KULT
A Rovatból

A zsűri állva tapsolt, Gáspár Laci zokogott az X-Faktor első élő show-jában

ByeAlex szerint az egyik produkció kiégette a cukiságfaktort: az Oscar-díjas Mindenki betétdala csendült fel.


Szombaton is volt X-Faktor, most már élő show-val, amibe a műsort hét közben feladó Nagy Krisztián helyére Bereznay Dánielt hívták vissza. A műsor közös dallal indult, aminek kissé Village People hangulata volt a rappelő napközis tanárral, az estélyibe bújtatott operaénekessel, a tetovált kopasz lánnyal és a többiekkel, de legalább érdekes az idei felhozatal.

Elsőként a szempilla stylist, Berta Dániel állt színpadra, aki egy Punnany Massif rockabilly átdolgozással készült. Habár az ember fejében folyamatosan az pörgött, hogy ez az egész vajon hogyan jutott eszébe, ennek ellenére teljesen szórakoztató volt. Jó ötlet volt valami különlegeset hozni, ami még emészthető mindenki számára, és külön érdekesség, hogy a rockabilly-éneklést is nagyon jól vette le a versenyző. Gigi szerint Dani most nem mutatta meg, hogyan tud énekelni, Peti úgy gondolta, hogy tökéletesen indult vele a show.

Petinek szerintem teljesen igaza volt, ki kell végre szakadni abból a hozzáállásból, hogy minden egyes versenyzőnek minden alkalommal hatalmas Beyoncé-balladákat kell tolni a győzelem érdekében.

Nem csak technikás énekesekre van szükség, hanem bizony olyanokra is, akik képesek újragondolni egy nótát.

berta

Hallgasd meg a produkciót ide kattintva!

Másodikként ByeAlex mutatta be Tóth Bettinát, aki Magyarország első számú énekversenyén felcsendült produkciójában egyetlen hangot sem énekelt. Ettől függetlenül a lány félelmetes és cuki is egyszerre, ami érdekessé teszi, és nyilván nem kizárt hogy rapperként lesz közönsége. Ám ez egyértelműen inkább Csillag Születik-produkció volt. A Faktort néző nyugdíjas nénik szerintem egyszerűen nem értik, hogy ez meg vajon mi lehetetett, és azon lamentálhatnak, hogy fáj-e szegény kislánynak a torka, vagy miért nem énekel, de ne legyen igazam.

Gigi rettenetesen lelkes volt, szerinte a lány lerappelte a közönség fejét. Gigi amúgy két és fél perccel korábban azon akadt fenn, hogy az első énekes dala nem mutatta meg teljes egészében Dániel hangi adottságait.

Szerencsére 3 perc alatt „nagyot fordult vele a világ”, így egy olyan produkció és kiváló tudott lenni, amiben egy nyiffanásnyi énekhang el sem hangzott el.

rap

Hallgasd meg a produkciót ide kattintva!

Gáspár Laci első zenekara, a London Kids zenélt harmadikként, és bár a produkció magabiztos és trendi volt, az énekes a mélyeknél bizonytalankodott, a fejhangokat pedig sajnos egyszerűen elrontotta. Azokat külön ki kell gyakorolni és nem lehet gitározás meg mozgás közben lazán odavetni, mert bár jól néz ki, de nem lesz élvezhető. 
Olyan szempontból jó volt a dalválasztás, hogy nagyon sokat megmutatott az énekes hangjából, ám sajnos ezúttal ugyanez volt a hátránya is. A banda ráadásul nemigen működött együttesként,

inkább tűnt úgy, mintha a szemüveges srác mögött néhány, aznap délután beugrott session-zenész maszatolna magányosan.

Sajnos semmi kommunikáció nem volt a csapattagok között és semmiféle kapcsolat sem. Bár tisztességesen megcsinálták, de nem lehetett azt érezni, hogy ők is élvezik a zenélést, akkor viszont tőlünk, közönségtől meg hogyan várhatnák el ugye... Remélhetőleg ennek csak az izgalom volt az oka, és a jövő héten már jóval összeszokottabbnak tűnik majd a csapat.

Alex szerint ízléssel játszottak, Puskás Peti azt hangsúlyozta, hogy a frontember legyen főnök, Gigi hallotta a fejlődést az énekes hangjában és a zenekarban is. Gáspár Laci szimpatikus abból a szempontból, hogy nem fényezi halálra jelöltjeit. Most is közölte, hogy a fiú korábban rettenetesen hamis volt és Lackó szerint ez megszűnt. (Nem.)

Radics Gigi mentoráltja következett, Mézes Norbert, aki szintén egy hangsúlyos karakter és kisfilmjében szembesült azzal, hogy mentora első produkciója során egész egyszerűen kinevette. Később volt alkalmuk megbeszélni a ciki jelenetet, amit Gigi elegánsan annyival rendezett le, hogy az a reakció természetes és később is meg fogja kapni az énekespalánta. Ez laza volt… Norbert előadásában hozta a tőle megszokott magas, fura hangot, neki a Bodzavirág című dalt választották és annál kedvesebb, karakteresebb, önironikusabb dalt nem is kaphatott volna, egyszerűen tökéletes választás volt.

zsuri

Hallgasd meg a zsűri értékelését ide kattintva!

Az előadás hatásos volt, feledtette az alulintonált hangokat is. Puskás Peti kritikájában úgy fogalmazott: „te egy üzenet vagy”. Alex véleménye szerint „kiégették a cukiságfaktort” a produkcióval, Gáspár Laci csodálatosként jellemezte a dalt és előadóját.

Bereznay Dániel énekelt a folytatásban, akinek mindössze néhány napja volt felkészülni. Ekkora mákot és szerencsétlenséget ritkán produkál így egyben az élet, de Dani nem jött zavarba. A végtelenül szimpatikus versenyző tiszta hanggal vitte végig a nótát, de sajnos annak hallgatása közben nem tűnt karizmatikus előadónak. Lehet, hogy azért, mert a dalválasztás nem volt az igazi, de lehet, hogy a hangszerelés volt kevés. Az egygitáros kíséret sem volt valami jó ötlet, mert a hangszerek sokat tudtak volna dobni a produkció ívén, ami így kissé lapos maradt. Whitney Houstonnak elég volt egy gitár, vagy egy zongora, Bereznay Daninak még luxus kihagyni azt a segítséget, amit egy tisztességes hangszerelés hozzáadhat az előadásához.

„Rájöttél, hogy Londonból hogyan lehet hazacsábítani a fiatalokat Magyarországra”

- mondta szellemesen Puskás Péter Giginek, majd közölte, hogy a versenyzőnek ott a helye az X-Faktorban. ByeAlex, aki a válogatók során ezt a produkciót valószínűleg unalmasnak nevezte volna, most csupán az angol kiejtést kifogásolta.


Ezek után Gáspár Laci konferálta fel Riccot és Claudiát, akik kiváló színpadkép mellett énekeltek, a tőlük megszokott, egészen kiváló minőségben. Ez az átdolgozás nekem nem tetszett, mert az énekdallam megváltoztatása inkább akkor lenne indokolt, ha jobb lesz tőle a nóta az eredetinél, de ők annyira jók hogy, igazából teljesen mindegy, mit énekelnek. Minden mentor egyöntetűen imádta az előadást.

ByeAlex tetovált mentoráltja, Erdős Viola énekelt a folytatásban egy Kispál-átdolgozást, amit valamiért pongyolában adott elő. Fura volt a dalválasztás, így klasszul illett a lányhoz, ám kissé unalmas feldolgozás lett belőle. Bele lehetett volna húzni zeneileg, hogy építkezzen a produkció valamicskét. Gigi azt mondta: szeretné látni a lány további fejlődését, Laci viszont nem tudott elmenni amellett, hogy sokszor hamis volt az énekes.

Az operaénekes Abaházi Nagy Lívia volt a következő énekes, aki tökéletesen hozta a tőle eddig megszokott stabil hangot és profi produkciót. Ehhez ráadásul egy különleges színpadképet is kapott.

Előadása után Gáspár Laci zokogott, a zsűri állva tapsolt, nem is kell ennél nagyobb elismerés.

9

Nézd meg a produkciót ide kattintva!

A műsor utolsó előtti blokkjában a Radio Mobster állt színpadra. Velük kapcsolatban az volt a legfontosabb kérdés, hogy a korábbi, jól sikerült Nancy Sinatra dalt és azt a vonalat vajon milyen irányba viszik tovább, és még inkább: milyen minőségben. Úgy tűnt, egészen másfelé mentek és velük kapcsolatban is az volt az érzése az embernek, hogy más színpadon talán nagyobb sikereket arathattak volna.

Az X-Faktor közönsége talán inkább a populáris zenékhez és átdolgozásokhoz van szokva, amikhez kell és lehet is kreatívan hozzáállni, ám ha valaki átlépi az emészthetőség határait, azzal a szavazatai kockáztatja.

ByeAlex észrevétele szerint az énekes egy kicsit túlordította a produkciót, de Gáspár Laci rövidre zárta a vitát azzal, hogy ő egyszerűen hangnemben rikácsol, így nincs semmi probléma. Puskás Peti egyenesen az elmúlt két év kedvenc zenekarának nevezte az együttest.



Az extracuki Gulyás Roland produkciója előtt épp akartam írni, hogy a kisfilmek szerintem túl hosszúak, ráadásul sokan csak nyávognak benne és a gyengeségeiket hangsúlyozzák, amit szintén nem kéne. Roland filmjét látva vissza kell, hogy vonjam ezt. Nagyon vicces volt a kisfilmje, mert végig nem lehetett rájönni, hogy mikor poénkodik és mikor beszél komolyan. Olyanokról beszélt, hogy sohasem volt barátnője és hogy ő egyáltalán nem macsó, tetszik neki Radics Gigi, ám hiányzik neki énektanára hangja, majd révedezve relaxált kicsit a Barátok Közt zenéjére. Szerintem össze-vissza szívat mindenkit ezekkel a szövegekkel, de tény, hogy kiválóan érzi, mit kell a kisfilmekben mondani.

A produkció akár nehéz is lehetett volna, mert Ed Sheeran gyönyörű éneklést mutat be ebben a dalban. Ezt nyilván nehéz überelni, de Gulyás Rolandnak szerencsére teljesen más a hangszíne, így tudott valami újat is hozni a előadásba, ami így egész patent lett végül.

Gáspár Laci szerint világszínvonalú volt, de elvárta volna, hogy a dalt jobban építse a versenyző és még többet adjon bele. Nehezen értelmezhető kritika volt, amit a zsűritagok közül sem mindenki értett. Valószínűleg arról van szó, hogy Laci azt várja el - egyébként teljesen jogosan -, hogy Roland egyszerűen ne nyugodjon bele a jó hangú, jóképű fiú szerepébe, adjon bele több tehetséget. Ha a közönségnek már bőven elég, hogy jól néz ki, neki ne legyen az. Szerintem nagyon fontos kritikája volt ez a műsornak. Később Lackó hozzátette azt is, hogy a frazírt hiányolta... Neki legyen mondva. Szerintem a frazír az éneklés vegetája, nekem egyáltlán nem hiányzott.

Később az is kiderült, hogy Gulyás Roland MILF-mániás, amit ezennel hivatalosan a hét legjobb hírének könyvelek el.

ByeAlex utolsó versenyzője, Serena Rigacci állt színpadra a folytatásban, aki Miley Cyrus egyik dalát választotta. Teljesen jól elénekelte, jó a külső, szép az énekhang. A jövőben inkább azon kell gondolkodnia mentorával, hogy a többszörösen túltelített magyar poppiacra vajon milyen egyedi karakterrel fog tudni beilleszkedni. Gigi szerint lehengerlő volt, Gáspár Laci szerint szuper, hogy a dal folyamatosan építkezett, Alex pedig nagyon bírja versenyzőt.

miley

Nézd meg a produkciót ide kattintva!

Végül a napközis nevelő rapper, Péter bácsi állt színpadra, amit nem azért volt végtelenül szomorú látni, mert a versenyző ne lenne kifejezetten szimpatikus, vagy ne lenne time-ban a produkciója. Inkább azért, mert úgy érzi az ember, hogy egyszerűen nem itt van az ő sikerének helye. Ez a vicces rap egy kulturális seregszemlén a hatodikosok és a hetedikesek produkciója között kiválóan megállná a helyét, és biztos, hogy óriási sikert aratna. Minden egyes diák egy ilyen napközis tanárt akarna utána és őszinte lenne vastaps, ami a Faktor színpadán inkább csak egy rutinos tapsoltatónak volt köszönhető.

De csak szerintem, a zsűri másképp gondolta: Gigi szerint élvezhető volt, Péter szerint csodás volt, Alex nem hitte el, hogy mi történik a színpadon, Gáspár Laci nem is sejtette, hogy ennyire jó lesz a rapper. A szavazás később lezárult, és a szokásos paráztatás, majd párbaj után végül a Radio Mobster és Hegedűs Péter esett ki.

A jövő héten folytatódik a show, addig is vasárnap, vagyis csigaleves, rántott szelet és krumplipüré.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Bakacsi Béla
A népszerű táncdalénekes felejthetetlen dalai mellett menedzserként többek között Presser Gáborral, Koncz Zsuzsával, Zoránnal és az R-Go-val is együtt dolgozott. 83 éves volt.
Malinovszki András - szmo.hu
2025. szeptember 23.



83 éves korában elhunyt Bakacsi Béla táncdalénekes, zenei menedzser – tudatta a művész Facebook-oldalán a lánya.

Bakacsi Béla 1942-ben született Újpesten. 1961-ben tűnt fel a Ki mit tud?-ban, ahol kategóriájának győztese lett. A következő évben képviselhette hazánkat a Helsinkiben megrendezésre kerülő Világifjúsági Találkozón (VIT) is. 1966-ban az elsőként megrendezett Táncdalfesztivál közönségdíjasa lett.

A 70-es években főleg külföldön kamatoztatta tehetségét. A rendszerváltás után megalapította az Akkord Kulturális Szolgáltató Irodát, koncertszervezéssel és menedzseléssel foglalkozott 2011-ig. Közben rövid ideig könnyűzenei könyvkiadással is. Együtt dolgozott többek között Komár Lászlóval, Zoránnal, Szigeti Ferenccel, Koncz Zsuzsával, Presser Gáborral és a Locomotiv GT-vel, a Fonográf együttessel, a V’Moto-Rockkal, a Hungáriával és az R-GO–val is.

Bakacsi Béla számos feldolgozást is énekelt: olyan dalokat ismerhettünk meg magyarul az előadásában, mint a mint a Quando-quando, O Sole Mio, Quando m'innamoro, a My Way vagy az Ave Maria.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Colin Farrell, Margot Robbie és a nulla kémia esete – A Mágikus, merész, meseszép utazás se nem mágikus, se nem merész, és a meseszéptől is távol van
Talán a Modoros, mesterkélt, mézesmázos utazás találóbb cím lett volna. Legalább a jó szándék megvolt…


A csak szimplán Kogonada művésznéven futó, szöuli születésű, amerikai rendező-forgatókönyvíró (aki Park Joong Eun néven született) új filmjét sokan várták, mivel számtalan videóesszéjével, rövidfilmjével, valamint az első két egész estés darabjával, a 2017-es Columbusszal és a 2021-es Búcsú Yangtóllal rengeteg rajongót szerzett a független filmes szférában. Ráadásul most nagy stúdiófilmet (Sony) forgathatott két világsztárral (Colin Farrell és Margot Robbie), méghozzá egy olyan zsánerben (romantikus fantasy), amelyhez abszolút megvolt az érzékenysége, és ami képileg is tágas játszóteret biztosít számára.

A Mágikus, merész, meseszép utazás lehetett volna a következő Az élet csodaszép (1946), Nagy hal (2003), Ház a tónál (2006) vagy Időről időre (2013).

Úgy tűnik azonban, hogy Kogonada csak akkor jó, ha ő maga írja a saját sztorijait, most először fordult elő ugyanis, hogy más szkriptjéből dolgozott: Seth Reiss eredeti forgatókönyve adta fel a leckét rendezőnknek, akinek bele is tört a bicskája a papíron minden bizonnyal mágikusnak tűnő, a vásznon azonban keményen feszengős giccsbe forduló történetbe.

David (Farrell) épp egy esküvőre készül, ám a kocsija kerékbilincset kap, egy gyanúsan elhelyezett röplap pedig egy furcsa autókölcsönzőbe vezeti, ahol Phoebe Waller-Bridge és Kevin Kline egy igen kínosan jópofizó, de legalább rettenetesen humortalan jelenetben rátukmálnak egy régi autót s hozzá egy GPS-t. Az esküvőn David megismerkedik Sarah-val (Robbie), és rögtön fellángol köztük valami, aminek persze ilyen gyorsan még nem engednek, így más férfi megy fel az est végén Sarah szobájába. Másnap azonban lerobban a lány kocsija, a személy szerint Davidhez beszélő GPS pedig arra utasítja, hogy vegye fel őt, majd különböző, a természetben álló ajtókhoz irányítja őket, amelyeken belépve valamelyikük múltjában találják magukat, az életük egy-egy fontos pontján, ami érzelmileg anno nagy hatással volt rájuk.

Szóval a címbeli utazás ezt a kis túrát fejezi ki, amelynek során egyik ajtótól autóznak a másikig, azokban újraélik életük egy korábbi fejezetét, két ajtó között pedig eszmét cserélnek az élményeikről, magukról, a párkapcsolataikról, a családjukról, az élethez való hozzáállásukról.

S talán mindeközben szövődik köztük valami komoly, ami már régen kijárt volna nekik.

Leírva tényleg nem fest rosszul, ebből azért valóban ki lehetett hozni valami mágikusat, merészet és meseszépet, ráadásul két csúcsszínészt sikerült megnyerni hozzá, akik amúgy bármit el tudnak játszani. Vagy mégsem? A kémiát, vibrálást kettejük között legalábbis nem sikerült érzékeltetniük…

A film első fele kifejezetten kellemetlen jelenetekkel bombázza a nézőt. Érezni, hogy Kogonada próbálja ezt az egészet megtölteni varázslattal (kapásból el kell engedjük a valóságot, szóval, ha valakinek ez nem megy, már itt elveszett), de inkább csak modoros és mesterkélt képsorok sorjáznak megállás nélkül.

Az iskolai musicalszcéna talán a csúcs, ami annyira cuki és jópofa akar lenni, hogy egyszerűen nevetségessé válik.

Mindennek tetejébe valamilyen furcsa oknál fogva a forgatókönyv tele van trágár beszéddel (lehet, hogy ezt akarta jelenteni a címbeli merész?), a káromkodásokat azonban egy ilyen műfajú film idegen testként veti ki magából, és csak fokozza a nézőkben már erősen felgyülemlett zavartságot.

Szerencsére azért pozitívum is akad, hiszen Kogonada egyáltalán nem tehetségtelen filmes, ő még egy ilyen félrement projektben is képes megvillanni, még ha csak egy rövid időre is. A Mágikus, merész, meseszép utazás második fele már sokkal nézhetőbb, ha úgy tetszik, jobb, mint az első, ekkorra kezdenek elfogyni a kínos cukiskodások és álbölcsességek, valamint a felesleges trágárkodás, sőt, időnként néhány egészen szép és megható jelenetet is kapunk.

Az egyik ilyen, működő drámai mélységgel bíró, jól megírt pillanat a kórházi beszélgetés David és az apja (Hamish Linklater) között, David születésekor.

Vagy említhetnénk még Sarah és az anyja (Lily Rabe) közös jelenetét is. Szomorkásak, de őszinték, és nem hatnak álságosnak. Kár, hogy nem ilyenekkel volt tele a film.

A Mágikus, merész, meseszép utazás az év egyik nagy, akár Oscar-várományos filmje is lehetett volna az alkotókból kiindulva, épp ezért nagy csalódás, hogy végül egy ízig-vérig giccses és hamisan merengő, a nézőkből foggal-körömmel könnyet kicsikarni próbáló kudarc lett belőle.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A Pogány Induló új klipjében Marsi Anikó is feltűnik
Szirmai Marcell hatalmas stábbal készült új produkciója máris komoly nézettséget ért el, és a legfelkapottabb zenék toplistájára került.


A szegedi születésű Szirmai Marcell, művésznevén Pogány Induló új klippel jelentkezett. A Fonogram- és Artisjus-díjas magyar rapper egy nap alatt máris felkerült a legfelkapottabb zenék listájára, kedd este már a harmadik helyen állt.

Legújabb, sokszereplős klipjében egy rövid időre feltűnik Marsi Anikó is, aki egy tévéhiradóban beszélt arról, hogy Szirmai Marcell egy borfesztiválon "vállalhatatlanul" viselkedett.

A kommentelők szerint a dal és a klip is "zseniális, brutál, ütős" lett.

VIDEÓ: Pogány Induló - Lelkem, Nyugodj!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Itt a búcsú ideje! A Downton Abbey: A nagy finálé lordjai, ladyjei és személyzete utoljára rabolják el a szívünket
A 2010-ben indult sorozat után 15 évvel megérkezett a mozifilmes franchise harmadik, egyben záróepizódja, a rajongóknak pedig jó hír: örömkönnyek hullanak majd a mozikban!


2010-ben indult világhódító útjára a Downton Abbey című sorozat, amely Julian Fellowes kreálmánya, a színészből forgatókönyvíróvá vált alkotóé, aki korábban olyan filmek szkriptjeiért volt felelős, mint pl. a 2001-es Gosford Park (ez volt az első mozifilmje, és rögtön Oscar-díjat kapott érte a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriában), a Hiúság vására (2004), a Cserbenhagyás (2005), Az ifjú Viktória királynő (2009), Az utazó (2010) vagy a 2013-as Rómeó és Júlia. Vagyis tisztán látható, hogy a kosztümös, történelmi darabok és az angol arisztokraták életének bemutatása szó szerint előkelő helyet foglaltak el az érdeklődési körében. A Downton Abbey megalkotásához minden bizonnyal a Gosford Parkból vett ihletet, tekintve, hogy abban is egy angol nemesi ház mindennapjaiba nyertünk betekintést az arisztokrata család és a cselédek szemszögéből, bár ott egy Agatha Christie-szerű gyilkossági ügy volt a középpontban, szóval egy vérbeli „ki tette”-film pergett a szemeink előtt, a Downton Abbey mindebből csak a közeget vette át.

A 2010 és 2015 között hat évadot megélt széria gyorsan óriási rajongótáborra tett szert, így, amikor bejelentették, hogy a sorozat lezárulta után négy évvel, 2019-ben egy egész estés Downton Abbey-film kerül a mozik vásznaira, a fanok repesni kezdtek a boldogságtól.

A Crawley família és udvartartásának sztorija folytatódik! Nem is volt meglepő, hogy az első mozifilm óriási sikert aratott: a 13 millió dolláros költségeire világszinten 194,6 milliót keresett csak a vásznakról.

Három évet kellett várni a folytatásra, amelynek mozis szereplésének az időközben lezajlott Covid-járvány nyilván nem tett jót, de a Downton Abbey: Egy új korszak (2022) még így is összegyűjtött 92,6 millió dollárt. S mivel úgy tűnik, a magyaron kívül, úgy tűnik, az angol igazság is három, ezért Crawley-ék sem kerülhették el a trilógiává duzzadást, így újabb három év után most került mozikba az utolsó epizódnak ígért A nagy finálé.

Sajnos időközben a sorozat és a filmek egyik legnépszerűbb karakterét, a Lady Violet Crawley-t alakító Maggie Smith 2024. szeptember 27-én, 89 évesen elhunyt, így a harmadik részben már nem tudott részt venni, s hozzájárulni csípős beszólásaival a nagy egészhez.

A nagy finálé azonban természetesen nem feledkezett meg róla, és tisztelettel adózik több jelenetben is a karakter s egyben a kétszeres Oscar-díjas színésznő előtt.

Az új sztori szerint egyébként 1930-ban Londonban a Crawley család – Mary (Michelle Dockery) – kivételével megnézi a Guy Dexter (Dominic West) főszereplésével készült új Noel Coward-darabot (Arty Froushan). A színfalak mögött találkoznak Dexterrel, Cowarddal és a korábbi Downton-i komornyikkal, Thomas Barrow-val (Robert James Collier), aki most Dexter asszisztense és élettársa. Másnap a Crawley család Lady Petersfield (Joely Richardson) bálján tartózkodik, amikor hírt kapnak Mary és Henry Talbot válásáról. Lady Petersfield arra kényszeríti Maryt, hogy azonnal távozzon, mert a királyi család tagjai is várhatók, és egy elvált nő ne hozzon szégyent a házára.

Robert (Hugh Bonneville) és Cora (Elizabeth McGovern) visszatérnek Downton Abbey-be, míg Mary a Grantham Házban marad, hogy fogadja Cora bátyját, Harold Levinsont (Paul Giamatti) Amerikából. Haroldot Gus Sambrook (Alessandro Nivola), egy pénzügyi tanácsadó kíséri, aki állítólag megmentette Haroldot az anyagi csődtől azzal, hogy a Wall Street-i tőzsdekrach előtt kivonta a befektetéseit a tőzsdéről.

Sambrook és Mary azonnal vonzódni kezdenek egymáshoz, és hamarosan az ágyban kötnek ki.

A társaság ezután Downton Abbey-be utazik, ahol Harold Cora megdöbbenésére elárulja, hogy rossz befektetésekkel elszórta az anyjuk vagyonát. Így Downton megmaradt pénzét szeretné befektetni, hogy megtérüljenek a veszteségei, és visszafizethesse az adósságát Sambrooknak.

És ez még csak az alapsztori, hiszen ahány karakter, annyi sors és annyi történet, márpedig karakterből van elég a Downton Abbey-ben. Olyan sok, hogy egy mozifilm 124 perce alatt nem is juthat elegendő idő mindenkire, így nem is tud igazi mélységbe menni Fellowes forgatókönyve. Amit azonban a franchise rajongói megszoktak és megszerettek, azt tokkal-vonóval hozza így is. Kellemes néznivaló marad A nagy finálé, amelyben nem sok konfliktus adódik, de ha mégis, azok is viszonylag gyorsan megoldódnak. Negatív karakterből sem találni sokat, ebben a világban szinte mindenki kedves és szimpatikus, a nemesek jól bánnak a cselédekkel, és megbecsülik őket, akik szintén felnéznek a munkaadóikra.

A Downton Abbey sikere és népszerűsége nem is feltétlenül a szenzációhajhászásban és a hatalmas fordulatokban keresendő.

Sokkal inkább abban, hogy a nézők megszerették ezeket a karaktereket, így szívesen lesnek bele a mindennapjaikba, és úgy érezhetik, mintha ők is családtagok lennének, akár az arisztokraták, akár a személyzet berkeiben.

A nagy finálé sem hoz forradalmat a franchise-on belül, nincs benne semmi olyasmi, amit ne láttunk már volna a sorozat hat évada vagy az eddigi két mozifilm alatt, mégis széles mosollyal nézik majd végig a rajongók, mert az a bizonyos Downton Abbey-varázslat ezúttal is tisztán érezhető a kastély falai között.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk