Reagált a Volánbusz: ezért nem vitte el sofőrjük a kerekesszékes utast
Mint azt megírtuk, Tibor egy előjegyzett kórházi vizsgálatra szeretett volna eljutni Gyálról Budapestre. Ám a kora reggeli járat buszvezetője - a kérés ellenére sem - engedte le a rámpát, hogy az utas felszállhasson.
Az 55-ös számú járatot a Volánbusz üzemelteti, ezért ők reagáltak a BKK-hoz intézett kérdésünkre.
Levelükben jelezték, hogy a képen elektromos moped látható, amely más elbírálás alá esik.
Szerintük az alapprobléma abból adódik, hogy az elektromos kerekesszékek, mopedek sokféle változatban kaphatók. Így előfordulhat, hogy egyes eszközök súlya az utassal együtt már meghaladja az autóbusz rámpájának terhelhetőségét.
Másik probléma a mopedek rögzítése, mert ezek nagyobb méretűek, valamint "az autóbuszon tartózkodó utasok helyfoglalása miatt nincs lehetőség ezen eszközök megfelelő rögzítésre". Ez azért is rendkívül fontos, mert
- írták.
Erről a témáról már volt bírósági eljárás, és ott független szakértői vélemény alapján a közlekedési társaságnak adtak igazat.
"Tájékoztatjuk, hogy a megjelent cikkel kapcsolatban soron kívül vizsgálatot kezdeményeztünk. A felvételek tanúsága szerint az utazni szándékozó és autóbuszvezetőnk között alig 50 másodpercig tartott a beszélgetés, minkét fél részéről végig nagyon udvarias stílusban. A beszélgetés során munkatársunk tájékoztatta utasunkat, hogy megfelelő rögzíthetőség hiányában nem tudja vállalni a biztonságos szállítását. Ezt a bejelentő a helyszínen nem kifogásolta, illetve ezzel kapcsolatban észrevétellel sem élt."
A Volánbusz ugyan részt vesz az egyeztetéseken, de szerintük "amíg az egyes mopedek vagy elektromos kerekesszékek és nem utolsó sorban az azt használók jogosultsága (hiszen ezek bárhol megvásárolhatók) nem kerül egyértelműen szabályozásra és jelölésre oly módon, hogy az például az autóbuszvezetők számára is egyértelműen beazonosítható legyen,
- írta a társaság.