KULT
A Rovatból

Dancing With the Stars: Marics Peti bimbóvillantós sodronyinge jól jött volna a keresztesháborúkban

Az egyéjszakás kalandok estéjén volt csók, piros lakkruha, és még Lékai-Kiss Ramóna is magánéleti botrányba keveredett. Végül persze az esett ki, akire számítani lehetett. A Dancing With the Star készítői pedig immár adásról adásra megbízhatóan a pornófilmek világából merítenek ihletet.


Egy éjszakás kalandba csöppentünk a Dancing With the Stars 6. adásában. A cím arra utalt, hogy a második körben a táncosok partnercseréltek, mindenkihez érkezett egy „harmadik”. Ilyen még nem volt a műsor történetében.

Marics Peti és Sztana Alexandra kezdett. A műsor sokszor meglepett már, de azt nem hittem volna, hogy egyszer valaki a You Shook Me All Night Longra fog paso doblézni. Mondanám, hogy most már láttam mindent, de most már óvatos vagyok.

Egy érdekes börtönkaland bontakozott ki a koreográfiából, amilyen persze csakis táncműsorokban és pornófilmekben fordulhat elő.

.

Stohl András meg is jegyezte később Marics Petinek, miszerint nem emlékszik, hogy neki ilyen cellatársa lett volna.

Annak mindenesetre örülök, hogy Buci tud már nevetni rajta.

A zsűri nem dicsérte annyira agyon őket, mint szokta, de végül azért mégis csak arra jutottak, hogy jó volt, úgyhogy 27 pontot kaptak. Szerintem Marics Peti bimbóvillantós sodronyinge zavarta össze őket, amit én is szívesen felednék. A keresztesháborúkban viszont jól jött volna, egyrészt a meleg délvidéki klíma miatt, másrészt a szemérmes muszlimok nem mertek volna a kockahasú deli vitézekre nézni csata közben.

Hunyadi Donatella és Bődi Dénes egy hete a nézők jóvoltából jutott tovább. Most Katy Perry Last Fridya Nightjára ropták a cha-cha-chát. Azért milyen igazságtalan ez az világ. A koreográfiában gyakorlatilag alig volt olyan mozdulat, amiből nem kerekedne mee too botrány, ha én próbálkoznék vele. Az is igaz, hogy amennyiben én próbálnám a lába között átnyúlva magasba emelni Donatellát, alighanem tolókocsiban végezném.

A tánc kicsit olyanra sikerült, mintha a Wednesday Enidje megrendezné a Grease-t a Nevermore Akadémia színjátszókörében.

.

Az igazi szenzációt viszont a tánc végén elcsattant csók jelentette. Amíg Mikes Anna és Krausz Gábor esetében csak találgatni tudunk, mi történt valójában, itt nem lehetett semmi kétség, bár persze elképzelhető, hogy Dénesnek csak kiszáradt a szája, és mivel nem volt kéznél szőlőzsír, kért egy kicsit Donatella rúzsából.

Vajknak az volt a benyomása, hogy Donatella nem készült fel annyira, mint előző héten. Ördög Nóra szerint az esetlenség a koncepció része volt, hisz a történet szerint Donatella az ágyában arra ébredt, hogy a poszteréről lemászott egy szépfiú táncolni.

Juronics Tamásnak is hiányérzete volt, 22 pontot kaptak. Hogy a csók mit jelentett, azt nem tudtuk meg.

Mikes Anna és Krausz Gábor bécsikeringőzött. Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy a sztárszakácsnak nem volt szalagavatója, mert balhés gyerekként az egyik iskolából kirúgták, a másikban meg már túl voltak a szalagavatón. Berkes Gábor Világítótorony című dalára táncoltak nagyon finoman, érzelmesen. Anna és Gábor között szikrázik a levegő, és csak találgathatjuk, mi van-e mögött. Tripla 9-est kaptak.

Persze az Éhezők viadala óta tudjuk, hogy egy románc mindig segít túlélni a valóságshow-t.

.

T. Danny és Lissák Laura, az idei évadban elsőkként, modern táncot kaptak. Danny úgy érezte, hogy ez igazán neki való. Eljött Juronics Tamás ideje, aki hosszasan ecsetelte a kortárs tánc előnyeit. Nagyon dicsérte a produkciót, amiben volt érzelem, spiritualitás. Ördög Nóra meg is könnyezte, de mint kiderült, ez jót jelentett. Még a kortárs tánccal amúgy hadilábon álló Szente Vajk is megadta magát. Megszületett az idei évad első 30 pontja. Azért valljuk be, a műsor elején senki nem tett volna arra, hogy a táncműsornak a két macsó, Marics Peti és T. Danny lesz a két favoritja.

.

Radics Gigi és Baranya Dávid jelmeze is egy szexshopból érkezett. Mondjuk szederszedéshez jól jönne egy ilyen piros lakcucc, könnyen tisztíthatónak tűnik, és a tüskék sem szúrnak át rajta. Szente Vajk igen találóan fogalmazta meg a showtánc produkció lényegét: Az ördög titkárnőt castingol, és megtalálja Ginát (ezt a nevet kapta Gigi figurája). Ami a minőséget illeti, Ördög Nóra videoklipet látott, Szente Vajk egyenesen halftime-showt. Juronics Tamás is megjegyezte, hogy „Nagyon Amerika volt”. Az RTL köszöni az ingyen promót. 29 pontot kaptak, mert Vajk még mindig vár valamit.

.

A második, „félrelépős” körben Mikes Anna érkezett, hogy lecsapja T. Dannyt Lissák Laura kezéről. Danny most először táncolt standard táncot a műsorban. Az Anna and the Barbies Ünnepélyesen című számára quick stepeltek.

Nekem kicsit túl vidám volt az egész a témájához képest, hiányoltam a feszültséget, a féltékenységet. Tét nélküli volt az egész.

A zsűri nem érezte így, 27 pontot adtak, ami a 30-hoz képest visszalépés, de egyáltalán nem rossz.

.

Donatella Baranya Dávidot kapta plusz egynek a hip-hop produkcióhoz. Én kicsit darabosnak láttam helyenként Donatella mozgását, gyerekkorom tévétornája jutott eszembe róla. Juronics Tamás a gengszterséget hiányolta, inkább volt Rózsadomb, mint nyócker.

Ördög Nóra amiatt aggódott, hogy mit szólhat Donatella anyukája, olyan 18-as karikás dolgok történtek a koreográfiában. De hát Kiszel Tünde ennél sokkal meredekebb dolgokat művelt pályája elején, gondolok itt a Tutti frutti című örökbecsű német vetkőzös show-ra. Összesen 26 pont ért a zsűrinek a produkció.

.

Marics Petiékhez Lissák Laura csatlakozott. Sztana Alexandra meglepően rosszul viselte a dolgot. A charleston helyenként olyan volt, mintha Charlie Chaplin filmjei ihlették volna (Vajknak is a némafilmek jutottak eszébe az értékelésnél).

Végre egy produkció, ami inkább jópofa volt, mint szexi, megmutatva, hogy az egy éjszakás kalandról sem mindenkinek „az” jut eszébe. Vagy legalábbis nem „úgy”.

A zsűri szerint szakmailag is rendben volt a tánc. Megszületett a második 30 pontos értékelés, amivel Petiék holt versenyben T. Dannyék mellé kerültek az élre.

Radics Gigi, Bődi Dénes és Baranya Dávid salsázott. Ez annyira nem volt újdonság, hiszen az előző heti párbajban is együtt táncoltak, épp csak Donatellát ejtették. Volt némi kakaskodás a parketten, de végül is megoldódott a szitu: Gigi eltaxizott Dénessel, Dávid pedig jobb híján a gyanútlan Lékai-Kiss Ramónával vigasztalódott. Juronics Tamás „szigorúan” csak 9 pontot adott, Vajk és Nóra viszont 10-est, így Gigék 29 ponttal a zsűrilista élére repültek.

.

Krausz Gáborhoz és Mikes Annához Sztana Alexandra érkezett chachacházni. Gábor megállapította, amit titkon mind sejtünk, hogy a pasiknak a szája nagy, de ha tényleg ott vannak két nővel – ha csak táncolni is –, bizony megszeppennek.

A fotós és két modell felállás sem éppen a Nickelodeonról ismerős, de hagyjuk is, ez egy ilyen este.

Ördög Nóra minden esetre megjegyezte, hogy Szandrát és Annát csak a jelenlétében fotózhatja Nánási Pál. Aztán gyorsan leszögezte, az csak sztereotípia, hogy a fotósok kikezdenek a modelljeikkel. Mondjuk azért kettejüknél ez mégiscsak bejött. A zsűri rég volt ilyen megosztott, Nóra 8-at, Tamás 9-et, Vajk 10-est adott.

.

Mára is jutott extra produkció. A Játékszín Hölgyválasz című előadását promózta Liptai Claudia, Csonka András, Kolovratnik Krisztián és Molnár Andrea táncművész, no meg a tánckar. Ezzel kapcsolatban meglebegtették, hogy jövőre Liptai Claudia is csatlakozhat a Dancing With the Stars mezőnyéhez. Hát jó.

.

A végjáték meglepetést hozott. Na nem azt, hogy Marics Peti és Sztana Alexandra simán továbbjutott, hanem azt, hogy T. Danny és Lissák Laura a veszélyzónába került. Persze Krausz Gábor az első pillanattól belopta magát a nézők szívébe.

Juronics Tamás lovagiasan szavazott, hölgyet szeretett volna tovább juttatni, Gigire esett a választása. Nóra csodálkozott, hogy a zsűri lista élén végzett Gigi veszélybe került. Ő végül Dannyra szavazott, és Vajk is, így hát ez eldőlt.

A jövő heti adás izgalmasnak ígérkezik, hiszen most már tényleg négy nagyon jó páros maradt, akik között nüanszok dönthetnek a kiesésről.

Legyünk őszinték, akik követték az eddig adásokat, azoknak nem lehetett kétsége afelől, hogy Donatella fog kiesni, és úgy is lett. A búcsúnál Donatella jó barátjának nevezte Bődi Dénest, feloldva a csókkal kapcsolatos kétségeinket.

47 éves vagyok, és soha egyetlen jóbarátomat nem smároltam le. Valamit biztos rosszul csinálok.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Gerendai Károly a Sziget megmentéséről: A politikusok azt a játékot játszották, hogy ki rántja el előbb a kormányt
Az üzletember szerint a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.


Gerendai Károly volt a Della, a 24.hu gazdasági podcastjának vendége, melyben többek között arról beszélt, hogy miért és hogyan vette vissza a Sziget Fesztivált.

Az üzletember azt mondja, nem tervezte, hogy újra „szigetezni” fog, egyszerűen azzal a ténnyel szembesült, hogy az eddigi tulajdonosi kör kivonul a magyar piacról és nem folytatják tovább a fesztivált sem. Amikor felkínálták neki a lehetőséget, hogy a helyükre lépve megmentheti a Szigetet, akkor szembesült ezzel a kihívással.

Az interjú rögzítésekor még nem volt végleges döntés a Fővárosi Közgyűlés részéről a közterület-használati szerződésről, ami a fesztivál megrendezésének kulcsa. Gerendai Károly elmondta, bizonytalansági tényező még van, de bizakodó, mert a frakciók jelezték, hogy a legutóbbi kérelmüket már támogatni fogja a többség. A közgyűlésben zajló vitákat egyenesen pejoratív jelzővel illette.

„Tudom, hogy milyen jó szó erre, ez a tényleg cirkusz, kutyakomédia, nem tudom micsoda, mert nekem tényleg egyszerűen abszurd volt, hogy miközben mindenki arról beszél, hogy legyen Sziget, meg kell menteni a Szigetet, a végén gyakorlatilag az volt az érzésem, hogy azt a játékot játsszák, mint amikor két autó megy egymással szembe és kirántja el előbb a kormányt, és a végén ugye egyik se rántotta el a kormányt, aminek az lett a vége, hogy majdnem nem lett Sziget”

– fogalmazott. Szerinte végül utólag történt egyfajta „kormány elrántás”, ami oda vezetett, hogy újra be tudták adni a kérelmüket.

Gerendai elmondása szerint a szavazás másnapján találkozott Magyar Péterrel, ahol megegyeztek azokról a feltételekről, amelyekkel a TISZA Párt frakciója is támogatni tudja az előterjesztést. Arra a kérdésre, hogy Magyar Péter politikai haszon reményében járt-e el, Gerendai úgy felelt:

„Én inkább úgy fogalmaznék, hogy szerintem ő nem politikai haszonszerzés, hanem politikai kármentés reményében tette ezt a lépést szerintem.”

Úgy véli, a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.

„És valószínűleg ez volt az a pont, ahol ők is azt felmérték, hogy ez rájuk éghet ez a helyzet, hogy akkor a végén esetleg a Tisza-szavazók egy része azt gondolja, hogy ez mégse szimpatikus ez a politikai formáció számára, hogyha egy ilyen kérdésben nem álltak ki és elkaszálják”

– mondta, hozzátéve, hogy a TISZA és a Fidesz-frakció is tartózkodott, ami majdnem a Sziget végét jelentette.

Állítása szerint a közgyűlésen egyedül Karácsony Gergely főpolgármester, illetve az ő emberei kérdezték meg arról, hogy mit gondol a pártok által benyújtott módosító indítványokról. Ezek között szerinte egészen furcsák is voltak, például hogy a Sziget vegyen buszokat vagy adjon aranyrészvényt a fővárosnak.

„Abszolút azt éreztem, hogy itt majd zajlik a kampány, és egyszerűen mindenki elfelejtkezik arról, hogy hát közben ott a sok bába között mi lesz a gyerekkel”

– jellemezte a helyzetet.

A jobboldali médiában megjelent narratíváról, miszerint egy ukránokat pénzelő amerikai tőkealaptól veszi vissza a Szigetet, Gerendai azt mondta, ez a „ne sírjak vagy nevessek” kategória. „Tényleg egyszerűen abszurd, hogy milyen ötleteket tudnak egyáltalán kitalálni” – jelentette ki. Hozzátette, elkeserítőnek tartja, hogy nehéz elképzelni, hogy valaki egyszerűen csak meg akarja menteni a fesztivált, ami szerinte a főváros, az ország, a fiatalok, a kultúra és a turizmus közös érdeke.

A korábbi, saját időszakát érő kritikákra is reagált, miszerint a Sziget nulla közeli eredményt hozott, a pénzt pedig a járulékos vállalkozásokon keresztül vették ki. Gerendai szerint ez egy „klassz összeesküvési elmélet”. Állítása szerint visszanézve a 17. Szigetig, kilenc nyereséges, négy nullszaldós és négy veszteséges évük volt. Feltette a kérdést:

„Mi értelme van, hogy kilopjam a saját cégemből egy másik cégembe a pénzt? Így is úgy is adót kell fizetni utána.”

Elmagyarázta a sokat kritizált nagykereskedelmi modelljüket is: eszerint a nagyker árrésébe építették be a vendéglátósok által fizetendő díjat, ami így a forgalomtól függött. Ez egyfajta kockázatmegosztás volt, és a bevétel a Sziget kasszájába folyt be.

Gerendai kritikusan beszélt a korábbi külföldi tulajdonosok stratégiájáról. Szerinte a probléma az volt, hogy egy kaptafára próbálták működtetni a nyolcvanvalahány fesztiváljukat. A Sziget esetében ez a stratégia, ami a sztárfellépőkre (line-up) épült, nem működött.

„Ez egy kis lélekszámú, nem annyira fizetőképes piac, ahol nagyon nehéz lesz csak napijegyekből sokat eladni a fellépők neveire”

– magyarázta.

Rámutatott, hogy a külföldi látogatókat nem lehet csak a fellépőkkel becsábítani.

„Hogyha valaki csak azt tudja, hogy ki lép fel egy fesztiválon, akkor azért mondjuk egy angol fiatal föl fog ülni egy repülőre, hogy egy angol zenekart nézzen meg, hát azt otthon is megkapja.”

Ezzel szemben ők korábban a Sziget egyediségét, a sokszínűséget és Budapest vonzerejét kommunikálták.

A stratégiaváltás hatását számokkal is alátámasztotta. „Még mondjuk a 2010-es évek vége felé, tehát még az utolsó években, amikor még mi is részt vettünk, akkorról tudom a számokat, akkor nagyságrendileg 50-60 ezer bérletet adtunk a szigetre, és ennek a 85%-át külföldön. Most 22.800 bérlet volt már az utolsó évben eladva, és már ennek is csak a 70%-a külföldön.” Szerinte a magyar látogatók száma nem esett vissza, a külföldieké viszont jelentősen. Ennek egyik konkrét okaként a 26 országban működő képviselői hálózatuk leépítését nevezte meg, ami szerinte „életveszélyes döntés” volt.

A jövőbeli tervekről elmondta, mindenképpen meg akarják erősíteni a fesztivál kulturális kínálatának egyéb lábait, és nemcsak a programokra, hanem a szolgáltatásokra, a kommunikációra és a látványvilágra is több forrást szánnak. Célja, hogy a fesztiválélményt erősítsék, mert a legnagyobb előadók már kevésbé preferálják a fesztiválokat.

„Nekünk abban a modellben kell újra visszakormányozni a szigetet, amilyen régen is volt, tehát hogy mi 60-70%-át úgy adtuk el a jegyeknek, hogy még nem hirdettünk programot”

– vázolta fel a célt. Emellett szeretnének nyitni a régebbi, 30-40-es korosztály felé is, nem csak a Z-generációra fókuszálni.

Az üzleti háttérről elmondta, a Sziget Zrt.-t visszavásárolták, de a Sziget brand a korábbi tulajdonosnál maradt, amiért licencdíjat fizetnek. A fesztiválszervező csapat megmarad, Gerendai elsősorban a stratégiai irányok meghatározásában vesz részt. Heti két napot tervez a Sziget-irodában tölteni, ami miatt leginkább az utazásairól kell lemondania, de a vendéglátós érdekeltségeinek napi működését egy felépített menedzsmentcsapat viszi tovább. Az új projektek indítását azonban újra kell gondolnia.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Szépművészetiben balhézva és a Dunán hajókázva sem kápráztatnak el igazán a Szemfényvesztők 3 illuzionistái
Azért így is akad néhány csavaros trükk a tarsolyban, csak ne lenne minden karakter ennyire elszállva magától.


Kilenc év után folytatódik a „robinhoodkodó” bűvészbanda kálváriája. A Szemfényvesztők 2013-ban meglepetéssikert aratott: a David Copperfield babérjaira törő illuzionisták látványos akciókkal megtűzdelt és csavaros heistfilmje 351 millió dollárt termelt a világ mozijaiban, ami, ha belegondolunk, mégsem olyan nagy csoda, hiszen olyan sztárokkal volt karimáig pakolva a film, mint Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Common vagy Caitríona Balfe. A minőségről alapvetően ritkán gondoskodó Louis Leterrier rendező (A szállító 1-2, A nyakörv, A hihetetlen Hulk, A titánok harca, Agyas és agyatlan, A leszámolás, Halálos iramban 10) akkor egész szépen betalált, és egy valóban szórakoztató és meglepő fordulatokkal teli filmet tett le az asztalra.

Nem is kellett hát nagyon sokat várni a folytatásra, 2016-ban érkezett a Szemfényvesztők 2. A rendezői széket ezúttal a szintén nem túl erős filmjeiről ismert Jon M. Chu (Step Up 2-3, G.I. Joe: Megtorlás) foglalta el, aki csak később kezdett igazán értékelhető mozgóképeket összerakni (Kőgazdag ázsiaiak, In the Heights – New York peremén, Wicked). A Szemfényvesztők 2 zárta le a rossz korszakát, amely sajnos nem tudta megismételni az első etap erényeit, a gyenge sztori és a fantasztikumot súroló nevetséges jelenetek (a kártyadobálós szcéna eléggé hírhedt lett) megtették a magukét. Az anyagi siker azonban most sem maradt el (főként az USA-n kívüli terepeknek köszönhetően), összesen 334,8 millió dollárt kalapoztak össze a mágusaink, tehát csak egy kicsivel kevesebbet, mint az első résszel.

Úgy tűnik azonban, hogy ez a visszaesés (az Egyesült Államokban csak 65 milliót hozott) elegendő volt ahhoz, hogy a Lionsgate stúdió egy időre parkolópályára állítsa a franchise-t.

Végül azonban újra összegyűlt a banda (legalábbis a nagyja), hogy kilenc évvel a legutóbbi húzásuk után ismét valami nagyon villantsanak. A harmadik alkalomra is új rendező vállalta el a levezénylést, méghozzá a főszereplő Jesse Eisenberg régi haverja, Ruben Fleischer, akivel korábban együtt forgatták a Zombieland első és második részét, valamint a 30 perc vagy annyi se című akció-vígjátékot (Fleischer azért ezek mellett nagyot ment a Venommal és az Uncharteddal is).

Hőseink, avagy a Négy Lovas visszatér, és velük együtt egy új generáció illuzionistái is színre lépnek. Nem kis feladatra vállalkoznak: minden idők legjobban őrzött, legértékesebb ékszerét, a Szívgyémántot tervezik becserkészni a gonosz cégvezér Veronika Vanderbergtől (Rosamund Pike).

Pontosabban csak Atlas (Jesse Eisenberg) vág neki a társai nélkül a körmönfont rablásnak, amelyhez egy új, fiatal illuzionistatriót kér fel társnak, akik épp a Négy Lovas álcája mögött kopasztottak meg legutóbb egy sokakat megkárosító, milliomos kriptohuszárt. A színész Bosco (Dominic Sessa), a fürge June (Ariana Greenblatt) és az „agy” Charlie (Justice Smith) belemennek a játékba, a balhé közben azonban feltűnnek a régi Lovasok is, a kártyazsonglőr Jackkel (Dave Franco), a szabadulóművész Henley-vel (Isla Fisher) és a hipnotizőr Merritt-tel (Woody Harrelson), akik, Atlashoz hasonlóan, kaptak egy új kalandra invitáló kártyát egy titokzatos megbízótól. Vagyis a veteránok és az ifjoncok kénytelenek összefogni a közös nemezissel szemben.

Persze nem eszik olyan forrón a kását egy Szemfényvesztők-filmben, így megannyi csavarra és trükkre kell számítani a játékidő alatt.

Sajnos azonban ezek közül továbbra sem működik mindegyik. Alapvetően nagy gond ezzel a franchise-zal, hogy pontosan tudjuk, a benne szereplő színészek nem igazi illuzionisták, így az általuk bemutatott trükkök láttán sem esik le az állunk, hiszen tisztában vagyunk vele, nem igaziak.

A Szemfényvesztők-filmekben ráadásul már olyan kunsztokat mutatnak be, amelyekre egyszerűen nem is lehet magyarázat, legalábbis a fizika törvényei szerint elfogadhatók, szóval időnként átnézünk a fantasy műfajába is. Ebben a harmadik rész sem kivétel.

Bár a forgatókönyvírók próbálnak időnként különféle magyarázatokkal előállni a trükkökre, azok a legtöbb esetben igen kevésnek bizonyulnak. Ráadásul ebben az epizódban is kapunk egy, a második rész kártyadobálós pillanatához hasonló kínos jelenetet: amikor a hét főhős egymást túllicitálva próbál menősködni saját képességeivel a kastélyban. Jujj!

Azért van jó hírünk is. A fentieket leszámítva egész szórakoztató lett ez a rész, amelyben valóban akadnak meglepő csavarok, amikre talán csak a legedzettebbek jönnek majd rá. A casting is szuper, az új színészek ügyesek, bár mind nagyon el vannak telve maguktól, de Dominic Sessa (Téli szünet), Ariana Greenblatt (65, Ahsoka, Barbie, Borderlands) és Justice Smith (Jurassic World: Bukott birodalom, Pokémon: Pikachu, a detektív, Dungeons & Dragons: Betyárbecsület) jól hozzák a karaktereiket, és sokkal emlékezetesebbek, mint az „öreg rókák”.

Ráadásul nekünk, magyaroknak is tartogat kukkolnivalót a film, hiszen azt részben Budapesten forgatták, így a szemfülesek nem egy fővárosi helyszínt könnyedén kiszúrhatnak (többek között a Szépművészeti Múzeumot, az Operaházat vagy a Dunán hajókázva a háttérben a Rákóczi hidat).

Összességében tehát kijelenthető, hogy bár a borzalmas második résznél jobb lett a Szemfényvesztők harmadik kalandja, az első frissességének és körmönfontságának azért híján volt, szóval továbbra is elkelne még néhány ütősebb trükk a szereplők ingujjaiba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk