200 ingyenes app diákoknak és tanároknak, amelyek megkönnyítik a tanulást
A Vodafone által fejlesztett alkalmazásgyűjtemény évfolyam és tantárgy szerint kategorizálja a táblagépen használható appokat.
Az AppTárban közel 200 alkalmazás található, amelyekkel játékos és digitális formában tanulhatnak a gyerekek, és amelyek segítik a tanárok felkészülését illetve azt, hogy új, figyelemfelkeltő és érdekes ötletekkel színesítsék az órát. Az AppTár bárki számára elérhető, használatához jelenleg Android operációs rendszert futtató táblagépre vagy mobiltelefonra van szükség.
Dr. K. Nagy Emese, a hejőkeresztúri IV. Béla általános iskola igazgatója
Ezzel újabb mérföldkőhöz érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program. A kezdeményezés keretében az eddig kiosztott 1300 táblagép után most már az oktatásban hasznosítható tartalmak is könnyen hozzáférhetővé válnak a diákok és tanárok számára az AppTár révén.
Az AppTár a Google Play alkalmazás-áruházból letölthető, amiben számos, a digitális oktatást segítő programot találhattok.
A Vodafone 2015 decemberében indította el a Digitális Iskola Programot, amelynek legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése.
A program 25 iskolát, összesen 6424 diákot és 690 pedagógust érint. A Vodafone a programban résztvevő iskolákban összesen 1300 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet osztott ki, és ingyen adja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.
További információkat a Vodafone hivatalos oldalán olvashattok.
A Vodafone Digitális Iskola Program és a hasonló kezdeményezések létjogosultságát jól mutatja a dr. Bernschütz Mária által végzett kutatás, amiből többek között kiderül, hogy a megkérdezett pedagógusok kivétel nélkül hasznosnak tartották a tabletek alkalmazását az órákon. A felmérésben részt vevő tanárok közel háromnegyede volt teljes mértékben, vagy nagyon elégedett a táblagépes csoportos tanítással, és több mint kétharmaduk számára örömöt is okozott.
Dr. Bernschütz Mária, a kutatást végző szakember
A felmérést 2016 májusában és decemberében is elvégezték, és már bő fél év alatt is érezhető volt a tabletek alkalmazásának hatása. A tanárok – akiknek elégedettsége folyamatosan növekszik a táblagépes csoportos tanulásnak köszönhetően – arról számoltak be, hogy az online anyagok jobban felkeltik a gyerekek érdeklődését, valamint a digitális eszközök használata segített nekik abban, hogy még jobban megértsék a tananyagot.
Az első és a második kutatás között eltelt időszakban a gyerekek részéről a legnagyobb fejlődés az osztályzatokban történt, a legtöbben ezen a területen számoltak be javulásról, de sokan említették azt is, hogy a csoportos tanulás arra ösztönözte őket, hogy több időt töltsenek az új ismeretek elsajátításával.
„Napjainkban rendkívüli módon felértékelődtek a digitális kompetenciák, a munkavállaláshoz szinte már nélkülözhetetlenek, de az ügyintézésben is egyre fontosabbá válnak, hiányuk pedig leszakadást, a lehetőségek beszűkülését eredményezi.
A Digitális Iskola Program első szakaszában a digitális oktatás tárgyi feltételeinek megteremtésén dolgoztunk, 25 iskolában 1300 táblagépet osztottunk ki. A biztonságos internetezést szolgáló szemléletformálás jegyében tavaly tavasszal az érintett iskolák közel 700 pedagógusának, ősszel pedig 6500 diáknak kezdtük meg az internetbiztonsági képzését.
Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy megfelelő tartalomra is szükség van ahhoz, hogy ezek a digitális eszközök beépülhessenek az oktatásba, ezért döntöttünk az AppTár létrehozása mellett. Fontos azonban megjegyeznünk, hogy az AppTár nem csak a programban részt vevő iskolák tanulóinak és oktatóinak jelenthet komoly segítséget, hiszen az ország minden diákja és tanára haszonnal böngészhet a gyűjtemény alkalmazásai között.” - mondta el dr. Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke.