traktoros, rendőr, vagy jegyszedő is lehet, ha lelkes benne. Minket olyasmivel nem tudnak megfogni, amiből otthon is van. Ha az üzleti életet veszem alapul, ott is sokszor azt figyeljük, hogy mire van szüksége a célközönségnek.

Ha ebben az esetben mi, gazdag nők vagyunk a célközönség, olyasmit kell adnod nekünk, amivel nem rendelkezünk.

Pénzünk pont van, a szeretet, a tartalmas időtöltés, a közös élmények, a nevetés - valószínűleg ezek hiányoznak a legjobban az életünkből. Az intimitás, a csapat, az, hogy gondoskodjunk valakiről és ő is rólunk, és az, hogy valaki mellettünk köteleződjön el a lehető legegyértelműbben.

6. Hogy mennyire fogunk mi költeni rád?

Erre kicsi az esély. Valószínűleg nem pénzzel fogok segíteni, hanem munkalehetőségekkel a kapcsolataimnak köszönhetően, vagy ötletekkel, információval. Számodra is megalázó lenne, ha a nyaralást én fizetném.

Ha pedig egy mondatban kéne az egészet összefoglalni, akkor annyit érdemes tudnod, hogy számunkra óriási érték az idő, hiszen valószínűleg sokat dolgozunk. A legnagyobb ajándék amit adhatsz az az időd, és ezt már azt hiszem, nem csak a gazdag nők nevében mondhatom.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Már nem a Hanna a legnépszerűbb lánynév, a fiúknál a Dominik kirobbanthatatlan
A lányoknál az Abigélek és a Nazirák, míg a fiúknál az Ábelek és az Eliotok hajráztak nagyon 2023-ról 24-re. Az élmezőnyben csak kisebb cserék történtek.


Mint minden évben, most is megtudhatjuk, hogy mik voltak a legnépszerűbb lány- és fiúnevek az elmúlt esztendőben a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint.

Bár hazánkban folyamatosan gondot jelent a megszületett gyerekek alacsony száma, ennek sok hatása nincs a névadási szokásokra, igaz, néhány érdekes trend megfigyelhető.

A lányok esetében változás történt az első helyen: a korábban vezető Hannát beelőzte a 2023-ban még csak harmadik Luca.

Az élmezőny itt a következőképp néz ki:

  1. Luca
  2. Hanna
  3. Zoé
  4. Anna
  5. Emma
  6. Léna.

A lista első 50-jében a legnagyobbat az Nazirák ugrottak előre: a korábbi 76. helyett már a 40. legnépszerűbb név a listán. Az Abigélek is nagyot mentek: ők a 38.-ról a 27. helyre törtek előre.

A további listát itt lehet böngészni:

A fiúknál sokkal nehezebben változnak a trendek. Ott 2023-hoz képest nincs változás a dobogón, de az első 15-ben sincsenek jelentős változások. A 23-ban még negyedik Mátéknak tavaly meg kellett elégedniük a 6. hellyel, a Milánok és a Marcellek is beelőztek. Itt az élmezőny így néz ki:

  1. Dominik
  2. Olivér
  3. Levente
  4. Marcell
  5. Milán
  6. Máté.

Az első 50-ben itt az Ábelek dobbantottak nagyot: 14 helyet előre ugorva a 34.-ről a 20. helyre ugrottak. Nem panaszkodhatnak a Barnabások sem, akik a 25.-ről a 19.-re kerültek. Némi meglepetésre hatalmas, 25 helyes röppályával éppen befértek az első 50.-be az Eliotok. Tavaly Magyarországon 228 kisfiú kapta ezt a nevet.

A fiúnevek további listája:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Megnéztük, mi történik a textilgyűjtő konténerbe dobott ruhákkal!
Megnéztük, mit jelent a valódi újrahasznosítás: mi történik a ruhákkal, ha nem a kukába, hanem a megfelelő helyre kerülnek. Videón mutatjuk, miért nem mindegy, hová dobod a textilt!


