Közel 500 plakáton tájékoztat a főváros, hogy mi a teendő, ha a hidegben segítségre szoruló embert látunk
A BKK 474 darab, megállókban és tömegközlekedési járműveken kitett plakáttal hirdeti, hogy mi a teendő akkor, ha a téli kemény fagyok idején az utcán fekvő embert látunk. A szociális munkások gyakran lakossági bejelentések nyomán értesülnek arról, ha egy fedél nélkül élő embernek segítségre, elhelyezésre van szüksége. Így nagyon fontos lehet a járókelők időben érkező telefonhívása.
A diszpécserszolgálat száma: +36 1 338 4186.
A főváros azt is kéri, minden esetben hívjuk a fenti számot:
- ha az otthontalan ember veszélyben van, segítségre szorul,
- ha a környezetünkben élő fedél nélküli ember a szokásaitól eltérően viselkedik,
- ha információra, segítségre van szükségünk, mert ismerősünk vagy mi magunk hajléktalanná váltunk, vagy ennek veszélye fenyeget.
Továbbá arra is kérnek, hogy a diszpécsernek a következő adatokat mondjuk el:
- a pontos helyszín,
- a látottak, tapasztaltak összefoglalása,
- a bejelentett személy neme, ha ismert: kora és neve,
- ha megszólítottad a hajléktalan embert, kérdezd meg, milyen segítségre van szüksége
- kérik továbbá, hogy várj a diszpécser esetleges kérdéseire, és csak ezután tedd le a telefont.
Azonnali ellátásra szorul a hideg utcán bajba került ember, ha
- eszméletlen, reakcióképtelen állapotban van,
- nem reagál a megszólításra, esetleg rázásra sem,
- nem, vagy alig vesz levegőt, vagy nagyon gyorsan lélegzik,
- rángatózik,
- zavart, összefüggéstelenül beszél, vagy csak értelmetlen hangokat ad ki,
- kékes-lilás színű a bőre, vagy riasztóan sápadt,
- mellkasi fájdalomra, nehézlégzésre panaszkodik,
- erős fájdalmat, vagy végtagbénulást tapasztal,
- baleset érte, vérzik,
- vagy ha olyan magatartászavart észlelünk, ami az érintett saját vagy mások életét veszélyezteti.