Almási Kitti: Baj lehet abból, ha a nő többet keres
Szűk körű rendezvényen beszélt két szakember a nők fontosságáról, szerepéről. Dr. Törőcsik Mária trendkutató szerint globális tényezővé vált a női vásárlóerő növekedése. Bizonyos tulajdonságok kimondottan a nőkre jellemzőek, mint a figyelem, a tolerancia, a hálózatban működés, így még kiterjedtebb kapcsolatrendszerrel rendelkeznek, ezáltal pedig fontos célcsoportjai a hirdetői piacnak.
A kutató szerint a mai nők sokszínűen élik az életüket, kritikusabban gondolkoznak, mint 10 évvel ezelőtt, határozottabbak lettek és több felelősséget vállalnak magukra.
Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus a női szerepekről, elvárásokról, a work-life-balance témáról osztotta meg gondolatait.
Véleménye szerint egyfajta dominancia harc jelenik meg a férfi és a nő között, és problémaként léphet fel, ha a nő többet keres.
Néhány évtized múlva szociológiai jelenségként alakulhat ki az is, hogy egyre több egyedülálló nő lesz, akik nem tudtak párkapcsolatot kialakítani, mivel több túlképzett nő lesz, mint férfi.
Mindkét szakértő egyetértett abban, hogy eltérő nőtípusok vannak, akiket más-más üzenettel szükséges megszólítani. A gyerekvállalásnál átalakulhatnak a családon belüli szerepek, mely érintheti a nők vásárlóerejét, döntési mechanizmusát, felelősségi körét. Közgazdasági és pszichológiai megvilágításból is értelmezték a sikeres nő fogalmát. A hagyományos családi szerepek megmaradnak, de a nő nem egyedül a család összetartója, hanem a munkájában is arra törekszik, hogy kiemelkedjen, sikereket érjen el.
Dr. Almási Kitti szerint a legfontosabb, hogy önismeret útján rájöjjünk arra, hogy miben szeretnénk kiteljesedni: egyszerre lehetséges a karrier és a család megteremtése, de van, aki ebből csak az egyik utat szeretné megtenni.
She’s Mercedes néven nőknek szóló kezdeményezést indított el a Mercedes-Benz Hungária Kft., melynek legfontosabb célja, hogy inspirációt adjon, platformot biztosítson a vélemények megosztásának, és párbeszédet indítson olyan témákról, amelyben a nők érintettek.
A magyarországi indulásra a nemzetközi nőnapon került sor, mely a tiszteletről, értékelésről, megbecsülésről szól. Ennek apropójaként került sor a beszélgetésre Dr. Törőcsik Máriával és Dr. Almási Kitti pszichológussal a nők fontosságáról, szerepéről, megbecsüléséről, amelynek Winkler Nóra volt a moderátora.
A márka sikereiben már a kezdetekkor szerepet játszottak a nők, Bertha Benz ugyanis nem csak a Mercedes-Benz egyik alapítójának, Karl Benznek a felesége és gyermekeinek anyja volt, de egyben férje múzsája és üzlettársa is. Mérnöki beállítottságának köszönhetően tevékenyen részt vett az első modellek fejlesztésében, és végletekig maximalista férjével ellentétben azt vallotta, hogy csak az utakon, gyakorlati tesztelés során lehet az automobilt tökéletesíteni.
Épp ezért 1888-ban, egy hajnalon Bertha - Karl tudomása nélkül - gyermekeivel "elkötötte" a háromkerekű, petróleummal működő prototípust, és útnak indult, hogy felkeresse a 104 kilométerre, Pforzheimben élő édesanyját. Egy ilyen táv legyőzése személyautóval akkoriban lehetetlennek tűnt - így Bertha Benz lett az első, aki nagyobb utat tett meg személygépkocsival, és új fejezetet nyitott az iparág és egyúttal a Mercedes-Benz sikertörténetében.
Egy másik szál is szervesen fűzi a Mercedes-Benz márkát a szebbik nemhez: az elnevezése. Kevesen tudják, hogy a név fele részben Mercedes Jellinek emlékét őrzi, akinek üzletember édesapja 1900-ban állapodott meg Daimler autóinak árusításáról, és azt kérte, hogy az új, nagy teljesítményű típust lánya után nevezzék el.
Korábban a vállalat Magyarországon közel 10 éven keresztül a Lady Day vezetéstechnikai tréninggel szólította meg a hölgyeket. Idén a magyar importőr elsők között csatlakozott a She’s Mercedes elnevezésű, kifejezetten nők számára létrehozott globális kezdeményezéshez.
Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!