Valószínűleg a te szekrényed mélyén is lapul néhány kinőtt, kifakult, lyukas vagy egyszerűen csak megunt ruhadarab. És ha már tudatos vagy, akkor nem a kukába, hanem egy textilgyűjtő konténerbe dobod ezeket. De vajon mi történik velük ezután? Hova kerül a póló, amit öt éve már csak alváshoz hordtál? Vagy a kabát, amit még mindig sajnálsz, de tudod, hogy már kiszakadt és sosem veszed már fel?

Mi nemcsak feltettük ezeket a kérdéseket, hanem utánajártunk a pontos válaszoknak – testközelből! A székesfehérvári válogatóüzemben, a Textrade Kft.-nél jártunk, ahová a MOHU textilgyűjtő konténereiből származó ruhák kerülnek. A TikTok-videónkban megmutatjuk, mi történik a konténerbe dobott darabokkal – a válogatástól az újrahasznosításig.

VIDEÓ: Nézd meg, hogyan zajlik a válogatás, mi történik a darált anyaggal, és hova kerülnek a legmenőbb vintage ruhák!
@szeretlekmagyarorszag.hu #hirdetés te tudtad, hova kerülnek a ruhagyűjtőből a ruhák???? #mohu #gyűjtőkonténer #szmo #szeretlekmagyarország ♬ eredeti hang - Szeretlek Magyarország.hu

Az első szűrő: ruhaként még használható?

A folyamat azzal kezdődik, hogy megvizsgálják: egyáltalán viselhető-e még az adott darab. Ha igen, akkor kategóriák szerint szétválogatják – nadrág, kabát, gyerekruha, szoknya, blúz, kiegészítők stb. Ezután több körös szortírozás következik, amelyben anyagminőség alapján döntenek a ruhák további sorsáról.

A jobb állapotú darabok európai second hand üzletekben landolnak, a gyengébb minőségűek pedig – lebálázva – afrikai piacokra kerülnek. Van azonban egy különleges szekció is: a „vintage válogató”, ahová a beérkezett ruhák legjobb 1%-a kerül. Ezek a darabok különösen keresettek a menő second hand butikokban, és nem ritkán újra divatot csinálnak abból, amit más már elfeledett.

Mi lesz a teljesen hordhatatlan ruhákból?

Ha a textil már nem hordható – például szakadt, foltos vagy nagyon elhasználódott –, akkor a darálóba kerül. Innen két út vezethet: az egyik az RDF, vagyis az energetikai hasznosítás. Az így ledarált ruhadarabokat erőművekben elégetik, és energiát nyernek belőlük. A másik lehetőség, hogy ipari célokra használják fel őket: például autók hangszigeteléséhez, töltőanyagként vagy tisztítórongyként. Ez már önmagában is sokkal jobb sors, mint a szeméttelep – de ehhez az kell, hogy te jól dönts: ne a kommunális hulladékba dobd a textilt!

Miért fontos ez az egész?

A ruháink előállítása hatalmas környezeti terheléssel jár: rengeteg víz, energia és szennyezés kapcsolódik egy-egy új pólóhoz vagy nadrághoz. Ha ezeket a darabokat elhasználás után egyszerűen elégetjük vagy elásva tároljuk, azzal mindezt az erőforrást elpazaroljuk – ráadásul

sok műszálas textil lebomlás helyett mikroműanyagként szennyezi a földet és a vizeinket.

Hol találsz textilgyűjtő konténert?

A textilgyűjtő konténerek országszerte megtalálhatók. Jelenleg Magyarországon 3000 textilgyűjtő konténer érhető el, és a cél, hogy 2026 végére ez a szám elérje a 6000-et. Tavaly már 1200 új gyűjtőt helyezett ki a MOHU, és a tervek szerint minden 2000 főnél nagyobb településen elérhető lesz ilyen konténer, amennyiben a telepítési feltételek biztosítottak.

Az első ilyen konténerek már megtalálhatók hulladékudvarokban, kiskereskedelmi egységeknél és településeken, de a hálózat folyamatosan bővül. Ha szeretnéd megtudni, hol van a hozzád legközelebbi gyűjtőpont, keresd fel a MOHU térképes keresőjét.

A konténerek telepítésére önkormányzatok és kiskereskedelmi egységek online jelentkezhetnek a MOHU Gyűjtőkonténer igénybejelentő oldalán. Ha egy vállalkozás vagy település szerződést köt, a telepítés ingyenes, és a MOHU alvállalkozója rendszeresen üríti a konténereket.

És mit tehetsz te?

A legegyszerűbb dolog: ha megválsz egy ruhától, ne az otthoni szemetesbe dobd! Vidd el egy MOHU-s textilgyűjtő konténerhez. Ezekből már több mint 2800 van országszerte, és folyamatosan bővül a hálózat. A legközelebbi konténert könnyen megtalálod a MOHU térképes keresőjében. Ezzel egy apró, de nagyon is számító lépést teszel a fenntarthatóság felé. Minden egyes bedobott ruhadarab esélyt kap az újrahasználatra vagy újrahasznosításra – és közben te is teszel valamit a környezetért!


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Húsvéti bevásárlás: teszteltük, hogy alakulnak az árak, és megnéztük, hogyan kerül a csokinyuszi a boltokba
Húsvét közeledtével kíváncsiak voltunk, hogyan készülnek fel az áruházak az ünnepi rohamra és teszteltük, mennyibe kerül vajon egy húsvéti bevásárlás. Videónkból kiderül, mennyit sikerült spórolni a kasszánál, de kulisszatitkokat is mutatunk: utánajártunk, hogyan kerül a csokinyuszi a Tesco polcaira.


Ahogy közeledik a húsvét, egyre többen indulnak útnak, hogy beszerezzék az ünnepi asztalhoz szükséges finomságokat – a sonkától kezdve a tojásig, a kalácstól a csokoládé nyuszikig. Idén mi is bevásárlókosarat ragadtunk, és ellátogattunk a Tesco budaörsi áruházába, hogy megnézzük, milyen árakkal és kínálattal számolhatnak a vásárlók húsvét előtt.

Vajon idén mennyire kell mélyen a zsebünkbe nyúlni, ha a klasszikus húsvéti finomságokkal szeretnénk feltölteni a kosarunkat?

A vásárlás során azonnal szembetűnt, hogy nem mindegy, hogyan válogatunk! A Tesco Clubcarddal ugyanis nemcsak a kosarunkat tölthetjük meg ínycsiklandó termékekkel, de jócskán spórolhatunk is. Egy-egy terméknél akár több száz forintot is, így érdemes beszerezni a digitális kártyát azoknak is, akik eddig nem használták. Az akciók a húsvéti szezonban különösen előnyösek, hiszen az ilyenkor jellemző nagybevásárlások során összeadódik a megtakarítás.

Nagybevásárlás olcsóbban

Szalámi, tészta, kukoricakonzerv, liszt, öblítő, mosogatószer, kutyaeledel. Tipikus bevásárlólista, ráadásul tipikusan 2-3 helyre is elmegyünk, hogy mindezt beszerezzük. A Tescónál viszont mindezt egy helyen, és még olcsóbban megvehetjük, mint tavaly ilyenkor. Az áruházlánc ugyanis áprilistól 260 olyan termék árát is csökkentette a tavalyinál alacsonyabb szintre, ami nagyobb bevásárláskor kerül a kosarakba. Legyen szó akár húsvéti készülődésről, nagytakarításról vagy a hűtőszekrény feltöltéséről, a Tesco Árgarancia programjában és kedvező Clubcard-árain mindent megtalálsz, amire szükséged van.

A húsvéti roham idején a polcok gyorsan ürülnek, a termékek pótlása azonban zökkenőmentesen zajlik – köszönhetően a Tesco hatalmas logisztikai hálózatának. Hogy megtudjuk, hogyan jutnak el időben a húsvéti termékek az áruházakba, ellátogattunk a Tesco logisztikai központjába is. Megnéztük, hogyan működik Szigetszentmiklóson, ahonnan az ünnepi kínálat java is útnak indul.

A húsvéti bevásárlásról és a logisztikai központban tett látogatásról készült videónkat nézd meg itt - a végén pedig az is kiderül, mennyit sikerült spórolnunk:

Belestünk a kulisszák mögé, és Melhardt Norbert raktárvezető vezetésével megnéztük azt az elképesztő,

100 ezer négyzetméteres komplexumot, amely nemcsak méreteiben és technológiai megoldásaiban lenyűgöző, hanem arra is képes, hogy 24 órán belül kiszolgáljon 198 Tesco áruházat országszerte.

Itt láthattuk, hogy milyen összehangolt munkára van szükség ahhoz, hogy az ország több száz üzletébe eljussanak az ünnepi áruk. A raktárakban már hetekkel az ünnep előtt megkezdődik a húsvéti áruk fogadása, rendszerezése, majd szétosztása. A precízen működő logisztikai rendszernek köszönhetően a polcokon mindig friss és megfelelő mennyiségű áru várja a vásárlókat – még az utolsó pillanatban is.

Miért kellett ez az új központ?

A válasz egyszerű: hatékonyság és fenntarthatóság. A korábbi herceghalmi és gyáli raktárakat egy központba vonták össze, hogy kevesebb megtett kilométerrel, kisebb környezeti terheléssel és gyorsabb kiszállítással működjön a Tesco logisztikája. A számok önmagukért beszélnek: az éves szén-dioxid-kibocsátás várhatóan 830 tonnával csökken, és a megújuló energiát több mint 8600 napelem biztosítja.

Mi van a színfalak mögött?

Március óta teljes kapacitással pörög a központ, ahol minden terméktípus külön zónát kapott: a hűtést nem igénylő szárazáru, a zöldség-gyümölcs, a tejtermékek, húsok és halak mind saját részlegben „laknak”, különböző hőmérsékletű csarnokokban.

Külső szemlélőként a legdurvább talán az 1 fokos hűtőcsarnok, ahol zsilipes dokkolórendszer akadályozza meg a hőveszteséget, és ahol egy kamion rakodása pont úgy történik, mint egy svájci óramű működése.

A logisztika teljes mértékben digitális: a termékek útja a beérkezéstől a kiszállításig nyomon követhető, a kollégák pedig PDA-val és vonalkódokkal dolgoznak. A csarnokban 32 ezer raklapnyi, azaz körülbelül 2,5 millió karton termék tárolható, és minden úgy van kialakítva, hogy még a targoncák is menetrendszerűen működjenek.

És hogy néz ki egy nap itt?

Az üzemben közel 900 munkatárs dolgozik folyamatos műszakokban, a pihenőidőben pedig masszázsfotelek, csocsóasztalok és meleg étel is várja őket. A biztonságról több száz kamera, mozgásérzékelő és tűzvédelmi rendszer gondoskodik – egészen elképesztő, milyen komplexitással működik ez az egész.

A telephely saját járműjavítóval, kamionmosóval és üzemanyagtöltő állomással is fel van szerelve. Ráadásul egy elektromos vontató is segíti a munkát, ami újabb lépés a környezetbarát működés felé.

És mi köze mindennek a húsvéthoz?

Nos, a Tesco üzletekbe március végétől már innen érkeznek a húsvéti termékek: több száz tonna sonka, több mint húszféle, magyar forrásból származó tojás (heti akár 2 millió darab!), friss zöldségek, kalács, torma, no meg persze a csokinyuszik és -tojások is itt indulnak útnak, hogy az ünnepi asztalra kerüljenek.

Mi pedig a látogatás során megtapasztaltuk: ez a központ nemcsak logisztikai bravúr, hanem egy aprólékosan megtervezett, jövőbiztos rendszer, ami mögött ott áll a technológia, az ember és a környezettudatos szemlélet – na meg az a csapat, amelynek köszönhetően a húsvéti reggeli (és minden más bevásárlás) tényleg gond nélkül az asztalodra kerülhet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Finnország a világ legboldogabb országa, nagyon visszacsúszott az USA a listán
Társadalomtudósok minden évben több mérőszám alapján állítják fel az ország boldogsági sorrendjét. Észak-Amerika nem örülhet, mi a stabil középmezőnyben szereplünk.
Malinovszki András / Fotó: Pexels/Pixabay (illusztráció) - szmo.hu
2025. március 20.



A 2025-ös Világboldogság-jelentés (World Happiness Report) ismét Finnországot hozta ki a világ legboldogabb országának, az idei már a nyolcadik év, hogy az élen áll. Az első négy helyezett között nem történt változás tavalyhoz képest: Finnországot Dánia, Izland és Svédország követi, míg Norvégia a 7. helyen végzett. A skandináv országok sikerének titka a magas színvonalú, mindenki számára elérhető egészségügyi, oktatási és társadalmi támogatási rendszerekben keresendő, emellett alacsony a jólléti egyenlőtlenség is – számol be a CNN.

Az emberek hozzáállása szintén fontos szerepet játszik Finnország kiemelkedő eredményében. John Helliwell, a Világboldogság-jelentés egyik alapító szerkesztője szerint a skandináv országok élen járnak az elveszett pénztárcák visszaszolgáltatásában, ami azt mutatja, hogy az ott élők valóban törődnek egymással.

Helliwell szerint a finn szakértők közül sokan úgy vélik, hogy a téli háború, vagyis az 1939-40-ben zajló orosz-finn háború után kialakult egység és bizalom is hozzájárul a boldogságszinthez. Bár Finnország nem nyerte meg a háborút, az emberek összefogtak, és megértették, hogy még egy hatalmas túlerővel szemben is képesek helytállni.

A szakértő arra is rámutatott, hogy a finnek kevésbé anyagias szemléletmódot követnek. „Manapság egyre fontosabb, hogy a személyes dolgokra összpontosítsunk az anyagiak helyett” – tette hozzá Helliwell.

A jelentés pozitív megállapításai között szerepel az is, hogy az emberek világszerte sokkal kedvesebbek, mint azt általában gondolják. „Az emberek honfitársai jobbak, mint ahogy azt elképzelik, és ennek felismerése természetesen boldogabbá tesz, de megváltoztatja azt is, ahogyan a szomszédaikról gondolkodnak” – fogalmazott Helliwell.

Érdekesség, hogy két latin-amerikai ország is bekerült a tíz legboldogabb ország közé. Costa Rica a 6., Mexikó pedig a 10. helyen végzett. Ilana Ron-Levey, a Gallup ügyvezető igazgatója szerint mindkét ország lakói erős társadalmi hálózatokkal rendelkeznek, bíznak a vezetőikben és intézményeikben, és optimistán látják gazdaságuk jövőjét.

Az Egyesült Államok azonban egyre rosszabb helyezést ér el. A 2025-ös rangsorban már csak a 24. helyet tudta megszerezni, ami eddigi leggyengébb eredménye, először esett ki a top 20-ból. Ron-Levey szerint a visszaesés részben annak köszönhető, hogy a 30 év alatti fiatalok rosszabbnak érzik az életüket, mint korábban. Úgy érzik, kevésbé támogatják őket a barátaik és családjuk, kevésbé szabadok az életük irányításában, és kevésbé optimisták az életszínvonalukkal kapcsolatban.

Az Egyesült Királyság a 23. helyen végzett, ami a legalacsonyabb életértékelése 2017 óta. Kanada pedig a 18. helyen áll, ahol az elmúlt évtizedben folyamatos csökkenés figyelhető meg a boldogságszintben.

A jelentés több mint 140 országban élő emberek Gallup World Poll felméréseire épül, és az országokat az előző három év (2022–2024) átlagos életértékelései alapján rangsorolja. A boldogságot hat fő tényező alapján vizsgálják:

  • egy főre jutó GDP
  • társadalmi támogatás
  • egészséges várható élettartam
  • szabadság
  • nagylelkűség
  • a korrupció érzékelése.

Magyarország egyébként a lista abszolút középmezőnyében van: idén a 69. helyet foglaljuk el.

A világ legboldogabb országainak listáját Hollandia (5. hely), Izrael (8. hely) és Luxemburg (9. hely) is színesíti. A rangsor végén Afganisztán áll (147. hely), mögötte pedig Sierra Leone, Libanon, Malawi és Zimbabwe szerepelnek.


Link másolása
KÖVESS MINKET: