KULT
A Rovatból

Eszenyi Enikő rehabilitálása vegyes érzésekkel tölt el – Dancing With the Stars-kritika

Az első adás alapján meg kellett állapítsam, a nők sokkal inkább odateszik magukat, mint a férfi celebek, kivéve Marics Petit, aki minden linksége ellenére dolgozik, ha kell.


A Dancing Wtih the Stars negyedik évada nem hozott nagy változásokat. Azért apróságok akadnak. A zsűriből például kivált Bereczki Zoli, így Ördög Nóra, Juronics Tamás és Szente Vajk hármasban osztja az észt és a pontokat. Van egy új szabály is, a zsűri – a Sztárban sztárhoz hasonlóan – a műsor végén megmenthet egy párost a kieséstől.

Az is nóvum, hogy a zenekart lecserélték a play gombra.

Stohl András persze ezt szebben fogalmazta meg: „a versenyzők ezentúl az eredeti előadók hangjára táncolnak.”

Az adás sajátos James Bond-kisfilmmel kezdődött, amelyben a versenyzők üldözték a két műsorvezetőt, Lékai-Kiss Ramónát és Stohl Andrást, egészen a TV2 stúdiójáig, ahol aztán – hehe, de szellemes – nem sikerült ellopniuk a Dancing With the Stars fődíját.

.

A versenyt Krausz Gábor nyitotta Mikes Anna oldalán showtánccal. Nem volt rossz, bár azért úgy általában meg kell állapítanom a férfi versenyzőkről, hogy kicsit olyanok, mint a lusta szerető, aki hagyja, hogy mindent a nő csináljon.

Miután az ország elsőszámú celebszakácsáról van szó – bocs Lázár, ez van – persze röpködtek a főzős poénok. Ördög Nóra például megjegyezte, hogy olyan volt kicsit a produkció, mint amikor kinyitjuk a hűtőt, és abból főzünk, ami van. Találó metafora, de hát voltaképp ez lenne a műsor lényege.

.

Ördög Nóra és Juronics Tamás szigorú pontozást ígért, ennek megfelelően 7-7 ponttal értékelték a produkciót. A lágyabb szívű Szente Vajk viszont 8 pontot adott.

Hunyadi Donatella helyzete nem könnyű, hiszen a legtöbben, valljuk be, még mindig Kiszel Tünde lányát látjuk benne. Pedig felnőtt, elvégezte a Zeneakadémiát, profi énekesnő lett.

A Dancingben Bődi Dénest kapta párnak. Donatella tagadhatatlanul szép, és jól mozog, de ahhoz képest, hogy a kisfilmben azt ígérte, a színpadon azt látni fogjuk „mennyire szerelmesek” (nyilván csak a produkció keretei között),

olyan faarccal táncolta végig a tangót, hogy a Vígszínház szerintem újra gondolja a Pinokkió szereposztását.

A zsűri mindössze 19 pontot adott.

T. Dannynek újdonságot jelentett a paso doble kifejezés, ebből sejthetjük, micsoda kihívás elé állították Lissák Laurát. Igaz, engem is ért meglepetés: nem hittem volna, hogy a Neoton 220 fölött című számára lehet paso doblét járni. Laurának sikerült. Dannynak kevésbé, időnként kicsit ki is esett a szerepéből, de Juronics Tamás pozitívumként említette, hogy Danny merte mozgatni a csípőjét. 20 pontot kaptak.

.

Király Lindának és Suti Andrásnak a szamba jutott, és be kell vallanom, nekem az eddigiek közül ez a produkció tetszett a legjobban. Linda jól táncolt és még élvezte is. Tudott mosolyogni, és miközben benne volt a munka, azért látszott, hogy nem veszi véresen – és unalmasan – komolyan.

A zsűrinek is tetszett, nagyon dicsérték a látottakat. Ugyanakkor a pontozás ezt nem tükrözte, 22 pontot kaptak ugyanúgy, mint Krausz Gáborék.

.

Csutinak Tóth Katica jutott, és a bécsi keringő. Az ejtőernyősként színpadra pottyantott influenszernek nem mindig jött ki a három, de azért derekasan küzdött, igazi katona módra.

Juronics Tamás szerint szép volt és tiszta, de túlságosan látszott a koncentráció. Szente Vajk úgy értékelte a látottakat, hogy

olyan volt, mint amikor a hosszú idő után hazalátogató katonának kiöltözik a felesége mert még nem akarja elmondani neki, hogy már egy pékkel él és van két gyereke.

19 pontra volt jó.

.

Bevallom, az én kedvencem ezen az estén Simon Kornél és Szőke Zsuzsanna párosa volt. Na nem feltétlenül a táncprodukció minősége miatt. Félreértés ne essék, Zsuzsanna csodálatosan táncolt, szép volt, nőies és elegánsan szexi. Simon Kornél pedig… nos, ő is ott volt.

Az az igazság, hogy kedvelem Kornélt színészként is, személyiségként is, és most is nagyon szerethetően adta elő a táncot. A tánc szót persze most elég tág értelemben használom, hogy az is beleférjen, amit Kornél produkált. Kicsit olyan volt, mint amikor valakinek túszul ejtették a családját, és kénytelen volt bevállalni, hogy Szőke Zsuzsannával rumbázzon, különben nem látja őket többé.

.

A zsűriben is hasonló gondolatok fogalmazódtak meg, ezt tükrözi a 17 pont. Vajknak tetszett, de hát ő a Dancingben a jó zsaru.

Sydney van Den Boshtól ezúton is elnézést kérek, de valahányszor meghallom a nevét, Van der Bosch parancsnok jut eszembe a vérebeivel.

A szlovákiai Ádám Csabának a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy elnyerje Sydney bizalmát. A hölgy ugyanis a válása óta nehezen bízik a férfiakban.

Quickstepjükben nekem kicsit több volt a quick, mint a step, de összességében vidám, jóhangulatú produkciót láttunk.

Ők is csak 17 pontot kaptak, mert a mosolygás több volt, mint a lépés.

.

Radics Gigi és Baranya Dávid a Barbi filmet idézte meg cha-cha-cházva. Ez a szezon az énekesnőkről szól. Király Lindához hasonlóan Gigi is remekül teljesített. Ő is azon művészek közé tartozik, akik a szemünk előtt nőttek fel. Nagy utat tett meg azóta, hogy először feltűnt a Megasztárban. (Nem amikor nyert, hanem még előtte, amikor valahol félúton kiesett.) A zsűrit is elvarázsolták, a 24 pont nagyon soknak számított ezen az estén.

.

Az összes páros közül talán Marics Peti és Stana Alexandra között volt legerősebb a kémia. Peti érdekes figura, egyfelől egy nagyon laza, trehány csávónak tűnik, de a munkában odateszi magát, dolgozik, és meg is van az eredménye.

A férfi versenyzők közül szerintem ő táncolt a legjobban. 23 ponttal a tabella élmezőnyébe repültek.

.

Végére maradt a műsor legkérdésesebb szereplője, Eszenyi Enikő. Panaszra nem lehet oka, Hegyes Bercit kapta partnernek, aki már kétszer is megnyerte a magyar Dancing With the Starst.

Bár Eszenyi tagadhatatlanul nagyszerű színésznő, vegyes érzelmekkel nézem, ahogy a kereskedelmi média rehibilitálta anélkül, hogy az ex-igazgatónő egyszer is megállt volna reflektálni mindarra, ami vele történt, urambocsá’ bocsánatot kért volna bárkitől. Azt viszont el kell ismerni, hogy a salsaelőadás nagyon jó volt.

.

A műsorvezetők ma nem voltak topon, többször éreztem megtorpanást, bizonytalanságot, mintha nem tudnák, mi jön. Ez nem biztos, hogy az ő hibájuk, lehet a szervezés nem volt zökkenőmentes és néha tényleg nem az jött, aminek kellett volna.

Egészen zavaró volt például, amikor Stohl András felvezető beszélgetésbe kezdett a következő párossal, de közben már megérkeztek az előző táncosok a színpadról, és emiatt volt egy kis keresztbe beszélés, kapkodás.

A zsűri Donatellát mentette meg, a közönség pedig Eszenyi Enikőt, így nagy szomorúságomra Simon Kornél és Szőke Zsuzsanna távozott.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Tompos Kátya
A színésznő hosszan tartó betegség után, 41 éves korában halt meg péntek hajnalban.


Hosszan tartó betegség után, 41 évesen, péntek hajnalban elhunyt Tompos Kátya Jászai Mari- és Junior Prima díjas színművész, énekes - tudatta a család és Tompos Kátya menedzsmentje az MTI-vel pénteken.

„Mély fájdalommal tudatjuk veletek, hogy hosszan tartó betegség után Tompos Kátya Jászai Mari és Junior Prima-díjas színésznő, énekesnő ma hajnalban elhunyt, békésen távozott családja körében. Nagyon sokat jelentett számára, hogy betegsége hírére az ország egy emberként mozdult meg és fejezte ki támogatását valamilyen formában, ez a szeretet erőt adott neki és reménnyel töltötte ki utolsó heteit.”

Tompos Kátya 1983. március 13-án született Budapesten. Édesanyja orosz származású. Gimnazista korában néhány évig Földessy Margit stúdiójába járt. 2001 és 2005 között a Színház és Filmművészeti Egyetem operett-musical szakán tanult. 2004-ben Edith Piaf Mylord című dalával megnyerte a színművészeti egyetem dalversenyét. Az egyetem elvégzése után 2005-2007-ben a József Attila Színház tagja volt, majd 2007-2008-ban a Bárka Színházban szerepelt. 2008 és 2018 között a Nemzeti Színház tagja volt. Országos ismeretségre tett szert a Vacka Rádió folytatásos mese hangjáték főszerepével.

Énekes szerepei is különösen figyelemreméltóak. Fellépett többek között Goran Bregoviccsal, a Budapest Klezmer Banddel, Hrutka Róberttel, valamint a Söndörgő zenekarral Indiában is. 2013 novemberében Keresztül Európán címmel jelent meg első szólólemeze, amely varázslatos zenei utazás Angliától Oroszországig, angol, francia, bolgár, magyar és orosz nyelven énekelt dalok.

Tompos Kátya több filmben is főszerepet játszott, látható volt a Valami Amerika 2-ben (2008), Poligamyban (2009), a Köntörfalakban (2010), Nőm, nejem, csajomban (2012), Coming outban (2013), Valami Amerika 3-ban (2018) vagy például a Most van most című filmben (2019).

Munkásságát 2005-ben Máthé Erzsi-díjjal ismerték el. 2007-ben a Bárka Színházban a legjobb színésznő közönségdíját nyerte el. 2009-ben Gundel Művészeti Díjjal, 2010-ben Junior Prima Díjjal tüntették ki. 2014-ben Jászai Mari-díjat kapott. 2019-ben átvehette a Vidor fesztivál legjobb női szereplőjének díját a Varsói melódia címszerepéért.

Tompos Kátya külföldi gyógykezelésének finanszírozására gyűjtést, jótékonysági aukciót, koncertet, gálaestet is szerveztek, az összegyűlt összeg sorsáról később intézkednek.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
„Soha nem volt ilyen hangos a csend” – szívszorító sorokkal búcsúzott Tompos Kátyától Hrutka Róbert
A zenész nemrég még a színésznő gyógykezelésre gyűjtött pénzt. Péntek reggel szomorúan búcsúzott barátjától a Facebookon.


Néhány napja még a gyűjtést szervezte Tompos Kátya gyógykezelésére Hrutka Róbert, péntek reggel azonban megdöbbenve búcsúzott a néhány órával korábban elhunyt színésznőtől.

„Csak állok elveszve, mint egy kihalt megállóban és te észrevétlen felszálltál arra a bizonyos holdjáratra. Soha nem volt ilyen hangos a csend. Köszönöm, hogy a barátod lehettem!”

– írta zenész a Facebookon.

A színésznő 41 éves korában, hosszan tartó betegség után halt meg péntek hajnalban. A Jászai Mari és Junior Prima-díjas színésznő, énekesnő több filmben is főszerepet játszott, látható volt a Valami Amerika 2-ben (2008), Poligamyban (2009), a Köntörfalakban (2010), Nőm, nejem, csajomban (2012), Coming outban (2013), Valami Amerika 3-ban (2018) vagy például a Most van most című filmben (2019).

A zenész teljes posztját itt lehet elolvasni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
87 éves Morgan Freeman, aki sokak szerint a legnagyobb élő filmszínész
Ellentmondó figura, aki számos ikonikus filmben játszott, viszont első gyermeke anyját elhagyta, amikor terhes lett. Egy azonban biztos: olyan filmjeivel, mint A remény rabjai vagy a Millió dolláros bébi, örökre beírta magát a filmtörténetbe.


87 éves Morgan Freeman, akit az 1991-es, Kevin Reynolds féle Robin Hoodban ismertem meg, noha akkor már olyan  filmek álltak mögötte, mint a Miss Daisy sofőrje vagy a Hiúságok máglyája.

Azon színészek közé tartozik, akit a közönség és a kritika is szeret. Olyan ikonikus mozikban játszott, A remény rabjai, a Hetedik, A minden6ó vagy a Bakancslista. A tegnap születésnapos Clint Eastwooddal többször is dolgozott együtt. Játszott a Nincs bocsánatban, a Millió dolláros bébiért pedig elnyerte a legjobb férfi mellékszereplőnek járó Oscar-díjat.

Íme, néhány érdekesség az ünnepeltről!

– Szokták a legnagyobb élő filmszínésznek titulálni, amire ő legyinteni szokott: „Csak szerencsém volt.”

– A Tennessee állambeli Memphisben született 1937. június 1-én. Apja borbély volt, anyja tanárnő.

– 12 évesen megnyert egy állami drámaversenyt. 1955-ben mégis visszautasított egy színművészeti ösztöndíjat a Jackson State Universityre, és inkább szerelőként dolgozott a légierőnél. A leszerelése után, 1959-ben Los Angelesbe kezdődött, és a Los Angeles City College-ben kezdett színművészetet tanulni.

– Gary Cooper filmjei ösztönözték arra, hogy színész legyen.

– Összesen négy gyereke van. Kevéssé tudott tény róla, hogy az első gyermeke anyját elhagyta, amikor megtudta, hogy terhes. Alfonso fia 1959-ben született, de csak 1984-ban találkozott először személyesen az apjával.

Maga a sztár meglehetősen tárgyilagosan nyilatkozik erről a témáról:

„Megismerkedtem ezzel a három gyerekes anyukával, kicsit kavartunk. Aztán közölte, hogy terhes. Erre én leléptem.”

Később Alfonso is színész lett, apja több filmjében is felbukkant.

Van egy adoptált lánya is, Deena Adair.

– Az egyetlen afro-amerikai színész, aki három filmben is szerepelt, amely elnyerte a legjobb filmért járó Oscar-díjat (Miss Daisy sofőrje, Nincs Bocsánat, Millió dolláros bébi).

– Egyszer megkérdezték, van-e olyan filmje, amiért úgy érzi, Oscart érdemelt volna.

„Persze!” válaszolta. „Mindegyik!”

– Folyékonyan beszél franciául.

– Szeret golfozni és szép sikereket ér el benne.

– A politika sem áll távol tőle, Barack Obamát és Hillary Clintont is támogatta.

– 2003-ban saját csillagot kapott Hollywoodban.

– 65 évesen pilótaengedélyt szerzett.

– Nem szereti visszanézni a filmjeit. Erről így nyilatkozott:

„Egész életemben magammal éltem, úgyhogy mindent tudok magamról. Ha visszanézem a filmemet, magamat látom. Unalmas.”

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Mi a közös három eltűnt emberben, egy erőszakos bűnözőben és egy podcasterben? A Bodkinből kiderül.
Egy meglepően lebilincselő nyomozásra hív minket a Netflix, amit badarság lenne elszalasztani. Ilyen tartalmakat várunk a streamingóriástól!
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2024. június 02.



Ritka az, amikor egy elsőfilmes alkotó ennyire telibe talál. Azonban, amit Jez Scharf letett az asztalra a Bodkin képében, az szinte teljes játékidejében, minden pillanatában szórakoztató. Minden a helyén van, történet, színészek, forgatókönyv, akció, humor – ha nagyon keresnék hibát, biztos találnék, de nem akarok. Inkább még több Bodkint akarok!

Hangulatra olyan, mintha a borzasztó magyar címűre keresztelt Erőszakikból csináltak volna egy sorozatot.

Csak most nem az írek mennek el nyaralni Belgiumba, hanem mi megyünk el egy sok éves eltűnési ügy után nyomozni az álmosnak közel sem mondható írországi kisvárosba, Bodkinba.

Természetesen mindenbe bele lehet persze kötni: annyira tömény a Bodkin, amibe sokaknak beletörhet a bicskájuk. Sok szereplővel dolgozik a történet, és az első rész alatt azért kapkodni fogjuk a fejünket a rengeteg ír név között. Illetve néha, kicsit pátoszos és művi, de szerintem jól áll neki.

Ajánlom eredeti nyelven és angol felirattal a sorozatot, nagyon vicces, hogy mit hall az ember és ténylegesen mit mondanak az írek.

Szerencsére a főszereplőink is külső személyek, így az ő szűrőjükön keresztül kapjuk meg az infókat, ami segít a megértésben. Történetünk szerint Gilbert Power (Will Forte) egy nagymenő podcaster (igen, ez egy szakma), akinek van egy hatalmas sztorija. Egy újság besegít neki, hogy elkészítse a legújabb, igaz bűnügyön alapuló podcastjét.

Ez a „true-crime doku” zsáner az utóbbi időben nagyon megy (főleg a Netflixnek köszönhetően), így a sikerre való tekintettel, kap is Gilbert maga mellé egy asszisztenst Emmy Sizergh (Robyn Cara) személyében, és egy riportert, Dove Maloneyt (Siobhán Cullen) az újságtól. Emmy ugyan kezdő, de nagyon talpraesett és isteníti Dove-ot, ezért is vállalta el ezt a munkát, hogy együtt dolgozhasson a példaképével: a sokat megélt, szinte legendás oknyomozó riporterrel.

Dove-nak ez a bodkini kirándulás csak azért kell, hogy kiszabaduljon a városból, mert volt egy tragikus kimenetelű ügye, ami akár tönkre is teheti az életét, vagy ami számára rosszabb, a karrierjét.

Gilberték egy több mint húsz évvel korábbi hármas eltűnés után nyomoznak. Mi történhetett azon a Samhain-i ünnepségen (ez a Halloween eredeti ír változata), amikor egy gyermek és két felnőtt nyom nélkül eltűnt? Mi vezethetett ezután több tragédiához is? Mit rejthet még Bodkin városkája?

A forgatókönyv nagyon ügyesen adagolja az információkat, a titkokat, feszes a tempó, pergők a párbeszédek és meglepően viccesek. Az ír hangulat, atmoszféra szinte ömlik ránk. Az első részben többet isznak a szereplők, mint Jockey a Dallas teljes első szezonjában. Olyan apróságokra figyeltek, hogy a végefőcím alatt mindig populáris ír zenék szóljanak, amik ír nyelven íródtak. Az egésznek egy misztikus érzést kölcsönöz a helyszín, ez a különleges nyelv és a szereplők. Will Fortén kívül minden színész ír vagy brit. Akik kedvelik az akcentusokat, azok imádni fogják eredeti nyelven a Bodkint. Senkinek nem úgy mondják ki a nevét, ahogy le van írva, és a nyelv maga is nagyon egzotikusan hangzik, semmi köze az angolhoz.

Forte hozza a tőle megszokott kelekótya, szerethető, ámde sötét titkot rejtő főszereplőt. Eddig is szerettem a színészt, de itt igazán bizonyíthatott.

Ugyanakkor a kedvencem Siobhán Cullen volt, az érinthetetlen, szarkasztikus, rideg újságíró-ikon szerepében, akinek drámai múltja kísérti és nem hagyja nyugodni. Robyn Cara minden jelenetében imádnivaló volt, kicsit mindig felvidította az amúgy kissé depresszív hangulatot. David Wilmont pedig lejátszott mindenkit a képernyőről, úgy alakított egy negatív karaktert, hogy minden pillanatát imádtam és nem lehetett utálni.

A nyomozás is működik: mindig, amikor valami új információ kiderül, észszerű és logikus következményei vannak, és mindig előkerül valami új nyom. Akik szeretik a „murder-mystery” típusú Agatha Christie történeteket, azoknak is tetszeni fog a Bodkin. Mert a kisvárosban szinte mindenkinek van valami sötét titka.

Kicsit a Kisvárosi gyilkosságok című sorozatra is hajaz, csak minőségibb megvalósítással.

A vége csavar ugyan kitalálható, de az út, ahogy eljutunk odáig, kellően kacifántos. Mint már írtam, mindenkinek van valami rejtegetni valója, így minden karakter próbál eleget tenni a céljainak. Nincsenek egyértelműen negatív szereplők, mindenki valamilyen külső, vagy belső nyomás alapján cselekszik.

Miért különleges a Bodkin? Egy tökéletesen elmesélt, misztikus, vicces nyomozás egy karakteres kisvárosban, ahol ugyan nem szívesen élnék, de minden itt töltött másodperc megér egy misét. Jez Scharf hiába számít tapasztalatlan írónak/showrunnernek, néhány logikátlanságon kívül, szinte hibátlan forgatókönyvet tett le az asztalra. A casting mellett a zeneválasztás és a fényképezés is telitalálat.

Úgy álltam fel a Bodkin elől, hogy kegyetlenül jól szórakoztam a főcímtől a vége feliratig.

Van akinek ez a „podcaster nyomoz” dolog kicsit távol állhat a valóságtól, amiben van valami, de a helyzet röhejessége még talán segít is a sorozatnak. Kicsit könnyedebbé teszi az amúgy súlyos atmoszférát. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Remélem jön folytatása, mert szívesen visszamennék még egy pár rész erejéig az ír kisvárosba.

A Bodkin megtekinthető magyar szinkronnal a Netflix kínálatában.

Link másolása
KÖVESS MINKET: